بازی بتمن شوالیه ی آرکام

قبل از Batman: Arkham Asylum، بازی های مرتبط به شوالیه تاریکی چندان شهرت خوبی نداشتند و انتظار هم نمی رفت که این بازی ها پیشرفت کنند. ولی موفقیت چشم گیر کاراکتر این سری بازی، Rocksteady را از یک سازنده نا آشنا در لندن تبدیل به یکی مهمترین استودیو های بازی سازی در جهان کرد. Arkham City توانست این سری را به یک مرحله بالاتر ببرد و این بازی را تبدیل به یک میراث برای این استودیو کند. با همه ی موفقیت ها و تمجید ها، هر گروهی از افراد خلاق باید سعی کند تا ایده ها را تازه نگه‌دارد و چالش های مختلفی را تجربه کند که در غیر این صورت با خطر رکود مواجه خواهد شد. قبل از اینکه به سمت یک پروژه جدید و نامعلوم حرکت کنند، Rocksteady می خواست که یک Batman نهایی را بسازد تا به شخصیت آن چیزی را بدهد که استودیو برای یک پایان با شکوه در نظر گرفته است. به همین دلیل Batman: Arkham Knight متولد شد.

نام بازی: Batman: Arkham Knight
پلتفرم: PlayStation 4, Xbox One و PC
سبک بازی: Action-adventure
ناشر: Warner Bros. Interactive Entertainment
سازنده: Rocksteady Studios
تاریخ عرضه: ۱۲ مهر ۱۳۹۳

Arkham Knight——————————————————————————–

احیا کردن یک سرانجام
وقتی برای قدم بعدی، بعد از Batman: Arkham City برنامه ریزی می شد، Rocksteady Studios چشم انداز روشنی برای کاری که می خواست انجام بدهد داشت و سپس بازی را به شرکت مادر(ناشر) یعنی Warner Bros فروخت. Rocksteady در عنوان Arkham Asylum یک مبارزه سریع همراه با از بین بردن دشمنان به صورت مخفی کاری را به وجود آورد. Arkham City توانست با کنار گذارشتن Asylum و آوردن یک جهان باز بزرگتر و اضافه کردن مکانیزم های جهش در هوا و استفاده از چنگک برای پرواز، قدم بزرگی را به جلو بردارد که همه ی این ها به نوعی برای یک شخصیت، منحصر به فرد بود. در سومین و آخرین نسخه از بازی Batman، استودیو Rocksteady نیاز به یک جهش چشمگیر دیگر داشت. آقای Sefton Hill کارگردان بازی در این باره می گوید:

“وقتی به Batman فکر می کنید، مطمئنا باید به ماشین معروف اون یعنی Batmobile نیز فکر کنید. این همان نکته کلیدی ای بود که ما همیشه می خواستیم انجامش بدهیم.”

تیم سازنده می دانست که ماشین نمی تواند آن سرعت بالا را داشته باشد و همچنین باید درمورد ساختار شهر دوباره فکر شود تا با خیابان های جدید جا برای این ماشین باشد. Hill می گوید:

“فکر می کنم که هدف اصلی ما فقط یک چیز بود. به ما اجازه بدهید که این بازی را بسازیم. ساخت آن زود تمام نخواهد شد، مشکل خواهد بود و گران هم تمام خواهد شد.’”

با استفاده از ورژن پیشرفته و اصلاح شده موتور بازی سازی Unreal Engine توسط Rocksteady، گروه تصمیم گرفته است که از قدرت های مختلف کنسول های جدید استفاده کند تا بازی را در آنجایی قرار دهد که باید باشد. که این به معنی رها کردن کنسول های PlayStation 3 و Xbox 360 است. اقای Hill در ادامه می گوید:

“حرکت به سمت کنسول های نسل بعدی یک چالش نیست. چالش واقعی زمانی‌ست که می خواهید مطمئن شوید که از تمام مکانیزم ها به نحو احسنت استفاده شده است. مطمئنا بازی های زیادی هستند که به صورت cross-gen عرضه می‌شوند و به خاطر همین، احساس می کنند که در جایی متوقف شده‌اند. به خاطر اینکه ما توانستیم این تصمیم را زودتر بگیریم، قادر بودیم تا نسبت به طراحی ها و ساختن یک بازی واقعی نسل بعدی جاه طلبانه تر باشیم.”

Batman-Arkham-Knight-13

تمرکز کامل بر روی کنسول های جدید، این امکان را به Rocksteady داده است تا از حداکثر استعداد هایشان استفاده کند. کارگردان بخش استودیو آقای JamieWalker در این باره گفته است:

“مدیر برنامه نویسی انجین استودیو ما مدت ها پیش می گفت هنگامی که می خواهیم به نسل بعد انتقال پیدا کنیم، به جای اینکه به طراحان و آرتیست ها بگویم “نه” با گفتن “آره” به استقبال آن برویم. به همین دلیل بود که قدرت کنسول های نسل بعد امکان انجام این کار را به ما داد.”

