رکاب زنی با دوچرخه در شهرهای تاریخی و گردشگری خوزستان

مجتبی گهستونی: در سال ۱۳۹۱ همچون فروردین سال گذشته تجربه جدیدی را پشت سرگذاشتم که خیلی زود به پایان رسید.

در اسفندماه گذشته بود که آرش نورآقایی خبر از حضور دوستانی در خوزستان داد که قصد دارند با دوچرخه در خوزستان سفر کنند. از آنجایی که من حاضرم برای علائق خود هر تجربه ای را با اندکی احتیاط انجام دهم اینبار نیز بسیار خوشحال و مسرور هستم که در چنین موقعیتی قرار گرفتم.

اینبار به قصد بازدید از بناهای تاریخی و مشاهده جاذبه های گردشگری و فرهنگی و به منظور راهنمایی سه گردشگر دوچرخه سوار راهی سفر شدم تا گردش با دوچرخه راهم تجربه کرده باشم.

در تور دوچرخه سواری، من با میناکامران، احسان معتدی و مهدی منادی که تصمیم داشتند بخشی از خوزستان را با دوچرخه سفر کنند در بخش هایی از سفر همراه شدم. با دادن مشاوره هایی به دوستان در نهایت مقرر شد که این سفر از منزل ما در اهواز آغاز و به سوسنگرد ختم شود تا شب را در مضیف روستای بردیه به استراحت بپردازیم. در ادامه این سه نفر از بستان راهی شوش و شوشتر شدند که در نهایت در شوشتر به آنها پیوستم و با اقامت در این شهر تاریخی و بازدید از بناهای مهم شهر ادامه مسیر دادیم.

در شوشتر دوستان همراه از مهم ترین سازه های آبی تاریخی ایران بازدید کردند. شب را با اقامت در یکی از سایت های تاریخی شوشتر گذراندیم که بسیار مورد توجه قرار گرفت. سفر از ساعت ۷ صبح در شوشتر آغاز و در نهایت با رکاب زدن تا منازل سازمانی طرح آبیاری شمال خوزستان به درون یکی از باغات رفتیم تا دوستان را با کُنار که یکی از پرطرفدارترین میوه های بومی خوزستان است آشنا نمایم. با رکاب زدن در مسیر شوشتر به دزفول از تک درخت ها، مسافران نوروزی، چوپانان با احشام، مزارع و... عکس گرفتیم.

با حضور در شهرک اسلام آباد از مقبره یعقوب لیث صفاری در کنار تپه های باستانی شهر جندی شاپور دیدن کردیم.سپس با حضور در کنار عشایر منطقه ضمن شنیدن و مشاهده آداب و رسوم آنان به نواهای محلی جوانی بختیاری گوش دادیم و از قالی باقی خانمی چیره دست لذت بردیم. پس از رکاب زنی به دزفول رسیدیم و به دعوت جناب آقای پور رکنی مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی دزفول و نماینده یونسکو در مهم ترین شهر آجری ایران با حضور در کنار رودخانه دز به درون آسیاب های آبی رفتیم که ضمن استراحت کردن مورد پذیرایی قرار گرفتیم.پس از باران زیبایی که باریدن گرفت شرایط برای رکاب زدن مجدد فراهم شد. در نهایت با رکاب زدن در بافت آجری شهر و بازدید از بازار تاریخی و سرپوشیده دزفول برای مشاهده موزه کرناسیون رفتیم و در آنجا با توضیحات مفصل آقای قلمبر و همراهی نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی بازدید مفیدی از محل داشتیم.

شب را در دزفول خوابیدیم. روز بعد با رکاب زدن از درون شهر به گورستان تاریخی کاشفیه رفتیم و مزارهایی را به دوستان نشان دادم که ترکیبی از آجر و کاشی بود و برای همراهان من تازگی داشت. سپس با رکاب زدن تا اندیمشک و بازدید از درون شهر و تهیه موسیقی محلی، حضور در مسیر همیشه زیبای سد دز و دیدار با دوستان کوهنورد و طبیعت گرد و ورزشکارمان مثل آقای امیر هوشنگ عارفیان،رحیمیان، خانم سارا اسماعیلی سفر را به پایان رساندیم و با بارنامه کردن دوچرخه ها در ایستگاه قطار اندیمشک آنها را راهی تهران کردیم.

از اینکه در این سفر موفق شدم بدون هیچگونه مشکلی دوستان دوچرخه سوار را همراهی کنم و ارتباط برقرار کردن و دیدار خیلی نزدیک با مردم را به گونه دیگری تجربه نمایم مرا وادار کرد تا به دوچرخه سواری بیش از پیش علاقمند شوم و در اسرع وقت نسبت به خرید دوچرخه حرفه ای و تجهیزات پیرامونی سفر با دوچرخه را در برنامه خود قرار دهم.

ماشین شارژی

آدرس فروشگاه: اهواز مقابل مرکز خرید زیتون دوچرخه 26 رامبو

رکاب زنی با دوچرخه در شهرهای تاریخی و گردشگری خوزستان

سخنگو - رکاب زنی با دوچرخه در شهرهای تاریخی و گردشگری خوزستان - میراث فرهنگی . گردشگری .

دوچرخه

جـــــــــــــرفـــــــــــــي - دوچرخه نمایشگاه کتاب و هنر ماه رمضان موزه اهواز 93.

گالری ماشینهای شارژی 2014 و 2015

فروشگاه کراس اهواز نمایندگی بهترین برندهای ماشین و موتور شارژی با تنوع بالای 80 مدل میباشد.