گزارش صعود به قله بینالود به ارتفاع 3250 متر

بمناسبت ولادت امام رضا (ع) با هماهنگي قبلي باتفاق يكي از همكاران كوهنورد در مورخ 27/7/89 روز سه شنبه  قصد صعود قله بينالود بارتفاع 3250 متر با قطار بطرف  مشهد حركت كرديم . در روز چهارشنبه در ساعت 5:45  از ايستگاه راه آهن مشهد  به سمت  شهر چناران حرکت کردیم قبل از رسيدن  به چناران مسير را بطرف   شهر گلبهار تغييرميدهيم.  در ساعت 6:15 صبح بعد از گذر روستاهاي خيج  و آب قد به روستای فریزی رسيديم و بعداز خوردن صبحانه و عوض كردن لباسها در ساعت 7:15 مسير جاده کوهستانی به طول  15 كيلومتري را با كوهپيماي ادامه دادیم و  در ساعت 10:35 به دره سیب رسیدیم  و مسیر رو به طرف باغ ابراهیمی ادامه دادیم مسیر بسیار زیبا و جاده پیچ در پیچ کوهستانی لذتی وصف ناپذیری داشت که برای من بسیار جالب و دیدنی بود ادامه مسیر از باغ ابراهیمی به طرف جانپناه اول ( جانپناه ایمانی) مسیری بود که از میان باغات گردو و گیلاس با چشم اندازی زیبا  عبور میکرد درختان گردو با قدمت حدود 500-600 سال و شاید هم بیشتر چشم هر بیننده رو خیره میکرد بالاخره ساعت 12:15 به جانپناه ایمانی رسیدیم . و بعد از استراحت صرف ناهار و خواندن نماز در ساعت  13:35  به طرف جانپناه مدرس حرکت کردیم  و در ساعت 16:30 به جانپناه مدرسی رسیدیم و قرار شد شب رو همون جا استراحت کنیم  و بعد از اينكه  دوری تو منطقه زدیم  و عصر پر خاطري رو سپری کردیم شب فرا رسيد بعد از خواندن نماز مغرب و عشا و خوردن شام و كپ شبانه با دوستان كوهنوردان  كه در جانپناه (15 نفري)  سپري شد . و  صبح روز پنج شنبه ساعت   6:30به سمت قله حرکت کردیم  ساعت 8 صبح  پس از عبور از مسیر های زیبا و شيب آرام  به قله بینالود رسیدیم .  (توجه :  موقيعت قله بينالود دقيقا بالاي جانپناه ميباشد ) بعد از گرفتن چند تا عکس و کمی استراحت به طرف پایین حرکت کردیم .و بعد خوردن صبحانه در جانپناه مدرس و جمع کردن وسایل و سپس جانپناه ایمانی و کمی استراحت و حدود ساعت 13  صرف نهار در باغ ابراهیمی رفتیم .در كنار رودخانه در باغ ابراهيمي با آقاي ميرزاده يكي از كوهنوردان قوچاني آشنا شديم . در ساعت 14:15 بطرف فريزي به راه افتاديم كه حدودا ساعت 16:45 به روستا رسيدم  و از آنجا  سوار ماشین شدیم و به طرف مشهد حرکت کردیم و بعد استقرار در هتل بعلت خستگي شب جمعه  یه سری به حرم امام رضا (ع) زدیم و روز جمعه و شنبه دو روز كامل برنامه زيارت آقا امام رضا (ع)  داشتيم  و ظهر يكشنبه با قطار به طرف همدان برگشتیم . درپايان از زحمات و راهنماي  خانم خواجه زاده از اعضاي گروه كوهنوردي آزادگان مشهد كمال تشكر را دارم . نکته دیگر عدم توجه مسئولین کوهنوردی و تربیت بدنی مشهد به  نصب تابلو های راهنمایی و جهت نما در مسیر روستای فریزی تا باغ ابراهیمی بود و ضمنا بهتر بود در مسیر قله هم چند تا جهت نما نصب می شد

نفرات صعود كننده: عزيز قياسوند . كريم شيخ مرادي

قطار، سال 92 در همدان

همدان‌پیام: سوت قطار تهران- همدان در سال 92 به صدا در خواهد آمد. پروژه راه آهن تهران- همدان که

قطار همدان سوت نزد

پرواز - قطار همدان سوت نزد - این وبلاگ شخصی حاوی مطالب محمد مهدی شیرمحمدی است. بنده هيچ نام

شهرستان همدان

ایرانگردی-گردشگری-نقشه-ایران-تور-سفر - شهرستان همدان بلیط قطار رزرو

گزارش صعود به قله بینالود به ارتفاع 3250 متر

کولاب همدان - گزارش صعود به قله بینالود به ارتفاع 3250 متر - نگاهي به ورزش كوهنوردي

مسيرهاي گردشگري عمومي استان همدان

ایرانگردی-گردشگری-نقشه-ایران-تور-سفر - مسيرهاي گردشگري عمومي استان همدان - ایرانگردی

مسجد جامع همدان

طبیعت همدان - مسجد جامع همدان - اینجا الوند است - ارائه مطالب، تصاویر (سفر مجازی به طبیعت

تاريخچه همدان (هگمتانه)

در همدان ، شهری که با این مسجد از بناهای دوره قاجاریه است و تاریخ شروع ساخت آن در قطار بندی

مدير عامل سازمان اتوبوسراني همدان:از احداث مونوريل در همدان استقبال مي‌كنيم

پایگاه مستقل خبری همدان ايجاد مونوريل و قطار شهري به نفع شهر بوده و موجب آسايش و رفاه

حضور پر شور

پایگاه دفاتر استان همدان - حضور پر شور بليط قطار. بيمه خدمات درماني

هوشیار باشید

پایگاه دفاتر استان همدان . اطلاع رساني مخابرات ، آی سی تی ،پیشخوان.پست -پست بانک . بليط قطار.