از علائم نزدیکی به ظهور ( بزرگنمایی و نهان شدن ماه )

امام علی (ع) : هرگاه آن زمان فرا رسد (زمان ظهور) گاهی هلال های ماه بزرگ به چشم می آیند، تا آنجا که ماه شب نو، دو شبه دیده شود. و گاهی پنهان میشود تا جایی که ماه رمضان در آغاز خود افطار (روزه نگیرند) و عید فطر در پایان آن روزه گرفته شود...

منابع :

نوائب الدهور و علائم الظهور، ج 2 ، ص 226 و 225

بحارالانوار ج 96 و 93 ، ص 304

علائم آخرالزمان گلپایگانی ص 102 و 306

جهان در آستانه ظهور،ج1 سیّد سلیمان مدنی تنکابنی ص 64

فضائل اُشهر الثلاثة ص 91

نوائب الدهور و علائم الظهور ، سید حسن میرجهانی طباطبائی ج1 ص 73 و 138

کنز العمال ، ج 4 ، ص 140


رسول اکرم (ص): از نشانه های زمان ظهور، بزرگنمائی هلالهای ماه است.

منابع:

جهان در آستانه ظهور،ج1 سیّد سلیمان مدنی تنکابنی ص 64

التشریف بالمنن ص 311

فتن أبی یحیی، حکایت 439 ، ترجمه دکتر پرویز رستگار


رسول اکرم (ص): از نشانه های نزدیک شدن ظهورآنست که ماه در شب اوّلش دیده شود. اما گفته شود ماه شب دوّم است.

منابع:

جهان در آستانه ظهور،ج1 سیّد سلیمان مدنی تنکابنی ص 64

التشریف بالمنن ص 312

فتن أبی یحیی ، حکایت 440 ، ترجمه دکتر پرویز رستگار

نوائب الدهور وعلائم الظهور، ج 1،  ص 138

ملاحم و الفتن ص 131

ترجمه ملاحم و الفتن ، جواد نجفی ص 151


رسول اکرم (ص): علامت نزدیک ظهور این ست که ..... ماه ها گم و ناقص شود .....

منابع :

نوائب الدهور و علائم الظهور، سید حسن میرجهانی طباطبائی ، ج1 ، ص 245

کنزالعمال ص 22


خوانندگان محترم با توجه به اینکه خطاب پیامبر اکرم (ص) و امامان معصوم به اعراب است چندین سال است که این مساله بطور فاحش و وسیع اتفاق می افتد که به قسمتهایی از آن باذکر سند می پردازم. لازم بذکر است که برای کسانیکه کمی بفکر این مساله بوده اند روشن است که در این چند سال گذشته هرسال چه وضعی در اول و آخره ماه مبارک بوجود می آید مخصوصا در کشورهای عربی. بنده بطور خلاصه عرض میکنم. هرکس شرح کامل آنرا خواست به روزنامه های ذکر شده مراجعه نماید :


۱- گزارش کیهان از رویت هلال ماه رمضان سال 85 (3/7/85) :

« ... وی خاطر نشان کرد: کار استهلال توسط گروه های صدگانه دفتر مقام معظّم رهبری طبق روال معمول تا شامگاه یکشنبه نیز ادامه داشت تا گزارش رویت ماه در خدمت مردم قرار گیرد.

وی افزود برخی از مردم با تماس با ستاد استهلال از رویت هلال با چشم غیر مصلح  خبر میدادند که این امر طبق محاسبات نجومی غیرممکن است.

(یعنی مردم دیده اند ولی ما با وسائل ندیده ایم).

بنا براین گزارش، آیت الله سیستانی از مراجع تقلید در عراق دوشنبه سوم مهر را روز اول رمضان المبارک اعلام کرده است. با این همه برخی کشورهای عربی شنبه را روز اول ماه مبارک رمضان اعلام کرده اند. که بنا برگزارشات واصله و شواهد عینی اسناد علمی و رسمی این اعلام نظر اشتباه بوده است......

