اعداد و حروف هم حرفی برای گفتن دارند


 تا   توانی    دفع   غم    از  خاطر غمناک کن            در جهان گریاندن آسان است اشکی پاک کن   نکته : ۱ / شماره خودتان را پیدا کنید تا  .....  مثلا اسم من : محمد علی /  عدد من  می شود  :   ۲۰۲    محمد   ۹۲      علی  ۱۱۰       

 28حرف الفبای عربی درهشت کلمه خلاصه شده است وآنها نمودار اعداد از یک تا هزار هستند. 1. اَبجَد نام نخستین صورت از صُوَر هشتگانه حروف جُمَل 2. هَوَّز نام دوّمین صورت از صور هشتگانه حروف جمل 3. حُطّی سوّمین ترکیب 4. کَلَمَن صورت چهارم از صور هشتگانه 5. سَعفَص پنجمین ترکیبات جمل 6. قَرَشَت ششمین صورت 7. ثَخِذ صورت و جمله هفتم 8. ضَظِغ هشتمین صورت ازصور هشتگانه حروف جمل اذکار

 اسما‌ء الله بر اساس حروف ابجد الباقي ۱۱۳ حليم ۸۸ مون ۱۳۶ هادي ۲۰ ذوالجلال و الاكرام ۱۱۰۰ المانع ۱۶۱ بديع ۸۶ سلام ۱۳۱ صبور ۲۹۸ نور ۲۵۶ مقسط ۲۰۹ منار ۱۰۰۱ متكبر ۶۶۲ قدوس ۱۷۰ رشيد ۵۱۴ عفو ۱۵۶ رب ۲۰۲ غفار ۱۲۸۱ جبار ۲۰۶ وارث ۷۰۷ البر ۲۰۲ نعيم ۱۷۰ قابض ۹۰۳ قهار ۳۰۶ نافع ۲۰۱ آخر ۸۰۱ متعالي ۵۵۱ سميع ۱۸۰ عليم ۱۵۰ جامع ۱۱۴ قادر ۳۰۵ اول ۳۷ خبير ۷۱۲ معز ۷۱۲ رئوف ۲۸۶ واجد ۱۴ صمد ۱۳۴ ودود ۲۰ لطيف ۱۲۹ باطن ۶۲ مجيب ۱۲۴ قيوم ۱۵۶ كبير ۲۳۲ حكم ۶۸ مقتدر ۷۴۴ متين ۵۰۰ مبدي ۵۶ كريم ۲۷۰ علي ۱۱۰ ماجد ۴۸ باعث ۵۷۳ دليل ۶۶ قوي ۱۱۶ جليل ۷۳ محيي ۶۸ مقيط ۵۵۰ مجيد ۵۷ محصي ۱۴۸ حق ۱۰۸ ولي ۴۶ غفور ۱۲۸۶ حفيظ ۹۹۸ معزم ۱۰۵۰ الحي ۱۸ حميد ۶۲ شهيد ۳۱۹ حسيد ۸۰ حكيم ۷۸ رقيب ۳۱۲ احد ۱۳ شكور ۵۲۶ رافع ۳۵۱ بصير ۳۰۲ موخر ۸۴۶ واحد ۱۹ واسع ۱۳۷ عدل ۱۰۴ خافض ۱۴۸۱ فتاح ۴۸۹ مصور ۳۳۶ الله ۶۶ عزيز ۹۴ مقدم ۱۰۸۴ ظاهر ۱۱۰۶ الغني ۱۰۶۰ مالك الملك ۲۱۲ والي ۴۷ منعم ۲۰۰ مغني ۱۱۰۰ معطي ۱۲۹ باسط ۷۲ وهاب ۱۴ خالق ۷۳۱ رزاق ۳۰۸ باري ۲۱۳ مهيمن ۱۴۵

تطابق اعداد با این حروف : 

  الف=1 ب =2 ج =3 د =4 ه =5 و =6 ز =7 ح=8 ط =9 ی=10 ک=20 ل =30 م=40 ن=50 س=60 ع =70 ف=80 ص=90 ق= 100 ر =200 ش=300 ت=400 ث=500 خ=600 ذ =700 ض=800 ظ =900 غ =1000 یگان یگان شمر «اَبجَد» حـروف تا «حُطی»    

      چنان که از«کَلَمَن» عشرعشرتا«سَعفَص» پس آن گه از«قَرَشَت»تا«ضَظِغ»شمرصدصد         دل   از   حساب  جمل شد   تمام مستخلص