Warner Bros از برنامه های Rocksteady برای بازی پشتیبانی کرد. همه می دانستند که ۳ سال برای عرضه نسخه بعدی Batman مطمئنا مدت طولانی برای طرفداران این عنوان می باشد. برای پر کردن این فاصله، Warner Bros. Games Montreal در سال ۲۰۱۳ بازی Arkham Origins منتشر کرد. عنوانی که به اتفاقات قبل از Arkham Asylum می پردازد. Rocksteady در این مدت به گسترش کد ها و قسمت های تکنیکی خود می پرداخت، که بیشتر این کار ها در سکوت انجام می گرفت.

Batman-Arkham-Knight-09

جریان یک پارچه
هر کسی که Arkham City را بازی کرده است با صفحه سیاه لودینگی که هنگام وارد شدن به ساختمانی می آمد، آشنا هستند.این صفحه برای این نسل چیز معمولی است ولی با وارد شدن به نسل بعد Arkham Knight نیز می خواهد آن را در گذشته ها بگذارد.
آقای Sefton Hill می گوید: “ما یک جریان یک پارچه در تمام بازی می خواستیم. این برای ما خیلی مهم بود. به عنوان یک بازیکن هیچ وقت احساس نخواهید کرد که انتقالی در بازی وجود دارد. بدیهی است که از نظر تکنیکی لودینگی به صورت استریم وجود دارد ولی هیچ تفاوتی را بین بیرون و داخل احساس نخواهید کرد. یک تجربه پیوسته و بدون مکث خواهد بود.”

آقای Hill در این باره می گوید:

“ما همیشه می‌گوییم، ‘بازی ای رو بساز که می خواهی بسازی ’ ما نمی خواستیم از دور برای آنها تلاش کنیم و آنها رو راهنمایی کنیم. ما از آنها می خواستیم که نسبت به بازی ای که می سازند پر شور باشند. خود ما هم سرمان شلوغ بود.”

Batman-Arkham-Knight-08

گاتهامی گسترده تر
Arkham Knight در مناطق کاملا جدیدی از شهر Gotham جریان دارد که در آن به سه جزیره مختلف تقسیم شده و به گفته سازندگان این منطقه ۵ برابر بزرگتر از نقشه Arkham City است.
آقای Sefton Hill می گوید:”ما می‌خواهیم مطمئن شویم که جهان بازی غنی و پر از چیزهایی برای انجام دادن خواهد بود. ما تلاش برای ساختن بزرگترین بازی open-world در تاریخ را نمی‌کنیم ولی می‌خواهیم که این دنیا غنی، زنده و انبوه باشد. Arkham City شهر بسته‌ای بود. هم اکنون فضای خالی بیشتری بین ساختمان‌ها وجود دارد تا گلاید و پرواز در اطراف را هرچه بیشتر آسانتر و لذت بخش‌تر کند.”
ساختمان‌ها نیز از قبل بلندتر شده اند. بالا بردن سرعت گلاید بتمن و افزایش مدت زمان معلق بودن یکی از کمترین مواردی خواهد بود که برای سازگاری با این محیط جدید به شخصیت اضافه شده است. در نگاهی که ما به محیط داشتیم، سطح جزئیات یکی از مورد تحسین‌ترین چیز‌هایی بود که می‌توانستیم در یک عنوان open world ببینیم. آسمان با چراغ‌های چشمک زن قرمز، بالن‌ها، هلیکوپترها و نور مهتابی که از میان ابرهای به شدت واقعی، پر شده است. زمین نیز پر از مغازه‌های مختلف، نشانه‌هایی از Chinatown و بخارهایی که از فاضلاب‌ها بیرون می‌زند است.

——————————————————————————–

در جست و جوی زهر
Arkham Knight یک سال بعد از حوادث Arkham City جریان دارد. شهروندان Gotham نسبت به قبل احساس امنیت بیشتری می کنند. Joker مرده است و آمار جرم و جنایت کم شده است. علی رغم این اتفاقات، Batman همچنان در پی ساخت وسایل جدید برای مبارزه است و هر شب شهر و اهالی آن را در نظر دارد. او می داند که چیزی درست نیست ولی تا حادثه ای اتفاق نیافتاده او همچنان باید منتظر بماند.
نقشه های جوکر همیشه Batman را به درد سر می انداخت البته بعضی اوقات هم این خود شخصیت های منفی بودند که با یکدیگر درگیر می شدند. این کشتار ها و اختلافات باعث شده بود تا همیشه آن ها را شکست دهد و پیشرفت کند. با حذف شدن Joker از صحنه ی رقابت، بسیاری از مجرمان تصمیم گرفتند تا با یکدیگر متحد شوند و از نقشه هایشان استفاده کنند تا کسی که همیشه صد راهشان بوده است را شکست دهند، یعنی شوالیه تاریکی. هر یک از مجرمان نقشه های مختص به خودشان را برای Batman طراحی کرده اند تا بتوانند آن را به مرور ضعیف و ضعیف تر کنند.

