گزارش سفر به استان بوشهر،هرمزگان و جزیره زیبای کیش

پس از جمع و جور کردن وسایل، دوچرخه ها رو با اتوبوس به شیراز و سپس از آنجا به بوشهر

منتقل کردیم و به سمت اداره تربیت بدنی بوشهر حرکت کردیم که اتاقی رو در خوابگاه به ما دادند

و دو شب آنجا بودیم و به بازدید از شهر بوشهر پراختیم که شهر تمیز با ساحل زیبا و هوای عالی

داشت و به موزه مردم شناسی رفتیم که در زیر تعدادی از  عکس های  آن رو میتونید ببینید.

نمای بیرونی موزه مردم شناسی بوشهر

ظروف زیبای قدیمی

خودم در کنار گرگور( گرگور یکی از دام های سید ماهی است)

محمد در کنار وسایل صنایع دستی و مردی که مشغول کشیدن قلیون است

محمد در کنار میدان خروجی شهر بوشهر

پس از خروج از بوشهر به سمت جاده دلوار ادامه مسیر دادیم که مسیر تا دوراهی دلوار اتوبان

بود.

پس از آن یک طرفه شد ولی تا دلوار مسیر کفی بود. در دلوار هم به بازدید از موزه

رئیسعلی دلواری پرداختیم.

ورودی موزه

قسمتی از حیاط موزه

سپس به سوی خورموج حرکت کردیم که مسیر تقریبا سربالایی بود و شب را در فرمانداری

خورموج به استراحت پرداختیم و روز بعد به سمت کنگان رکاب زدیم.

ورودی شهر کنگان

روز بعد از کنگان حرکت کردم که از ابتدای خروجی شهر مسیر سربالایی بود و پس از طی

چند کیلومتر از کنار منطقه پارس جنوبی و سایت کنگان گدشتیم که از اینجا به بعد به علت

انجام فازهای مختلف پارس جنوبی مسیر باریک و بدون کنار گذر و همچنین بسیار شلوغ بود

و این وضعیت تا دو راهی بندر سیراف ادامه داشت و دوباره جاده اتوبان شد ولی باز هم شلوغ

بود و مسیر هم تا عسلویه با شیب ها و سرازیری های متعددی همراه بود  تا اینکه نهار رو در

کنار نیروگاه  عسلویه صرف شد و دوباره ادامه مسیر دادیم که جاده اتوبان و کفی بود ولی به

محض ورود به استان هرمزگان نه از اتوبان خبری بود و نه از آسفالت خوب  غروب به پارسیان

رسیدیم  و شب رو در مهمانسرای شهرداری آن به استراحت پرداختیم.

حد فاصل کنگان،پارسیان

سواحل زیبا و نیلگون خلیج همیشه فارس

مشعل های زیادی در کنار جاده عسلویه قرار داشت

روز بعد مسیر خود را به سمت بندر چارک ادامه دادیم و چون مسیر طولانی بود شب رو در کنار

یکی از مساجد اهل تسنن در روستای بین راهی چادر زدیم.

جالب اینجا بود که مساجد اهل تسنن فقط تا چند متر بعد از درب ورودی میتوان  با کفش وارد شد

و درون سرویس های بهداشتی مسجد هم دمپایی وجود داره و بسیار مساجد تمیزی هستند.

حدفاصل کنگان به بندر چارک

روز بعد به سمت بندر چارک حرکت کردیم که تا ظهر به آنجا رسیدیم و با هماهنگی های

از قبل انجام شده با دوست خوبم آقای حجت میرزایی با تماس به ایشان به استقبال ما آمد

و شب رو در چارک مهمان دوست خوبمون بودیم و صبح روز بعد با قایق های مسافربری

به جزیره زیبای کیش رفتیم.

پس از رسیدن به کیش و خروج از بندرگاه به سمت مجموعه ورزشی المپیک رفتیم و با ارائه نامه

و بر خودم لازم میدانم تشکر ویژه ای از جناب آقای صیاد داشته باشم که هماهنگی انجام دادند و در

شهرک دیدنی ها ویلایی به ما دادند و مدت سه روزی که در کیش بودیم اونجا اقامت داشتیم.

من و محمد کنار ساحل زیبای کیش

-غذاهای رستوران ها به جز یکی دو مورد قیمت های بالایی داشتند

و ...

زمان برگشت از کیش

پس از سه روز به بندرگاه آمدیم و بلیط  کیش به بندر لنگه رو تهیه کردیم و به  بندر لنگه رفتیم

و یک روز استراحت کرده و برنامه رو به پایان رساندیم و با خودرو به داراب بازگشتیم.

.............................................................................................................

در پایان هم بر خود لازم میدانم تشکر ویژه ای داشته باشم از:

داداش خودم (محمد باقر حسینی) که در تمامی سفرها پیشتیبان و مشوق من بوده اند

و همچنین:

جناب آقای سعید ستارزاده ریاست محترم هیات دوچرخه سواری داراب

جناب آقای مجید ستارزاده ریاست محترم شرکت حاشیه،رود،راه که مقداری از هزینه سفر رو

تقبل کردند

و همرکاب خوبم آقای محمد میرزایی

سفر به شیراز گران تر از سفر به دبی!

جزیره کیش در صورت تمایل میتوانید خاطرات - تصاویر - عکسها و نظراتتان را در سفر به جزیره کیش به

شرح سفر کیش

گزارش سفر به استان بوشهر،هرمزگان و جزیره زیبای کیش

جزیره کیش - گزارش سفر به استان بوشهر،هرمزگان و جزیره زیبای کیش - وب نوشت کیش

سفر به کیش

جزیره کیش - سفر به کیش با توجه به هزینه بلیط که از شیراز ٧٠ تومن هستش و هزینه هتل برا یه

اطلاعات جامع جزیره زیبای کیش

داووس ایرانی در اصفهان به جای کیش

به گفته وی تهران، شیراز، کیش و اصفهان عکسها و نظراتتان را در سفر به جزیره کیش به ایمیل

افزایش پروازهای شرکت هواپیمایی ایران ایر در جزیره کیش

جزیره کیش - افزایش پروازهای شرکت هواپیمایی ایران ایر در جزیره کیش - وب نوشت کیش

افزايش قيمت بليط هواپيما از 23 دیماه

جزیره کیش - افزايش عکسها و نظراتتان را در سفر به جزیره کیش به ایمیل وبلاگ ارسال نمایید و یا

سفر به کیش

از شیراز تا تورنتو - سفر به تنها چیزی که در کیش به صورت بکر وجود داره ساحل زیبای اون است که

کیش و قیمت آن

بلیط تهران به کیش را همه روزه با قیمت مناسب از شرکت سرزمین بلیط کیش از شیراز همه روزه با