* افتتاح آزمایشی اتوبوس ریلی تبریز – دانشگاه تربیت معلم آذربایجان / گزارش

طرح قطار برقی تبریز – دانشگاه تربیت معلم آذربایجان صبح امروز با حضور استاندار آذربایجان شرقی به طور آزمایشی افتتاح شد . این قطار ساعت 7 صبح از تبریز حرکت و در ساعت 7:30 دقیقه در دانشگاه تربیت معلم آذربایجان توقف کرد .

 استاندار آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح این طرح در مصاحبه ای به خبرنگار صدا و سیما در شهرستان آذرشهر گفت : « جهت ارج نهادن به روز دانشجو ، طرح اتوبوس ریلی تبریز – دانشگاه تربیت معلم آذربایجان با تجهیز و نوسازی قطار مخصوص این خط به طور آزمایشی امروز افتتاح شد که این طرح جزو مصوبات دور سوم سفر ریاست جمهوری به استان بود . »

احمد علیرضا  بیگی  افزود :   « این قطار در مسیر خود ، شهرک شهید سلیمی و دانشگاه تربیت معلم آذربایجان را پوشش می دهد که هم قطب صنعتی و هم قطب علمی استان را شامل می شود و نقش  بسزایی برای توسعه و آبادانی منطقه خواهد داشت .»

وی در مورد توسعه این طرح ملی تصریح کرد : « به زودی شاهد اتصال شهرستان آذرشهر به خط آهن آذرشهر – تبریز خواهیم بود که این امر با توجه به اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها و صرفه جویی در هزینه ها ، ضروری است . »

استاندار در باره 6 بانده کردن جاده تبریز آذرشهر هم گفت : « مطالعه و آماده سازی ابنیه ی طرح شش بانده کردن جاده تبریز آذرشهر  پس از تصویب در جلسه شورای برنامه ریزی شهرستان  انجام شده و به زودی عملیات پی ریزی و آسفالت این طرح مهم آغاز خواهد شد . »

وی با اشاره به اهمیت این طرح افزود : « با توجه به اینکه شرستان آذرشهر نقطه اتصال دو استان آذربایجان شرقی و غربی است / و نیز در مسیر استان کردستان قرار دارد ،  پس از افتتاح پل شهید کلانتری دریاچه اورمیه و افزایش حجم حمل و نقل کالا و مسافر بر اهمیت این مسیر افزوده شده و لازم است این طرح در کمترین زمان ممکن اجرا شود .

موسوی ، مدیر کل راه آهن آذربایجان شرقی نیز در این مراسم در مصاحبه ای گفت : « بعد از راه اندازی قطار تبریز – قم و نیز قطار دوم تبریز – مشهد ، قطار تبریز – دانشگاه تربیت معلم آذربایجان نیز همزمان با گرامیداشت روز دانشجو به صورت آزمایشی افتتاح شد نسبت به قطار قبلی مطلوب تر و سریع تر است . »

وی افزود : « این قطار خودکشش 108 متری  ،  دارای 4 واگن مجهز به کابین راننده و با قابلیت حرکت در دو جهت است که با سرعت 120 کیلومتر در ساعت حرکت می کند و 70 میلیارد ریال هزینه در برداشته است . »

موسوی خاطر نشان کرد : « ظرفیت این قطار 336 نفر است که نسبت به قطار قبلی 85 درصد افزایش ظرفیت داشته و روزانه  8 سرویس انجام خواهد داد . »

تعدادی از دانشجویان هم در مصاحبه ای صرفه جویی در وقت و هزینه ، راحتی و امنیت و کیفیت خدمات را از مهمترین محاسن این قطار جدید عنوان کردند . »

همچنین استاندار آذربایجان شرقی و هیئت همراه  پس از پیاده شدن از قطار به مقام شامخ شهید گمنام دانشگاه ادای احترام کرد و در جمع دانشجویان و کارکنان این دانشگاه سخنرانی کرد .

دکتر احمد علیرضا بیگی با گرامی داشت 16 آذر - روز دانشجو - گفت : « 16 آذر ، نماد استکبار ستیزی و بصیرت دانشجویان است و  جنبش دانشجویی در پیروزی انقلاب اسلامی و 8 سال دفاع مقدس و نیز دوران فتنه نقش خود را به خوبی ایفا کرده است .

