سفرنامه مالزی

مالزی           Malaysia

دومین سفر،تابستان ۱۳۸۶ برابر با چهارم سپتامبر 2007

1-پرچم ملی مالزی

مالزی سرزمینی است بسیار زیبا با جنگلهای انبوه استوایی و به عبارتی جنگلهای بارانی Rain forests و همچنین انبوهی از درختان روغن نخل Palm Oil   که مهمترین صادراتش را تشکیل می دهد و در جای جای این کشور هم کشت می شود .

بخاطر باران فراوان و شدید ،کشوری تر و تمیز و همیشه سبز می باشد هرجایی را که نگاه میکنی گل و گیاه و درخت می بینی حتی بر روی تیر های چراغ برق و پشت بام ها و .....

مردم مالزی معمولا  آدم هایی با لباس های رنگارنگ و شاد  می باشند و با توریستها رفتاری محترمانه و مودبانه دارند و همین عامل باضافه طبیعت بسیار زیبا و آزادی اجتماعی و مذهبی باعث جذب توریست های  بسیار زیاد این کشور می باشد .در ضمن چون نزدیک خط استوا قرار دارد (حدود 5/1 درجه  از آن فاصله دارد ) کشوری یک فصل می باشد  مرطوب و باران بسیار فراوان.

شما در آنجا میتوانید از انواع میوه های خوش رنگ ، خوشمزه و بسیار لذیذ استوایی و البته با قیمت بسیار مناسب تهیه نمایید ، اگر هم قصد جنگل نوردی دارید میتوانید همه آنها را مجانا و به وفور بالاخص موزهای جنگلی کوچک و خوشمزه را استفاده نمایید.

۲- نمونه ای از چند نوع میوه استوایی

جمعیت کشور مالزی  از سه نژاد مالایی ، چینی و هندی تشکیل شده اند . که مالایی ها بیشترشان مسلمان و چینی ها بودایی و هندی ها هندو می باشند . به خاطر آزادی مذهب در انجا همگی دوستانه کنار هم زندگی می کنند .مردم مالزی انسانهایی خونگرم، مهربان، میهمان نواز، شاد و آرام اند.

مالزی دارای 13 ایالت به اضافه یک ایالت مرکزی دولت فدرال می باشد که هر ایالت پادشاه و پرچم اختصاصی خودش را دارند و همانطوری که مشاهده می aشود پرچم ملی مالزی از 7 خط سفید و 7 خط قرمز افقی تشکیل شده است که نشانگر تعداد ایالت های چهارده گانه آن می باشند.

3- نژاد هندی - چینی

واحد پول آن رینگت میباشد که یک سوم دلار ارزش دارد که تقریبا ۲۸۵ تومان است  .

شهر کوالالامپور پایتخت مالزی دراصل پایتخت اقتصادی آن است که به خاطر برج های دوقلو پتروناس ( پتروناس شرکت عظیم نفتی مالزی است ) شهرت جهانی دارد و بلندترین برج دوقلوی دنیاست. این شهر نیز مانند همه مراکز توریستی جهان دارای امکانات بسیار وسیع برای ارضای سلیقه های مختلف توریستی است . اگر کسی خیلی سفر نکرده باشد حتما چیزهای زیادی برای دیدن در مالزی پیدا خواهد کرد.

4-نمایی از شهر کوالالامپور از بالای برج مخابرات

شهر پوتراجایا پایتخت سیاسی این کشور که یک شهر الکترونیکی می باشد و کلیه وزارتخانه ها در آن مستقرند شهری بسیار زیبا و آرام ،خلوت و تمیز می باشد.

این کشور چون جزئ مستعمره انگلیس بوده است ،قانون رانندگی انگلیسی است و با ایران فرق دارد یعنی رانندگی از سمت چپ و فرمان ماشین سمت راست می باشد .

کشور مالزی دومین سفر خارجی مان بوده که در 12 شهریور 1386 برابر با 4 سپتامبر 2007 مصادف با جشنواره از مالزی  2007 دیدن کنید ."Visit Malaysia 2007  "  که بدین مناسبت در همه جا آذین بندی و پرچم کشور و ایالتهای دیگر آن قابل مشاهده بوده است و همچنین خرید با قیمت بسیار مناسب

برای سفر ابتدا از تهران، یکی از دفاتر آژانس مسافرتی واقع در خیابان استاد مطهری  یک تور دو نفره 9 روز و 8 شب  با پرواز الاتحاد ( ابوظبی) به مبلغ نفری 730000 تومان گرفتیم. که شامل خدمات بلیط ، هتل و ترانسفر بوده است.

