استان قزوین

بالاخره پس از حدود یکماه ارسال نامه و درخواست به منظور همیاری و همکاری در امر سرشماری وحوش یکشنبه به همراه ۸ نفر از اعضاء موسسه راهی قزوین شدیم.

طبق برنامه ریزی به عمل آمده ۲ دسته شدیم که یکدسته به همراه جناب مهندس آزادبخت به سوی منطقه حفاظت شده باشگل و دسته دیگر به سمت منطقه شکار و تیراندازی ممنوع الموت راهی شدیم.

تا قبل از این سفر همیشه حرف از مناطق می شد همیشه صحبت به گلستان  کویر و ... به زبان می آمد!!

حمیدرضا ریحانیان

اما اینبار بچه های نبض سبز پا به عرصه ای نهادند بی نظیر از لحاظ فون و فلور.شب اول  که نزدیک به ۵۰ نفر بودیم گرد هم جمع شده و برنامه ریزی توسط جناب مهندس مظفری اعلام شد.مسیرها مشخص شده بود.پس از اتمام جلسه راهی رستوران محلی معلم کلایه شدیم و پس از صرف شام جیره غذایی را تحویل و اعلام شد که راس ساعت ۴:۳۰ بیدار باش است.

بنده(حمیدرضا ریحانیان)به همراه مهندس دوله راهی منطقه ای شدیم با نام فیشان به سمت یالان.راس ساعت ۴:۳۰ ماشینها آماده و در دل گرگ و میش سپیده دم حرکت آغاز شد.

اولین بار بود که پا به الموت می گذاشتم.تو دلم همش خدا خدا می کردم که بتونم نهایت استفاده رو از این سفر بکنم و دست پر برگردم!!!به انتهای روستایی رسیدیم راننده گفت همین جا باید پیاده شوید.اطاعت امر کردیم و به همراه جناب مهندس دوله راهی مسیری صخره ای شدیم.

باورتان نمی شود حدود ۱۰ دقیقه از حرکتمان نگذشته بود که بر فراز خط الراس شاخهای کلی حدودا" ۹ سال ما را از حرکت وا داشت.به محض دیدنش و ابهت خیره کننده ی این سلطان صخره های ایران ما را مشغول به دوربین کشی کرد.حدود" ۲۴ راس کل و بز بر سر یال بودند.اما این کل بی نظر با شاخهای بلند و انتهای بسیار باز نوید روز خوبی را برای ما به ارمغان آورد.

پس از تعیین نقطه مشاهده توسط GPS و شمارش به مسیر خود ادامه دادیم.پس از گذشت 2 تا 3 ساعت پیمایش توانستیم از رد پای تازه ای از پلنگ عکس برداری کنیم که به دنبال گراز بود.

گوشه ای اتراق نموده و مشغول محیای صبحانه شدیم.در همین حین بر فراز آسمان همای سعادت که نماد ملی و طبیعی استان قزوین نیز می باشد خود را به ما نشان داد.

ساعتی بعد گله ای حدودا" 16 راسی گراز به همراه توله های خود.

هر لحظه زنده بودن طبیعت الموت خود را به رخ می کشید و هیجان را در دل ما ۱۰۰ چندان.

روز دوم به همراه محیط بان عزیز جناب آقای قاسمی و دوست خوبم جناب مهندس شعبانی راهی سیالان شدیم.قله ای متراکم و پوشیده از برف.و موفق به شمارش ۹۲ راس کل و بز شدیم.و حتی لانه ی یک خرس قهواه ای که تا ورودی لانه ردپای خود را بر جای گذاشته بود.اما راستش را بخواهید ترس بر ما غلبه کرد و اجازه ورود به لانه را نداد.

در پایان بر خود لازم می دانیم از جناب مهندس روشن مدیریت محترم اداره کل محیط زیست قزوین

جناب مهندس جهان تیغ رییس گارد قزوین مردی خوش برخورد و عاشق طبیعت

جناب مهندس مظفری معاونت محترم محیط طبیعی و تنوع زیستی

و تمامی محیط بانان به حق زحمت کش منطقه کمال تشکر و سپاس را داشته باشیم.

به دلیل مسافرت بعدی تیم نبض سبز در هفته بعد به منظور سرشماری منطقه باشگل عکسهای گرفته شده در پست بعدی قرار داده خواهد شد.

اولویت دانشگاه های غیرانتفاعی قزوین

اولویت دانشگاه های غیرانتفاعی قزوین. این موسسه به آدرس http://www.jamtech.ir یک رستوران باب

لیست کامل ، قیمت ، مشخصات و تصاویر هتلهای تهران با درجه بندی

( تجهیز، آموزش و راه اندازی کافی شاپ، هتل، رستوران و تور" های آموزشی و آدرس ، تلفن و

بادمجان پلو ( غذای محلی قزوین)

» نام و آدرس آموزشگاه های آشپزی و محلی در روستای یرک اطراف قزوین است، با طرز رستوران |

ویلا طالقان سوییت طالقان هتل طالقان

آدرس : استان کیلومتر 120 اتوبان تهران -قزوین ،خروجی اقامتگاه ها، رستوران ها، و مکان های

آدرس و شماره تلفن خانه معلم های سراسر کشور

آدرس و شماره تلفن خانه معلم های سراسر نظر خود را -با درج آدرس آن در قسمت قزوین. قزوین

زنگ تفریح

دبیرستان غیردولتی متفکران قزوین دوره اول آدرس مدرسه متفکران : تو رستوران پیشخدمتو صدا

استان قزوین

اما اینبار بچه های پس از اتمام جلسه راهی رستوران محلی معلم کلایه شدیم و پس آدرس: تهران

استخدام کاریابی بین المللی کارپیرا در آلمان،سوییس و اربیل عراق

استان قزوین; کادر اجرایی و فنی در پروژه های کادر تخصصی ، پشتیبانی و اداری هتل، رستوران