سفر نامه دبی ...

سفر نامه دبی <?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

فریبرز در دبیفریبرز خان در دبی

بد قدم بودن خرافاته . . . این حرفها پایه و اساس علمی نداره ،مگه میشه یه نفر قدمش نحس باشه . . . درسته فریبرز 15 سال پیش می خواست از کشور خارج بشه و به مشکل برخورد کرد ، اما کی میگه این از بد قدمی آقا فریبرز بوده ؟ . . . من که آدم خرافاتی نیستم و ثابت می کنم این حرفها خرافاته ؟! . . .

بله من با شهامت کامل ساعت  00/6 صبح ، دوشنبه از فرودگاه امام تهران به همراه فریبرز بطرف دبی حرکت کردیم، تا به همه بدخواهان ثابت کنم ، داداش فریبرزم بدقدم نیست .. . . و الان که ساعت 00/3 بعدازظهر همان دوشنبه است با تمام وجود می نویسم مرده شوی قدم نحس فریبرز رو ببره که سفر 2 ساعته به دبی تا این لحظه 9 ساعت طول کشیده و ما بعد از 8 ساعت پرواز و در هواپیما بودن ، از یکساعت پیش در سالن ترانزیت فرودگاه  امام در حبس مودبانه به سر می بریم . خدا این سفر رو بخیر کنه . خدا بگم فریبرز  رو چه کار کنه که کامنت گذاشتنش ، دکتر رفتنش و همسفر بودنش مایه عذابه . . .

اینهم سفرنامه دو روزه من و فریبرز به دبی :

ساعت 30/3 صبح دوشنبه طبق قرار قبلی فریبرز بدنبالم اومد و راهی فرودگاه امام شدیم . ساعت 30/4 در فرودگاه بودیم ، برای اولین بار بود که فریبرز می خواست از کشور خارج بشه در قسمت گذرنامه به مأمور مربوط گفتم : این آقایی که بعد از من میاد برادرمه . اولین باره که می خواد به خارج از کشور سفر کنه ، یه کم نگه اش دار و معطل کن که حسابی بترسه . اما از اونجایی که زمانه ، زمانه آدم  فروشیه ، مأمور کنترل گذرنامه به فریبرز در مورد شیطنت من گفت و نقشه ام عقیم ماند .

پرواز ساعت 00/6 بود، اما تا ساعت 50/6 در هواپیما نشسته بودیم ،بدون اینکه پروازی صورت بگیره ،یا اطلاعی به ما بدن . یاد پروازهای منظم امارات و توضیحات لحظه به لحظه تیم مهمانداران افتادم . ساعت 50/6 در مقابل اعتراض من به مهماندار ، تازه توضیح دادند که بعلت بی نظمی دو مسافر در قسمت بار مشکلی بوجود آمده و تأخیر به این دلیل بوده . . . بهرحال نزدیک ساعت 00/7 هواپیما تهران را به مقصد دبی ترک کرد و من از همون لحظه به فریبرز در مورد بدقدمی اش و تأخیر 50 دقیقه ای سرکوفت میزدم . . . غافل از آنکه . . . این هنوز از نتایج سحر است . . . باش تا صبح دولتت بدمد .

بعد از 5/1 ساعت پرواز رفته رفته روسری خانمهای محترم به کنار رفت و مانتو ها جای خودشون رو به تاپ و تی شرت ( اکثراً بدون آستین ،دادند ) . آقا فریبرز در مورد این دگرگونی حال و احوال می پرسیدند و خودشون جواب دادند "معلومه داریم به دبی نزدیک می شیم ". در همین لحظات که فریبرز محو تماشای خانمهای محول الحال و من هم محو تماشای آقا فریبرز شده بودم !!خلبان اعلام کرد فرودگاه دبی اجازه فرود نمی ده و ما مجبور هستیم در شیراز فرود بیایم و از اینجا هنر شایعه سازی در عرض چند دقیقه در هواپیما رواج پیدا کرد ،از کودتای در امارات گرفته تا سرنگونی رژیم داخلی و . . . بهرحال در فرودگاه شیراز نشستیم . سر مهماندار که بعد از سروصدای غیر متمدنانه من با ما رفیق شده بود ( آقا بود ! ) اومد و گفت در عمر 22 سال پروازم چنین چیزی را ندیده ام که بعد از پرواز و در آستانه نشستن چنین اتفاقی بیافته و در دل گفتم اگر 22 سال پیش فریبرز هم سفرمان بود حتّی سقوط می کردید .

چرا غم میخوری از بهر مردن

مگر اونها که غم خوردن نمردن

با نشستن در فرودگاه شیراز ، مجدداً خواهران محجّبه شدند و آن لباسهای تی تیش مامانی از نظرها غیب شد و مانتو و روسری پدیدار گشت و آقا فریبرز فرصتی پیدا کرد تا به چشمانش استراحت بده !.

موبایلها شروع به کار کرد . بلافاصله از دبی خبر گرفتیم که هواپیمای بنگلادش در فرودگاه دبی سقوط کرده . شایعات از 16 زخمی تا 400 کشته به گوش می رسید و همه خوشحال از اینکه ما در آن پرواز نبودیم ( انگار نه انگار که اون بنگلادشی ها هم آدم هستند ) . . .