 دلا معاش   چنان   كن   كه گر بلغزد پاي                فـــرشتـه‌ات به دو دست دعــــا نگهدارد  حافظ  خواهم من  از خدا به دعا صد هزار جان         تـــا صـد  هـــزار بـــــار بميـــرم براي تو هلالي جفتائي  رفتم به مسجدي كه به رويش نظر كنم         بر رخ گرفت دست و دعا را بهانه ساخت ميلي ترك  دعاي مردن  من مي‌كني چه حاجت آن          بقــاي  هجــر تو  بادا مكن دعاي دگر كمال خجندي  دگرآن شب است امشب كه زپي سحرندارد        من و بــاز آن دعاها كه يكي اثر ندارد وحشي بافقي  از بس  كه  وصالش   به دعا مي‌خواهم         خجلت زدة روي دعــــــا ساخت مرا خليل  به  دشنامي   دل  ما   را   به  دست آر        كه همچــون ما دعــــا  گوئي  ندارد نثاري تبريزي  از آن مژگان او دست دعا بر آسمان دارد        كه دائم از خدا خواهد شفاي چشم بيمارش كليم كاشاني  شب هجراست ودارم برفلك دست دعا‌امشب   به غير ازمرگ حيرانم چه خواهم ازخداامشب هاتف اصفهاني  من  از  خداي   خود به دعا خواستم تو را        امشب تو نيز بهر خدا  تا  سحر  مرو گلچين معاني  دلا    بسوز    كه    سوز   تو  كارها  بكند        دعاي نيم شبي دفع  صد  بلا   بكند حافظ  من   به    دعا   كرده ام   مدّعيان را هلاك        زانكه خواص دعا دفع بلا كردن است فروغي بسطامي  باغ دعا پر گل شود هر برگ گل بلبل شود        در باغ شب گر بگذري عطر دعا را بشنوي مهدي سهيلي  كليد   گنج   سعادت   بود    دعاي   سحر        كه اين كليد همه قفل هاي بسته گشود شهريار  افتادگان   چو    تكيه   به دست دعا كنند        صد  درد  را  به  قطرۀ اشكي دوا كنند قاسم بيك طالبي  گفتي   مرا   كه   پير   شوم   اي پدر بيا        نفرين كه در  لباس  دعا كرده‌اي  ببين سعيد اوخرقاني  دعاي صبح وآه شب كليدگنج مقصوداست       بدين راه وروش مي‌رو كه بادلداده بپيوندي حافظ  حافظ   وظيفة  تو  دعا گفتن است و بس        در بند آن مباش كه  نشنيد  يا شنيد حافظ  يا رب   اين     آتش  كه در جان من است        سرد كن زان سان كه كردي بر خليل حافظ  دعاي    گوشه     نشينان     بلا   بگرداند        چرا به گوشة چشمي به ما نمي نگري حافظ  نالم   ز   جفاي   تو   و دارم به دعا دست        كان ناله مبادا كه اثر داشته باشد دولتشاه قاجار  خدايا   به    عزّت    كه    خوارم      مكن        به  ذلّ  گنــــه  شــــرمسارم مكن سعدي  مرا     شرمساري    ز   روي    تو     بس        دگر  شرمسارم  مكن  پيش كس سعدي  گفتي  كه  مستجاب  كنم  گر  دعا  كني        توفيق هم عطا كن و حال دعا ببخش صابر همداني  اي  بلند  اختر  خدايت عمر جاويدان دهد        و آنچه پيروزي و بهروزي در آن است آن دهد سعدي يا رب  نگاه  كس  به  كسي  آشنا  مكن        ور مي‌كني كرم كن و از هم جدا مكن عالي شيرازي  يا رب  به  سبو كشان   مستم   بخشاي       بر  مُغبچگان  مي  پرستم  بخشاي بر  اين  منگر كه  باده در دست من است        بر آنكه دهد باده به دستم بخشاي مجمر اصفهاني  من  ميرم  و  از  زاري  من آگهيش نيست       يا رب كه دعا كرد چنين زار بميرم صباحي بيدگلي آن  لاله  رخ  كه سوخت دل من به داغ او       روشن  بود هميشه الهي چراغ او رمضان فنائي  نخوابيده است باكين كسي هرگزدل صافم        زبسترچون دعا از سينه‌هاي پاك برخيزم صائب تبریزی  اي گل خوش نسيم من بلبل خويش رامسوز        كزسرصدق مي‌كندشب همه شب دعاي تو حافظ خدا تــــــــــرا  و  مـــــرا  از  بــــلا نگهدارد        تــــرا  ز درد و  مــــــرا از دوا نگهداردحلوائيگرنمی آیم به پرسش نیست درتقصیرمن        کور بادا دیده ام بیمار چون بینم تو راذوقی تونینهادی      بر    ســـر    بـالین  من   پای        ســـرت   بــــالیــن   بیمـاری    نبیندحیرتی تونی تنت   به   ناز    طبیبان    نیازمند    مباد        وجود    نازکت     آزرده     گزند  مبادحافظ