در واقع ماه رمضان در ایران بصورت علمی می تواند درتاریخ 2 مهر 85 باشد. و ...... ( کیهان : 3/7/85)

دقت شود : مردم دیده اند .... ما ندیده ایم !!

آیت الله سیستانی در عراق دوشنبه سوم مهر را روز اول ماه مبارک اعلام کرد و بعضی کشورهای عربی شنبه اول مهر را روز اول رمضان اعلام کرده اند و ایران، روز یکشنبه 2 مهر را اول ماه مبارک اعلام کرد.

در کشورهای عربی ۲ روز اختلاف یعنی چه ؟

در کشور ایران «یکشنبه» ماه رویت شود و در کشور عراق «دوشنبه» یعنی چه ؟

آیا می شود ایران امشب ماه را ببیند ولی عراق که در سمت ماه است نبیند و فردا شب ببیند ؟

در روزنامه جمهوری اسلامی (۲/۷/۸۵) میخوانیم:

کشورهای عربستان، کویت، قطر، امارات، بحرین، لبنان، لیبی و فلسطین شنبه ۱ مهر را اول ماه رمضان اعلام کردند و کشورهای مصر، الجزایر، سوریّه، اندونزی، آفریقای جنوبی، جمهوری آذربایجان، عمّان، تونس، اردن و عراق یکشنبه ۲ مهر را روز اول ماه مبارک رمضان اعلام کردند و ایران دوشنبه 3 مهر را اول رمضان اعلام کرد. ج اسلامی (۲/۷/۸۵)

ناگفته نماند که روزنامه فوق الذکر به سردرگمی در رؤیت ماهها در کشورهای مختلف اقرار نموده است!


۲- در روزنامه کیهان ۶/۹/۸۲ میخوانیم:

« نظر مراجع تقلید درباره روز عید فطر سال ۸۲:   قم- خبرنگار کیهان: دفاتر حضرات آیات : ناصر مکارم شیرازی، یوسف صانعی شبیری زنجانی و وحید خراسانی اعلام کردند امروز ۳۰ماه مبارک رمضان و فردا چهارشنبه اول ماه شوال و عید غطر است.

و حضرات آیات محمد تقی بهجت، فاضل لنکرانی، موسوی اردبیلی، نوری همدانی، صافی گلپایگانی، سید صادق شیرازی و میرزا جواد تبریزی، سه شنبه را اول ماه شوال و عید فطر اعلام کردند و بر اساس همین گزارش، آیت الله بهجت صبح امروز سه شنبه در مسجد فاطمیّه قم نماز عید فطر را اقامه کرد» ( کیهان 6/9/82)

و در کیهان همان سال ( 3/9/82 ) می خوانیم:

«یمن، مصر وسودان، روز سه شنبه را عید فطر اعلام کردند و لیبی امروز دوشنبه را عید فطر اعلام کرد»


۳-  در کیهان ( 14/8/84) می خوانیم:

« امسال، اگرچه مردم درباره رویت هلال ماه شوال که نشانه پایان ماه مبارک رمضان است، دغدغه بسیار کمتری نسبت به سالهای گذشته داشتند، بگونه ای که می توان گفت تقریبا دغدغه ای نداشتند ولی متاسفانه بازهم شاهد نارسایی های جسته و گریخته ای بودیم که فقط با اندکی دقت نظر و توجه اهمیت موضوع و ضرورت وحدت مسلمین، این نارسایی اندک نیز می توانست وجود نداشته باشد.

امسال هم مانند سالهای گذشته از سوی بیت رهبر معظم انقلاب نزدیک به 100 گروه ویژه و آموزش دیده برای رویت هلال ماه به تمامی نقاط کشوراعزام شده بودند تا غروب روزچهارشنبه ، هلال ماه شوال را در صورت رویت به مرکزی که برای همین منظور تشکیل شده و از دهها کارشناس برجسته علوم دینی، نجوم و ... برخوردار است - ستاد استهلال- گزارش کنند. در همان حال و بازهم مثل سالهای گذشته ، چند فروند هواپیما نیز که تعدادی از کارشناسان را باخود حمل میکرد، برای رویت احتمالی هلال ماه شوال به پرواز درآمده و افزون بر این تمهیدات از تجهیزات نجومی فراوانی هم به همین منظور استفاده شده بود.