طبق برنامه 2 ساعت قبل از پرواز خودمان را به فرودگاه  امام رساندیم  چون ماشین شخصی داشتیم آن را در پارکینک سرپوشیده کنار فرودگاه پارک کردیم . (  با گرفتن قبض بعد از بازگشت از سفر می بایست شبی 6000 تومان حق پارک پرداخت نماییم .)  وارد سالن شدیم و مقدمات سفر را انجام دادیم ، ساعت پرواز 10 شب بوده  که با نیم ساعت تاخیر پرواز با هواپیمای ایر باس  330 ، ساعت 12:50 دقیقه به فرودگاه بین المللی ابوظبی رسیدیم .

5- داخل هواپیمای شرکت الاتحاد

بعد از پیاده شدن از هواپیما و وارد شدن به ترمینال فرودگاه  ابوظبی بدون معطلی مستقیما وارد یک کریدور شدیم و  سوار هواپیمای بویینگ  747 در مسیر ابوظبی به کوالالامپور شدیم و بعد از حدود 6/5 ساعت پرواز به فرودگاه بین المللی کوالالامپور رسیدیم. با توجه به اینکه پشتی هر صندلی دارای مانیتور می باشد  توانستیم  فیلم - شو - اخبار ، بازی و حتی با دوربین نصب شده بر روی بدنه و دماغه هواپیما خارج از هواپیما را مشاهده کنیم و با مشغول شدن به آن فاصله زمانی را زیاد احساس نکردیم .

سرویس غذای آن با ارایه منو ، همراه با سه نوع غذا و نوشیدنی های اختیاری بوده است و حتی نوشیدنی های ....... برای افرادی که درخواست می کردند مجانا سرو می شد . الاتحاد شرکت هوایی تازه تاسیس ،مسافرت با هواپیمایی راحت با کادر پرواز بسیار خوب می باشد.

6- فرودگاه بین المللی کوالالامپور

فرودگاه جدید التاسیس کوالالامپور یکی از فرودگاههای بزرگ و پر تردد دنیا است و از نظر طراحی هم بسیار زیباست و برعکس فرودگاه امام خبری از تعداد زیاد ستون در سازه های آن نیست.

هر مسافر بعد از پیاده شدن از هواپیما ، ابتدا باید وارد یک راهرو شوند که به مرکز ترمینال وصل می باشد مانند بقیه مسافران راهرو را ادامه دادیم  تا به میدان مرکزی ( در این میدان فروشگاه های بسیار زیادی وجود دارد ) رسیدیم . در حاشیه ی این میدان ایستگاه مترو قرار دارد که همه ی مسافران به این ایستگاه می آیند و منتظر مترو می شوند. سوار قطار شدیم و به ساختمان مرکزی رسیدیم . ( قطار هر 10 دقیقه از این ایستگاه به ساختمان اداری مرکزی فرودگاه می رود، و ایستگاه دیگری در کار نیست.)

با سایر مسافرین حرکت کردیم به قسمت کنترل گذرنامه رسیدیم . هر مسافر فرم ورودی یا Arrival Card  که بر روی میز است را باید پر کند که شامل نام (Full Name)، شماره پاسپورت(Passport Number) ، آخرین مرز خروجی(Port of Embarkation)  ، تاریخ خاتمه اعتبار پاسپورت(Passport Expiry Date) ، دلیل سفر به مالزی(Purpose of Journey)  و محل اقامت در مالزی(Address in Malaysia)  است. پس از تکمیل فرم به همراه دیگر مدارک شامل:

۱- اصل گذرنامه

2- بلیط رفت و برگشت که تاریخ برگشت آن حتماً باید قبل از 90 روز باشد

سپس به صف شدیم و پس از ثبت ویزا که ویزای توریستی است و معمولا 90 روزه می باشد در داخل پاسپورت مهر می شود و بعد از عبور از کنترل گذرنامه،  به قسمت تحویل بار رفتیم .

لازم به توضیح است در ابتدای سالن بار، روی مانیتورهایی که به سقف متصل اند مشخص است که بار مربوط به کدام پرواز روی کدام غلطک با چه شماره ای قرار دارد. در اینجا می توان شماره ی ریل غلطک بار پروازتان را  پیدا نمایید. بار خود را جدا کنید و روی چرخ بگذارید. حتماً از کانال سبز گمرک که با یک چراغ سبز مشخص است عبور کنید و از سالن خارج شوید.

