385-سفرنامه

سلام.کمتراز۲ساعت قبل رسیدیم خونه.۴۵/۸شب.

حالا گزارش سفر.

ما(من ومامان هداوعرشیاوداداحسین)جمعه صبح ساعت ۵صبح حرکت کردیم وصبحانه رادرابتدای جاده ی قم زیردرختان توت خوردیم وحدودساعت ۳عصربه اصفهان رسیدیم.رفتیم خیابون ارتش وخانه معلم شماره ۱.باتعجب دیدم که جایی برای ما رزرو نشده.مسئول خانه معلم از شوک وارد شده بهش که قرار بود آقای...ازطرف معاون مدیرکل اصفهون برای ماجا رزرو کنه ولی بامسئول خانه معلم هماهنگ نکرده بود توضیح می داد که شاید خانه معلم های دیگراصفهان رابرای شما رزرو کردن.ولی توضیح دادم که اسم شما رو دادن وآدرس دقیق همینجا رو هم دادن.ایشان باعذرخواهی شماره آقای ....راگرفتن که جواب نمی دادن ومن هم گرفتم که جواب نمی دادن.من هم خیلی شرمنده ودرحالت شوک بودم که آقای مسئول بنده خدا به مااتاق دادن وگفتن که تاهروقت دوست داشتین میتونین بمونین ومن بعدا با آقای ....هماهنگ می کنم شماخسته هستین تازه رسیدین بفرمایین استراحت کنین.واقعا از برخورد خوبشان شرمنده شدم وضمنابابت ۲شب اقامت هم ۸۰هزارتومن پرداختیم که بنظرم مبلغ خیلی زیادی بود وشایدهم دستم توخرج نیست وخبراز قیمت ها ندارم ولی برای همکاران فرهنگی شایدانتظارمیره که کمترباشه.این هم دومین شوک مادرعرض ۱۰دقیقه دراصفهان.

بعداز یکی دو ساعتی راه افتادیم به سمت مکانهایی که مامان مارتیا ومامان پارسا زحمت کشیده بودن واطلاع دادن.

رفتیم مرکزخریدپارک که بسته بود02.gif.رفتیم شهرکتاب بسته بود02.gif.باغ پرندگان بسته بود07.gif.رفتیم میدان نقش جهان که اونجاهم بیشترازنصف مغازه ها بسته بودن07.gif.

ساعت ۱۰شب اومدیم خونه.صبح ۵/۶بیدارشدیم تاوالیبال ببینیم که درکمال ناراحتی ودرعین شایستگی ایران ۳بر۰باخت وحالمون گرفته شد.

حدود۸حرکت کردیم به سمت مدرسه ی پارساجون.نقشه اصفهان دیروز خریده بودم وآدرس هارادرآوردم توش وتخت گاز میرفتیم.۳۰/۸رسیدیم اونجا.

وای چی بگم ازتفکرات وزحمات خانم مدیرمدرسه سرکارخانم دارویی24.gif.

پنج شنبه زنگ زده بودم وهماهنگ کرده بودم که میخوام بیام اونجا.خدایش ۹۰درصدهدف رفتنم به اصفهان همصحبت شدن باخانم دارویی بودو۱۰درصدبقیه دیدن باغ پرندگان بخاطرعرشیا ویه کارهایی هم برای فروشگاهمون بود.تاحدود۱۰صبح اونجابودیم.خانم دارویی وقت گذاشتن ودرعین شلوغی سرشون تماما برای ماازکارهاوبرنامه هاشون توضیح دادن ومن این ۵/۱راتو اوج لذت وسرخوشی درطبقات هفتم آسمان زندگیم بودم.جای همگی خالی چه کیفی کردم اونقدربرام شیرین بودکه حسودیم میشه که از ریز توضیحاتشون برای لذت بردن شما در اینجابخوام چیزی بنویسم03.gif.

دراول کاربه خانمم وداداحسین گفتم که اگه حوصله ی شما سررفت برین بازارتامن بیام امامشتاقانه مخالفت کردن ومثل من محو کارها وتفکرات خانم دارویی بودن وداداحسین یادداشت می کردومامان هدا هم تندتند عکس میگرفت.

