همه چیز در باره ی کنسول xbox 360

معرفی کنسول Xbox 360 :

كنسول XBOX 360 در تاريخ 22 نوامبر سال 2005 با قدرت تمام و بدون هيچ رقيبي وارد بازار شد و از آن زمان تاكنون به عنوان كنسولي بي‌رقيب در پردازش بازي‌هاي پيشرفته شناخته مي‌شود. در ابتدا تيم توسعه‌دهنده كنسول‌هاي بازي در شركت مايكروسافت تصميم داشت كنسول XBOX 360 را با نامXenon يا 2XBOX به بازار معرفي كند، اما شركت مايكروسافت براي اين‌كه طيف اثرگذاري اين محصول را بيشتر براي مردم نمايان كند، نام XBOX 360 را بر آن نهاد. در اين مقاله به بررسي ويژگي هاي اين کنسول قدرتمند خواهيم پرداخت...

کنسول Xbox 360 چیست؟
کنسول Xbox 360 توسط شرکت آمریکایی مایکروسافت در تاریخ 22 نوامبر سال 2005 به بازار آمد. این کنسول می تواند بازیهای بسیار قدرتمند و زیبا را اجرا کند. به علاوه بر این این کنسول می تواند دیویدی یا سیدی های موسیقی و فیلم را هم اجرا کند. به تازگی وسیله ای به نام HD - DVD Player برای این کنسول عرضه شده است که می توانید فیلمها را با کیفیت HD را تماشا کنید.

کنسول Xbox 360 چند مدل است؟
این کنسول در دو مدل به بازار عرضه شده است. مدل اول Core هست و مدل دوم Premium. حالا برای شما می گویم که این دو مدل چه فرقهایی دارد:

مدل Premium شامل:
یک عدد کنسول xbox360
یک هارد 20 گیگابایتی
یک دسته بی سیم (Wireless Controller)
یک هدست برای کار در محیط Xbox Live (به دسته وصل می شود)
کابل انتقال صدا و تصویر که هم شامل Component HD می باشد و هم Composite A/V معمولی (دارای 6 فیش خروجی می باشد)
یک سیم شبکه (Ethernet) برای اتصال به شبکه کامپیوتر
یک ماه اشتراک مجانی Gold در Xbox Live

مدل Core شامل:
یک عدد کنسول xbox360
یک دسته سیم دار (USB)
کابل انتقال صدا و تصویر که فقط Composite A/V می باشد (دارای 3 فیش خروجی می باشد)
به نظر من مدل Premium خیلی بهتر هست چون امکاناتی که این مدل دارد بسیار خوب و به درد بخور هست.


Region کنسول یعنی چه؟
Region در واقع یک نوع قفل منطقه ای است که باعث می شود کنسول و بازی هایش محدود به یک قاره و یا منطقه شوند. به طوری که به فرض بازی هایی که در قاره امریکا به فروش می رسند فقط برروی کنسول هایی که در آن قاره خریداری شده اند اجرا می شوند.
کلا ما چهار ریجن داریم:
NTSC-UC: این ریجن مختص به قاره امریکا (امریکای شمالی و جنوبی) می باشد.
NTSC-J: این ریجن فقط مربوط به کشور ژاپن و کره می باشد.
NTSC-J/Asia: این ریجن مختص به کشور های آسیای شرقی مثل تایوان، سنگاپور و ... می باشد. (بازی های این ریجن در 95% موارد با بازی های ریجن ژاپن یکی هستند)
PAL: این ریجن مختص به قاره اروپا، آفریقای جنوبی، خاورمیانه، استرالیا و نیوزلند می باشد.
به نظر من اگر می خواهید این کنسول را بخرید یا با ریجن J یا UC بخرید. کلا بازیهای همه ریجن ها در بازار تهران پیدا می شود و در این زمینه وسواس کاری کنید. راستی مایکروسافت اعلام کرده از سال 2007 به بعد همه بازیها Region-Free خواهند بود یعنی این بازیها روی همه ریجن ها اجرا می شود.