Batman-Arkham-Knight-01
برای شروع کار، Scarecrow تهدید کرده است که بمب هایی را که در سرتاسر Gotham جاسازی کرده است و دارای نوع قوی از زهر ترس است، را منفجر خواهد کرد.به همین دلیل مقامات رسمی، دستور تخلیه شهر ۶ میلیون نفری گاتهام  را دادند. در هنگام خروج از شهر، توده های مردم برای خروج به اتوبوس های شهر پناه بردند و در ترافیکی از ماشین های فراوان منتظر مانده اند.
تنها مجرمان هستند که از شهر خارج نمی شوند. آن ها اکنون کنترل شهر را از نیروی پلیس آشفته کمیسر Jim Gordon گرفته اند.حال نوبت بتمن است که بمب های Scarecrow را خنثی کند و نقشه های دشمنانش را منحل. شوالیه تاریکی با اینکه می‌داند در بیرون تله های مختلفی برای او هست، ولی باز هم برای نجات دادن شهری که موقعی دوستش داشت، به پا می‌خیزد.

Batman-Arkham-Knight-02

دمو نمایش داده شده برای ما، از یکی از خیابان های شهر گاتهام شروع می شد که در زیر هوای بارانی، موج عظیمی از دزدی ها و نبرد ها انجام می شد. مسؤول برنامه نویسی مبارزات و هوش مصنوعی آقای Tim Hanagan می گوید:

“قدرت کنسول های نسل بعد به ما این اجازه را داد تا جمعیت شهرمان را بیشتر کنیم. در هر لحظه ای، تعداد دزدها و اراذل بین ۳ و ۴ برابر بیشتر از Arkham City شده است.”

Hanagan می گوید که در نبرد ها و آشوب های بزرگتر بیش از ۵۰ کاراکتر وجود دارد که هر کدام کاری های مختلفی همچون خراب کردن باجه های تلفن،در آوردن در ماشین ها، اسپری کردن دیوار و.. انجام می دهند.
در بین این آشفتگی ها، Two-Face و Penguin به یک پلیس شلیک می کنند. Batman تمام این ها را از بالا می بینید. هنگامی که او سیگنالی از GCPD دریافت می کند، او به سقف یکی از ساختمان ها فرود می آید و کمیسر گوردون را در حین صحبت با تلفن می بینید.
گوردون با تلفن می گوید: “خوش حالم که تونستی از شهر بری. ببخشید، من باید برم مراقب خودت باش باربارا.”
Batman می پرسد: “تخلیه شهر چطور پیش میره؟”
گوردون : “آخرین اتوبوس یک ساعت پیش از مرز شهر گذشت. خوش حالم که دخترم هم تونست بره از شهر. ولی تازه کار واقعی شروع شده!”

Batman-Arkham-Knight-06

بازگشت Kevin Conroy:
هنگامی که Roger Craig Smith از پس صداپیشگی شخصیت بتمن در Arkham Origins خوب برآمد، باز هم سخت بود که با صدای قدیمی و اصلی شوالیه سیاه مقایسه شود. Kevin Conroy از سال ۱۹۹۲ صداپیشگی بتمن را از سریال انیمیشنی این شخصیت تا دو بازی قبلی Arkham برعهده داشت. او اکنون به Arkham Knight برگشته است و صدایش هم همچنان عالی ست. از دیگر صداپیشگان تائید شده برای بازی Nolan North as Penguin, Wally Wingert as Riddler , Tara Strong as Harley Quinn , Troy Baker as Two-Face هستند.

در بحث مرتبط به تهدید های Scarecrow، گوردون اشاره به یک ماشین نظامی مشکوک می کند که در Chinatown دیده شده است. بتمن قبول می کند که آن جا را بررسی کند و سپس به گوردون یک Batphone پیشرفته می دهد، تا بتواند ارتباط خود را با او در شب حفظ کند. بیسیم Gordon خش خش می کند و پیام رسان ایستگاه به او می گوید که یک ماشین پلیس نیز گم شده است و به احتمال زیاد مامور پلیس هم کشته شده است. قبل از اینکه گوردون از Batman در این‌باره کمک بخواهد، او غیب می شود و Gordon با عصبانیت می گوید: “او همیشه همین کار را می کند.”

Batman-Arkham-Knight-24

با در نظر گرفتن قدرت کنسول های جدید، حال این سکانس ها مستقیما با انجین بازی رندر میِ‌شوند و در بازی قرار می‌گیرند. آقای Paul Boulden می‌گوید:

“مهمترین دلیلی که ما از کنسول های نسل بعد استفاده میکنیم این است که تجربه ی سینماتیک و سکانس های بازی را به طور یکپارچه به بازیکن انتقال می دهد. ما نمی‌خواهیم که بازیکن از این بازی زده شود. شما بازی می‌کنید و بعد از مدتی فیلمی تماشا می‌کنید. کاملا مشخص است که جابجایی بین این ۲ وجود دارد. ما سعی می کنیم که آن یکنواختی را به گونه ای از بین ببریم و با چند چیز ترکیب کنیم.”

نبود محدودیت های فنی بین نسلی به این تیم اجازه می‌دهد تا جزئیات بالایی را برای سکانس های پردازش شده قرار دهد. آقای Albert Feliu، طراح کاراکتر های این بازی می گوید:

“در آغاز کار، ما شروع به طراحی کاراکتر هایی کردیم که ۳ یا ۴ برابر حجم تکسچر هایشان از کاراکتر های آرکام سیتی بیشتر بود. همچنان که ادامه دادیم، کاراکتر های بیشتری ساختیم. شاید با شنیدن چنین چیزی دیوانه شوید! تعداد چند ضلعی های به کار رفته در یک کاراکتر از تعداد چند ضلعی های به کار رفته در کل محیط بازی Arkham Asylum بیشتر است!”