میدونستم که امروز بچه ها هم هستن .سئوال کردم که پارساهم هست؟که خانم دارویی گفتن الان میان.

پارساهمراه مادرعزیزش اومدو اونجاافتخارآشنایی نصیب ماشد.عرشیاوپارساهم نسبت به هم غریبی می کردن و خیلی ساکت لحظاتی پیش هم بودن.

راجع به مدرسه بعدا شایدیه چیزهایی بگم32.gif

بعدازمدرسه رفتیم دنبال کارهای مغازه.رفتیم خ سیناسپاهان وآمادگاه ومیدان فلسطین.

بعدازظهرهم رفتیم باغ پرندگان.

بنظرم نسبت به ۵سال پیش پرنده هاش خیلی کمترشده بود وآب خروشان زاینده رود هم خشک خشک بود.بعدرفتیم مرکزخریدپارک وبعدش بازارقدیم اصفهان ومیدان نقش جهان ودرشکه سواری وگزوبستنی اومدیم خونه.اگه قراربودیه جای دیگه دراصفهان میرفتیم دلم میخواست یه پارک بازی میرفتیم که عرشیابازی کنه که نشد.

امانظرات من درمورداصفهان دراین سفر:

۱-مردم اصفهان بسیارمیهمان نوازبودن وازهرکسی که آدرس می پرسیدی باکمال دقت برات توضیح میداد.

۲-جوان های بیکار وبقولی الوات  درمراکز توریستی اصلا مشاهده نشد.ان شاالله که همه ی جوانان اصفهونی شاغل باشن.

۳-درمورد کودکان فروشگاه اسباب بازی وکتابفروشی خوبی مشاهده نکردیم.برخلاف چیزی که فکرمی کردیم وانتظاری که داشتیم.اما دوستان ما درتهران این نکته راتذکر داده بودن اما برای ما قابل تصورنبود.

۴-خیابان ها خیلی خوب تابلو داشتن وباداشتن یه نقشه بسیار راحت مکان یابی میشه کرد.

۵-بریونی:وای وای که اصلا با مزاج هیچکدام از ما سازگار نبود و۲پرس بریونی رو ۴نفری با چه بدبختی قورت دادیم.

و...

میشه انتظارداشت که ما مطالب بالا رااز یه نگاه سطحی شهر برداشت کردیم اما امیدواریم که نسبت به مسائل منفی برداشت مااشتباه بوده باشد.

برای مارتیا جون هم کادو برده بودیم اما افتخار دیدنشون نصیب ما نشده بود.گذاشتیم طلب مارتیاجون.

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

یک شنبه صبح اومدیم به سمت ابیانه.یه مسیربسیاربدباجاده ای بدتر.

شوک سوم سفردرابیانه نصیب همه ی ماشد.یه ده خرابه پراز آشغال وبه حال خود رهاشده که فقط دیوارهاوخونه ها به رنگ قرمزبودن!!

درروستا که فقط پیرزن ها رومی دیدیم که برخوردخیلی خوبی هم نداشتن وخیلی هاشون به یه نگاه تکدی گری می خواستن کتاب وسی دی بفروشن به توریست ها.امکانات بسیارصفروهیچگونه تابلویی برای توضیح وراهنمایی نصب نبود.واقعا بهم برخورد بااین برخوردشون.خیلی خجالت کشیدم که این توریست های خارجی بیچاره ها راجع به اینجا چی فکرمی کنن.اتفاقا اونجا با چند مرد کرد هم برخوردکردیم که یه تور۲۰-۳۰نفره بودن.بشدت شاکی بودن از اینجا.باخوش رویی راجع به اورامان توضیح دادن ودعوتمون کردن وراجع به مازندران اطلاعات گرفتن.

سریع اومدیم کاشان تا حمام فین راببینیم.

واقعا زیبا بود.باغ فین.وقتی قدم میزدیم حس حکومت وپادشاهی به آدم دست میداد.یه باغ بزرگ وبسیارزیباوسرسبز.

اومدیم به سمت سلفچگان ودلمون می خواست بریم محلات وسپس بریم ساوه.ماشین یه مقدار جوش اورد وماهم ترسیدیم که خراب بشه ازسلفچگان نرفتیم محلات ورفتیم ساوه.ساوه مزاحم عزیزانمان بودیم وصبح زودساعت ۸راه افتادیم به سمت همدان.اول رفتیم لالجین که مقصداصلی ما بودتاحدودساعت۳عصرکارماطول کشید.