دسته بازی کنسول Xbox 360 :

كنسول XBOX 360 حداكثر از چهار كنترلر بي‌سيم و سيم‌دار در يك زمان پشتيباني مي‌كند. كنترل‌هايي كه به صورت سيمي به كنسول مرتبط مي‌شوند، به وسيله سه كانكتور جلويي و يك كانكتور پشتي دستگاه به كنسول مرتبط مي‌شوند. همچنين كنسول XBOX 360 از صفحه‌كليدUSB براي اتصال به دستگاه پشتيباني مي‌كند، اما در اين حالت صفحه كليد بيشتر براي وارد كردن اطلاعات و متن كاربرد دارد و نمي‌توان از آن براي اجراي بازي استفاده نمود.
دسته بازي طراحي شده در اين كنسول از لحاظ طراحي شباهت فراواني به دسته بازي نوعS كنسولXBOX دارد. نوع سيم دار اين دسته‌بازي داراي سيمي به طول 74‌/2 متر است تا كاربر بتواند با فاصله مناسبي از تلويزيون قرار گيرد و به راحتي به انجام‌دادن بازي دلخواه خود بپردازد. قابليت جالبي كه در اين نوع گيم‌پد وجود دارد، هماهنگي آن با تمام دستگاه‌هاي مجهز بهUSB و سيستم عامل ويندوز‌اكس‌پي است كه اين عامل امكان استفاده از آن را روي كامپيوتر امكان‌پذير مي‌سازد.
نوع بي‌سيم اين دسته بازي فاصله نُه متر را با دو باتري AA از نوع NimH پشتيباني مي‌كند كه اين فاصله براي يك دسته بازي بي‌سيم فاصله مناسبي است. شركت مايكروسافت براي آگاهي كاربر از فعال بودن دسته بازي بي‌سيم، قابليت جالبي را در كنسول 360 XBOX تعبيه نموده است. براي اين منظور درصورت اتصال دسته بازي به كنسول XBOX 360 در اطراف دكمه پاور دستگاه چراغي روشن مي‌شود كه به وسيله آن كاربر قادر خواهد بود از ارتباط ميان كنسول و دسته بازي آگاه شود. همچنين در صورت كاهش توان باتري گيم‌پد بي‌سيم، چراغ اطراف پاور به صورت چشمك‌زن به كاربر هشدار خواهد داد.




معرفی امکانات کنسول Xbox 360 :

1 - هاردديسك پرتابل : اين دستگاه به يك هاردديسك بيست گيگابايتيSATA مجهز است كه امكان ذخيره‌ بازي، موسيقي و دموهاي بازي را به كاربر مي‌دهد. چهارده گيگابايت از فضاي اين هاردديسك براي كاربر قابل استفاده است؛ زيرا در حدود شش گيگابايت از فضاي اين هاردديسك توسط نرم‌افزار و امكانات جانبي موجود در كنسول استفاده شده است.



2 - كارت حافظه : وجود يك كارت حافظه 64‌مگابايتي، امكان انتقال ذخيره بازي را به كاربر مي‌دهد. با وجود اين كارت حافظه، كاربر قادر است پروفايل خود را از كنسولي به كنسول ديگر انتقال دهد و بدون كوچك‌ترين مشكلي، بازي خود را در كنسولي ادامه دهد. بنا به گزارش‌هاي مختلف، قرار است در نيمه چهارم سال 2006 حافظه‌هاي جديدي با ظرفيت 256‌‌مگا‌بايت به بازار عرضه شود كه از سرعت و قابليت‌هاي بالاتري نسبت به اين نوع حافظه‌ها برخوردار است.



3 - كارت شبكه بي‌سيم : وجود كارت شبكه بي‌سيم با قابليت‌ پشتيباني از انواع فرمت‌هاي انتقال داده در شبكه، امكان ارتباط كنسول XBOX 360 را با انواع شبكه‌هاي بي‌سيم مهيا مي‌كند. البته اين كارت شبكه به صورت مجزا و با قيمتي حدود نودهزار تومان به فروش مي‌رسد.



‌4 - گوشي : وجود گوشي به بازيكن امكان مي‌دهد هنگامي كه با ويژگيXBOX Live با ديگر دوستان خود در حال بازي است، همزمان بتواند با آن‌‌ها صحبت كند. گوشي در كنسول XBOX 360 به كانكتوري كه در زير دسته بازي قرار دارد، وصل مي‌شود و اين مسئله امكان استفاده سريع از اين وسيله را فراهم مي‌كند.



‌5 -‌ كنترل چند رسانه جهاني : اين وسيله در شنيدن موسيقي و پخشDVD كاربرد فراواني دارد. اين كنترل از نسخه اوليه آن كه در كنسول XBOX 360 نسخهPremium وجود داشت، بزرگ‌تر است. و از لحاظ امكانات و قابليت‌ها از نسخه قبلي خود كامل‌تر است و اين مسئله استفاده آن را در كاربردهاي مختلف افزايش مي‌دهد. اين كنترل به وسيله رابط infrared (مادون قرمز) با كنسول XBOX 360 ارتباط برقرار مي‌كند.