Batman-Arkham-Knight-16

جزئیات حتی در رویدادهای ساده نیز مشخص اند. قطرات بارانی که روی لباس بتمن می‌ریزند، دقیق مشخص می شود که از لباس اون چگونه به پایین می روند. چهره کاراکتر Gordon، با چین و چروک هایی که در صورتش دارد سنش را هنگام صحبت کردن مشخص می کند. Rocksteady همچنین برای اولین بار از نرم افزار شبیه سازی فیزیک لباس ها استفاده می کند. مثلا شنل Batman و کت Gordon که با وزش باد و جنبش، کاملا هماهنگ تغییر شکل می‌دهد.

Batman-Arkham-Knight-19

فقط بخش سینگل پلیر وجود خواهد داشت
بر خلاف اینکه برخی فکر می کردند که این بازی دارای بخش مولتی پلیر خواهد بود، Rocksteady حال می خواهد که این بازی را به گونه ای فقط با بخش سینگل پلیر عرضه کند.
کارگردان بازی آقای Sefton hill می گوید:
“در آغاز کار هم این فکر در ذهن ما وجود داشت. قطعا ساخت بخش مولتی پلیر زمان زیادی خواهد برد و ما وقت کافی برای انجام این عمل نداریم. ما می خواهیم که بر روی بخش سینگل پلیر تمرکز کنیم تا بهترین تجربه را به بازیکنان انتقال دهیم. در این جا ما فکر نمی کنیم که وجود بخش مولتی پلیر برای این بازی نیاز باشد.”

——————————————————————————–

وقت شکستن چند استخوان است !

در یک پشت بام بسیار دور، بتمن با زدن چند دکمه در صفحه لمسی بر روی مچ خود، تماس تصویری را از Oracle دریافت می کند. بر خلاف آن چیزی که پدرش فکر می‌کند، او در شهر Gotham است.
Batman: “من محل دقیق نیرو های ۲۴۷ را می خوام”
Oracle: “دارم روش کار می کنم. الان پدرت چی کار میکنه؟”
Batman: “اون منتظر تماسه”
Oracle: “باشه. من الان محل این گروه را برات میفرستم. دقت کن. اوضاع اونجا به‌نظر جالب نمیاد.”
در این حال بتمن به سرعت خود را به لبه آن پشت بام می رساند و به سمت پایین شیرجه می‌زند. وقتی کمی سرعت می‌گیرد باز شنل های خود را باز می‌کند. همچنان که او سرعت خود را بیشتر می‌کند، قطرات باران بر پشت او می ریزند. او از تفنگ قلاب پرتاب کن خود برای رسیدن به پشت بامی استفاده می‌کند و این بار با شتاب بیشتری پرواز می کند. حال ماشین گروه ۲۴۷ که صدمه دیده است دیده می شود و بتمن از Line Launcher خود برای ایجاد یک نقطه دیدزنی استفاده می‌کند. حال شما می‌توانید از Line Launcher در همه حال حتی در زمان پرواز کردن استفاده کنید. در حالی که بر روی zipline است، صحنه ای را در آن خیابان مشاهده می کند.

Batman-Arkham-Knight-04
آن پلیس هنوز زنده است اما اگر آن خلافکاران به کتک زدن او ادامه دهند، بی شک او به‌زودی خواهد مرد. Batman از روی طناب می پرد و سه Batrang به سوی آن خلافکاران پرتاب می‌کند و به نزدیکترین دشمن خود ضربه ای از بالا وارد می‌کند. ۴ نفر از دشمنان نقش بر زمین هستند و بتمن با خلافکاران دیگر درگیر می شود. یک نفر با چوب بیس بال سعی می‌کند تا بتمن را بزند، اما او چوب او را می‌گیرد و ضربه ای به او وارد می کند. برخی دیگر از دشمنان سلاحی جدید پیدا می‌کنند. آقای Hill در این باره می‌گوید:

“ما از این مساْله آگاه هستیم و نمی‌خواهیم سیستم مبارزات را بیش از حد پیچیده کنیم. به دلیل اینکه بسیاری از قدرت های بتمن در سادگی آن مشخص هستند. کاری که ما سعی کرده ایم انجام دهیم، اضافه کردن ویژگی هایی ست که بازیکنان با تجربه، از آن ها لذت می برند.”

یکی از خلافکاران با سرعت به سمت بتمن می دود. در بازی های قبل، فقط دشمنان بزرگ جثه می‌توانستند بتمن را بگیرند و فنی اجرا کنند. حال هر خلافکاری می‌تواند با بتمن، تن به تن شود و با او درگیر شود. در این جا سختی مبارزات بیشتر خواهد شد. با یک زمان بندی خوب Batman می تواند خیلی سریع Batrang خود را به سوی صورت دشمن پرتاب کند و او را Knock out کند. در حالی که برخی دشمنان بر روی زمین افتاده اند، Batman با یک حرکت پرشی، دشمنان خود را بر روی زمین K.O می کند. به جای اینکه بر روی یک دشمن بپرید و ضربه ای به او وارد کنید، می‌توانید با یک حمله چندین دشمن را نقش بر زمین کنید. هنوز حملاتی که قبلا بتمن بر روی دشمنان روی زمین افتاده انجام می‌داد، وجود دارند اما با اضافه شدن دشمنان جدید زمان انجام این کار کمتر پیش خواهد آمد. وقتی که صحنه مبارزه تمام می شود، او به آن پلیس نزدیک می شود و در یک چشم به هم زدن ماشین های ارتش از راه می رسند. Batman آن پلیس را می‌گیرد و با غلاب خود او را به نزدیک ترین پشت بام می رساند. یکی از ماشین ها به ماشین خراب شده آن پلیس می زند و بدون توجه به آن که چه اتفاقی افتاده به رانندگی خود ادامه می‌دهد.

