معین : رییس جمهور نمی‌خواهد با دادن وعده‌های واهی رای بیاورد


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,مصطفی معین

وزیر علوم دولت اصلاحات گفت: اگر به هوش نباشیم عده‌ای با شعارهای پوپولیستی و توهین‌آمیز مردم را فریب می‌دهند.

 به گزارش ایسنا، مصطفی معین در نشست پرسش و پاسخ دانشجویی که به همت انجمن دانشجویان نواندیش دانشگاه فردوسی برگزار شد اظهار کرد: نهضت بیدارگری، روشنگری و اصلاحات مربوط به دو دهه اخیر نیست و حداقل 200 سال سابقه دارد. 

 

وی خاطرنشان کرد: دانشجو در این نهضت همواره نقش پیشتازانه‌ای را داشته است، از نهضت ملی کردن صنعت نفت و دولت مصدق گرفته تا کودتای 28 مرداد، انقلاب اسلامی و در هشت سال دفاع مقدس نیز دانشجویان در دانشگاه و جنگ به عنوان بسیجی آن زمان و نه این زمان، فعالیت داشت که پس از این اظهارات دانشجویان شعار دادند «بسیجی واقعی، همت بود و باکری». 

 

وی ادامه داد: همانطور که ما هشت سال جنگ را داشتیم، هشت سال نیز در دولت قبل با یک پدیده روبه بودیم، یک زمین سوخته را به دولت تدبیر و امید تحویل دادند و البته پدیده از این جهت که اسم آن دولت "دولت مهرورزی، دادگستری و پیشرفت ایران" بود. این دولت با مهرورزی تشکل‌های دانشجویی را تعطیل کرد و بسیاری از اساتید دانشگاه را اخراج کرد. خود من نیز مورد مهرورزی قرار گرفتم و به یک سال محکومیت و البته بعد پرداخت جریمه نقدی مجبور شدم. 

 

وی تاکید کرد: باید احساس خطر کنیم که داستان تکرار نشود، پس از 38 سال از آغاز انقلاب این اولین بار است که اینگونه شمشیرها را از رو بستند تا دولتی که تورم را مهار کرده، تحریم‌ها را خنثی کرده و از حیثیت ما با یک سال و نیم مذاکره در برابر 6 قدرت دفاع کرده برای اولین بار رئیس جمهور تک دولتی باشد.

 

وی با تاکید بر اینکه علت عقب‌افتادگی کشورهای جهان سوم بی‌ثباتی در مدیریت این کشورها است، افزود: تغییر مدیران موجب می‌شود برنامه‌های کلان کشور ادامه پیدا نکند و به علت سیاست‌زدگی، قدرت طلبی و دلارهای باد آورده نفتی، مدیریت بی‌ثبات داشته باشیم. باید بگویند هشتصد میلیارد دلار به کجا رفت؟

 

وی گفت: اکنون افراد دولت قبل در ستاد کدام کاندیدای انتخاباتی حضور دارند از همان شعارها استفاده می‌کنند، شعارهای که جز تخیل و توهم و یا خدای نکرده فریب چیزی نیست. باید سعی کنیم مردم و به خصوص مردم حاشیه‌ شهرها را آگاه کنیم.

 

معین گفت: اگر آن دولت تکرار شود دیگر چیزی از کشور باقی نمی‌ماند. پس از این دانشجویان شعار «نه قاضی، نه سرهنگ، دولت قانونمندار» سر دادند. 

 

معین در ادامه به دستاوردهای این دولت اشاره کرد و گفت: حقوق اقشار آسیب‌پذیر مانند معلمان در این دولت دو برابر شد و گسترش بزرگراه‌ها و خطوط ریلی 27 درصد افزایش پیدا کرد و اکنون ادعاهایی که در مناظرات شاهد آن هستیم واهی و غیر واقعی است، دولت شما مظلوم واقع شده است رئیس جمهور که فردی فرهیخته است نمی‌خواهد از هر روشی استفاده کند و با دادن وعده‌های واهی رای بیاورد.