6 -‌ شارژر قدرتمند : شركت مايكروسافت يك شارژر پيشرفته را براي شارژ باتري‌هاي موجود در دسته‌هاي بازي بي‌سيم قرار داده است تا كاربر بتواند با استفاده از آن در مدتي كوتاه باتري دسته بازي خود را شارژ كند.


مشخصات فنی:



پردازنده مرکزی (CPU)



پردازنده مركزي در كنسول XBOX 360 با نام رسمي Xenon توسط شركت مايكروسافت و Waternoose توسط شركتIBM ناميده مي‌شود. اين پردازنده به صورت سه هسته‌اي و براساس ساختار پردازنده پاور پي‌سي طراحي شده است.


پردازنده XBOX 360 با بهره‌گيري از فناوري نود نانومتري طراحي شده است و از 165‌‌ميليون ترانزيستور بهره مي‌برد. البته طبق گزارش‌هاي اعلام شده قرار است اين پردازنده با فناوري 65‌‌نانومتري در سال 2007 براي كنسول XBOX 360 طراحي شود كه اين عامل باعث كاهش گرماي توليديِ اين پردازنده و افزايش كارايي آن مي‌گردد.


به‌طور كلي سه هسته موجود در اين پردازنده به صورت موازي و در فركانس 2/3‌‌گيگاهرتز فعاليت مي‌كنند كه اين عامل باعث افزايش كارايي اين واحد پردازشي در محاسبات پيچيده مي‌شود.


Xenos نام اختصاصي پردازنده گرافيكي كنسول 360‌XBOX است كه شركت ATi آن را طراحي كرده است. اين پردازنده گرافيكي با نام رمز 1C و گاهي 500R در شركت ATi ناميده مي‌شود. چيپ‌ست Xenos شامل دو ساختار جدا از يكديگر است. اولين قسمت اين چيپ‌ست مربوط به واحد پردازش گرافيكي است كه بيشترين قسمت از فضاي اين چيپ‌ست را اشغال نموده است. قسمت دوم اين چيپ‌ست حافظه سريعي به نام eDRam است كه در سمت چپ واحد پردازش گرافيكي قرار دارد.


چيپ‌ست Xenos در كنسول XBOX 360 در مجموع داراي 315‌‌ميليون ترانزيستور است كه از اين مقدار 235‌‌ ميليون ترانزيستور مربوط به واحد پردازش گرافيكي و پنجاه ميليون مربوط به حافظه eDRam است. واحد پردازش گرافيكي در اين كنسول در فركانس پانصدمگاهرتز فعاليت مي‌كند و با استفاده از فناوري نود نانومتري طراحي شده است.



در كنار واحد پردازش گرافيكي حافظه ده مگابايتي eDRam وجود دارد كه با سرعت سيصد مگاهرتز فعاليت مي‌كند. اين حافظه همانند واحد پردازش گرافيكي از فناوري نود نانومتري براي طراحي بهره مي‌برد. حافظه eDRam از دو بخش اساسي تشكيل شده است:



1-حافظه: اين قسمت وظيفه ذخيره اطلاعات كلي مورد نياز براي پردازنده گرافيكي را برعهده دارد. علاوه بر اين، قسمت اطلاعاتي كه در بخشlogic مورد پردازش قرار مي‌گيرد را در خود ذخيره مي‌نمايد و در زمان مشخصي به اين واحد انتقال مي‌دهد.


2-واحد منطقي: اين واحد پردازشي توسط شركت NEC در ساختار eDRam طراحي شده است و وظيفه آن پردازش قابليت‌هايي مانند رنگ تصاوير، آميختن پرتوهاي نوري براي افزايش كيفيت و دقت تصاوير و تصحيح سطوح ناصاف است. هدف از طراحي اين واحد پردازش، اجراي روان‌تر تصاوير سه‌بعدي در بالاترين كيفيت و بيشترين ميزان فريم است.



ساير مشخصات پردازنده گرافيكي XBOX 360 عبارتند از:


1-وجود 48‌‌مسير پيشرفته موازي براي محاسبات پيشرفته گرافيكي
2-معماري سايه‌زني مشترك كه امكان پردازش دستورالعمل‌هاي سايه‌زني پيكسلي و راسي را در هر يك از لوله‌ها ميسر مي‌سازد. (در اين حالت هر يك از لوله‌هاي پردازشي، قابليت اجراي انواع سايه زني پيكسلي و راسي را دارد)
3-پشتيباني كامل از سايه‌زني نسخه 3 براي پردازش بازي‌هاي جديد
4-قابليت پردازش 48 ميليارد دستورالعمل سايه زني در ثانيه كه مي‌تواند توان پردازشي چشمگيري را در اجراي بازي‌‌ها به‌وجود مي‌آورد.
5-مكان پردازش پانصدميليون مثلث در ثانيه كه اجراي سريع تصاوير سه بعدي پيچيده را ميسر مي‌سازد.
6- برخورداري ازTexel Fillrate حدود هشت گيگاتكسل در ثانيه كه از رابطه زير قابل محاسبه است:
فركانس پردازنده گرافيكي‌* حداكثر تعداد بافت گذاري = ميزان گيگاتكسل
500 * 16 = 8 گيگا تكسل
7-ميزانPixel Fillrate ، شانزده گيگاپيكسل در ثانيه كه براي پردازش پيشرفته‌ترين بازي‌ها مناسب است.
‌8-‌ قدرت پردازش 24‌‌ميليارد نقطه در ثانيه توسط پردازنده گرافيكي (درصورت فعاليت همزمان پردازنده گرافيكي وCPU كنسول XBOX 360 قادر به پردازش 6/33 ميليارد نقطه در ثانيه است)





حافظه
كنسول XBOX 360 مجهز به 512 مگابايت حافظه از نوع 3GDDR است كه با فركانس هفتصد مگاهرتز فعاليت مي‌كند. اين حافظه متعلق به شركت سامسونگ است كه قادر به تامين اطلاعات موردنياز پردازنده گرافيكي با حداقل تأخير است.



پهناي باند حافظه:
پهناي باندي كه ميان حافظه موجود درeDRam و واحد Logic (منطقي) وجود دارد حدود 256 گيگابايت در ثانيه است كه ارتباط سريع ميان اين دو واحد را با كمترين تأخير مهيا مي‌كند. از طرفي، واحد پردازش گرافيكي با پهناي باند 32 گيگابايت در ثانيه با واحدLogic در ارتباط است كه اين مقدار از رابطه زير قابل محاسبه است:


پهناي باند‌*‌‌تعداد دستورالعمل در هر سيكل* فركانس ميان پردازنده و واحدLogic
2 * 2 * 46 =23 GB/S گيگاهرتز


همچنين پهناي باند ميان حافظه گرافيكي و پردازنده گرافيكي در اين كنسول 4/‌22‌‌‌گيگابايت در ثانيه است كه از رابطه زير قابل محاسبه است:


پهناي باند حافظه * تعداد دستورالعمل در هر سيكل * فركانس حافظه
4/22 ‌ =‌128‌ * ‌2‌ * ‌700‌


واحد پردازش گرافيكي و پردازنده مركزي در اين كنسول با پهناي باند 6‌/‌21 گيگا بايت در ثانيه با يكديگر ارتباط دارند كه در اين ارتباط روي لبه صعودي و نزولي سيگنال 8/10 گيگا بايت اطلاعات در ثانيه تبادل مي‌شود. پل‌جنوبي در اين كنسول با پهناي باند يك گيگابايت در ثانيه با پردازنده گرافيكي در ارتباط است كه اين عامل ارتباط سريع ميان دسته‌هاي بازي و ساير قطعات جانبي را با پردازنده مركزي ميسر مي‌سازد.



واحد پردازش صوتي


واحد پردازش صوتي در كنسول XBOX 360 از دقت 48‌كيلوهرتز شانزده بيت در هنگام پخش فايل‌هاي صوتي پشتيباني مي‌كند. اين واحد پردازش از نوع 32 بيتي است و در هر ثانيه قادر به پردازش بيش از 256 نوع صداي مختلف است. اين پردازنده صوتي از صداي 1‌/‌5‌كانال براي پردازش صداي بازي‌ها پشتيباني مي‌كند. شركت مايكروسافت اين واحد پردازش صوتي را مجهز به رمزگشايXMA كرده است كه بيشتر براي پردازش فرمتWindows Media Audio Pro به كار مي‌رود.


درايو نوري


درايو نوري اين دستگاه با كنترلرSATA به كنسول متصل مي‌شود و حداكثر از سرعت21X پشتيباني مي‌كند. اين درايو نوري در دو نوع مختلف براي كنسول XBOX 360 معرفي شده است. نوع اول كه توسط شركت LG و هيتاچي طراحي شده بود كه در هنگام فعاليت باعث ايجاد نويز قابل شنيدن در محيط مي‌شد. اين درايونوري از لرزش و نويز نسبتاً بالايي در هنگام فعاليت برخوردار بود.