Batman-Arkham-Knight-11

آن پلیس با تاْسف می گوید: ” وضعیت این شهر اصلا جالب نیست. ما شانسی برای زنده موندن نداریم.”

در پاسخ Batman می گوید: “تو اینجا بمون. من یک نفر رو میفرستم تا تو رو از اینجا ببره”.

پلیس می گوید: “داری چیکار می‌کنی؟ “

Batman می‌گوید: ” شانس خودم رو امتحان می‌کنم.”

در حالی که بتمن به سمت پایین شیرجه می زند، صدای یک موتور بسیار دور، لحظه به لحظه بیشتر می شود. در حالی که یک ماشین مشکی بزرگ به سمت او نزدیک می شود او به سمت زمین فرود می آید. بتمن هم در یک لحظه با پرشی وارد ماشین خود می شود. در همان حال سقف بالای ماشین بسته می شود.شعله هایی که از پشت Batmobile دیده می شوند این ماشین را تبدیل به یک موشک قدرتمند در شب می‌کنند.

Batman-Arkham-Knight-10

——————————————————————————–
برویم و چرخی با Batmobile بزنیم!

با کمک Oracle و تکنولوژی پیشرفته ردیابی این ماشین ، شما می توانید تمام وسائل نقلیه پرسرعت در سرتاسر گاتهام را بیابید. البته همیشه یک پلیس سرسخت در تعقیب شماست در حالیکه گوردون به همه پلیس ها دستور داده که از تعقیب شما دست بکشند! بلافاصله در عمل تعقیب و گریز، بت موبیل موتورهای فوق قوی اش را روشن می کند تا بتواند از دست حملات دشمن فرار کند. فرمان این ماشین قدرت مانور بالایی به بتمن می دهد و همچنین از آن به عنوان یک دوربین برای قفل کردن یک موشک اختلالگر برای از کار انداختن وسیله نقلیه دشمن، بدون آسیب جدی به سرنشینان ماشین استفاده می شود.

Batman-Arkham-Knight-14

بعد از پرتاب چند موشک از سوی شما و در میان تمام این درگیری ها ماشین مظنون تصادف می کند. بتمن از بت موبیل بیرون می آید و سریع خودش را به فرد تصادف کرده می رساند و او را از ماشین بیرون می کشد در حالیکه او تقاضای بخشش می کند! وقتی بتمن او را بلند می کند، وی مخفیانه سعی می کند با مقداری از زهر ترس (Fear Toxin) شما را بیهوش کند که بتمن مچ وی را می گیرد و تزریق کننده سم را از دست وی بیرون می کشد. پس از چند مرحله بازجویی های شدید و در عین حال کلاسیک!!!، بتمن متوجه می شود که Scare Crow در حال ساخت این گاز وحشت در نقطه ای از گاتهام می باشد. پس از آپلود کردن نمونه های این سم برای Oracle، وی از بتمن می خواهد تا زمان تمام شدن آنالیز بر روی نمونه به برج ساعت که مقر Oracle است بیاید. ولی بتمن تصمیم می گیرد تا سری به آقای ریدلر بزند و احوال او را جویا شود! پس سوار بر بت موبیل می شود و با رد کردن موانع با سرعت بالا و با پریدن از مکان های مختلف خود را به جاده می رساند و در سر راهش هر خلافکاری را که در نزدیکی ست به ترس و وحشت می اندازد. در مورد جاده لازم است بدانید که همانند دیگر بازی ها، جاده های این بازی اکثر اوقات خلوت می باشند زیرا اصولا در بازی های بتمن جمعیت عادی هیچ نقش خاصی ندارند! آقای Hills در مورد این ماشین می گوید :

” بت موبیل رسما غیرقابل جلوگیری است و همانند یک نیروی اجباری است که هر جایی که بخواهد راهش را باز می‌کند. در ضمن هدف ما از ساختن این ماشین صرفا حمل و نقل جناب بتمن از این طرف شهر به آن طرف شهر نبوده بلکه این ماشین ویژگی هایی دارد که ابزار جالب بتمن را کامل می‌کند و در زمینه ردیابی به او بسیار کمک می کند.”