تازه متوجه شدیم که تاغارعلیصدرازاونجاحدود۶۰کیلومتردیگه راه هست.رفتیم اونجا.۴رسیده بودیم تابریم غاروبرگردیم شد۵/۵.قراربودشب همدان بمونیم.امااونجاهم برادران اداره کل اول تماس گرفتن که شما معلم هستین یادراداره مازندران مشغول هستین؟متوجه سئوالشون شدم وگفتم نه من یه معلم معمولی هستم.دوباره زنگ زدن که یه باغی هست خارج همدان وبایه کم من من من که اونجاجا هست شملامیرین اونجا؟تشکر کردم وگفتم که ماپشیمون شدیم وشب برمی گردیم.اتفاقا داداحسین وخانمم هم تا اونجاییکه کتک خورم بود بارم کردن که چرا راستشوگفتی که معلم هستی ؟میگفتی که تو اداره هستی!

از رفتن به همدان پشیمون شدیم چون ۷۵کیلومتر دیگه راه بودوبه دشب برمی خوردیم وبزرگ راه یا آزادراه یانمی دونم چی چی رهشون تا ساوه خوب نبود.برای همین حدود۹شب رسیدیم ساوه.سه شنبه که امروزباشه صبح رفتیم یه بازدیدوکسب اطلاعاتی بامسئول انجمن حمایت ازبیماران کلیوی ساوه داشتیم که کارشون درسط کشوربینظیره واونجاهم استفاده کردم وبعدازنهارتوراه برگشت رفتیم مسجد۱۲۰۰ساله ی ساوه که خیلی بینظیرهم بود رادیدیم .

حدودساعت ۳عصربه سمت قائمشهراومدیم.ان شاالله توضیحات متفرقه درموردسفر را بعدا هم می نویسم.

385-سفرنامه

رفتیم خیابون ارتش وخانه معلم شماره ۱.باتعجب دیدم که جایی برای ما رزرو نشده.مسئول خانه معلم از شوک وارد شده بهش که قرار بود آقای...ازطرف معاون مدیرکل اصفهون برای ماجا رزرو کنه ولی بامسئول خانه معلم هماهنگ نکرده بود توضیح می داد که شاید خانه معلم های ...

راهنماي سفر به اصفهان

از شمال از دامغان - یزد و قم - کاشان. از جنوب از مسیر شیراز- آباده -شهرضا - اصفهان. از تهران تا شهر اصفهان حدود 435 کیلومتر راه است. از شیراز تا شهر اصفهان حدود 489 کیلومتر راه است. از قم تا شهر اصفهان حدود 279 کیلومتر است. راههای منتهی به اصفهان. اگر از جنوب وارد اصفهان می شوید. به اولین میدانی ... در ضمن چهار خانه معلم در اصفهان وجود دارد که برای غذا می توانید به انجا بروید کیفیت غذا در حد مناسب است (آدرس را از همان ستاد استقبال فرهنگیان بپرسید). بناهای تاریخی. مجموعه تاریخی میدان نقش جهان شامل ...

رزرو تالار خانه معلم های شهر اصفهان برای شش ماهه اول سال 93

گودرز نیوز بادرود - رزرو تالار خانه معلم های شهر اصفهان برای شش ماهه اول سال 93 - از هردری سخنی-اولین وبلاگ مستقل شهر بادرود - گودرز نیوز بادرود.

سرگرمی

سامرست موام. ازدواج با یک مرد مثل خریدن کالایی است که مدت ها مشتاقانه از پشت ویترین تماشایش کرده اید ؛ اما وقتی به خانه می رسید از خریدنش پشیمان می شوید ..! جین کر. ///////////****///////////////. دوم راهنمایی وقتی معلم زبان میومد سر کلاس.