نوع دوم اين درايو نوري توسط شركت توشيبا و سامسونگ طراحي شد كه جايگزين درايو قبلي اين كنسول گرديد. اين درايو نوري از كارايي بالاتر و نويز كمتري نسبت به نسخه قبلي برخوردار است. شركت مايكروسافت قرار است يك درايو نوري خارجي با قابليت پشتيباني از فرمتHD-DVD را ارائه نمايد.


هدف از ارائه اين درايو مقابله با فناوريblu-ray شركت سوني است كه به عنوان رقيب اصليHD-DVD شناخته مي‌شود. البته به گفته مدير فني كنسولXBOX در بخش ژاپن شركت مايكروسافت بازي‌هاي 360‌‌XBOX را روي ديسك‌هاي نوريHD-DVD ارائه نمي‌كند و اين ديسك‌ها براي نمايش فيلم و ذخيره اطلاعات كاربرد خواهد‌‌داشت.



تشخيص مشكلات فني



شركت مايكروسافت براي نمايش اشكالات موجود در سيستم XBOX 360 يك ايده‌اي جالب را به كار برده است. در اين حالت اطراف چراغ سبز پاور يك نور قرمز روشن مي شود كه به وسيله آن مي‌توان به تعدادي از مشكلات موجود در كنسول XBOX 360 پي برد. همچنين براي اين كه كاربر بتواند به راحتي مشكل موجود در دستگاه خود را تشخيص دهد، مايكروسافت اين دايره مركز را به چهار قسمت كلي تقسيم كرده است كه روشن شدن هر يك نشانه بروز یک مشکل خاص در کنسول خواهد بود.



نكات قابل توجه :


1 - هميشه سعي نماييد كنسول XBOX 360 خود را در محلي قرار دهيد كه چرخش هوا به‌طور مناسبي در سيستم انجام شود؛ زيرا در غيراين‌صورت ممكن است به علت افزايش گرماي درون سيستم با كاهش كارايي و هنگ كردن كاربر كنسول روبه‌روشويد.


2 - هيچ‌گاه سعي نكنيد در موقعي كه كنسول روشن است، اقدام به تغيير حالت آن نمايد؛ زيرا درصورت تغيير حالت از حالت افقي به عمودي ممكن است لنز درايو نوري به ديسك تماس پيدا كند و باعث بروز مشكل در ديسك و درايو نوري شود كه اين مشكل براي بسياري از كاربران به‌وجود مي‌آيد.


3 - هيچ‌گاه سعي نكنيد ديسك‌هاي نوري كثيف و مشكل‌دار را در سيستم قرار دهيد؛ چون اين مسئله به‌طور مستقيم روي عمر درايو نوري تأثيرگذار خواهد بود.




آیا Xbox 360 می تواند بازیهای Xbox را اجرا کند؟

بله کنسول Xbox 360 می تواند بازیهای کنسول Xbox را اجرا کند اما نه همه بازیها را !
کنسول Xbox 360 بعضی بازیهای Xbox را نمی تواند اجرا کند که تعدادشان بسیار کم هست.
در لینک زیر می توانید بازیهای Xbox را که روی 360 اجرا می شود را ببینید:
[url]http://www.xbox.com/en-US/games/backwardcompatibilitygameslist.htm[/url]


قیمت کنسول Xbox 360 و بازیهاش چقدر هست؟

Xbox 360 Core:
360 تا 390 تومان

Xbox 360 Premium:
430 تا 520 تومان

قیمت بازیهای کنسول Xbox 360:
5 تومان تا 12 تومان

قیمت بازیهای کنسول Xbox :
2 تومان

 

منبع:p30 world


مطالب مشابه :


قیمت xbox 360

just copy - قیمت xbox 360 - - just copy سلام بچه ها من اطلاعات خوبی درباره ی ایکس باکس های حال که توی




گزارش + قیمت کنسول ها در بازار تهران

msXBOX360|تمامی اطلاعات درباره XBOX360 - گزارش + قیمت کنسول ها در بازار تهران - معرفی پکیج های Xbox360




راهنمایی در خرید ایکس باکس 360 (سری اول)

XBOX 360 - راهنمایی اینم لیست قیمت خرید xbox 360 می توانید از قسمت زیر دانلود کنید: دانلود . دسته




پکیج ایکس باکس 360 الیت – XBOX360 Elite

msXBOX360|تمامی اطلاعات درباره XBOX360 - پکیج ایکس باکس 360 الیت – XBOX360 Elite - معرفی پکیج های Xbox360 , آموزش




همه چیز در باره ی کنسول xbox 360

بازی های کامپیوتری-دانلود نرم افزار - همه چیز در باره ی کنسول xbox 360 قیمت بازیهای کنسول Xbox 360:




برچسب :