صعود به قله 4135 متری جوپار کرمان

گزارش برنامه  سه و نیم روزه قله سه شاخ جوپار(کرمان)

نام برنامه

ساعت     ۷.۴۵ صبح۲۷مهر 92

سرپرست

نسرین خضری مقدم

رشته کوههای جوپار در حدود ده کیلومتری شهر جوپار و در جنوب کرمان واقع شده است.  صعود خط الراس این رشته کوه بسیار سخت بوده و در بسیاری موارد همراه با سنگنوردی و حمایت می باشد.از مهمترین قلل آن میتوان به سه شاخ بزرگ و کوچک اشاره کرد که این قلل نیز با شکافهای عمیق از هم جدا شده اند که برای صعود آنها نیز به مهارت سنگنوردی نیاز است. مسیر دسترسی به قله سه شاخ جوپار از جاده یک طرفه کرمان – ماهان است  که پس از رسیدن به روستای قناغستان وارد فرعی شده و حدود 10 کیلومتر جاده خاکی می باشد.

پوشش گیاهی منطقه: ابتدای مسیر (دهنه قناغستان) کلهای نسترن ، زرشک کوهی، انجیر کوهی، و تعداد کمی بادام کوهی که در زبان عامیانه به الوک معروف است به چشم می خورد اما در ارتفاعات بالاتر بر تعداد درختان بادام کوهی افزوده می شود و همچنین درختانی  به نام اَ رچن که چوبی محکم دارند به چشم می خورد

گزارش برنامه

سه شنبه 23 مهرماه

شروع حرکت ما ساعت 11 صبح روز سه شنبه بود قطار با کمی تاخیر حرکت کرد و گروه 9 نفره ما را به سمت کرمان برد

چهارشنبه 24 مهرماه

ساعت 3.40 صبح  وارد کرمان شده و کوله ها را برداشته و طبق هماهنگی های قبلی با راهنما و مینی بوس قرار حرکتمان به سمت قله ساعت 9.30 صبح شد پس از 1.20 دقیقه راس ساعت 10.45 پیمایش ما به سمت قله از دهنه قناغستان آغاز شد که ارتفاع در این منطقه 1975 بود.

<br/><a href="//www.bargozideha.com/static/portal/79/799623-836737.jpg" target="_blank">View Raw Image</a>

لازم به توضیح است با توجه به نبود آب در طول مسیر تا جانپناه یک که حدود 4 ساعت پیاده روی می باشد باید از قبل نسبت به تهیه آب اشامیدنی مورد نیاز اقدام شود. مسیر تقریبا تا راهرو رجب سنگلاخی می باشد و گروه حدود ساعت 12.45 به ابتدای راهرو رجب می رسد حدود 20 دقیقه طول می کشد تا به بالای راهرو برسیم

<br/><a href="//www.bargozideha.com/static/portal/47/470000-222157.jpg" target="_blank">View Raw Image</a>

و بعد از راهرو باید شیب تندی را پیموده تا به تنگه خرپران برسیم راس ساعت 14.30 به این محل رسیدیم و حدود نیم ساعت دیگر جانپناه زیبای جوپار از دور بر ما خود نمایی می کرد ارتفاع جانپناه حدود 2906 متر است استراحت کوتاهی کرده چادرها را برپا میکنیم  پس از خوردن نهار چند تن از همنوردان با دیدن منظره بسیار زشتی از آشغالها ی اطراف جانپناه تصمیم به پاکسازی اطراف جانپناه گرفتند و بعد از آن همه برای تهیه آب به سمت چشمه ای که با فاصله نسبتا کوتاهی از جانپناه واقع شده بود رفتیم  وشبی ارام را در دامنه قله جوپار به صبح رساندیم

پنج شنبه 25 مهرماه

ساعت 4 بیدارباش و4.30 حرکت به سمت قله بود حرکت بدون هیچ گونه تاخیری راس ساعت انجام شد از سمت راست جانپناه حرکت به سمت قیف مصیبت را پیش گرفتیم

به دلیل تاریکی هوا کمی در پیدا کردن مسیر به مشکل برخوردیم که بعد از حدود 45 دقیقه وارد مسیر اصلی که پاکوب بود شدیم  حدود ساعت 6.30 ابتدای قیف رسیدیم  شیب از این به بعد تند و مسیر در بعضی قسمتها ریزشی است که با دقت و احتیاط کامل باید پیموده شود و بعد ازیک ونیم  ساعت پیمایش ساعت 8 بالای قیف بودیم حرکت را پی میگیریم تا ساعت 8.20 به جانپناه دوم رسیده که ارتفاع 3800 متر میباشد صبحانه را آنجا خورده

<br/><a href="//www.bargozideha.com/static/portal/44/447526-910180.jpg" target="_blank">View Raw Image</a>

و راس ساعت 8.50 دقیقه ادامه مسیر را به سمت قله پیش میگیریم بعد از جانپناه شیبی ملایم و پس از آن در بعضی موارد درگیری باسنگ وجود دارد و پس از رسیدن به شاخ شکسته  قله سه شاخ بزرگ خودش را به ما نشان میدهد واز اینجا بادیدن قله شوق صعودمان چند برابر می شود و در زیر قله هم بایدبا دقت از مسیر های سنگی عبور کرد

<br/><a href="//www.bargozideha.com/static/portal/48/487381-177625.jpg" target="_blank">View Raw Image</a>

و بالاخره ساعت 10.45  بر بلندای قله سه شاخ بزرگ جوپار ایستادیم

<br/><a href="//www.bargozideha.com/static/portal/65/651258-539846.jpg" target="_blank">View Raw Image</a>

<br/><a href="//www.bargozideha.com/static/portal/34/342670-476848.jpg" target="_blank">View Raw Image</a>

پس از گرفتن عکس یادگاری ساعت 11.10 مسیر برگشت را پیش گرفتیم ساعت 13.25 بالای قیف مصیبت بودیم که پس از استراحتی ده دقیقه ای به حرکت ادامه داده و بالاخره ساعت 15.20 قیف مصیبت را پشت سر گذاشته و ساعت 16.30 به جانپناه رسیدیم.شب را درجانپناه استراحت کردیم.