کانال سبز گمرک ،بازرسی ندارد و مخصوص کسانی است که چیز های بخصوصی ندارند و نیازی به اظهارنامه  کالای همراهشان ندارند.

کانال قرمز که با چراغ قرمز هم مشخص شده است مخصوص کسانی است که به همراه خود سیگار ،مشروب ، ارز بیش از ۱۰۰۰۰ دلار و کالاهایی که دارای عوارض گمرکی می باشد است .

با خروج از گمرک وارد سالن استقبال یا Arrival Hall می شوید . در این سالن شما اگر با تور به مالزی سفر کرده اید می توانید دنبال نماینده تور که معمولا تابلویی در دست دارد بگردید و اگر انفرادی سفر کرده اید بعد از خارج شدن از سالن با وسیله نقلیه موجود اتوبوس یا تاکسی ،خود را به هتل یا مرکز شهر برسانید .

ما در داخل سالن  تور لیدر مان را که تابلویی در دست داشت و یک دخترخانم دانشجوی ایرانی و یک مرد چینی مقیم مالزی آقای مارتین بود پیدا کردیم و بعد از جمع شدن همه افراد و چک کردن اسامی در لیست با یک اتوبوس توریستی به سمت هتل راه افتادیم و در مسیرمان درختان انبوه نخل و مناظر بسیار سرسبز را مشاهده نمودیم و بعد از ۴۵ دقیقه به هتل مورد نظر که یک هتل ۴ ستاره بود رسیدیم .

“Hotel Pearl International ”

7- هتل ۴ ستاره ۲۰ طبقه پرل اینترنشنال  کوالالامپور - مالزی

این هتل واقع در خیابان کلانگ لاما واقع در این آدرس Batu 5, Jalan Klang Lama می باشد که با برج دوقلو حدودا 10 کیلومتر فاضله دارد .

اتاق دو تخته با ۱۶ کوپن صبحانه در طبقه 14 گرفتیم که صبحانه به صورت بوفه باز و بسیار مفصل بوده است اتاق هتل نسبتا بزرگ و مبله بوده و سرویس بهداشتی با وان حمام و همچنین دارای صندوق امانات الکترونیکی به همراه یک چای ساز با مقداری چای و قهوه و همچنین یک دستگاه یخچال ( مینی بار ) و تلویزیون.

در طبقه پنجم هتل یک استخر روباز مجانی بوده و در طبقه دوم سونا ، جکوزی و اتاق ماساژ   که کلا به مبلغ ۸۰ رینگت برای هر نفر بوده است و استفاده از کلیه وسایل شخصی ( حوله ، بالاپوش ، شورت نایلونی ،تیغ ,کرم و ادکلن ) و صرف غذا رایگان بوده است .

هتل دارای لابی بسیار بزرگی با اینترنت مجانی است در قسمت لابی یک فروشگاه ، کافی شاپ و یک قسمت هم در کنار آشپزخانه قسمتی است که صبحانه در آنجا سرو می شود در طبقه چهارم هتل، دو رستوران یکی برای برگزاری مجالس و دیگری برای سرو شام و نهار روزانه که به صورت بوفه باز می باشدو نفری 30 رینگیت می باشد که شامل پیش غذا انواع غذا و دسر و نوشیدنی های مختلف می باشد در طبقه دوم هتل هم یک نایت کلوپ چینی و اتاق بیلیارد قرار دارد از طریق لابی هتل یک دربی وجود دارد که وارد یک مرکز خرید بسیار بزرگ در دو طبقه قرار دارد و همه آن چیزی را که لازم داشته باشید وجود دارد .

بیشترین توریستهای این هتل از کشور چین و بعد ایران و دیگر ملیتهای مختلف بوده است.

در کل هتل های کشور های جنوب شرقی آسیا با توجه به قیمت مناسب از امکانات خوبی برای توریستها برخوردارند.

سفرنامه مالزی قسمت دوم بعد از رسیدن به هتل یک اتاق دو تخته در طبقه چهاردهم گرفتیم و بعد از کمی استراحت به لابی هتل برگشتیم که یک راهروهی داشت  که به یک مرکز خرید بسیار بزرگ منتهی میشد .  تا غروب در آنجا گشتیم و مقداری میوه خریدیم و بعد از صرف شام در رستوران آن خوردن غذای بسیار تند را اولین بار در آنجا تجربه کردیم و سپس دو سیم کارت به مبلغ 25 رینگت خریدیم.