التماس دعا و تشکر از استاد نکته: ۲  استفاده  و نیت غیر از کلام الله مجید  را سفارش نمی کنم . چون خداوند همه چیز را در قرآن بیان کرده است .   مطالب فوق   برای اطلاع و آگاهی دوستان نوشتم.    نام اسماء خداوند را هم پیدا کنید ، آنوقت به تعداد شماره تان نام خدا را ببرید .  پس از مدتی خبر خوشی خواهید  شنید  . 

 اسماء الحسنی این بنده حقیرِ مخلوق هیچ ادعائی نسبت به درک باطنی اسماء خداوند ندارم، ولی فقط توکل به همه اسماء الهی و مداومت به قرائت اذکار اسماء الله را مقدمه ای لازم به کشف اسرار اسماء هو می دانم، چرا که هر کدام از اسماء ، معانی و مفاهیمی دارد که درک آن توسط عقل سخت و یا غیر ممکن است که جز پیامبران و معصومین بطور کامل موفق به شناخت اسرار آن نبوده اند و نمی توان کل اسرار آن را به قلم آورد و مطلبی نوشت. ولی ما اشاره ای به آن چه "اشاره ی کلیدی، به معنایِ صفات اسماء الهی" می کنیم و ادامه آن را به ذوق و عشق خواننده عزیز و فضل و بذل حضرت حق تعالی وامیگذاریم. امید است که در اعمال روزانه زمانی را به این اذکار متبرک اختصاص دهیم تا استحقاق شناخت اسرار آنان را به صورت حقه کسب نماییم و تغییرات ظاهری و باطنی در وجودمان هویدا گردد و به اسرار آن به اذن الله، پی ببریم. «الله» نام جلاله ی خداوند می باشد و برای تمام حاجات می توان قرائت کرد. اسم جامع و صفات جمال و جلال و کمال حق است و حضرت امیر المومنین علی (ع) فرمودند: «الله» اسم اعظم می باشد و شایسته نیست احدی خود را با این نام بخواند. و حضرت امام جعفر صادق(ع) فرمودند: بهترین ذکر عبادت "لا اله الا الله" می باشد. در آیه هشتاد و دو سوره "یس" «الله» چون اراده ی خلقت چیزی را کند به محض اینکه گوید «باش» موجود می شود و جمله ی "لا اله الا الله" و "لا اله الا هو" را کلمه ی اخلاص گویند. حضرت امام سجاد(ع) فرمودند: از خداوند خواستم اسم اعظم را به من تعلیم فرماید، در خواب به من فرمودند، بگو:"الهم انی اسئلک باسمک یا الله یا الله یا الله یا الله یا الله الذی لا اله الا هو رب العرش العظیم". پیامبر اکرم(ص) فرمودند: اسم اعظم خداوند در این سه آیه مندرج است: آیه ی 158 بقره. "و الهکم اله واحد لا اله الا هو الرحمن الرحیم" و آیه ی اول سوره ی آل عمران الله لا اله الا هو الحی القیوم" و آیه ی 111 سوره ی طه "و عنت الوجوه للحی القیوم و قد خاب من حمل ظلها". به توسط حضرت خضر نبی(ع) به حضرت امیر المومنین(ع) اسم اعضم گفته شد، "یا هو یا من لا هو الا هو"(برابر با عدد ابجد رزاق و قادر). حضرت امام رضا(ع) فرمودند: "بسم الله" نزدیک تر است به اسم اعظم الهی از سیاهی چشم به سفیدی آن. عدد ابجد الله برابر با 66 بوده 2893 مرتبه در قرآن ذکر شده است. که مجموع این عدد می شود22. «احد» یکی از دیگر اسماء خداوند می باشد. یعنی یگانه و بی همتا و از صفات علیا است. سوره ی اخلاص آیه ی "قل هو الله احد" او تنها و یکتا و منفرد به وجود است. ذکر آن برای عزت و بزرگی یافتن موثر می باشد. عدد ابجد احد برابر با13 . «اول» از اسماء الحسنی الهی می باشد برای هر امر خیری ذکر آن موثر و مفید می باشد و فقط یکبار در قرآن مجید آمده است. عدد ابجد آن برابر 37 می باشد.