صعود به قله سبلان

گروه کوهنوردی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک در روز دوشنبه به تاریخ  04/05/89  توانستند قله سبلان را با ارتفاع 4811 متری را به سرپرستی آقای سید عطا سجادی در یک گروه 10 نفره به مناسبت نیمه شعبان فتح کنند .

کوه سبلان با ارتفاع 4811 متر از سطح دریا واقع شمال غربی استان اردبیل می باشد این کوه شامل تعداد بسیار زیادی از یخچال می باشد که در اطراف قله مخروطی سبلان که آتشفشانی خاموش می باشد قرار دارد دریاچه بسیار زیبا برفراز قله بسیار خیره کننده می باشد و چشمه های آب گرم در دامنه های اطراف کوه و طبیعت سرسبز با رودی های جاری بر زیبایی کوه می افزاید .

۱- آبگرم شابیل               ۲ - پناهگاه                 ۳ - قله سبلان

گروه کوهنوردی برادران متشکل از ده نفر به سرپرستی آقای سید عطا سجادی و اعضای گروه آقایان نیما عابدی ، احسان رحیمی ، اشکان میرزایی ، حمید براتی ، امیر اسکندری ، رضا ثامنی ، سیاوش باجلوند ، شاه کرمی و آنجفی

عطا سجادی                              نیما عابدی                              احسان رحیمی

رضا ثامنی                           حمید براتی                               اشکان میرزایی

سیاوش باجلوند                         امیر اسکندری                          آنجفی

شاهکرمی

صبح روز شنبه دوم مرداد ماه ساعت 7:30 اراک را به مقصد اردبیل ترک کردیم و پس از عبور از شهر های ساوه ، قزوین ، رشت و آستارا ساعت 21:45 همان روز به شهر اردبیل رسیدم و شب را در ورزشگاه جهان پهلوان حسین رضازاده که جهت اجرای صعود همگانی آماده شده بود گذراندیم . صبح روز بعد ( سوم مرداد ماه ) پس از گشت و تفریحی در شهر و صرف ناهار ساعت 14:30 اردبیل را به سمت کوه سبلان ترک کردیم از اردبیل جاده مشکین شهر را پیش گرفته و در 15 کیلومتری از مشکین شهر فرعی شابیل را ادامه داده پس از عبور از شهر لاهرود و عبور از کنار دره ی شیرواندره در ساعت 17:00 به آبگرم شابیل  به ارتفای 2700 متری رسیدیم پس از کمی استراحت و آماده سازی وسایل آماده حرکت در مسیر شدیم که دراین حین در حدود 30 دقیقه با بارش باران تندی رو به رو شدیم  پس از بند آمدن باران به کمک وسایل نقلیه موجود در منطقه به طرف پناهگاه به راه افتادیم و در ساعت 20:20 به پای پناه گاه رسیدیم بعد کوله ها را برداشته و به طرف پناهگاه به راه افتادیم ( ارتفاع پناهگاه 3700 متر است ) وقتی به پناهگاه رسیدیم بدلیل شلوغی پناهگاه ترجیح دادیم چادر بزنیم و با پایی چادر اعضا در چادر ها مستقر شدند پس از صرف شام و استراحت ، خواب ساعت 3:30 صبح از خواب بیدار شده و به جمع کردن چادر و آماده سازی وسایل پرداختیم که در ساعت 04:20 صبح از پناهگاه به سمت قله به حرکت افتادیم و با آهستگی شروع به صعود کردیم که در ساعت 9:00 صبح تمامی اعضا توانستند قله را فتح کنند و با تبریک به یکدیگر و استراحت و لذت بردن از محیط ساعت 10:00 به طرف پایین شروع به حرکت کردیم و ساعت 13:00 به پناهگاه رسیدیم و وسایلی را که در پناهگاه گذاشته بودیم را برداشته و ساعت 14:00 به طرف پایین به حرکت افتایم و سوار وسایل نقلیه شده و ساعت 16:30  به پایین کوه رسیدیم و سوار مینی بوس شده و به طرف اردبیل به راه افتادیم .

آتشفشان سبلان

یادی از دانشگاه - آتشفشان سبلان - زمین شناسی ديدون و ژمن (1976) دررساله دکتراى خود شرح مفصلى

سد سبلان

سد سبلان در 55 کیلومتری شمال غربی شهرستان اردبیل و 35 کیلومتری شمال شرقی مشگین شهر قرار دارد.

دانشگاه پيام نور اردبيل

استان اردبيل - دانشگاه پيام نور اردبيل - سرزمين چشمه هاي بهشتي شركت پرتو الكتريك سبلان.

گزارش صعود به قله سبلان

گروه کوهنوردی دانشگاه علوم پزشکی شیراز - گزارش صعود به قله سبلان - کارمندان - آقایان

صعود به قله سبلان

گروه کوهنوردی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک در روز دوشنبه به تاریخ 04/05/89 توانستند قله سبلان

لیست دانشگاههای غیرانتفاعی

دانشگاه - لیست دانشگاههای غیرانتفاعی موسسه آموزش عالی غیردولتی - غیرانتفاعی سبلان -

کوه سبلان/ ساوالان

توده سبلان(ساوالان) تهيه كننده صمد وحدتی کارشناس ارشد اقلیم شناسی [email protected]

صعود موفقیت آمیز تیم کوهنوردی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان به قله سبلان

دانشگاه آزاد اسلامي گرگان نژاد ، ساسانی ، رستمی و احمدی به قله 4811 متری سبلان صعود کردند :