شام را در یکی از رستوران های آنجا خوردیم . ( قابل ذکر می باشد در مالزی چون نژاد های مختلف زندگی می کنند با توجه به آزادی اجتماعی موجود رستورانهایی که متعلق به مسلمانان می باشد بر روی درب ورودی برچسب حلال دارند . یعنی کلیه غذا ها حلال می باشند )

مالزی با اینکه کشور مسلمانی است ولی یک کشور آزاد می باشد و هر نژادی آزادانه طرز لباس پوشیدن و آداب و رسوم و دین خودشان را دارند از این بابت هیچ محدودیتی ندارند و بخاطر جاذبه های توریستی آن توریست های بسیار زیادی را در همه جا می بینید .

بعد از شام به هتل بر گشتیم و استراحت کوتاهی کردیم و دوباره بیرون آمدیم و گشتی در شهر زدیم و بعد از پاسی از شب به هتل برگشتیم .

صبح روز بعد صبحانه را در رستوران هتل که به صورت بوفه باز بود صرف کردیم که شامل چند نوع آب میوه به همراه قهوه و چای و شیر و چندنوع شیرینی و کیک -تخم مرغ نیمرو و آب پز -خورشت کلم برکلی که بسیار تند ولی خوشمزه بود -خورشت لوبیا  و سوسیس و برشتوک و بجه ماهی های سرخ کرده بسیار ریز و عسل و مربا و کره و آناناس تازه و موزهای وحشی ریز بسیار لذیذ ،خیار ،گوجه و هندوانه و چند نوع میوه دیگر و ...........

بعد از صبحانه طبق قرار در لابی هتل جمع شدیم و دو تور شهری صبح و عصر به همراه نهار در یک رستوران ایرانی که مجانی بوده است داشتیم.

اولین جایی را که مانند هر توریست در مالزی دیدیم برج دوقلو بلندترین برج دوقلوی جهان بود.دو برج که ۸۸ طبقه و ارتفاع ۴۵۲ متر دارد و بین شان پلی قرار دارد که طبقات ۴۱ و ۴۲ را بهم وصل می کند ظاهر آن شیشه و استیل که بیشترش از جنس استیل می باشد و از فاصله بسیار دور دیده میشود .برای رفتن به بالای برج باید صبح زود بلیط مجانی گرفت و می توانید تا طبقه ۴۱ بروید بقیه طبقات مربوط به کارمندان شرکت نفتی پتروناس مالزی می باشد که در آن مشغول کارند.

8-بلندترین برج دوقلوی جهان کوالالامپور - مالزی - Twin towers

بعد از دیدن برجها و گرفتن عکس و فیلم سوار  اتوبوس شدیم و چند دقیقه بعد ابتدا به میدان استقلال که میدانی بزرگ و تمیز با ساختمانهای قدیمی بجا مانده از دوران استعمار انگلیس بوده رسیدیم و چند عکس و فیلم هم از اینجا برداشتیم .

9- میدان استقلال

10- میدان استقلال  کواللامپور - مالزی  Independent square

بعد به شهر جدید پوتراجایا که پایتخت سیاسی مالزی می باشد رفتیم که حدود ۲۵ کیلو متر با کوالالامپور فاصله دارد .پوتراجايا در حقيقت يك شهر برنامه‌ريزي شده "planned city" است. منظور از عبارت شهر برنامه‌ريزي شده يا ساختگي، شهر يا منطقه‌اي است كه از اول وجود نداشته؛ بلكه براي منظور خاصي ساخته شده است.

این شهر کلا شهر الکترونیکی است با اینکه کارمندان زیادی در وزارتخانه ها و ادارات آن مشغول کار می باشند  داخل شهر بسیار خلوت می باشد که شما فقط توریستها را می بینید .

11- شهر پوترا جایا - مالزی Putra jaya city

نام اين شهر از تانكو عبدالرحمان پوترا، اولين نخست وزير كشور مالزي گرفته شده است. پوترا به معناي شاهزاده و جايا به معناي موفقيت است.این شهر به دستور نخست وزیر معروف مالزی که مردم احترام و ارادت خاصی که به او دارند "ماهاتیر محمد "ساخته شده است .درحقیقت اساس پیشرفت مالزی با برنامه ریزی او انجام گرفت .

