گزارش تور یکروزه بی بی سیدان

به نام خالق زیبایی

ساعت 6:55 صبح جمعه مورخ 24/6/1391 سفر خود را از مقابل سوانح سوختگی خیابان کاوه آغاز نمودیم. ساعت 7:15 به ترمینال صفه رسیدیم و بقیه افراد گروه را سوارکرده و مسیر خود را ادامه دادیم. ساعت 8:10 دقیقه به پارک آبشار شهرضا رسیدیم و برای صرف صبحانه حدود 45 دقیقه توقف داشتیم. مسیر خود را به سمت سمیرم ادامه  دادیم، ساعت 10:20دقیقه به ورودی سمیرم رسیدیم که با ایست بازرسی مواجه شدیم.

درسمیرم 20دقیقه توقف کردیم تا بعضی از افراد گروه از سوپر مواد غذایی خرید کنند. ناگفته نماند که سمیرم در 165 کیلومتری جنوب اصفهان قرارگرفته، منطقه ای است کوهستانی و مهمترین رشته کوه آن دنا است که در مرز اصفهان و کهکیلویه و بویر احمد است. دو چشمه معروف در آن قرار دارد بنام چشمه خوانسار و چشمه خانعلی. رودخانه های معروف سمیرم عبارتند از مارب، ونک، شمس آباد و حنا که همگی به خرسان ملحق می شوند. اکثر مردم سمیرم به کشاورزی و دامپروری اشتغال دارند. سیب درختی یکی از معروفترین میوه های این منطقه است.

سفرمان را ازمسیر جاده یاسوج به طرف بی بی سیدان ادامه دادیم وپس از پشت سرگذاشتن ایست بازرسی دوم  جاده دو راهی می شود که ما مسیر را از جاده سمت چپ ادامه دادیم  و بعد از دیدن تابلوی بی بی سیدان دور زدیمساعت 11:50 بود که به بی بی سیدان رسیدیم. اتوبوس کنار پل فلزی نگه داشت و ما بعد از 20 دقیقه پیاده روی به آبشار اول رسیدیم. البته طی مسیر مجبور بودیم داخل آب برویم.

اگر تمایل به دیدن این منطقه دارید حتما کفش مناسب بپوشید و از پوشیدن دمپایی وصندل خوداری کنید (به خاطر سنگهایی که کف رودخانه هست). اگر با گروه هستید حتما در یک خط حرکت کنید تا درصد آسیب پذیری شما را به حداقل برساند. اینگونه راهپیمایی کردن مسیر را برای شما هموار می کند و شما کمترین آسیب را به پوشش گیاهی  مسیر وارد می سازید. بعد از 15 دقیقه پیاده روی و گذر از آب و سنگ به آبشار دوم رسیدیم وناهار را همانجا صرف کردیم.

همه چیز خوب بود. طبیعت وصف نشدنی بی بی سیدان رویایی است. اما متاسفانه ما آدم ها  دانسته یا ندانسته همه چیز را خراب می کنیم. با زباله هایمان آب زلالش را و با سرو صدای زیاد و رفتارهای ناشایستمان سکوت و آرامشش را بهم می زنیم و به خاطر خودخواهیمان  آرام آرام بهشت های سرزمینمان را به جهنم تبدیل می کنیم.

کاش قبل از این که دیر شود به خودمان بیاییم. قبل از اینکه مادرمان ایران زمین تمام نعمت هایش را از ما دریغ کند.

شرکت مسافربری عدل فروز یزد

شرکت مسافربری همسفر یزد ترمینال یزد همسفر کاوه همسفر اصفهان [ پنجشنبه دوم آبان ۱۳۹۲ ]

شرکت مسافربری همسفر

شرکت مسافربری همسفر - اصفهان(کاوه) 03116732727: اصفهان 06313345110: ابادان(ترمینال)

راهنمای خرید اینترنتی بلیط عدل

شرکت مسافربری عدل اصفهان ترمینال جی تلفن30 40 همسفر همسفرکاوه همسفراصفهان همسفریزد

چهارشنبه 26/1/88

در ترمینال کاوه تعاونی همسفر حاضر شده روز شنبه به اصفهان ترمینال کاوه در حالی که

نماهای اتوبوس وی آی پی (vip):

های وی آی پی دوربین های اتوبوسی فنی و معرفی اتوبوس ها پایانه - ترمینال

بوشهرِ آبیِ آرامِ پرخاطره‌ی من!

در سفرهای قبل، مسیرم از اصفهان همسفر هر روز عصر ساعت ۶ از ترمینال کاوه و ۶:۴۵ از ترمینال