گزارش برنامه صعود شبانه قله کهار

نام سرپرست : سارا سرلک

تاریخ برنامه : 24-25 شهریور

نوع برنامه : کوهنوردی

موقعیت جغرافیایی : روستای کلوان ( جاده چالوس )

شرح برنامه :

با هماهنگی قبلی با شش نفر از دوستان در ساعت 18:55 در ایستگاه مترو تهران به سمت کرج حرکت کردیم . بعد از رسیدن به کرج و هماهنگی قبلی که با دوستان عزیزمون در کرج صورت گرفته بود . سیزده نفر دیگر به گروه اضافه شدند و با هفده نفر و با یک دستگاه مینی بوس در ساعت 20:20 دقیقه وارد جاده چالوس شدیم . ساعت 20:40 توقف کوتاهی برای خرید داشتیم . در طول مسیر دوستان داخل ماشین از خاطرات و تجربیات گذشتتون در برنامه های مختلف و به خصوص صعود به قله کهار میگفتند . جو اتوبوس کاملا شاد و مفرح بود . ساعت 21:25 دقیقه بعد از عبور از پل خواب فرعی سمت چپ که تابلوی شهرداری آسارا را نشان میداد ادامه مسیر دادیم و ساعت 22 بعد از رسیدن به روستای کلوان آماده صعود شبانه به قله کهار شدیم .

تیم با شانزده نفر به سرقدمی آقای محمدی و عقب داری آقای جاوید به حرکت در آمد . قرص کامل ماه باعث شد که بچه ها از روشن کردن هدلمپ خودداری کنن و صعود را در تابش نور ماه که زیبایی های منطقه رو دوچندان کرده بود ادامه بدهیم .

ساعت 23:15 دقیقه به مدت ده دقیقه استراحت کردیم . که سرقدم آقای محمدی با توضیح این مطلب که ممکنه که داخل این دره حیوانات درنده ای باشه از عقب دار خواست که هدلمپش رو روشن کنه و به صورت بر عکس طوری که نور به پشت ایشون باشه هدلمپ را روی سر خود قرار بده . سرقدم توضیح خود را کامل کرد و گفت که این کار باعث میشه که حیواناتی که از پشت تصمیم به حمله دارن با دیدن نور از این اقدام صرف نظر کنن .

ساعت 00:15 دقیقه باز هم به مدت ده دقیقه استراحت دیگری کردیم . و به حرکت ادامه دادیم . در طول مسیر تعدادی از بچه ها با صدای دلنشین و گرمشون و تصانیف سنتی و اصیل ایرانی که شنیدن هر کدامشان برای بچه ها خاطرات خوبی را تداعی میکرد شب مهتاب ما رو جاودانه تر کرد .

ساعت 1:40 دقیقه بامداد جمعه به کمپ کهار رسیدیم . کمپی که به صورت جان پناه هست و اقامت در آنجا فقط با امکاناتی که کوهنورد با خودش به همراه دارد میسر است . چون داخل جان پناه قبل از حضور گروه ما تعدادی کوهنورد در حال استراحت بودند مزاحم این عزیزان نشدیم و مشغول به زدن کمپ شدیم . بچه ها با زدن چادر و استراحت و خوردن شام لحظات قشنگی رو کنار هم تجربه کردند .

بعد از خوردن شام سرپرست برنامه از بچه ها خواست که هر کدام از بچه ها که تمایل به صعود دارن اعلام آمادگی کنن. شش نفر از دوستان اعلام آمادگی کردند . ساعت 5:30 بامداد با شش نفر از دوستان استارت را برای صعود به قله آغاز کردیم .

شیب تند مسیر و باد بسیار سردی که می وزید باعث نمیشد که بچه ها از عزم و اراده خودشان برای صعود به قله منصرف بشن . در طول مسیر آقای محمدی که بعنوان سر قدم حضور داشتن از تجربیات سالیان سالشان برایمان می گفتند و به معرفی قله هایی که در اطرافمان بودن و زیر نور ماه بسیار زیبا جلوه میکردند باعث بالا بردن اطلاعات و آگاهی دوستان میشدند .

6:35 صبح به مدت ده دقیقه کنار تخته سنگ بزرگی که باد بهمون نوزه استراحت کردیم .

هر اندازه که ارتفاع میگرفتیم وزش باد قوی تر میشد . وزش باد سنگین و قرمزی آسمان که نشان از درود آفتاب به زمین داشت زیبایی های منطقه رو چندین و چند برابر میکرد . نگاه قرص کامل ماه به خورشیدی که از پشت کوه ها سر بر می آورد بسیار زیبا و با شکوه بود .

ساعت 8:30 صبح در حالی که قله کهار رو می دیدیم به مدت 20 دقیقه مشغول به خوردن صبحانه و استراحت شدیم .

8:50 دقیقه حرکت خودمون به قله را مجددا آغاز کردیم. و با نزدیک شدن به قله انرژی و توان بچه ها دو چندان میشد . در حالی که عقربه های ساعت عدد 9:35 را به ما نشان میداد بچه ها با گرفتن دستان همدیگر و خواندن شعر زیبای ( ای ایران ای مرز پرگهر ...)