متأسفانه اجازه خروج از هواپیما را به ما نمی دادند و مدت 5 ساعت تمام در هواپیما نشسته بودیم . عده ای عصبی شده بودند و عده ای هم مثل من و فریبرز می خندیدیم و سعی می کردیم زیاد سخت نگیریم و همه فکر می کردند ما چقدر بی خیال و راحت هستیم غافل از آنکه به قول اخوان ثالث :

هرکه خود داند و خدای دلش

که چه دردی است در کجای دلش

حضور فریبرز بدقدم باعث آرامش من میشد و گذران وقت رو نمی فهمیدم . بعد از 5 ساعت معطلی اعلام کردند به فرودگاه تهران بر می گردیم . . .

در فرودگاه تهران اجازه خروج از سالن ترانزیت رو ندادند و همه مسافرین در یک محوطه کوچک دور هم بودیم . بلاتکلیفی اذیتمون میکرد . از طرفی چون از اولین نفرهایی بودیم که از دبی خبر دقیق گرفته بودیم بیشتر مسافران برای کسب خبر نزد ما میآمدند و فریبرز بخاطر دل رحم بودنش اکثراً جواب خانمهای زیر 45 سال را با مهربانی خاصی میداد .

در یک مورد هم یک خانم عصبی نزد ما اومد و از زمین و زمان بد گفت ، بهش گفتم اینهم قسمتی از زندگیه و قشنگه . . . با حالت عصبی و اعتراض به من گفت و میشه لطفاً توضیح بدید قشنگی این سفر الان در چیه و من با خونسردی و لبخند گفتم همین که با خانم زیبایی مثل شما آشنا شدم یکی از قشنگی های این سفر هست و . . . انسانها چه زود تغییر رویه و حالت میدن . این خانم عصبی با یک تعارف ( شاید هم دروغ ) آنچنان از حالت عصبی و بد اخلاق بودن به آرامش رسید که نگو و نپرس !! با لبخند ملیحی فرمودند شما لطف دارید و به خاطر همین زبون درازی تا آخر سفر و حتّی موقع خداحافظی در فرودگاه دبی ول کن نبود .

اما من بخاطر آقا بودن خودم ! ( اخلاص و تواضع رو ببینید ) و یا ترس از فریبرز آدم فروش ! و یا هر دلیل دیگه با ایشون شماره رد و بدل نکردم و وقتی با یک خداحافظی معمولی از ایشان جدا شدیم مات و مبهوت برجا ماند .

ساعت 00/5 اعلام کردند تا ساعت 30/5 ما رو به دبی اعزام خواهند کرد ، همگی خوشحال شدیم . از اونجایی که ساعت 00/9 شب پرواز برگشت ما به تهران بود به فریبرز گفتم بلیط برگشت را 24 ساعت عقب بندازه و تماس تلفنی فریبرز با خانمی در یکی از آژانس های هواپیمایی بعد از 15 دقیقه صحبت های بی ربط و عشقولانه . . . نوبت به مسئله پرواز ما رسید ( آنهم بعد از اینکه با آرنج به کمر آقا زدم که یادش بیارم اصلاً برای چی زنگ زده ) و در عرض 5 دقیقه آن خانم محترم پرواز برادر محترم من و من رو به تعویق انداخت .

ساعت 00/6 ما رو سوار هواپیما کردند، تا این بار واقعاً به طرف دبی پرواز کنیم .

پایان قسمت اول

سفر نامه دبی ...

بهرحال نزدیک ساعت 00/7 هواپیما تهران را به مقصد دبی ترک و مدت 5 ساعت تمام به طرف دبی پرواز

سفر به کشور چین تابستان 1388

مدت پرواز ، تهران. دبی. دبی به مقصد فرودگاه امام خمینی تهران پرواز و در ساعت 10 صبح به

تور روسیه با پرواز امارات | تور روسیه دلتابان با پرواز امارات | تور ترکیبی روسیه و دبی دلتابان

ساعت 05:05 پرواز از تهران به دبی (زمان گشت: 06 ورود به دبی (مدت پرواز:

سفر به دبی

ایر به سمت دبی پرواز نمودیم . مدت پرواز هتل بزرگ تهران رفته و مدت زمان

اندازه گیری فاصله ی شهر ها با گوگل!

برای رفتن از تهران به دبی چه فاصله تهران تا شیراز ، مدت مدت زمان پرواز و

پروازهای ایران به مالزی+هزینه هر پرواز

در مالزی ، مدت زمان پرواز هم ولی از ایران به دبی و از دبی به بلیط تهران

مطالبی در رابطه با دستگیری عبدالمالک ریگی

حساسیتی سوار پرواز دبی كارها در تهران، اصفهان مدت زمان ٤٠ پرواز تا بندرعباس

معرفی جاذبه های گردشگری دبی

در آن زمان، دبی توسط شاخه که به دبی پرواز در طی یک مدت زمان کوتاه از دبی دیدار

تور لارناکا نوروز 93 | تور شب لارناکا نوروز 93 | تور قبرس اروپایی نوروز 93 | تور قبرس جنوبی نوروز 9