در اطراف شهر دریاچه مصنوعی بزرگی وجود دارد وهمچنین 5 پل بسیار زیبا که الهام گرفته از پلهای معروف جهان می باشد .اولین آن پل پوترا است که برگرفته از پل خواجوی اصفهان می باشد و چهار تای دیگر  پل سری پردانا -پل سری جمیلنگ -پل سری واوسان و پل سری سوجانا بر روی دریاچه بنا شده اند.

12- پل سری واوسان پوتراجایا - مالزی

بعد از ورود به شهر ابتدا وارد مسجد بزرگی که ساخته اند که قسمتی از آن داخل آب و بخشی دیگر در خشکی می باشد رفتیم . مسجد پوترا با گنجایش بیش از 8000 نماز گزار دارد.

13- مسجد جامع پوترا - مالزی

سپس از قسمت های دیگر شهر دیدن کردیم و بعد سوار کشتی شدیم و از داخل کشتی بر روی دریاچه کل شهر را مشاهده نمودیم که یکی از ساختمان های بسیار زیبا که شبیه کلاه فارغ التحصیلی دانشگاه می باشد که ساختمان کنفرانس سران کشور های اسلامی است .

همچنین ساختمان نخست وزیری با محوطه گل کاری زیبا آن روبروی مسجد قرار دارد.

14- کاخ نخست وزیری پوتراجایا - مالزی

بعد از بازدید از شهر به یک مرکز خریدی که در نزدیکی آنقرار دارد رفتیم و مقداری خرید کردیم این فروشگاه بخاطر کارمندان دولتی زیاد در اینجا از جا های دیگر ارزانتر هست .

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

سفرنامه مالزی قسمت سوم بعد از روز دوم که به صورت تور داخل شهر می رفتیم و هر تور بین ۵۰-۶۰ دلار بود از این به بعد تصمیم گرفتیم من و دوستم بطور انفرای دیدنی های کوالالامپور و مالزی را ببینیم .

لذا از اطلاعات هتل بروشور و کتابچه های  کل نقاط و مکان های توریستی کوالالامپور و مالزی را گرفتیم و برای خود برنامه ریزی نمودیم .

صبح سومین روز با یک تاکسی با ۳۰ رینگت به باغ وحشی که خارج شهر در وسط یک جنگل بود رفتیم برای خودمان هر نفری ۱۰ رینگت و برای دوربین فیلمبرداری هم ۵ رینگت پرداخت کردیم باغ وحش جالبی بود چون حیوانات داخل قفس نبودند بلکه در یک فضای وسیع محصور جنگلی رها بودند و انواع حیوانات چه حیوانات مناطق استوایی و از جاهای دیگر را دیده و از آنها عکس و فیلم گرفتیم کلا همه چیز در وسط جنگل بوده اند و بعد از ۴-۳ ساعت با تاکسی برگشتیم .

15- باغ وحش ملی مالزی   - National zoo

طبق گاتالوکی که داشتیم ابتدا به برج دوقلو آمدیم و از آکواریومی "klcc Aquarium " که در زیر زمین برج بوده است  بعد از تهیه بلیط دیدن کردیم .کلا در مالزی قیمت بلیط برای افراد بومی و توریستهای با قیمت متفاوتی می باشد .

آکواریوم بسیار بزرگ که موجودات اقیانوس و دریا از انواع ماهی تا کوسه ها و سفره ماهی های بزرگ و مرجانها و خرچنگها و مارها و برنامه تغذیه کوسه ها و غیره بودند .  آکوایوم شیشه ای بزرگ که بالای سر افراد بوده و روی ریل می ایستادیم و ریل ما را از یک مکان به نقطه دیگر می برد .

16- آگواریوم کوالالامپور-  Twin towers Aqurium

بعد از صرف نهار به محله معروف چینی ها  " China Town " رفتیم و از این منطقه دیدن کردیم محله ای است که اکثرا چینی های مقیم مالزی هستند با رستورانهای غذا های چینی و فروشگاه های متعدد که اجناسی با قیمت مناسبی دارند و منطقه ای شلوغ که توریست های بسیار زیادی را از همه جای دنیا را در آن می بینید و همچنین رنگ مشخصه چینی ها رنگ قرمز  .