وقتی او به مکان مورد نظر می رسد در حالیکه سوار بر بت موبیل و با نهایت سرعت می باشد، ترمز ها بطور دستی گرفته می شود و شما از طریق سقف ماشین ( همانند بازی Just Cause ) به بیرون پرتابمی شوید و در هوا Glide می‌کنید. ویژگی جدید سرخوردن بتمن بر روی سطوح شیشه ای به او یک فرصت جدید برای شروع مبارزات می دهد. بنابراین او از این ویژگی استفاده می کند و خود را به سطح شیشه ای پنجره های یک ساختمان، نزدیک به معماهای جناب Riddler می چسباند. اولین دشمن شجاعی که جرات حمله کردن به خودش را می دهد، باعث می شود تا ویژگی جدید حمله پرتابی بتمن به نمایش گذاشته شود. بتمن اولین دشمنی که در حال دویدن و حمله به سمت اوست را بلند کرده و به سمت بقیه پرتاب می‌کند که باعث دوبرابر شدن اثر حمله بر روی همه می شود.

Batman-Arkham-Knight-22

بتمن حال می تواند از اشیای مختلفی که در محل مبارزه هستند استفاده کند تا دشمن را به وضعیت Quick Shock ببرد و با یک ناک اوت کار آنها را تمام کند که اتفاقا این حرکت را در صحنه مذکور با یک ژنراتور برق و یک دشمن انجام می دهد. آخرین دشمن او بالاخره تسلیم می شود و به او می گوید که ریدلر در حال برنامه ریزی یک حرکت در مسیر ریل قطار می باشد. او در تمام شهر می گردد و یک گاراژ مشکوک را پیدا می کند. پس از بازکردن درب آن ، درب به طور اتوماتیک بسته می شود و بتمن خود را در یک آسانسور در حال پایین رفتن می بیند در حالیکه یک تلویزیون روشن می شود :

” سلام کارآگاه، بله خودم هستم. دشمن ترسناک تو، ریدلر. به نسل بعدی از معماهای من خوش آمدی! البته کمی زود تشریف آوردی و انتظار داشتم شما را دیرتر ببینم. فکر میکنی که من تمام این نقشه ها را در عرض یک شب طراحی و پیاده کرده ام ؟ “

Batman-Arkham-Knight-17

ریدلر توضیح می دهد که در این معما بتمن باید یک سری ترک های بزرگ زیرزمینی را در زمان مشخص شده طی کند و از موانع عبور کند. بتمن شروع می کند و با کمک از تمام ابزارهایش و حرکت های تیز و تندش و البته بت موبیل این مسیر ها را طی می‌کند که در مسیر آخر می بیند که قسمتی از ترک منفجر می شود و سریع خود را به خط پایان مسابقه این قسمت می رساند! در نهایت ریدلر دوباره به تشویق بتمن می پردازد.

“خیلی ممنون کارآگاه. به لطف حرکت های تند تو و فیزیک کلی ماشین ات ، هم اکنون بیش از ۱۰۰ ترابایت اطلاعات برای آنالیز و نقشه کشی مراحل بعدی معماها دارم! “

راک استدی نقش کلی ریدلر در داستان را هنوز اعلام نکرده است ولی چیزی که مشخص شده است این است که علاوه بر این مسابقات، هنوز معماهای معمولی و غارهای مخفی و چلنج های دیگری نیز در بازی وجود دارد.

Batman-Arkham-Knight-09

BATMOBILE
استودیوی Rocksteady می خواهد تا از این ماشین به عنوان یک عنصر اصلی در بازی استفاده کند.
کارگردان این بازی آقای Sefton Hill می گوید: “ما می خواستیم که بهترین ماشین را در بین تمام بازی ها بسازیم. این در آغاز کار یکی از مهمترین ماموریت های ما بوده است.”
با به‌دست داشتن قدرت کنسول های نسل بعد این تیم پا به فراتر از محدودیت ها گذاشت.
کارگردان هنری بازی می‌گوید: “این ماشین در مموری حجمی معادل ۱۶۰ مگابایتاشغال می‌کند. اگر کلا یک بازی بود، با کنسولی مثل Xbox 360 فیت می شد. تکسچر ها و چند ضلعی های بسیار زیادی در بازی وجود دارد.دقیقا قدرت نسل بعد را به نمایش می‌گذارد. ما بر روی فلزات براق بسیار کار کردیم اما با سطوح بالای تکنولوژی تقریبا مثل فیبر کربن است.”
Batmobile تنها ماشینی است که بتمن می‌تواند در Arkham Knight از آن استفاده کند اما بازیکنان هرگز از به یاد آوردن جایی که آن را پارک کرده اند، نگران نخواهند شد. با فشار دادن یک دکمه به‌راحتی می‌توانید محل آن را پیدا کنید. با این ماشین شما می‌توانید با سرعت بسیار بالا از روی موانع بپرید یا در میدان ها با ترمز خود ماشین را به سرعت متوقف کنید. حفاظ ضد گلوله این ماشین به آن اجازه می‌دهد تا از موانع، درختان و حتی گوشه های ساختمان ها با سرعتی برق آسا عبور کند. دشمنان در خیابان ها با دیدن این ماشین فرار خواهند کرد. برخلاف هیجان راندن این ماشین، Rocksteady می‌خواهد تا یک بالانسی بین گیم پلی بیرون از این ماشین نیز ایجاد کند.
Hill می گوید: “ما کاملا از این موضوع آگاه بودیم. ما نمی‌خواستیم طوری شود که بازیکنان پیش خود فکر کنند: ‘ ‘ خیلی خوب ما همیشه از این ماشین استفاده می‌کنیم یا اینکه چون بتمن بسیار قوی است می تواند فقط در شهر برای رفتن به محلی دیگر پرواز کند.’ در بازی شرایطی وجود دارد که باید به نوعی از هر دو مورد استفاده کرد.”
Rocksteady هماهنگی بین این دو موضوع ایجاد کرده است. در حالی که Batmobile سرعت و قدرت خود را دارد، بتمن هم از پرواز آزادانه در شهر و دسترسی سریع به گجت ها بهره می برد. بازیکنان با توجه به موقعیتی که در حال بازی کردن هستند، می توانند از این دو گزینه برای بهترین ابزار در بازی استفاده کنند.