وی کتمان حقایق و نادیده گرفتن توانمندی های جمهوری اسلامی و بی احترامی به پیشرفتهای کشور را مهمترین دلایل ترور دانشمندان هسته ای دانست و گفت : « شهید شهریاری قربانی نخبه کشی استکبار جهانی  و سرویسهای جاسوسی شد اما تحریم و ترور ها نمی توانند مسیر کشور را در رسیدن به قله های پیشرفت و تعالی مسدود کنند . »

استاندار در همین خصوص تاکید کرد : « برخلاف کارشکنی ها و تهدید ها ، ایران به مرحله تولید صنعتی کیک زرد رسید و برگ برنده ای در مذاکره با 1+5 در دست داشت که نشانه اقتدار نظام جمهوری اسلامی و استیصال غرب و حامیان آنهاست . »

وی سکوت مدعیان حقوق بشر را  در داخل و خارج کشور در ترور شهید شهریاری محکوم کرد و افزود : « آنها که دم از حقوق بشر و مردم سالاری می زدند در برابر این جنایت سکوت کردند و آنها را باید ستون پنجم نظام سلطه بدانیم . »

بیگی ، با برشمردن پیشرفتهای کشور در حوزه های مختلف ،  رویکرد دولت دهم را در سه محور مسکن / اشتغال و کشاورزی

موفقیت آمیز دانست و گفت : « ساخت 5200 واحد مسکن مهر در استان ، گسترش راههای ارتباطی ، توسعه بخش کشاورزی نشانه موفقیت سیاستهای دولت در این حوزه هاست و تلاش می کند رفاه عمومی مردم را در استان به سطح مطلوب برساند»

استاندار ، همچنین موفقیت در طرح هدفمند کردن یارانه ها را منوط به پشتیبانی و همکاری مردم از این طرح مهم دانست و گفت : « برخی ها در  داخل تلاش می کنند مردم را نسبت به اجرای این طرح بدبین کنند و این در حالی است که دستگاههای رسانه ای  استکبار و 170 سایت اینترنتی نیز طرح هدفمندی یارانه ها را زیر سوال برده و آن را طرحی شکست خورده به مردم معرفی می کنند . »

موسوی ، مدیرکل راه آهن آذربایجان شرقی نیز در این مراسم  ارتقای کیفیت و افزایش سرعت  قطارها را مهمترین رویکرد راه آهن آذربایجان دانست و گفت : « با بازسازی خطوط ریلی و حذف گذرگاههای همسطح ، سرعت قطار ها در استان به سطح مطلوب خواهد رسید . »

وی با تشریح وضعیت حمل و نقل مسافر و بار از طریق راه آهن آذربایجان افزود : « حمل و نقل مسافر ،  امسال با 6 درصد افزایش به 1 میلیون و 215 هزار نفر و حمل و نقل بار با 24 در صد افزایش به 406 هزار تن نسبت به سال گذشته رسیده است که این شاخصها نشانه توسعه حمل و نقل ریلی استان است


مطالب مشابه :


لیست قیمتهای جدید بلیط قطار

به گزارش اهراب به نقل از فارس، لیست قیمت‌های جدید بلیت‌ قطار در ۵۸ مسیر‌‌ مختلف و بر اساس




* افتتاح آزمایشی اتوبوس ریلی تبریز – دانشگاه تربیت معلم آذربایجان / گزارش

آذرشهر نقطه اتصال دو استان آذربایجان شرقی و غربی است / و نیز در مسیر مشهد ، قطار تبریز




عملیات اجرایی خط 3 قطار شهری مشهد به زودی آغاز می‌شود

عملیات اجرایی خط 3 قطار شهری مشهد به تبریز لینکستان 22 ایستگاه در مسیر خط 3 قطار شهری




نخستین قطار خودكششی كشور با عنوان "ترن ست" در مسیر تهران-مشهد افتتاج شد.

معاون وزیر راه و ترابری متوسط مدت حركت برای این قطار در مسیر مشهد تبریز و به




دو خبر مهم

برقی کردن قطار سریع‌السیر تبریز السیر تبریز ‌ـ تهران ‌ـ مشهد را تبریز; تهران در مسیر




پیشرفت 78% حفاری مسیر خط یک مترو تبریز

پیشرفت 78% حفاری مسیر خط یک مترو تبریز - سازمان قطار شهری تبریز; مشهد مدرن; تبریز




تاریخچه احداث قطار شهری در تبریز

•در سال 1375 مجدداً موضوع احداث قطار شهری تبریز قوت شهری تبریز شامل 4 مسیر مشهد. متروی




راه آهن تبریز

قطار تبریز به خارج از کشور به خط تبریز نخجوان منحصر می شود که در این مسیر مسافرین جلفا را




برچسب :