گزارش حضور کشیش تازه مسلمان فرانسوی در بخش ره یافتگان نمایشگاه قرآن

"سدریک ریب روت" کشیش جوان فرانسوی، پیانیست، داستان نویس، و فعال در عرصه ی شعر و ادب که به دین اسلام مشرف شده است. وی چند کتاب در زمینه ادبیات منتشر کرده است. روز گذشته در نشستی که در بخش "ره یافتگان" بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن، برگزار شد، "ریب روت" که اکنون نام "احمد علی" را برای خود برگزیده ، در جمع مخاطبین برنامه، به گفتگو با ما نشست.

  •    همه ی ما تصوری از پاریس در ذهن داریم که با خیابان شانزلیزه، برج ایفل، موسیقی و عیش و نوش گره خورده است، اما واقعیت امر این است که ما امروز شاهد افراد زیادی هستیم که به اسلام روی می آورند، تحلیل شما ازاین امر چیست؟

تصویری که از اسلام در فرانسه در دو قرن اخیر به دلیل رفتار برخی مسلمانان وجود داشته است، یک تصویر خشونت بار و نا خوشایند بوده ، اما ما شاهد هستیم که درمیان غیر مسلمانان فرانسوی گرایشی رو به افزایش نسبت به کشف حقیقت اسلام، جدا از آن چه ممکن است برخی پیروان این دین انجام دهند، ایجاد شده است. همچنین رسانه های غربی تصویری از اسلام به مردم ارائه می دهند که مملو از خشونت، قتل، غارت و تروریسم است. این امر سبب شده است بسیاری از فرانسوی ها با پی بردن به عدم صداقت رسانه ها، تمایل پیدا کنند حقیقت این دین را بیابند.

 

  •     اولین برخورد شما با اسلام و اولین موردی که در شما انگیزه ی مطالعه راجع به اسلام را ایجاد کرد چه بود؟

از آن جایی که من در یک مرکز مطالعات مسیحیت مشغول به کار بودم، باید کتب مقدس دیگر ادیان را نیز مطالعه می کردم، وقتی ترجمه قرآن را خواندم، فکر کردم شاید ترجمه ی آن، به خوبی حق مطلب را ادا نکند، و این اولین فرصت برای آشنایی با اسلام بود که بعدها مرا به تحقیق بیشتر راجع به این دین و سرانجام تشرف به آن، سوق داد.

 

  •  با توجه به این که شما در عرصه ی موسیقی نیز فعال هستید، احساس شما نسبت به نوای قرآن چیست و آیا توانسته اید با آن ارتباط برقرار کنید؟

پیش از آن که اسلام بیاورم، فعالیت من در عرصه هنر و موسیقی، ارتباطی با اعتقادات مذهبی ام نداشت، اما اکنون که مسلمان شده ام، موسیقی که می نوازم و هنری که دارم، مفهوم عمیق تر و کلی تری پیدا کرده است و از صرف تفریح بودن خارج شده، که این تحت تاثیر قرآن و اسلام می باشد.

 

  •   شما خانواده ای فرانسوی الاصل و مسیحی دارید، و دوستان شما نیز فرانسوی و فعال در عرصه هنر هستند، برخورد آن ها با شما پس از مسلمان شدنتان چه بود؟

من اسلام آوردنم را از ابتدا بی گدار اعلام نمی کردم، ولی وقتی در جمع خانواده و دوستان یا در مهمانی ها خوراکی که در اسلام حرام است به من تعارف می شد، از مصرف آن اجتناب می کردم، پدرم و دوستانم با من شوخی می کردند و می گفتند مگر مسلمانی که نمی خوری؟ و من در کمال آرامش پاسخ می دادم، بله مسلمانم. من دین خود را به آن ها تحمیل نمی کردم، و اجازه دادم اطرافیانم آرام آرام این قضیه را بپذیرند.

 

  •  شما در ابتدای اسلام آوردنتان به تسنن گرویدید و بعدا تشیع را برگزیدید، پیام مذهب شیعه که شما را به خود جذب کرد چه بود؟

مذهب شیعه دو برتری چشمگیر نسبت به مکتب اهل سنت دارد، یکی شخص حضرت علی با ویژگی های شخصیتی که داشتند و این که نوری بودند از ناحیه ی رسول خدا (صل الله علیه و آله). دوم احادیث معتبر، مستند و پرمفهوم مکتب شیعه است که این مکتب را غنی و پربار کرده است. این دو مورد هستند که گرایش مرا به سمت تشیع سوق داده اند. من معتقدم این مذهب شیعه است که توانسته است علوم اسلامی را در سرتاسر دنیا منتشر کند و اغلب دانشمندان بزرگ اسلامی، شیعه بوده اند و من احساس می کنم آثارعلمای تشیع بسیار غنی تر است.

