سمـامـوس

DSC04698.JPG ساعت 16 روز 5 شنبه 13 خرداد 1389 به قصد صعود قله سماموس به سمت روستای جواهر ده حرکت کردیم. در ساعت 23.30 شب در محوطه مسجد روستا چادر زدیم و بعد از جابجائی و صرف شام تصمیم به خوابیدن گرفتیم!

DSC04693.JPG ساعت 5.30 صبح روز جمعه حرکت به سمت آغاز شد. در ساعت 7.30 در بین مسیر جهت صرف صبحانه توقف کوتاهی داشتیم و در ساعت 9 صبح به منطقه ی سیاهکند و کمپی که توسط باشگاه سماموس و همت جناب آقای قوامی برپا شده بود رسیدیم.

با توجه به آشنائی قبلی که از طریق تلفن و ایمیل با آقای قوامی پیدا کرده بودیم ایشان در انتظار ما بودن و پذیرائی گرمی از گروه ما بجا آوردند. معمولا گروه های کوهنوردی شبی را در این منطقه سپری کرده و روز بعد اقدام به صعود میکنند ولی ما قصد داشتیم که شب بعد از صعود را در منطقه استراحت کنیم، بر این اساس کوله های سنگین را به آقای قوامی سپرده و در ساعت 9.30 و با راهنمائی ایشان به سمت قله حرکت کردیم.

DSCN8236.JPGبعد از طی کمتر از نیم ساعت مسیر از کمپ سیاهکند یک چشمه وجود دارد که بهتر است جهت تامین آب از آن استفاده شود چون تا رسیدن به قله و برگشت امکان تهیه آب نیست.

DSC04810.JPG گروه جوان و شاد و پر انرژی ما در ساعت 13.15 موفق به صعود قله شد. و بعد از کمی اسراحت و گرفتن عکسهای متعدد یادگاری اقدام به برگشت کردیم.

بعد از صرف ناهار در کنار چشمه در ساعت 17 به کمپ رسیدیم ولی با توجه به مصدومیت یکی از از افراد برنامه جهت شب مانی کنسل و به جواهر ده و رامسر برگشتیم.

DSCN8284.JPG با اینکه گروه با توجه به شرایط پیش بینی نشده( مصدومیت یکی از افراد) مجبور به اجرای برنامه در یک روز و در مدت زمانی 15 ساعت شده بود ولی با این حال با رسیدن به دریا خستگی مسیر فراموش شد و شب نشینی دلچسبی رو در کنار دریا اجرا کردیم!!

DSC04887.JPG صبح زود هم همگی خستگی رو به آب دریا سپردند و بعد از صرف صبحانه برنامه ختم به خیر شد و ساعت 18 عصر به خونه رسیدیم!

نکات قابل ذکر:

قبل از صعود حتما از کمک و راهنمائی های جناب آقای قوامی باشگاه سماموس استفاده کنید.
اگر میخواهید لذت بیشتری از مسیر ببرید، مسیر دوم را جهت صعود امنتخاب کنید.
از جواهر ده یک چشمه و از سیاه کند هم فقط یک چشمه جهت تامین آب هست.
کل مسیر پاکوب مشخص و واضحی جهت حرکت دارد.

مسیرهای صعود:

مسیر راه ها و جاذبه های گردشگری ییلاق جواهرده

جواهرده نام خود را از زن حاکمی به نام جواهر در ده و راه دیگر آن به نقشه­برداری

نگاهي کوتاه به شهرستان رامسر

سابقه و پيشينه‌ي رامسر را در برخي منابع و متون تاريخي، حدود ده جواهر ده به نقشه راههاي

شهرستان رامسر

ایرانگردی-گردشگری-تور-سفر-توریسم،نقشه راههای و در مسير راه جواهر ده به

سماموس نگینی میان جنگل ودریا

نقشه راه ها. آپلودست ترین و زیباترین راه دسترسی به زیبای جواهر ده می رسد در ادامه در یک

سمـامـوس

از جواهر ده یک چشمه و از سیاه کند هم فقط یک چشمه جهت تامین آب هست. » نقشه جامع راه هاي

گزارش برنامه - سماموس كوهي آسماني

رامسر خورديم و به سمت جواهر ده به راه ديدن از بازارچه جواهر ده از نقشه ماهواره اي

قله سماموس

" براي اينكه معني زندگي رو بفهمي بايد خطر كني ، كوهنوردي يكي از اين راه جواهر ده نقشه

روستای باغدشت اخرین خبرهااز جاده ( قزوين – الموت – تنکابن )

نقشه جاده جواهر ده كه مرحله نخست این طرح به طول 62 كیلومتر از مسیر آزاد‌راه قزوین به كرج

دانلود نقشه زمین شناسی تمام مناطق ایران

مهندسی عمران راه و نقشه زمين شناسي 1/100000 جواهر ده. نقشه زمين شناسي نقشه زمين شناسي 1