17- منطقه چینی ها   -China town

بازدید روز بعد ما غار با توکیو  و شهر سر پوشیده گنتینگ هایلند بود.

ابتدا با یک اتوبوس به سمت غار حرکت کردیم و حدود ۱۲کیلو متر بعد از کوالالامپور به آنجا رسیدیم

در پایین غار مجسمه بسیار بلند طلایی ایستاده وجود دارد که از فاصله دور قابل دیدن است و یکی از مجسمه مورد احترام هندو هاست .

برای رفتن به غار  از پله های زیادی حدودا ۲۷۲پله بالا رفتیم که به داخل غار رسیدیم که خیلی وسیع می باشد و معابد هندوها در آن قرار دارد معبد ( (Subramanian Swamy که پرستشگاه خدای هند (Murugan ) است ، در داخل این غارها قرار دارد . این محل در ایام عید هندوها (Thaipusam ) که زائران و گردشگران هندو از سراسر جهان به این غارها می آیند .

افراد هندو در حال دعا می باشند و هندو ها هم ریسه هایی از گل با رنگهای مختلف بخصوص گل نرگس  را به گردن مجسمه های موجود در معبد آویزان می کنند .

18- غار باتو کیو با مجسمه ایستاده هندوها-  Bato kio cave

بعد از بازدید و گرفتن چند عکس یادگاری سپس عازم گنتینگ هایلند شدیم .

19-گنتینگ هایلند  - Genting high land

گنتینگ هایلند تقریبا ۵۰ کیلو متری کوالالامپور واقع شده است که منطقه ای ییلاقی و سرد می باشد و دارای اب هوای خنک و هتل های شیک ۵ ستاره که بعد از یک ساعت به آنجا رسیدیم برای رفتن به بالای کوه که شهری سرپوشیده است بلیط تهیه کردیم و بوسیله تله کابینی که بیش از ۳ کیلو متر طول دارد به آنجا رفتیم .

ابتدا وارد شهر بازی الکترونیکی شدیم و از بلندای آن ،شهر بازی دیگری در فضای آزاد قابل دیدن است .

بعد وارد یک محوطه بزرگی شدیم با فروشگاه های و رستوران های متعدد و بازی های گوناگون از سالن سرپوشیده ای که بطور مصنوعی برف تولید می کنند(چون در مالزی هرگز هوا سرد و برفی نمی شود ) و همچنین ازسن بزرگی که رقص محلی مالزی در حال اجرا بود را مشاهده کردیم .و چند سالن نمایش بزرگ دیگری دارد که محل اجرا شو و سیرک و غیره است .

همچنین دو کازینوی بزرگ دارد که محل قمار افراد غیر مسلمان از کشورهای اطراف که روزانه به انجا می ایند می باشد . مسلمانان حق ورود به انجا را ندارند و داخل شدن به انجا هم دارای قانونی می باشد مثلا پوشش تی شرت با شلوارک ممنوع می باشد . کلا این مجموعه تفریحی ییلاقی در اختیار یک چینی است که به دولت مالیات می پردازد.

روز بعد جهت خرید به چند مرکز خرید رفتیم که کلا وقت مان را در آنجا گذراندیم .

ابتدا به مرکز خرید سورنا که چسبیده به برج دوقلو می باشد رفتیم و بعد از خرید و گشتن در آن به فروشگاه دیگر  مید ولی " Mid Valley "رفتیم . فروشگاه بسیار بزرگ در ۵ طبقه اکثر اجناس آن همیشه با تخفیف ارایه می گردد و بهترین مکان برای خرید می باشد.بعد از ظهر هم به چند مرکز خرید دیگر هم رفتیم .

20- مرکز خرید سورنا در کنار برج دوقلو

صبح روز بعد تصمیم گرفتیم که به شهر مالاکا برویم لذا بعد از صبحانه با تاکسی به ایستگاه مرکزی اتوبوس رفتیم و یک بلیط دو نفره برای ساعت ۱۰ گرفتیم  .

یک ربع مانده به ساعت ۱۰ سوار اتوبوس شدیم و ساعت ۱۰ به سمت شهر تاریخی مالزی حرکت کردیم شهر مالاکا در مسیر اتوبان مالزی به سنگاپور واقع شده است .و از مناظر زیبای بین راهی لذت بردیم و از منطقه آفا موسی ( منطقه توریستی با پارک آبی و باغ وحش و ...... ) گذشتیم  و به شهر رسیدیم .