——————————————————————————–

ملاقات با یک دوست قدیمی

بتمن از منطقه ریدلر خارج می شود و تصمیم می گیرد تا سری به Oracle بزند و پیشرفت آنالیز آن گاز وحشت را مشاهده کند. او خود را به بالای برج ساعت می رساند و از یک درب مخفی و کوچک وارد برج می شود. اتاق پر از قفسه های کتاب و اشیاء عتیقه می باشد. همانند بازی های قبلی آرکهام ، اکثر این اشیا دارای یک رفرنس به کمیک های اصلی بتمن و برای طرفداران واقعی بازی می باشند مثلا در این صحنه از بازی، شما یک پوستر از فیلم The Ghosts Wore Gray می بینید که مربوط به شبح خاکستری ای در این فیلم می باشد که باتوجه به انیمیشن Batman : The Animated Series، الهام بخش بروس وین برای بتمن شدن بوده است. بتمن از پشت ساعت بزرگ شهر و در پس نور مهتاب که از ساعت وارد اتاق شده است، نمایی از شهر را مشاهده می کند و به مسیرش ادامه می دهد. به‌جای اینکه همانند راه مخفی ای که در سریال بتمن اثر Adam West کتابی را جابجا کند، هم اکنون یک مجسمه با تکنولوژی تشخصی چهره قرار داده شده است که پس از تشخیص صورت بتمن، به او اجازه ورود می دهد. قفسه ها به کنار می روند. بتمن کنجکاوی نشان می دهد و یک پنل دیگر را تکان می دهد که با این حرکت یک مانیتور تاچ اسکرین از روی زمین به بالا می آید. در اینجاست که Oracle می گوید: ” لطفا ابزار من رو خراب نکن ، همانطور که من به BatCave نمی یام تا وسایل تو رو به‌هم بریزم! ”
Hills در مورد این شخصیت می گوید:

” Oracle یک شخصیت بسیار قوی و مهم در دنیای بتمن است و ما می‌خواستیم تا اینبار به جای قرار دادن صدای او ، وی را واقعا به بازی بیاوریم تا بتوانید با آن ارتباط مستقیم داشته باشید. او چه شکلی ست؟ کجا کار می کند؟ چگونه این همه اطلاعات را به‌دست می آورد؟ رابطه اش با بتمن چگونه است؟ خب طبیعتا او چون هویت واقعی بتمن را می داند ، به شیوه انسانی تری به بتمن نزدیک است. ما خیلی دیدیم که Oracle در مبارزات چگونه حریفانش را به خاک و خون می کشد ولی می‌خواهیم تا در این بازی، برای شما، احساسات وی را نیز به نمایش بگذاریم.”

Oracle به بتمن می گوید که یک واکنش در این “گاز وحشت” باعث آزاد شدن رادیواکتیو می شود و این بهترین راه برای پیدا کردن رد آن است. بنابراین بتمن برای رفتن به اسکله به منظور تعمیر و تنظیم یک آنتن رد یابی راه می افتد که اوراکل جلویش را می گیرد : ” بروس من با پدرم (گوردون) صحبت کردم. اون خیلی عصبانی می شه اگه بفهمه که هنوز تو این شهر هستم و هنوز خودش رو به‌خاطر ” این ” مقصر می دونه “.

Batman-Arkham-Knight-20

Oracle به ویلچری که بر رویش نشسته است اشاره می کند.اگر با داستان بتمن آشنا باشید می دانید که باربارا گوردون دختر رئیس پلیس، توسط جوکر مورد شلیک گلوله به پایش قرار گرفت تا بلکه جوکر از این راه پدرش را عصبانی کند.
بتمن می گوید: ” ما جلوی Scarecrow را می‌گیریم! “

اوراکل در جواب می گوید: ” وقتی به آنتن رسیدی با من تماس بگیر تا اسکن منطقه ای از این امواج رادیواکتیو رو شروع کنیم.”
بتمن از بالای برج ساعت با جیم گوردون تماس می گیرد و به او می گوید که یک سرنخ از Scarecrow پیدا کرده است و درحال بررسی آن است. ولی بتمن با این وجود که از دروغ گفتن به یکی از دوستانش احساس گناه می کند، این احساس را به روی خودش نمی آورد. این مساْله که رابطه این سه دوست در طی داستان شکر آب نمی شود بسیار مساْله قابل درکی است و سرنوشت این رابطه را در ادامه داستان بازی مشاهده خواهید کرد.

