گزارش سفر زنجان به ماسوله

به نام خدای زیبا

سفر با حرکت از ترمینال غرب راس ساعت ۶:۱۵ صبح با حرکت اتوبوس به سمت زنجان آغاز شد. صبحانه در داخل اتوبوس صرف شد و بچه ها یه کمی استراحت کردند.

ساعت ۱۰.۱۵ به ترمینال زنجان رسیدیم...اونجا فاروق که از سنندج خودشو به زنجان رسونده بود به گروه ما اضافه شد. از اونجا آقا بهزاد که با هماهنگی قبلی من مینی بوسی رو برای بردن ما به آق گدوک مهیا کرده بود نیز به ما اضافه شد.

بعد از بر طرف کردن حاجات اولیه حرکت کردیم و حوالی ساعت ۱۲ به آق گدوک رسیدیم و پس از حرکت و گذشت چند ساعتی ساعت ۱۳:۳۰ به مدت ۴۵ دقیقه در نزدیکی روستای گمان به صرف ناهار پرداختیم. پس از آن به سمت روستای شیر مشه حرکت کردیم. تا ساعت۲۰ که به شیر مشه رسیدیم...بالغ بر ۲۰ بار از رودخونه گذشتیم که به دلیل کمبود وقت مجبور به عبور با کفش بودیم...که این مسئله باعث ناراحتی بعضی از اعضای(آقای ع) گروه شد و سرعت گروه را به میزان قابل توجهی کم کرد.

تا اینکه به روستای شیر مشه رسیدیم و آتشی روشن شد و به صرف  شام پرداختیم....پنج شنبه صبح راس ساعت ۷:۱۵ به سمت روستای ایچ حرکت کردیم....تا اینکه در ساعت ۱۰ به روستای ایچ رسیدیم و به صرف صبحانه پرداختیم.... ۳ نفر از اعضای گروه به علت خستگی- گروه رو به سمت زنجان و سپس تهران ترک کردند... سپس با اجاره کردن یک دستگاه خاور به سمت روستای نوکیان حرکت کردیم...که ساعت ۲ به نزدیکی روستای نوکیان رسیدیم که راننده از بردن ما به جاده خاکی سر باز زد که این قضیه با اشتباه آقای (ب) همراه شد و در حدود ۲ ساعت مسیر اشتباهی رو رفتیم و برگشتیم...که آقای (َع.م) معروف به ( مر..) بسیار عصبانی شدن....که من در همین جا از این اشتباه عذر خواهی می کنم....

پس از صرف ناهار در ساعت ۵:۳۰ در نزدیکی روستای سیاه ورود به سمت روستای سیو حرکت کردیم...که با توجه به تاخیر بوجود آمده در ساعت ۱۸:۳۰ به اولین سربالایی مسیر رسیدیم... اینجا احساس کردیم که خیلیم بد نشد که دیر رسیدیم...چون سر بالایی رو در خنکی کامل و بدون آفتاب طی کردیم...

ساعت ۲۱:۲۰ به روستای سیو رسیدیم که آقا بهزاد با هماهنگی یکی از روستایی ها اتاقی رو برای ما اجاره کرد...و با این کارش شادی رو دوباره به گروه برگردوند و بچه ها با روشن کردن آتیش حسابی خوش گذروندن..بعدشم همه با خیال راحت تو خونه ی گرم و نرم خوابیدن...

جمعه صبح طبق روز قبل بعد از صرف صبحانه گروه به سمت ماسوله حرکت کرد...لازم به ذکره که با رفتن اون سه نفر در روز دوم سرعت گروه بطور قابل توجهی زیاد شده بود....در حدود ساعت ۱۱ بود که به بالای ارتفاعات شهر ماسوله رسیدیم واز اینجا به بعد سر پایینی شروع شد...

گروه از اینجا به بعد خسته به نظر می رسید ... ولی به دلیل زیبایی مسیر و پر گل بودن هیچ منظره ی زیبایی رو از دست نداد و از همه چیز و همه جا عکس گرفت....به همین دلیل از سرعت گروه کاسته شد...آقای (ب و ع و ح ) رو بدلیل اشتیاق بیش از حد برای دیدن ماسوله از گروه جدا کرده و به سمت ماسوله روانه کردیم که یه ۱ ساعتی زودتر از ما رسیدن.

سرپایینی مسیر طولانی بودو همرو خسته کرد...تا اینکه ساعت ۱۶ به ماسوله رسیدیم و یه ناهار حسابی خوردیم....تا ساعت ۱۸ تو ماسوله بودیم و سپس با اجاره یک مینی بوس به سمت رشت رفتیم...اونجا بهزاد و فاروق از ما جدا شدن و ما بدلیل عجله و اینکه به اتوبوس تهران نرسیده بودیم ..مجبور شدیم که با سه دستگاه سمند تند رو به تهرن برگردیم...و شب ساعت ۱۲:۳۰ شب به تهران رسیدیم... و من با یک پژوی خاکستری و بقیه ی گروه با یک ون سبز به خونه هاشون برگشتن....

نکته ۱: شرح هزینه به ازای هر نفر

بلیط اتوبوس از تهران به زنجان ۴۰۰۰

مینی بوس از زنجان به آق گدوک: ۱۷۰۰

خاور از ایچ به نوکیان :۲۰۰۰

اجاره ی اتاق در سیو: ۱۴۰۰

مینی بوس از ماسوله به رشت : ۱۷۰۰

سواری از رشت به تهران : ۱۰۰۰۰

مبلغی هم که با دستور آقا سینا از پول  غذا اضافه اومد صرف هزینه ها شد.

نکته ۲:ارزیابی برنامه از نظر بچه ها :

بسیار زیبا و سنگین

نکته۳:اعضای شرکت کننده:

سینا- لادن- موژان- فاروق- نیما- بهنام- دنا - پریسا - گلناز- سارا- مونا- محسن- محمد ص- علیرضا - حبیب - بهزاد- مهدی - خودم(امیر)

نکته۴: از آقا سینا که بطور هوشمندانه ای با اجاره ی ون سبز رنگی باعث رفاه حال اعضای گروه شدن بسیار ممنونم.

نکته۵: از نظم گروهی بخصوص از روز دوم به بعد بسیار خرسندم و ازتون بسیار متشکرم.

بسیار از حضورتون در این برنامه خوشحال شدم...و امید وارم گوشه ای از زحماتتون رو که در این یک سال و نیم برام کشیدین رو جبران کرده باشم....

امیر ..اردیبهشت ۸۸

دوستی باطبیعت

دوستی باطبیعت با گذشت زمان روز به روز از این همه زیبایی طبیعت و این همه صحنه های بدیع

روز دوستی با طبیعت

لــولــمــان نــیـوز - روز دوستی با طبیعت - اجتـمـاعـی، ورزشـی، مذهبـی، ادبــی

دوستی با اجنه

جن روح ماورای طبیعت (دوستی باجن!!؟؟) دوستی با جن کار بی در دسری نیست که برای تجربه یا

دوستی با طبیعت به سبک خاله خرسه...!

فریدونشهر سوییس ایران (شهر زیبای خدا) - دوستی با طبیعت به سبک خاله خرسه ! - کوهنوردی، گردشگری

گزارش سفر زنجان به ماسوله

نوای طبیعت - گزارش سفر زنجان به ماسوله - گردشگری و دوستی با طبیعت - گزارش و خاطرات سفر - ارتباط