21 - شهر تاریخی مالاکا- Melaka city

22- شهر مالاکا

23- شهر مالاکا

24- شهر مالاکا

ابتدا گشتی در شهر زدیم  و از ادوات جنگی  بجا مانده انگلیسی و  پرتغالی ها در زمان اشغال مالاکا دیدن کردیم و سپس با یک تاکسی به کنار دریا رفتیم که کشتی های نفتی زیادی در حال تردد بودند و بخاطر همین برای شنا منطقه مناسبی نبود و لی با اندک افرادی که مشغول شنا بودن امکانات خوبی برای شنا بوده است .

این منطقه مرز بین مالزی و اندونزی می باشد که می توان با کشتی به آنجا رفت .و فاصله چندانی هم ندارد.   برای رفتن به اندونزی نیازی هم به تهیه  ویزا نیست چون ویزا در مرز ورودی صادر میشود.سپس دو باره به شهر برگشتیم  ناهار را مانند همیشه در یک رستوران حلال خوردیم .

25- نمونه ای از غذای مالزی

و تا غروب قسمت ها زیادی از شهر را گشتیم و غروب برای برگشتن به کوالالامپور به ایستگاه اتوبوس رفتیم چون ساعت ۶ به بعد اتوبوس ها تعطیل هستند مجبور شدیم با تاکسی با پرداخت ۱۶۰ رینگت به هتلمان برگردیم .

روز هفتم با تاکسی به برج مناره کوالالامپور یا همان برج مخابرات رفتیم برجی به بلندی ۴۲۱ متر پنجمین برج دنیا است بعد از گرفتن بلیط با آسانسور به قسمت بالایی ان رفتیم به ما یک هد فون و ام پی ۴ پلیر دادند که اطلاعاتی در باره این برج و همجنین مالزی پخش می کرد . از بالای برج دیدن شهر بسیار جالب و دیدنی است . در داخل برج تابلوهایی نصب می باشند که اطلاعاتی در باره برج های بلند دنیا ارایه شده است .

26- برج مخابرات کوالالامپور، مناره- مالزی

همچنین بر اساس برنامه خودمان نصف از یک روز را به دیدن چندین معبد هندی و چینی" Temple"اختصاص دادیم و با داخل شدن به آنجا از نزدیک آشنایی پیدا کردیم و ظاهر هر کدام از آنها با هم فرق میکنند .

معبدهای هندی با مجسمه های بسیار زیاد و با رنگ های مختلف بخصوص مجسمه اصلی آنها با سر شبیه فیل مانندی است و در کنار اکثر معبدها ، ریسه های گلهای رنگی برای آویزان کردن به گردن مجسمه های داخل معبد به فروش می رسند .

مجسمه اصلی هندو ها که سمبل خداوند می باشد همین مجسمه انسان با سر فیل مانند می باشد که بر بالای داشپورت تاکسی های هندو ها هم قرار دارند.

معبد های چینی با رنگ قرمز و فانوس های قرمز رنگ آویزان در آن  مشخص شده اند ، در وسط حیاط معبدهای بزرگ چینی  یک کوره مخصوص سوزاندن جنازه ها قرار دارد.

27-برج دوقلو پتروناس به همراه برج مخابرات مناره

۹- باغ وحش ملی

۱۰-آکواریوم

مراکز مهم خرید مالزی (کوالالامپور) :

یکی از چیزهای بسیار مهم برای ما ایرانی ها که در مسافرت هم وقت زیادی برای آن صرف می نماییم خرید و گشت و گذار در بازار و گرفتن کادویی برای بستگان می باشد و کشور مالزی هم یکی از کشور هایی است که میتوانید انواع وسایل و یا لباس هایی با برند های معتبر دنیا را در آنجا با قیمت بسیار مناسبی خریداری نمایید  لذا در اینجا مراکز مهم خرید را می آوریم.

الف - سوریا واقع در کی ال سی سی Suria KLCC -اجناسی با مارک های معروف جهان  مانند Marks & Spencer، Tiffany & Co، DKNY، Calvin Klein و Polo و برخي از شركتهاي معتبر ژاپني با نام تجاري  Kinokuniya در اين مركز يافت مي شوند.

ب -  مید ولی Mid Valley -  بزرگترین مرکز خرید در مالزی است که فروشگاه های زنجیره ای ژاپن و فرانسه در آن شعبه دارند که همه نوع وسایل در آن یافت می شود.