Batman: Arkham City

یک دشمن جدید
نام Arkham Knight فقط عنوان جدید بازی نیست، بلکه اشاره به رقیب جدید بتمن اصلی نیز دارد.راک استدی با همکاری با یکی از طراحان اصلی گروه DC Entertainment به خلق این کاراکتر جدید پرداخته اند ولی هنوز هیچ اطلاعات دقیقی از وی داده نشده است.
کارگردان بازی آقای Sefton Hill می گوید: ” ما در بازی قبلی هیچ کاراکتر جدیدی را معرفی نکردیم و خیلی دوست داشتیم تا یک شخصیت جالب و جدید و تازه را به داستان بتمن اضافه کنیم. شخصیتی رقیب که بتواند از جهات مختلف جلوی بتمن بایستد و با او رقابت کند! ما هنوز چیزی از این جهات نمی گوییم ولی این شخصیت مطمئنا یکی از سرسخت ترین دشمنان بتمن است.”

——————————————————————————–

ردگیری منبع

پس از رسیدن به اسکله فالکون ، بتمن دید کارآگاهی خودش را روشن می کند و سه دشمن را در حال گروگان گیری یک فرد می بیند. با توجه به مکالمه این سه مزدور، بتمن نتیجه می گیرد که باید بی سرو و صدا وارد شود زیرا این سه نفر گروگان را بلافاصله بعد از دیدن هر مورد مشکوکی می کشند. بتمن یک دریچه بر روی زمین می بیند که بهترین راه ورود به منطقه است. در این بازی دیگر لازم نیست که بالای دریچه باشید تا بتوانید به آن وارد شوید. هم اکنون می توانید با فشار دادن یک دکمه در محدوده مشخص ، سرخورده و سریع وارد دریچه شوید.
وقتی او به زیر یک دشمن می رسد، از یک حرکت Fear Takedown برای شروع مبارزه و ناک اوت کردن نفر اول استفاده می کند، بلافاصله صحنه حالت آهسته به خود می گیرد و شما می توانید با حرکت دوربین هدف بعدی خود را مشخص کنید و به همین ترتیب همه را زمین گیر کنید. از این حرکت Fear Takedown برای گروه های سه نفر به بالا که در کنار یکدیگر هستند می توانید استفاده کنید البته تا زمانی که کسی بتمن را ندیده باشد.

Batman-Arkham-Knight-18
بتمن گروگان را آزاد می کند و دستگاهش را به سرور آنتن وصل می‌کند و به Oracle اطلاع می دهد. پس از ردگیری سیگنال از اتاق بیرون می آید تا بتواند منبع را پیدا کند که صدای شلیک یک گلوله از یک کلت بی صدا توجهش را جلب می کند. به آسمان نگاه می کند و منظره عجیبی را میبیند. یک فرد مرموز که در حال پرواز کردن به سوی او می باشد و به طور عجیبی شبیه به بتمن می باشد و یک نشان A که احتمالا مخفف Arkham می باشد بر روی لباسش نقش بسته است. این منظره تعجب برانگیز حواس بتمن را پرت می کند و باعث می شود که دشمنش به او ضربه ای بزند و او را به زمین بیندازد! بتمن سعی می‌کند تا بلند شود ولی فرد غریبه پایش را بر روی سینه بتمن می گذارد و با صدای تهدید برانگیزی می گوید ” تو هیچ جایی نمی روی بتمن! ”
مرد سیاه پوش تفنگش را به سمت سر بتمن نشانه می گیرد و می گوید: ” این مساْله همین امشب تموم می شه.”

صفحه سیاه می شود و صدای شلیک گلوله ای شنیده می شود…

——————————————————————————–
فصل پایانی بازی

با این وجود که بسیار محتمل است که Warner Bros Montreal به ساخت ادامه سری بازی های بتمن ادامه دهد ، بازی Arkham Knight آخرین نسخه از این سری بتمن در این محدوده زمانی می باشد. راک استدی هنوز توضیحی در مورد پروژه بعدی این استودیو نداده است ولی مطمئنا پروژه بعدی شان مربوط به بتمن نیست. بنابراین، هر پایانی ممکن است در این نسخه رقم بخورد. ممکن است شاهد مرگ بتمن باشیم، یا همانند فیلم The Dark Knight Rises بتمن خود را بازنشسته کند.

url

چیزی که می دانیم این است که راک استدی از ابتدا، این پایان را مدنظر خود داشته است :

” ما می دانستیم که به کجا می خواهیم برسیم. ما بر روی چند پروژه هم‌زمان کار نمی کنیم و بر روی یک پروژه کار می‌کنیم و می‌خواهیم تا آن بهترین باشد. ما به گونه ای تلاش می‌کنیم که انگار این آخرین بازی ای می باشد که قرار است بسازیم. و پایانی که در نظر گرفته‌ایم به نظر مناسب و در خور نسخه های City و Asylum بازی می باشد. ما می‌خواهیم تا این سه گانه را با یک پایان بزرگ تمام کنیم.”

منبع : سایت گیم ایمگ


مطالب مشابه :


بازی بتمن شوالیه ی آرکام

دانلود ترینر بازی لاک پشت (Fear Toxin) شما را ما به گونه ای تلاش می‌کنیم که انگار این آخرین




برچسب :