(برابر جایگاه اسم امام حسن مجتبی علیه السلام) «اعلی» از اسماء الحسنی الهی می باشد، ذکر آن برای غلبه بر دشمن و رفع فقر و ارتقاء مرتبه و مقام موثر است. و در ذکر سجده "سبحان ربی الاعلی و بحمده" تو بزرگتر از آنی که آلوده شوی به آلودگی های افکار بشر و بالاتر از آن که بشود به تصور آیی. نقل شده که مثل الاعلی کلمه ی «لا اله الا الله» می باشد. عدد ابجد اعلی برابر 111 است.(برابر حرف الف) «باطن» یکی از اسماء الحسنی خداوند می باشد، ذکر آن برای وقوف به اسرار وکشف نیّات سوء موثر می باشد، باطن یعنی پوشیده از چشم و بینا به آگاهی درون و دل.«باطن» ، قدرت ظهور و تجلی خداوند را در تمام موجودات بیان می کند. عدد ابجد باطن برابر 62 است.(برابر اسم مبارک نبی صلوات الله علیهم اجمعین) «بصیر»  یکی از صفات پروردگار عالم می باشد و به معنی بینایی است. نه بینایی ظاهری، بلکه بینایی بدون آلت در هر زمان و مکان، در روشنایی و تاریکی که حتی حرکت و جای پای مورچه ای را در شب تاریک بر سنگ سیاهی ببیند. 51 مرتبه "بصیر" در قرآن ذکر شده است. عدد ابجد بصیر برابر با 302 است.(برابر اسم مبارک قرب) «بِر» به معنی نیکو و نیکوکاری و مهربانی به ضعیفان و زیر دستان. شیخ رجب برسی گوید: هر کس بسیار گوید یا «بر» خداوند او را به کمال می رساند. آفریننده ی هر چیز نیکویی «بر» نامیده می شود. هرکس صد بار بگوید: یا «بر» در قبر تنها نباشد. ذکر آن در موفقیت ها در اختراع و اکتشاف بسیار موثر می باشد. 18 مرتبه بر در قرآن آمده است و عدد ابجد "بر" برابر است با 202.(برابر اسم مبارک رب) «بدیع» به معنی عجب، تازه، بی مانند، شگفت انگیز. ذکر آن برای ابداع و نوآوری حوائج موثر می باشد. عدد ابجد بدیع برابر 84 است. «باعث»  یکی از اسماء الهی می باشد و به معنی برانگیزاننده ی هر نفس متحرک و هر مرده و زنده می باشد. شیخ رجب برسی می فرماید: هرکس 100مرتبه ذکر«یا باعث» را بخواند خداوند ظاهر و باطن انسان را زنده و نورانی می فرماید. کلمه«باعث». (برابر اسم حضرت زینب سلام الله) 69 مرتبه در قرآن ذکر شده، عدد ابجد«باعث» برابر با 573 است.(15=جایگاه سین) «باقی»  برای طول عمر و ادامه نعمت ذکر آن موثر است. یعنی مانده «باقی» موجودی که فنا ندارد. کلمه باقی بقولی کلمه «لا اله الا الله» میباشد. عدد ابجد باقی برابر با 123 است. «باری»  برای اختراعات و اکتشافات ذکر آن موثر می باشد، یعنی خالق خلایق بی سابقه و خالق خوبی ها و نیکویی ها. عدد ابجد باری برابر با 213 است. «توّاب»  از اسماء ربوبی پروردگار«توّاب» است، یعنی توبه ی بندگان را می پذیرد یعنی خدا بسیار توبه پذیر است. و هر چند بنده توبه را بشکند او باز توبه پذیر است. حضرت امام رضا(ع) فرمودند: "هر کس روزی 30 بار بگوید: «یا تواب» وسوسه ی شیطان از دل او بیرون رفته و توبه ی او پذیرفته می شود". برای اجابت دعا و آرزوها ذکر آن موثر بوده و عدد ابجد آن 409 می باشد. «جواد»  به قصد بهره برداری از کار، ذکر آن بسیار موثر است. جواد به معنای محسنی است که احسان و انعامش بسیار است. عدد ابجد«جواد» 14 می باشد. «جبّار»  جهت مصونیت و جبران گناه ذکر آن موثر است. جبّار به معنی قاهریت است. علی (ع) همیشه دعا می فرمودند: «یا جبار» (ای خدایی که تمام شکستگی ها را ترمیم می کنی ای کسی که هر مشکلی را آسان می نمایی). عدد ابجد جبار 206 می باشد. «حق»  کشف حقایق و نیل به حق، ذکر آن موثر است. حق به معنی ثابت و دائم در مقابل باطل و در قرآن 225 بار آمده است. عدد ابجد «حق» برابر