ج -  مرکز خرید جسکو  Jesco که در بیشتر شهرهای مالزی شعبه دارد و عرضه کننده لباس هایی با کیفیت از برند های معتبر دنیا است که در بیشتر مواقع و مناسبت ها تخفیف ویژه دارد .

د-مرکز خرید تسکو Tesco

د -  بی بی پلازا BB Plaza  بهترین مکان برای خرید دوربین ،لپ تاب ،موبایل و دیگر وسایل الکترونیکی است.

ه -بازار محله چینی ها  China town

و - استار هیل Star Hill

ز - مجتمع برجايا Berjaya: بلند ترین مرکز تجاری مالزی است که دارای ۱۰۰۰ فروشگاه بوده و فروشگاه Depenham بهترین ارایه کننده لباس های زنانه در آن واقع می باشد .

ح -مجتمع Bukit Bintang  و  Sungai Wang  که در خیابان بوکیت بینتنگ واقع شده است

ط-مجتمع هاي خريد  Lot 10 و Star hill واقع در خیابان بوکیت بینتنگ دو مرکز خرید بزرگ که انواع وسایل و همچنین کالاهای الکترونیکی و لباس های ژاپنی در آن ارایه می شود.

ی -فروشگاه پاولین Pavilion در هفت طبقه که به سبک اروپایی ساخته شده است .

ک- فروشگاه های کامدار Kamdar و ناگویا Nagoya در خیابان عبدالرحمن بهترین مکان برای خرید پارچه می باشند

اکثر مراکز خرید در خیابانهای   Petaling Street و يا Bukit Bintang  کوالالامپور واقع شده اند و بهترین زمان خرید در مالزی ماه ژانویه می باشد که اکثر مراکز خربد اجناس خود را با تخفیف ویژه ارایه می کنند .

دو جزیره  بسیار زیبا و توریستی  مالزی:

۱-جزیره پینانگ  در 350 کیلو متری کوالالامپور - بواسطه پل احداث شده راه خشکی دارد ، یعنی علاوه بر هوایی و دریایی از راه خشکی می توان وارد آن شد .

۲-جزیره لنکاوی -  ورود دریایی یا هوایی است.می توان از پینانگ با کشتی به ان وارد شد .

هزینه سفر :

قیمت تور 8 شب و 9 روز با پرواز الاتحاد ابوظبی و هتل 4 ستاره  به مبلغ 730000 تومان
هزینه جانبی و خرید 420000 تومان مجموعا به مبلغ 1150000 تومان شده است .

پایان

ارزانترین نرخ بلیط چارتر و سیستمی - تور ارزان قیمت

چارتر پروازهای ماهان ایران ایر اسمان دبی - ارزانترین نرخ بلیط چارتر و سیستمی - تور ارزان

سفر به كوالالامپور و بالی ( قسمت چهارم : سفرنامه ی بالی )

قیمت بلیط هواپیمایی قطری از همینطور داخل پروازهای منتهی به اندونزی یه پرسشنامه رو

تور پاریس ( فرانسه ) ویژه عید فطر با قیمت استثنایی

آژانس مسافرتی وجهانگردی پروازابریشم - تور پاریس ( فرانسه ) ویژه عید فطر با قیمت استثنایی

نرسیده به اندونزی

اشتباه اول رو موقع گرفتن ویزا کردم، از طریق کنسولگری اندونزی بلیط خریدیم، که اون قیمت

ده شهر گران آسیا از نگاه بیزینس ویک

بلیط سینما: $8.67 قیمت یک دستگاه ماشین لباسشوئی: $1,096.82 ۱۰- جاکارتا اندونزی. بلیط

سفر به سنگاپور

سرویس های فراوان دریایی هم جزیره را به بنادر نزدیک اندونزی متصل و قیمت بلیط از 24 رینگیت به

سفرنامه مالزی

که شامل خدمات بلیط ، هتل کلا در مالزی قیمت بلیط برای افراد و اندونزی می باشد که می

سفر به ترکیه (آنتالیا***antalya)

3-سفر هوایی بدون تور-این سفر شامل گرفتن بلیط هواپیما ورزرو هتل راهنمای سفر به اندونزی

فروشگاه های حیابان نشان تاشی _ استقلال

قیمت ها . Travel memories Istanbul, قیمت بلیط این سینما 7 لیر بازارهای جاکارتا گرند اندونزی ایست