سفرنامه ترکیه . استانبول به ترابزون با اتویوس

ساعت 21:30 به وقت استانبول حرکت کردیم به سمت ترابزون با اتوبوس های شرکت مترو. اتوبوس هاش خیلی خوب بود. داخل اتوبوس تلویزیون برای هر صندلی جداگانه با سرویس  چای قهره کولا. داخل اتوبوس تمیز دارای کولر خنک کننده و مرتب. مسیر بسیار بسیار زیبایی داشت تمام مسیر دریای سیاه رو میدیدم شهرهای کوچیک که از کنارشون رد میشدیم و ساحل های زیباشو می دیدیم خوب بود دوست داشتیم تو سفرانبلو توقف داشته باشیم و یه کم از طبیعتش استفاده کنیم اما نشد از شهرهای Safranbolu ( سفرانبلو )samsun   Terme  uniyefatsa ordu mersin danca گذشتیم و به ترابزون Trabzon رسیدیم خیلی خوب بود تمام مسیر در کنار ساحل دریای سیاه حرکت میکرد و خیلی زیبا بود. ما نزدیک ساعت 14 بود که به ترابزون رسیدیم هوا بسیار گرم بود در تاریخ 12 جولای 2012 یعنی 22 تیر 1391. چندین ترمینال داره که ما تو ترمینال اصلی پیاده شدیم هیچ هتلی هم رزرو نکرده بودیم پیاده شدیم چمدونهامونو برداشیم و پرسیدم که اینجا کجا اینترنت داره گفتند تو ترمینال طبقه بالا. رفتیم از اینترنت هتلهای ترابزون رو  چک کردیم از نظر قیمت کیفیت و نزدیک به بازار و اینا چند تا آدرس برداشتیم و راه افتادیم برای 15 دقیقه اینترنت 2 لیر دادیم کلا ساعتی 2 لیر بود حالا میخوای 10 دقیقه بشین میخوای 59 دقیقه بشینی فرقی نمی کنه. اومدیم بیرون ترمینال رفتیم سوار اتوبوس شرکت واحد شدیم رفتیم به سمت هتلها. قیمتهاش بین 80 لیر تا 150لیر در هر شب بود به نظر می اومد که این قیمتها بالا است چون که ترابزون یه شهر توریستی هستیش شاید به خاطر همین اینقد گرون شد نمی دونم ولی گرون بود حالا هتلی که 100 لیر باید شبی میدادیم را رفتیم دیدیم من نپسندیدم درسته پنجره رو به دریا داشت با فاصله شاید 600 متر از ساحل اون 600 متر هم جاده اصلی بود و اون سمت جاده دریا و این سمت جاده هتل بود اما هتل خیلی کهنه تختها روتختی های کهنه سرویس بهداشتی با امکانات صفر و خلاصه اصلا خوشم نیومد رفتیم یه هتل دیگه این یکی دیگه خوب بود تختهاش خوشگل تمیز مرتب صبحانه هم داشت این دیگه خیلی خوب بود اما گرون تخت دونفره شبی 200 لیر گفتم بی خیال. رفتیم از این متل ها یعنی هتل های کوچیک که همش 15 تا 20 تا اتاق بیشتر نداره. رفتیم اونجا شبی 80 لیر تمیز بود کولر هم داشت صبحانه هم داشت . شب اونجا موندیم عصر رفتیم یه کم شهر رو گشتیم و بعد فردا صبح رفتیم صبحانه خوردیم صبحانه تازه تمیز و کم خرجی بود همش گوجه فرنگی با خیار با یه کم هم سوسیس بعد پنیر محلی و کره بسته بندی کوچیک مربا بسته بندی کوچیک و چای و قهوه. بعد از صبحانه رفتیم یه کم شهر رو گشتیم شهر قشنگی بود 2 یا 3 خیابون موازی هم داشت که اصلی بودند و همشون هم بازار بود خیلی قیمت لباسها مناسب و مدل های خوب یعنی جوری که میشه همه جا پوشید مردم شهر راحت خوش و دل زنده بودند زنها حجاب نداشتند و خیلی کم زن با حجاب میدید اون هم خانمهای سن بالا یا حاج خانوم ها. رفتیم من از اونجا کلی لباس گرفتم قیمتها خوب بود اما ارزون نبود اما بخاطر اینکه مسلمان زیاد داشت یه کم لباسهاشون پوشیده بود بلوزها آستین داشت و کت یا شلواز خوب هم پیدا میشد از این دست فروشهای فراوون که ریختند تو خیابون و همه چی میفروشند پند جفت دمپایی خوشگل و رنگ های مختلف خریدم خیلی جالب بودند . ظهر شد داشتیم بر میگشتیم هتل دیدیم یه متل نوشته که قیمت پایین اتاق هاشو میده چون مسافر نداره. رفتیم قیمت گرفتیم گفت 50 لیر رفتیم اتاقهاشو دیدیم خوب بود من گفتم خوبه 50 لیر هم هست هیچی اون روز رفتیم از اون هتل وسایلمون رو آوردیم هتل جدید و جالب اینکه این هتل جدید 50 لیر بود ارزون تر از قبلی و نزدیکتر به مرکز شهر و بازار بود شب دوم اونجا موندیم غذا هم رفتیم غذاهای محلی خوردیم قکر کنم شد 14 لیر 2تا 7 لیر شد غذاها و 2 لیر هم سالاد. غذامون هم یکیش مرغ بود با برنج یکی هم ماهی بود با برنج. اصلا زیاد حساب کتاب نداره یه مغازه مرغ میده 7 لیر یکی میده 10 لیر یکی میده 15 لیر خلاصه قیمت ها کاملا متقاوت و عجیب غریب هستش.

ترابزون یا ترابوزان یا طرابوزان

تورهای مسافرتی کشور ترکیه - ترابزون یا ترابوزان یا طرابوزان - مرکز رزرواسیون مستقیم هتل و

تصاویر فوق العاده زیبا از طبیعت شمال - ترابزون میزبان المپیک جوانان اروپا

istanbul megapolitan - تصاویر فوق العاده زیبا از طبیعت شمال - ترابزون میزبان المپیک جوانان اروپا

سفرنامه ترکیه . استانبول به ترابزون با اتویوس

استانبول به ترابزون با اتویوس رفتیم از این متل ها یعنی هتل های کوچیک که همش 15 تا 20 تا اتاق

خاطرات سفر به ترابوزان ترکیه

در شهر ارزروم هتل hekimoglu ساعت 4 بعد از ظهر از شهر زنجان حرکت وپس از عبور از شهر های تبریز

ترابزون قلب سرسبز ترکیه

شرکت توریستی جهانگردی ترابزون و بر عکس شرکت های توریستی موجود در هتل های گروه. فال

تصاویر فوق العاده زیبا از طبیعت شمال - شهر ریزه و ترابزون میزبانان المپیک جوانان اروپا(ریزه)

istanbul megapolitan - تصاویر فوق العاده زیبا از طبیعت شمال - شهر ریزه و ترابزون میزبانان المپیک

سفرنامه شمال ترکیه - روز پنجم

هتل های خوب که تو بوکینگ هم مسافران راضی بودن رو ترابزون شهری است که روی تپه واقع شده و در