نامه رییس شبکه هپاتیت ایران به ترامپ درباره حذف هپاتیت‌های ویروسی


اخبارپزشکی ,خبرهای پزشکی,رییس شبکه هپاتیت ایران

رییس شبکه هپاتیت ایران درباره ضرورت حذف هپاتیت‌های ویروسی و لزوم همکاری‌های بین‌المللی در این راستا، به رییس جمهور آمریکا نامه نوشت.

 به گزارش ایسنا، دکتر سیدموید علویان در نامه‌ای خطاب به دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا آورده است:

 

« جناب آقای دونالد ترامپ

رئیس جمهور محترم ایالات متحده آمریکا

پیش از همه تبریکات فراوان اینجانب را به مناسبت آغاز سال نو میلادی پذیرا باشید. امیدواریم که سال جدید برای شما و مردمان‌تان سلامتی، خرسندی، آرامش و کامیابی به ارمغان آورد.

 

من از سرزمین پارس، سرزمین بوعلی سینا (امیر پزشکان) به شما نامه می‌نویسم و می‌دانم که شما و مردم غرب از خدمات ارزنده این پزشک حاذق به بشریت در سده‌های گذشته آگاهید. من نه یک سیاستمدار هستم و نه یک تاجر. تنها پزشکی فعال در عرصه بیماری‌های کبد و هپاتیت و البته فعال در عرصه بین‌الملل هستم. دو واژه هستند که هرگز نباید توسط دولت‌ها مورد غفلت قرار گیرند؛ امنیت و سلامت. سلامت یک نعمت الهی است که جامعه بشری هماره بدنبال آن بوده و باید پاس داشته شود.

 

در دهه‌های گذشته، یکی از مهم‌ترین مشکلات بهداشتی که سالانه سلامت میلیون‌ها نفر را درگیر و منجر به ناتوانی و مرگ آن‌ها شد، هپاتیت‌های ویروسی بودند. قابل توجه است که بدانید امروزه هپاتیت سی به تنهایی بیش از ایدز در دنیا قربانی می‌گیرد؛ لذا لزوم همکاری بین‌المللی به منظور کنترل این بیماری‌ها بیش از پیش مسجل گردیده است. این همکاری‌ها نه تنها بخاطر مردمان یک کشور و یا یک قاره، بلکه برای کل بشریت است.

 

هم اکنون فعالیت‌هایی که اینجانب در منطقه خاورمیانه دارم و تلاش‌هایی که تا کنون به منظور حذف هپاتیت‌های ویروسی صورت گرفته است، مرهون همین همکاری‌های بین‌المللی است. ترس دانشمندان و عالمان این رشته از سفر به ایران و کشورهای خاورمیانه در گذشته و اکنون ممنوعیت سفر دانشمندان این خطه به آمریکا، همکاری‌های بین‌المللی در جهت درمان انواع بیماری‌ها از جمله هپاتیت‌های ویروسی را بیش از پیش تحت شعاع قرار داده است.

 

باور کنید، دنیای زیبا، دنیای بدون هپاتیت است و آرزوی ما ریشه‌کنی این بیماری‌ها تا سال 2030 می‌باشد.

 

اگر امروز از تصمیم خود برنگردید، فردا دیر خواهد بود.

 

دکتر سید مؤید علویان

پروفسور در رشته هپاتولوژی

مؤسس و رئیس شبکه هپاتیت ایران»