گزارش صعود به قله جانستون (4100 متر)

گزارش صعود به قله جانستون  (4100 متر)

مسیر صعود :

تهران- به سمت لشگرک – روستای فشم- روستای آبنیک

زمان: 18 شهریور 1390

قرارمون میدان فشم گذاشتیم.  من از سمت تهرانپارس و محمد از سمت میدان تجریش ، هر دومون سوار تاکسیهای فشم شدیم.و توی یه بعد ازظهر پنجشنبه به سمت روستای آبنیک و دشت جانستون به راه افتادیم .

ساعت 6  بعد از ظهر بود و با حرکت در خلاف مسیر رودخانه ، رسیدیم به انتهای دره تنگ جانستون و یه جای دنج کنار رودخانه قصد شب مانی کردیم.

وسایل رو پهن کردیم و شروع به درست کردن آتش برای درست کردن جوجه هایی که از فشم خریده بودیم کردیم جاتون خالی ، چه شبی بود و البته هیجانش به تابی بود که من با طناب انفرادی به درخت مجاور بستم تکمیل شد.

صبح ساعت حدود 6 به سمت دشت جانستون مسیر رو از تخته سنگهای انتهای دره باشیب زیاد صعود کردیم و دشت جانستون با رودخانه زیبا روبه رویمان ظاهر شد وبا انگیزه ای دوچندان به حرکت در امتداد رودخانه سمت راست راهمان را ادامه دادیم.

بعد از1.5 ساعت رسیدیم به غار آقا بیوک. میگن شخصی به نام بیوک این مکان رو با ابزار دستی کنده.صبحانه رو در این محل خوردیم . وبا برداشتن آب از رودخانه کنار غار از انتهای دره به سمت قله که قابل روئت هست به راه افتادیم.

شیب مسیر زیاد و به سرعت ارتفاع میگیرد و با ارتفاع  گرفتن مسیر حرکت  و قله های اطراف نمایان تر میشود.

انتهای مسیر با کمی سنگ نوردی سبک به صورت دست به سنگ  در ساعت 1 ظهر رسیدیم قله .نسیم ملایمی صورتمان رو نوازش میکرد که کم کم تبدبل به تند باد شد .

مناظراطراف و دماوند سفید پوش جناح های گوناگون آن پانورامای با شکوهی  از قلل البرز مرکزی بچشم می آمد.

ارتفاعات شاخص اطراف از شرق با یال سنگ لاخی به قله خرسنگ  و از غرب قله  بلند خلنو میرسد.

پس از خوردن چیزی و گرفتن عکس مسیر بازگشت رو از دره جنوب غربی قله برگشتیم که شیبی بسیار زیاد داشت . و نهایتا ساعت 16 در کنار رودخانه روستای آب نیک نهار رو زدیم .

و اتفاق جالبی که افتاد این بود که وقتی به جاده رسیدیم  یه ماشین از تریپ کوهنوردی ما خوشش اومد و مارو بدون درد سر به تهران برد.

نکات قابل توجه:

·         برداشتن آب از جاییکه از رودخانه جدا میشوید در دشت جانستون ضروریست .

·         ترجیها از یال جنوبی صعود شود .

·         امکان صعود یک روزه درصورت حرکت در صبح زود وجود دارد.

·         درون غار بیوک پس از 2.5 ساعت پیاده روی از پای کار جایی مناسب برای شب مانی حدود 10 نفر وجود دارد .

·         بعد از ظهر جمعه ها مسیر جاده فشم به تهران در برگشت همراه ترافیک سنگین هست ترجیها برنامه  1.5 روزه اجرا و زمان برگشت به قبل از ساعت 16 موکول شود.

·         برای اونایی که بهانه وسیله دارن در میدان تجریش و یا فلکه چهارم تهرانپارس تاکسی  (کرایه 1600 تومان)به راحتی برای میدان فشم هست و از آنجا به روستای آب نیک .

ابشار لت مال وردیچ

سفر به مناطق تفریحی اطراف تهران. ابشار لت مال و محیطی دنج و ارام را فراهم

یه سفر 2000 کیلومتری

سفرمون افتاد توی همون روزایی که گرد و غبار خیلی غلیظی تمام مناطق اطراف دنج و قشنگی داشت

دلفارد نهايت زيبايي طبيعي كرمان است چگونه به دلفارد برويم؟

براي استراحت شما و بهترين نقطه براي رسيدن به زيبايي‌هاي شهرهاي اطراف دنج و خوش آب و

گزارش صعود به قله جانستون (4100 متر)

در خلاف مسیر رودخانه ، رسیدیم به انتهای دره تنگ جانستون و یه جای دنج اطراف نمایان تر

قبادیان

شهرستان ايذه و مناطق اطراف داراي مكانهاي دنج و آرام شهر تهران تاكنون

عکس های دیدنی کوهرنگ وجاذبه های دیگر استان

به قول یکی از دوستان عید های شمال مثل روزهای عادی سال در تهران مناطق كوهستانی دنج و خلوت