آخرین توضیحات رئیس ستاد انتخابات کشور در مورد انتخابات 29 اردیبهشت ماه


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , رئیس ستاد انتخابات

رئیس ستاد انتخابات کشور، اعلام کرد: ثبت نام از کاندیداهای دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری از 22 فروردین آغازخواهد شد و به مدت 5 روز ادامه خواهد داشت.

 به گزارش ایسنا ،علی اصغر احمدی ، با اشاره به ویژگی هایی که در قانون در ارتباط با نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری عنوان شده است، گفت: همانطور که پیش از این نیز اعلام شده است ثبت نام برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از 22 فروردین ماه آغاز خواهد شد و به مدت 5 روز ادامه خواهد داشت.

 

وی با تاکید بر اینکه این ثبت نام صرفا در ستاد انتخابات وزارت کشور انجام خواهد شد، ادامه داد: بعد از پایان روند ثبت نام بررسی صلاحیت کاندیداها آغاز خواهد شد.

 

معاون سیاسی وزیر کشور در مورد انتخابات شوراها نیز گفت: با توجه به اتمام روند ثبت نام نامزدهای این انتخابات ،مراجع چهارگانه (نیروی انتظامی، دادگستری، وزارت اطلاعات و ثبت احوال) فرصت دارند تا پایان روز 16 فروردین ماه نتایج بررسی های خود را به فرمانداری ها و بخشداری ها ارسال کنند. پس از آن به مدت 7 روز هیات های اجرایی فرصت بررسی صلاحیت کاندیداها را خواهند داشت.

 

احمدی، درمصاحبه با رادیو گفت وگو با تاکید بر این که باید در تمام روندهای برگزاری انتخابات مر قانون رعایت شود و بررسی صلاحیت ها به صورت محرمانه انجام شود، ادامه داد: پس از پایان بررسی از سوی هیات های اجرایی فعالیت هیات نظارت برای بررسی صلاحیت ها آغاز خواهد شد و آنها بعد از پایان بررسی های خود نتایج را به فرمانداری ها و بخشداری ها ارسال می کنند و در ادامه آن فرمانداری ها و بخشداری ها موظف هستند نتایج بررسی صلاحیت ها را به صورت مکتوب به نامزدها اعلام کنند و اگر ردصلاحیتی صورت گرفته است در نامه باید قید شود که براساس چه بندی این اتفاق افتاده است .

 

وی همچنین گفت: پس از این مرحله کاندیداهای رد صلاحیت شده حق دارند اعتراض خود را به مراجع بالاتر اعلام کنند.