صعود قله میشو

نام اعضای شرکت کننده
آقایان : رضا رهنورد (سرپرست) ،  دکتر مجید زنجیردار، سعید کریم زاده ،علی بادکوبه، بابک عزیز سلطانی، ابوذر اعتمادی، محمد کامرانی، مازیار مهران،  کریمی، یوسف مهراندیش،علی غفاری، حامد گودرزی ،ابولفضل خدادادی ،ابولفضل مهر اندیش، کورش گودرزی ،پیمان اسحاقی.
بانوان : صدف تمنا، زهرا حبیبی، ملیحه شریفی، شهلا قربانی، سمیه خیری، الهه صالحی، فاطمه باباخانی.

مبدا شروع برنامه : اراک

توصیف جغرافیای منطقه : کوه میشو به ارتفاع 2934 متر در امتداد رشته کوه راسوند، شهباز، چال خاتون و الوند قرار دارد و بوسیله دربند روغنی ، چناس و دربند موچان – لکان از رشته مذکور جدا و بصورت یک کوه انفرادی در آمده است. وجود شکار در این کوه از گذشته دور تا کنون باعث شده در بین شکارچیان مشهور شود. یال غربی و جنوبی آن تماما صخره ای و دیواره ای است. بهترین راههای صعود آن از طریق روستاهای چناس و آب باریک است که راه چناس نزدیک تر ولی خاکی است، در هر دو مسیر باید بروی گردنه بین دو کوه بلند و کوتاه رسید ، سپس ادامه یال را تا خط الرس ادامه و خط الرس را با کمی فراز و نشیب تا قله رفت ، راه بازگشت از دره منتهی به آب باریک با شیب زیادی انجام می شود، زمان صعود از روستای آب باریک تا قله از مسیر نرمال سه ساعت است. در ارتفاع 2900 و در حدود 20 دقیقه به قله مانده یک غار چاهی در امتداد خط الراس مشاهده می شود که احتمالا بین 75 تا 85 متر عمق دارد، آب در این کوه وجود ندارد، فقط در قسمت شرقی قنات آب باریک ودر قسمت شمال غربی آن دو چشمه در نزدیکی روستای تمبلی وجود دارد . روستا های اطراف قله در شمال چناس ، جنوب موچان و آب باریک در غرب روغنی و تمبولی در جنوب دره گرم و لکان

امکانات منطقه : قله میشو در نزدیکی روستای آب باریک است که تا آن مکان امکان رفت و آمد ، خرید و دیگر امکانات یک روستا فراهم است، در بیشتر نقاط این کوه امکان آنتن دهی فراهم می باشد

زمان بندی برنامه : ساعت 7:30 از میدان شریعتی توسط یک دستگاه اتوبوس حرکت نمودیم ساعت 8:15 به روستا آب باریک رسیدیم، سپس از اتوبوس پیاده شدیم و بعد از کمی حرکت در چشمه ی خارج از روستا جهت صرف صبحانه توقف کردیم سپس بعد از نیم ساعت به سمت قله براه افتادیم، از چشمه تا قله سه ساعت زمان برد در مسیر کهگاهی توقف هایی جهت استراحت و تجدید قوای اعضا داشتیم بعد از رسین به قله با توجه به هوای مطلوبی که بود استراحتی 45 دقیقه ای نمودیم سپس به سمت پایین براه افتادیم حدود 1:30 زمان برد تا به نزدیکی روستا برسیم در دامنه کوه باغ روستاییان وجود داشت که منظره زیبایی را بوجود آورده بود وقتی به نزدیکی روستا رسیدیم ساعت تقریبا 3 شده بود سپس در سایه درختان انبوهی جهت استراحت و صرف ناهار اسکان نمودیم با قراری که با راننده اتوبوس گذاشده بودیم ساعت 6 به روستا رفتیم و سوار اتوبوس شده و به اراک برگشیم.

ملیحه سعیدی

برای درک گرایش ملیحه سعیدی به آفرینش و ای، تنبک، مسعود حبیبی، دف، و دایره

آلبوم نوای قریه از ملیحه سعیدی و حوروش خلیلی

مازرون - آلبوم نوای قریه از ملیحه سعیدی و حوروش خلیلی مسعود حبیبی - دف و

آلبوم هزار آوا از ملیحه سعیدی

مازرون - آلبوم هزار آوا از ملیحه سعیدی - که مازندران شهر ما یاد باد ××××× همه بر و بومش