این هماهنگی، نه دشوار است و نه پیچیده و در ضمن، ضروری و تکلیف نیز هست. بنابراین انتظار آن است که موضوعی با این اهمیت از سوی نزدیکان و مسولان بیوت برخی مراجع عظام به دقت رعایت شود تا خدای نخواسته شاهد آسیب به وحدت مسلمین هرچند در مقیاس اندک نباشیم.

و بالاخره گفتنی ست که گاه ، اظهاراتی نظیر اینکه چرا درکشورمان مانند برخی کشورهای اسلامی، مخصوصاً عربستان شاهد یک نظر واحد نیسیتم، زمزمه می شود.

- در آن کشورها نیز رؤیت هلال تنها از سوی حاکمیت اعلام میشود.

- ملاک و معیار اثبات اول ماه در شماری از این کشورها با مبانی اعتقادی ما متفاوت است...

در این باره تنها اشاره به این نکته کافیست که سال گذشته روز چهارم ذیحجه و درحالیکه میلیونها مسلمان با احتساب تقویم ایام ذیحجه به انجام مراسم حج مشغول بودند ، ناگهان از سوی دولت عربستان اعلم شد که در محاسبه اول ماه ذیحجه اشتباهی رخ داده و امروز - یعنی روز چهارم- روز پنجم ماه ذیحجه است»


۴- سال ۸۶ اخبار شبکه ۱ ایران، عید فطر را به این صورت اعلام کرد.

  لیبی : ۲۱/۶/۸۶      ایران: ۲۲/۶/۸۶        عراق: ۲۳/۶/۸۶

این یعنی یکروز از ایران عقب تر! که از نظر شرعی و قانونی و منطقی و .... درست نیست و ناممکن می باشد و قابل بذکر است که درهمین سال دعای عرفه را ایران دور روز بعد از دعای عرفه عربستان برگزار کرد و عید قربان را هم چنان دو روز بعد از عربستان گرفت که باعث اعتراض اخترشناسان کشورهای عربی به عربستان شد.

در روزنامه کیهان 28/9/86 می خوانیم:

« تقاضای اخترشناسان: عربستان تجدید نظر کند.

بنابر عقیده شماری از اخترشناسان ، چهارشنبه عید قربان نیست.

به گزارش روزنامه الخلیج چاپ امارات 22 اخترشناس ازچند کشور عربی از مقامات عربستان خواستند در اعلام روز دوشنبه بعنوان اولین روز ذی الحجه و به دنبال آن اعلام روز چهارشنبه بعنوان روز عیده قربان تجدید نظر کنند. زیر رؤیت هلال ماه ذی الحجه در روز دوشنبه ، دهم دسامبر، در اکثر کشورهای عربی اثبات نشده است و رویت ماه روز دوشنبه چه با چشم غیرمسلح و چه با چشم مسلح محال است. این اخترشناسان با صدور بیانیه ای ابراز امیدواری کردند مقامات عربستان همچون سال 1996 در تصمیم خود تجدید نظر کنند. گفتی ست عربستان در این سال باوجودی که قبلا اعلام کرده بود روز پنجشنبه 18 آوریل 1996 اول ماه ذی الحجه است ولی روز بعد زمانیکه مقامات عربستان متوجه شدند در این اعلام اشتباه کرده اند اعلام کردند روز جمعه یعنی 19 آوریل اول این ماه است»


۵- برمی گردیم به همین امسال ( رمضان 1390):

در روزنامه خراسان 12/6/90 میخوانیم:

« عربستان، زحل را بجای ماه رؤیت کرد و دولت عربستان متعهد شد کفاره همه مردم را پرداخت کند. اشتباه هیئت اخترشناسی شهر جده در رؤیت هلال ماه شوال، و اعلام روز سه شنبه بعنوان عید سعید فطر سبب شد تا دولت عربستان متعهد شود کفاره یک میلیارد و ششصد میلیون ریالی (ریال عربستان) مردم را پرداخت کند.

