شهرهای استان گیلان

با سلام خدمت دوستان گرامی و خوانندگان محترم

بعد از ایجاد وبلاگ جهانگردی "سفرنامه علی " http://ali1341.blogfa.com که با استقبال و تشویق دوستان خوبم مواجه شده ،لذا تصمیم گرفتیم تا بار دیگر وبلاگی جداگانه درباره جاذبه های گردشگری کشور عزیزمان ایران تحت عنوان "سفرنامه ایرانگردی علی " ایجاد نماییم تا شاید مورد استفاده دوستان قرار گیرد .

امسال در تعطیلات خرداد ماه سال 1391 تصمیم گرفتیم به اتفاق دوست بسیار خوبم آقای حسینی سفری به غرب کشورمان داشته باشیم لذا با ماشین ال 90 ایشان سفرمان را آغاز کردیم .

1-مسیر رفت : مازندران – گیلان –اتوبان رشت قزوین – جاده رودبار به طارم –زنجان –بیجار – تکاب – شاهین دژ –بوکان – سقز – بانه  - سردشت

2-مسیر برگشت : سردشت – شهر ربط – مهاباد – بوکان – میاندوآب – عجب شیر – بناب – تبریز – سراب – سرعین اردبیل – منطقه فوق العاده زیبای حیران – گیلان - مازندران

قبل از هر چیز ذکر این مطلب که بر اساس تجربیات سفر کسب شده است این است که اگر قرار است جاهای زیادی را بازدید نمایید سعی کنید  اکثر آن را در زمان رفت انجام دهید چون زمان برگشت رقبت کافی باقی نخواهد ماند مگر اینکه از دو مسیر متفاوت باشد .

در شب جمعه 12/3/1391 در ساعت 1:25 صبح حرکت کردیم و بعد از گذشتن از چندین شهر شمالی مازندران اولین بنزین ماشین را  در شهر تنکابن به مقدار 38 لیتر 15000 تومان زدیم سپس مسیرمان را بدون توقف ادامه دادیم از شهر های مختلف بدون توقف گذشتیم  سپس وارد شهر های استان گیلان شدیم .

لنگرود :

بعد از گذشتن از اولین شهر گیلان رودسر ، وارد شهر زیبای لنگرود شدیم شهری همانند دیگر شهرهای شمالی بسیار زیبا با منظره و چشم انداز جنگلی و دریا . در ورودی شهر برای صرف صبحانه کنار یک رستوران توقف کردیم در داخل آن تعدادی از افراد محلی سفارش غذا می دادند و یا مشغول صرف غذا بودند چیز جالبی که مشاهده کردیم خوردن کباب با برنج برای صبحانه بوده است .( همانند مردمان جنوب شرق آسیا) چیزی که در سال های دور در مازندران هم مرسوم بوده است .

مسیر قطار تهران شمال

برای برگشت هم بهترین گزینه، قطار مهاباد به و مهم مسیر تهران شمال است که

از مهاباد تا مهاباد

مهاباد سرزمین خاطرات من ، خاطرات بهترین ایام دیار زنجان ، تهران ، کردستان

گزارش برنامه "از گزگسک منگور" تا آبشار "خرپاپ" و روستای "پردانان"

باشگاه کوه‌نوردی اوراز مهاباد بهترین مسیر صعود : تهران کوه

قلاتی شای

باشگاه کوه‌نوردی اوراز مهاباد بهترین مسیر دسترسی به قله از باشگاه کوهنوردان آرش تهران;

امام جمعه مهاباد: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای خودسازی است

امام جمعه مهاباد: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت و افرادی در این مسیر سعادتمند هستند