وارد قله 4050 متری کهار شدیم . قله ای که از معدود قله های چهار هزار متری ایران هست که تولید جبهه میکنه ( تولید ابر و باد میکند ) دوستان بعد از گفتن شادباش به یکدیگر به صورت دایره ای کنار هم ایستادن و یاد کوهنوردان و عزیزانی که الان در کنار ما نیستند رو گرامی داشتند و با گذاشتن سنگ بر روی سنگ چین حضورشان را در کنارمان جاوادانه و ماندگار کردند .

وزش باد بسیار سرد و سنگین بر روی قله و توضیحاتی که آقای محمدی و خانم سارا سرلک در مورد قله کهار و سایر قلل البرز غربی به بچه ها میدادند شور و نشاط خاصی رو به بچه ها میداد . بعداز گرفتن عکس یادگاری و خوردن میوه گروه در ساعت 10:20 قله رو به سمت کمپ ترک کرد .

در طول فرود با چند گروه کوهنوردی دیگر روبرو شدیم که با هم به صورت بسیار گرمی برخورد کردیم و از هم انرژی گرفتیم .

ساعت 12:20 ظهر با رسیدن به کمپ و در آغوش گرفتن سایر دوستان که داخل کمپ مانده بودن این دوستان عزیز را هم در صعود به قله شریک کردیم .

بعد از خوردن نهار و استراحت با جمع کردن کمپ ها راس ساعت 14:00 به سمت روستای کلوان حرکت کردیم . بچه ها بسیار سرحال و پر از انرژی بودند . تمام بچه ها همانند صعود داخل یک صف و به صورت بسیار منظم به سمت پایین در حال حرکت بودند .

ساعت 15:00 و با رسیدن به جایی که منظر های زیبایی از کوهستان چشم ها رو می نوازید استراحت ده دقیقه ای کردیم و دوباره به راهمان ادامه دادیم . وجود یک رود پر آب و یک چشمه بسیار گوارا بچه ها رو به ذوق آورده بود . با آب زدن دست و صورتمان و خوردن از آب چشمه که نزدیک روستای کلوان بود بچه ها پر از هیاهو و شادی شدند . ساعت 15:50 دقیقه به روستا رسیدیم .

با چیدن کوله ها داخل ماشین و سوار شدن تک تک بچه ها با روستای کلوان خداحافظی کردیم و راهی کرج شدیم .همنورد عزیزمان شیوا خانوم گروه را به خوردن بستنی دعوت کردند . ساعت 17:45 دقیقه به متروی کرج رسیدم و دوستان و همنوردان عزیزمان که قصد حرکت به سمت تهران را داشتند با سایر دوستان که در کرج باقی می مانند خداحافظی کردن و دوستان کرجی هم هر کدامشان به سمت منازل خویش به حرکت ادامه دادند .

گروه کوهنوردی ایران کهن از حضور و تلاش تک تک عزیزان در این برنامه و به خصوص خانوم سارا سرلک و آقای محمدی تشکر و قدردانی ویژه ای بعمل می آورد .

شرکت کنندگان :

خانوم ها : نادیا صالحی . فریبا محمدی . پروین یاری . سارا سرلک . شیوا .سلاله . مائده .ترانه

آقایان : مجتبی رجب پور . جاوید جوادی . احسان جوادی . حمید خاکساریان . امید علیدوست . محسن بهرامی . حسین . امیر موسی پور و آقای محمدی

هزینه برنامه : ۶۰۰۰ تومان

جدول حركت قطارهاي سريع السير مترو از ايستگاه كرج به تهران و بالعكس

جدول حركت قطارهاي سريع السير مترو از ايستگاه كرج به تهران برنامه حركت مترو کرج تا

جدول زمانبندی حرکت قطارهاخط 5 متروی تهران - ایستگاه کرج

تاريخ : سه شنبه شانزدهم خرداد 1391 | نویسنده : رهگذر. جدول زمانبندی حرکت قطارهاخط 5 متروی تهران

زمان حرکت قطارگلشهر ـ ميدان شهيدسلطاني در کرج تغيير مي کند

بنابراين گزارش، برنامه حرکت قطارها از ايستگاه صادقيه تهران به سمت مترو کرج تا سه

مقدمه درخصوص مترو

برنامه دوم مترو : خط 6 مترو تهران بر اساس نخستین خط اکسپرس در تهران خط کرج تا پاکدشت

مترو

ریل مخصوص خود حرکت کند. مترو در شد که تهران را به کرج از مترو تهران از چهار

سرویس سریع السیر متروی تهران - گلشهر 31 شهریور فعال می شود

در راستای خدمت رسانی بهتر به مسافران ، سرویس سریع السیر تهران برنامه حرکت مترو کرج

گزارش برنامه صعود شبانه قله کهار

گزارش برنامه مترو تهران به سمت کرج حرکت که قصد حرکت به سمت تهران را

خطوط مترو برای اتصال به 14 شهر جدید برنامه‌ریزی شده است

خطوط مترو برای اتصال به 14 شهر جدید برنامه مترو هشتگرد به کرج تهران 50کیلومتر برنامه