کاشان / اصفهان / 1386

در این سفر از باغ موزه فین کاشان با وسعت ۲۵۰۰۰ متر مربع ، تپه های تاریخی سیلک با قدمت هفت هزار سال سکونت ، خانه تاریخی عامری ، خانه تاریخی طباطبایی ، چارتاقی در نیاسر ،بقعه حضرت سلطان علی ( مشهد اردهال ) و آرامگاه سهراب سپهری در مشهد اردهال ...

اردوگاه های فرهنگی تربیتی فعال کشور

مشهد بلوار پیروزی میدان شهید مهدوی سلمان سابق بلوار دلاوران بین دلاوران 7و9. 05118787739-05118791333. مرکز شهید سعیدی مشهد. مشهد خ امام رضا مرکز رزرو میهمانان خانوادگی و گروهی. 05112212538-05112212693. مرکز رزرواسیون سلام مشهد. مشهد فلکه اب ... خانه معلم استان قزوین(در مشهد). امام رضا 19-کوچه حسینیه فاطمیون روبروی دبیرستان محمودیه. 8540892. خانه معلم شهر تهران(در مشهد). امام رضا- خ دانش غربی – نبش دانش غربی 3. 8255210. خانه معلم یزد(در مشهد). امام رضا- خ عنصری – عنصری 2-پلاک 110.

آدرس و شماره تلفن خانه معلم های سراسر کشور

1. تهران. تهران. 55404053. 021. میدان حر - خ کمالی -خ کاشانی. 2. تهران. 22420863. 021. بزرگراه چمران- ابتدای درکه -مجاور ضلع غربی دانشگاه بهشتی. 3. تهران. 66050055. 021. خیابان آزادی روبروی دانشگاه صنعتی شریف - جنب ...

سفری بهاری به یکی از زیباترین نقاط گردشگری و دیدنی ایران سمیرم ، یاسوج ، کازرون و شیراز

از راه اتوبان قم ساعت حدود 8:00 به قم رسیدیم و جاتون خالی صبحانه توپی زدیم , 45 دقیقه ای طول کشید و بعدش از اتوبان کاشان، به اصفهان رسیدیم. خوب ساعت 12:30 بود و وقت ناهار ، اما!!! مگه میشه اصفهان اومد و میدان نقش جهانش رو ندید و خوب البته چند تا ... ولی چه کنیم که هنوز توی یاسوج جایی رو رزرو نکرده بودیم و امیدمون کارت فرهنگی همراهمون بود و خانه معلم یاسوج که از قبل نمی شد رزرو کرد.! برخلاف پیشبینی مون خانه معلم یاسوج جا نداشت و امیدمون به مهمانسرای ایرانگردی و جهانگردی بود که ...

خاطره ی سفر نوروزی به قم واصفهان

قرار شد بنده برای خانواده خود وهمکاران ازطریق اینترنت درمدارس اصفهان جا رزرو کنم ومن روزهای پنجم وششم را رزرو کردم و قرار شد دوروز هم در قم رزرو کنیم وروزهای بیست و نهم اسفند واول فروردین بقیه روز ها را نیز از طریق ستاد اسکان در شهر های مسیر رزو کنیم. ... نزدیک سال تحویل بود که به سمت حرم حرکت کردیم ولی ترافیک باعث شد که به موقع نرسیم وتعداد زیادی زائر به قم امده بودند ودر پارگینگ کنار رود خانه چادر زده بودند من با خودم فکر می کردم که این ها سرمای شب را چگونه خواهند گذراند کاش می شد این ها را ...

نوشیجان تپه

تپه ي نوشيجان در كنار آثار مكشوفه از باباخان نورآباد لرستان، تپه ي حسنلوي نقده، تپه سيلك كاشان،هفت تپه ي شوش، گودين تپه كنگاور، تپه ي زيويه ي سقز و ... به عنوان پيش درآمد و مرجع مطالعات تمدن كهن ايراني مطرح مي باشد. معبد اصلي ( اولين نيايشگاه ) : اين معبد در غربي .... مجتمع اقامتي باران و خانه ي معلم در شهر وجود دارد. براي رزرو هتل مي توانيد با هتل هاي شهرهاي همدان، اراك يا بروجرد هماهنگ كنيد. * در صورتيكه كه مي خواهيد در چادر اقامت فرماييد، توصيه مي شود در پارك سيفيه يا محوطه درياچه كوثر اقامت ...