تصمیم جسورانه اشرف غنی در پی انفجار خونین کابل


اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,شرف‌غنی

در پی انفجار خونین روز چهارشنبه کابل که بیش از ۹۰ کشته به جا گذاشت، برخی از گزارش‌های محلی حاکی از آن است که محمد اشرف‌غنی حکم اعدام ۱۱ طالبان و شبکه حقانی را امضا کرده است.

 به گزارش ایسنا، در پی انفجار خونین روز چهارشنبه کابل که بیش از ۹۰ کشته به جا گذاشت، برخی از گزارش‌های محلی حاکی از آن است که محمد اشرف‌غنی، رئیس جمهوری افغانستان، حکم اعدام ۱۱ طالبان و شبکه حقانی را امضا کرده است. از جمله این افراد ۷ عضو ارشد گروه طالبان و ۴ نفر وابسته به شبکه حقانی است.

 

ریاست امنیت ملی افغانستان روز گذشته گفت که انفجار خونین کابل از سوی شبکه حقانی در پاکستان طرح‌ریزی شده بود.

 

همزمان ده‌ها تن از فعالان جامعه مدنی در هرات از دولت خواستند تا افرادی را که به جرم دست داشتن در حملات تروریستی بازداشت شده‌اند، اعدام کند.

 

این معترضان امروز پنجشنبه به خاطر محکوم کردن انفجار روز گذشته در کابل، در برابر مقر ولایت هرات تجمع کرده بودند.

 

آنان از ریاست جمهوری افغانستان خواستند تا با هدف تطبیق یکسان قانون بالای همه مجرمان (برابری قانون برای همه) به صورت جدی اقدام کند.

 

شاه حسین مرتضوی، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان، در رابطه با برخی از گزارش‌های محلی مربوط به امضای حکم اعدام تعدادی از مجرمان اقدامات تروریستی از سوی رئیس جمهور افغانستان، در گفتگویی با بی‌بی‌سی جزئیات بیشتری نداد اما تاکید کرد که "هر گزینه‌ای برای دولت ممکن است."

 

وی در اظهارات خود همچنین افزود که چنین اقدامی دارای روند خاص قضایی خود است که در صورت انجام آن به طور رسمی رسانه‌ها اعلام خواهد شد.