جمعه 26 مهرماه

بیدار باش 4 صبح و حرکت از جانپناه راس ساعت 5 انجام شد مسیر برگشت تا دهنه قناغستان جایی که مینی بوس منتظر ما بود را 3 ساعت و20 دقیقه پیمودیم

<br/><a href="//www.bargozideha.com/static/portal/55/550508-944559.jpg" target="_blank">View Raw Image</a>

و حدود نیم ساعت صبحانه صرف شد و بالاخره پس گرفتن اخرین عکس یادگاری با قله سه شاخ

<br/><a href="//www.bargozideha.com/static/portal/90/900165-779973.jpg" target="_blank">View Raw Image</a>

ساعت 9 سوار بر مینی بوس شده و به سمت کرمان حرکت کردیم ساعت 10 به کرمان رسیدیم پس از خوردن فالوده کرمانی و خریدن سوغاتی بالاخره ساعت 12.50 سوار بر قطار شده و به سمت مشهد بازگشتیم و ساعت 7.45 صبح  پایان برنامه ما در ایستگاه راه آهن مشهد بود.

در اینجا جا دارد از آقای کاوه آپرناک که به عنوان راهنما گروه را همراهی کردند و همچنین از خانواده آقای کاظمی به خاطر هماهنگی های لازم تشکر کنم و به امید صعود هایی دیگر در کنار همنوردان بسیار خوبمان

اعضا حاضر در برنامه

خانم ها: پروانه باقر نیا، نازنین سعادت مقدم، نسرین خضری مقدم (سرپرست)

آقایان: حمید سعادت مقدم، عبالرحمان بابائیان، حمید رجب زاده، علی دائمی، آرمین صمیمی، رسول تاجیان، کاوه آپرناک (راهنما)

خرید بلیط قطار شرکت جوپار

دفتر عطارد - خرید بلیط قطار شرکت جوپار - پست - پست بانک - همراه اول - مخابرات - مالیات-ایرانسل-رایتل - گاز-برق-بیمه سلامت.

فست فود قطارهای جوپار

رستوران غذاهاي فست فودي قطارهاي مسافري جوپار براي اولين بار در تاريخ قطارهاي مسافري ایران راه اندازي شد. از ويژگي هاي اين رستوران مي توان به تنوع غذايي بالاي آن

معرفي شركت هاي مالك قطار

رديف. نام شركت. تعداد قطارهاي ملكي ( رام ). نام قطار و مسير. تعداد رام. 1. جوپار. 7. ف2تهران- مشهد. 2. تهران- بندرعباس1. 2. تهران- كرمان1. 2. اصفهان- مشهد1. 1. 2. وانيا ريل. 9.

جوپار

آرام کوه - ۱+۵ - جوپار - کوهنوردی و حال و هوای آن در دهه پنجم زندگی. ... 2 نفر از همراهان با اتوبوس و 8 نفر بقیه با قطار میرفتیم که یکی از 8 نفر به قطار نرسید و تلاش

صعود به قله 4135 متری جوپار کرمان

رشته کوههای جوپار در حدود ده کیلومتری شهر جوپار و در جنوب کرمان واقع شده است. ... شروع حرکت ما ساعت 11 صبح روز سه شنبه بود قطار با کمی تاخیر حرکت کرد و گروه

شرکت هواپیمایی

فروش کلیه خطوط هواپیمایی وقطارهای رجا سفیر جوپار و فروش اتوبوس. قالب وبلاگ ... هواپیمایی و قطار های رجاء با بیش از ۱۰ سال سابقه لحظه های خوشی را برای هموطنان.

امکانات قطارهای مسافربری داخلی-سری اول

قطارهای مسافری به سه نوع ویژه کلاس یک و کلاس دو تقسیم میشوند که قطارهای ویژه شامل قطارهای سیمرغ - دلیجان- پلور سبز – پردیس – غزال – صبا- سبز- خلیج فارس-

گزارش پیمایش خط الراس جوپار-بخش پایانی

بعد از جمع کردن چادر بخاطر صرفه جوئی در زمان و رسیدن به قطار کرمان تهران در روزآخر برنامه تصمیم گرفتیم که مستقیما" به سمت قله سه شاخ کوچک حرکت کنیم و از

گزارش برنامه خط الراس جوپار - بخش دوم

حرکت از تهران: چهارشنبه 6 خرداد1388 ساعت16:30 قطار تهران-کرمان ... می رسیم( جاییکه آخرین نقطه ماشین رو و نقطه شروع دره منتهی به کاسه اصلی خط الراس جوپار است).

گزارش برنامه " صعود به قله سه شاخ بزرگ(جوپار) "

24 نوامبر 2014 ... زيره معروف كرمان كه شهره آفاق است از كوه جوپار به دست می آيد. (جوپار). برای صعود به قله سه شاخ بزرگ با قطار خود را به کرمان رساندیم، و از آنجا با دو