میشو داغی یا کوه میشو

زمانی که از خیابان های خلوت عبور کرده و از شهرخارج می شدیم ظرفیت صندلی ها کاملا" تکمیل بود .پس از عبور از صوفیان و 1 کیلومتر مانده به روستای یام از خروجی جاده که روی تابلوی بزرگ آن پیست اسکی پیام( یام) را نشان می داد , بطرف پای کوه روانه شدیم پس از طی تقریبا" 3 کیلومتر در جاده خاکی از سمت شرق پیست اسکی و نرسیده به باغها و درختان میوه توقف کردیم , به دلیل صرفه جویی در وقت، صبحانه را در داخل ماشین خورده بودیم . پس از آماده کردن وسایل ، راهپیمایی را بطرف پای کوه شروع کردیم، عقربه ساعت 8.30 دقیقه صبح را نشان میداد , هوا ملایم بود و آفتاب کم کم بالاتر می آمد  ، ضخامت برف زیر پایمان نشان میداد که در چند روز گذشته برف زیادی در اینجاآمده است . چهار نفر از گروه 19 نفره ما خانمها وبقیه آقایان بودند پس از یک ساعت کوهنوردی به کنار دو صخره ای که به نام جوت باجی لار« دو خواهران »نامیده می شود رسیدیم  ساعت 12.30ظهر بود که از آخرین یال کوه گذشته و به قله پر برف میشو رسیدیم چندین گروه کوهنوردی نیز در این بالا حضور داشتند ، باد ملایمی می وزید اما با وجود خورشید گرما بخش ،هوا مناسب بود وکوهنوردان در کنار سنگها یا داخل حصارهای سنگی چای و غذا می خوردند یا با گفتگوهای خودمانی و انداختن عکس یادگاری و خواندن آوازهای محلی شور و شوق خود را نشان می دادند موقعیت این قله بسیار عالی است , قله آرارات در سمت شمال غرب و قله سهند در جنوب غرب و آن دورها در سمت شمال شرقی قله سبلان در زیر آسمان آبی و صاف دیده می شوند اما زیر پایمان دود و ریز گردهای حاصل از زندگی شهری چتری آلوده و سیاه را بر روی تبریز مرند و جاده میان آن دو گسترده بود  و باعث تاسف است که انسانها در واقع در تله و دام یا قفس این هیولای آلودگی گرفتار شده اند یکی از همنوردان می گفتند چرا دولت چاره ای به این وضع نمی کند و چرا مردم ساکت بوده و تنها نظاره گر این وضع اسفناک هستند .

پس از 45 دقیقه از کوه پائین آمدیم شاید ساعت 3 عصر بود که به کنار مینی بوس رسیدیم راننده چای داغ برایمان آماده کرده بود . امروز بازی جام حذفی تراکتور و مس کرمان از ساعت 30/4 عصر شروع می شود . و اگر تراکتور ببرد قهرمان و برنده جام حذفی سال 92 خواهد شد . بخاطرهمین سریعتر راه افتادیم . علی رغم عجله افراد , خاصیت ذاتی مینی بوس بنزها حرکت لاک پشتی است و باید تحمل می کردیم . یک ربع از بازی گذشته بود که به تبریز رسیدیم . همانند همه آذربایجانیها تاآخر بازی پای تلویزیون نشستم تا بالاخره بعد از مدتها شاهد قهرمانی تیم محبوبمان تراکتور باشم . من این قهرمانی را به همه دوستداران تیم بویژه همنوردان عزیز تبریک می گویم .         «  یکشنبه 27 بهمن 92 فخر»

شركت خدمات بيمه اي پشتوانه آينده سازان( نماينده بيمه ايران)

قابل توجه تمامي افرادي كه در سال1390 از يك از دفاتر بيمه اي تحت پوشش شركت پشتوانه آينده سازان

قابل توجه متقاضيان الحاقيه بيمه شخص ثالث شركت پشتوانه آينده سازان

سامانه اطلاعاتی بیمه طلایی بازنشستگان فرهنگی (بیمه اتیه سازان حافظ)

دفتر عطارد - سامانه اطلاعاتی بیمه طلایی بازنشستگان فرهنگی (بیمه اتیه سازان حافظ) - پست - پست

قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان با «آتیه سازان حافظ» منعقد شد

پس از یک ماه انتظار؛ قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان با «آتیه سازان حافظ» منعقد شد

رمضان 93

آینده سازان فردا - رمضان 93 - دراین وبلاگ مطالبی درخصوص ادبیات فارسی دوره راهنمایی ارائه می شود.

میشو داغی یا کوه میشو

شرکت خدمات بیمه ای پشتوانه آینده سازان - میشو داغی یا کوه میشو - سوالات تخصصی در خصوص انواع

معماهای خانوادگی

آینده سازان فردا - معماهای خانوادگی ضوابط بیمه شدگان وافراد

لیست 800 عنوان از عناوین مطالب موجود در آرشیو

بانک مقالات تخصیصی آینده سازان - لیست 800 عنوان از عناوین مطالب موجود در آرشیو - www.wikiproject.ir