 "سدریک ریب روت" در پاسخ به سوال یکی از مخاطبین مبنی بر این که علی رغمی که اسلام را یک دین قدیمی و خشن به تصویر کشیده اند، چگونه با اسلام ارتباط برقرار کرده است گفت:

با این که من یک راهب بودم و متون دینی می خواندم، هرگز موفق نشده بودم احساسی عمیق و انقلابی درونی در خود هنگام خواندن کتب مقدس دیگر ادیان، احساس کنم، اما حتی نگاه کردن به متن عربی قرآن و خواندن آن، در من انقلابی درونی و انگیزشی عمیق ایجاد می کند، انگیزشی که سبب شد، من به مطالعه ی بیشتر این دین بپردازم، و با علمای مسلمان عربی از کشورهای مختلف صحبت کنم تا سرانجام این دین را برگزینم.  یکی از عوامل دیگری که سبب گرایش من به اسلام شد و اولین جرقه را در من ایجاد کرد، یک دوست اردنی بود که در متون "ابن عربی" تخصص داشت، و مرا به مطالعه ی آن تشویق کرد.محتوای کتاب "محی الدین ابن عربی" به خصوص در بخش عرفان، منبع غنی عرفانی و معنوی بود، که مرا بسیار جذب می کرد. تحقیق و مطالعه ی بیشتر در این زمینه، مرا به جایگاهی رساند، که اکنون از یک آرامش روحانی و معنوی وصف ناپذیری که سال ها در پی آن بودم، برخوردارم.

 وقتی یکی از حضار از "ریب روت"  پرسید آیا با امام حسین (ع) و اهل بیت و نیز مراسم عاشورا ارتباط برقرار کرده است یا خیر، و آیا هرگز برای امام حسین (ع) اشک ریخته است وی گفت:

با این که جمعیت شیعه در فرانسه زیاد نیست، عده ای هستند که مراسم باشکوه عاشورا را در این کشور برگزار می کنند و این مراسم مرا به شدت متاثر می کند.

  در پاسخ به سوالی دیگر در مورد ظهور امام زمان و وظیفه ی مسلمانان در قبال آن وی بیان داشت: "ما باید مقدمات ظهور ایشان را فراهم و خود را محیای آمدن ایشان کنیم."

گزارشگر :ستاره صادقی

انجمن اسلامی شهید ادواردو آنیلی

انجمن اسلامی شهید ادواردو انیلی

انجمن اسلامی شهید ادورادو آنیلی

انجمن اسلامی شهید ادواردو آنیلی

انجمن اسلامی شهید ادواردو آنیلی

انجمن اسلامی شهید ادواردو آنیلی


مطالب مشابه :


متن ادبی فوق العاده زیبا درباره امام زمان(عج)

اعجاز علمی قران متن ادبی فوق باد غربتى که مى وزد به کوچه هاى بى تو بوى مرگ مى دهد




متن ادبی فوق العاده زیبا درباره امام زمان(عج)

باسلام و سپاس فراوان از این که به عشق آقا امام زمان به ستاره سهیل متن ادبی ختم قرآن .




دلنوشته های جدید و بسیار زیبا همراه با عکس

متن هاي كوتاه تلخ نوشته عاشقانه قران از زبان دكتر علي تــا شاید عشــق به همه سرایت کند




گزارش حضور کشیش تازه مسلمان فرانسوی در بخش ره یافتگان نمایشگاه قرآن

ی مطالعه راجع به شما نسبت به نوای قرآن چیست کردن به متن عربی قرآن و




داستان عاشقانه سرمایه عشق قسمت اخر

متن احساسی پیش دستی کرد و گفت به قرآن من بلا سرم اومد، وقتی راجع بهش فکر




مقاله ای در باره ی آموزش ریاضی

اطلاعاتی راجع به آن کسب کند های عاطفی و احساسی را اعدادی قرآن تذکری به




متن برنامه معرفت سعدی - ادامه حکايت پروانه و شمع

به عبارتی دیگر بی دردی بدترین دردهاست. بی دردی یعنی بی احساسی ملاصدرا آیه قرآن را می




فرآیند ورزش در اسلام

در یک محیط ورزشی مناسب علاوه بر تکامل جسمانی تکامل عاطفی، احساسی قرآن به رزمندگان متن




تفسیر سوره فاتحه

مجمع قرآن سنندج احساسی است که مطالب این وبلاگ به جز در مواردی که مربوط به آموزش قرآن




برچسب :