گزارش واحد مرکزی خبر حاکیست هیئت اخترشناسی شهر جده اعلام کرد: این هیئت بجای رویت هلال ماه شوال به اشتباه زحل را رؤیت کرده بود و مردم عربستان با رؤیت زحل افطار کردند.

منابع وابسته به این هیئت اعلام کردند: در چنین وقتی از سال زحل در آسمان برخی مناطق عربستان با چشم غیر مسلح دیده میشود حال آنکه به گواه اخترشناسان عرب شب سه شنبه رؤیت هلال ماه شوال در عربستان ممکن نبود و بنظر میرسد دیدن زحل سبب بروز این اشتباه شده است. هم زمان با اعتراف عربستان مبنی بر اینکه اعلام روز سه شنبه بعنوان روز عید فطر اشتباه بوده است دارالفتوای مصر روز سه شنبه را عید فطر دانست و اعلام کرد: تشخیص این هیئت صددرصد درست بوده است زیرا از راه های شرعی در دو منطقه سوهاج و توشکی رؤیت هلال در غروب دوشنبه اثبات شده بود.

دکتر اشرف فهمی مشاور مفتی جمهوری مصر و مسؤل پیگیری رؤیت هلال ماههای قمری در این کشور گفت: دو کمیته از کمیته های دارالفتوا در توشکی و سوهاج هلال ماه شوال را با چشمان غیر مسلح دیده اند و صحت رؤیت هلال برای دارالفتوا صد در صدی است.

هم زمان با اظهارات مشاور مفتی مصر، دکتر حاتم عوده رئیس مرکز ملی مطالعات ژئوفیزیک و ستاره شناسی این کشور عقیده دیگری دارد. وی می گوید: بر اساس محاسبات دقیق این مرکز رؤیت هلال ماه شوال در شب سه شنبه ناممکن بود و روز چهارشنبه سی و یکم اوت عید سعید فطر بوده است»


 در عرض 8 - 7 سال گذشته چندین بار دولت عربستان در اواسط ماه یا در آخره ماه اعلام کرده که در اول ماه اشتباه کرده و یا مثلا ماه را از روز چهارم به روز پنجم تبدیل کرده است یا بالعکس جریمه داده و ...

خلاصه تمام این بهم ریختگی و سردرگمی ها و بفرموده پیامبر، گم شدن ماهها که در احادیث بالا خوانده اید و درهم برهم شدن، آیا همان قضایا نیست که رسول اکرم و امامان معصوم فرموده اند؟


مطالب مشابه :


بزرگنمایی و نهان شدن ماه : از علائم نزدیکی به ظهور

جهان در آستانه ظهور،ج1 سیّد سلیمان مدنی تنکابنی ص 64. التشریف بالمنن ص 312.




تسلّط آمریکا بر عراق به روایت امام علی (ع) و دانیال نبی (از علائم نزدیکی به ظهور)

جهان در آستانه ظهور جلد ۱، سید سلیمان مدنی تنکابنی ص




نمودار گفتارها و بازبینیها

نوشته شده با دست سیّد سلیمان مدنی تنکابنی در 8:25 | لینک




گزیدۀ اخبار برخی رسانه ها (24 آبان 1393)

نوشته شده با دست سیّد سلیمان مدنی تنکابنی در 11:34 | لینک




فروپاشی اسرائیل در آینده ای نزدیک (در حال ویرایش و تکمیل)

نوشته شده با دست سیّد سلیمان مدنی تنکابنی در 18:15 | لینک




از علائم نزدیکی به ظهور ( بزرگنمایی و نهان شدن ماه )

جهان در آستانه ظهور،ج1 سیّد سلیمان مدنی تنکابنی ص 64. التشریف بالمنن ص 312.




11 سپتامبر از علائم نزدیکی به ظهور

منبع : جهان در آستانه ظهور مؤلف سید سلیمان مدنی تنکابنی ص 120.




برچسب :