با 108 می باشد. «حفیظ»  برای امان از حرق و غرق ذکر آن موثر است. خداوند حافظ جان و مال و روح و روان کلیه ی مخلوقات می باشد. هر کس در هر هفته 70 بار بگوید«یا حفیظ» خداوند او را از آفات و بلایا مصون می دارد. عدد ابجد «حفیظ» برابر با 988 می باشد. «حسیب»  جهت تامین زندگی مادی و معنوی ذکر آن موثر می باشد. حسیب به معنی حساب داشتن و حساب گرفتن است. عدد ابجد «یا حسیب» برابر با 80 می باشد. «حکیم»  برای برکت در کشت و زرع، ذکر آن موثر می باشد. حکیم در لغت به معنی عالم است. عدد ابجد «حکیم» برابر با 78 می باشد. «حی»  به قصد دوام و بقای تحرک ذکر آن موثر است. حی، زنده و پاینده است که قائم به ذات خود و قوام تمام موجودات است.« حی» بزرگترین و شریف ترین اسماء الهی می باشد. کلمه ی «حی» 20 مرتبه در قرآن آمده است. عدد ابجد حی برابر با 18 می باشد. «خفی»  به منظور پوشاندن اسرار و قضاء حوائج، ذکر آن موثر است. خفی ، یعنی عالم، لطیف، مهربان و احاطه ی علمی به همه ی موجودات. عدد ابجد«خفی» برابر با 98 می باشد. هر کس یک اربعین روزی 5500 بار بگوید، مخلوقات با او انس گیرند و جهت نرمی دلها، بیان آن اثر عجیبی دارد. «حلیم»  برای وقوف بر اسرار، ذکر آن موثر است. حلیم به معنی بردبار است از کسانی که او را نافرمانی کنند. خداوند در عقوبت آنها تعجیل نمی کند. کلمه «حلیم» 15 مرتبه در قرآن است. عدد ابجد حلیم برابر با 88 می باشد. «حمید» برای شفاء ذکر آن موثر است. حمید حقیقت حمد است، که عبارت است از مبدا صفات جمال الهی، حمید یعنی شایسته، ستوده چون ذات خداوند، استحقاق حمد است، حمید نام دارد. کلمه ی حمید و حامد 60 مرتبه در قرآن آمده است. عدد ابجد حمید برابر با 62 می باشد. «خالق»  برای ساختمان و تشکیلات ذکر آن موثر است. خالق، یعنی آفریننده ی هر چیز و به هر مقدار و به اندازه ی مخلوقات بی شماری که در این عالم وجود دارند. رسول خدا(ص) فرمودند:"اولین چیزی که خداوند خلق فرمود ارواح ما و نور ما بود، که به ذکر خدا و توحید خدا و حمد خدا مشغول بودند. سپس خداوند ملائکه را آفرید". عدد ابجد« خالق» برابر با 731 می باشد. «خبیر»  به قصد وقوف بر امور، این ذکر موثر می باشد. یعنی حکم او حق است برای هر چیزی در موقع خود خبیر است یعنی عارف و دانا به همه ی اشیاء و به رموز موجودات آگاه است. هر کس هفت روز هر روز 861 مرتبه بگوید "یا خبیر" قدسیان به اخبار پنهانی او را آگاه سازند و فرشتگان او را به تمام رازها و اسرار آگاه می سازند. خداوند آگاه به اندیشه ها و فکرها و خیال ها است و خبیر به تمامی آفرینش آسمانها و زمین ها است، در قرآن "خبیر" 45 بار آمده است عدد ابجد خبیر برابر با 812 می باشد. «خیر الناصرین»  به قصد کمک گرفتن و یاری خواستن، ذکر آن موثر می باشد. نصر که ظفر و پیروزی را به خدا نسبت می دهد، اشاره به لطف و کرم و رحمت می باشد. خیر الناصرین، یعنی بهترین یار و یاور و یاری کننده و 5 مرتبه در قرآن آمده است و هر کس با اعتقاد کامل در شروع هر کار مشکل هفت بار بگوید: یا ناصر من لا ناصر له حتماً آن مشکل برای او حل خواهد شد. عدد ابجد خیر الناصرین آن 1240 می باشد. «دیان» برای ادای قروض ظاهر و باطن ذکر آن موثر است یعنی اداء کننده هر دین و دیون بندگان است. عدد ابجد دیان برابر با 65 می باشد. «ذاری» برای اطلاع بر عیب و نقص ذکر آن موثر است. ذاری یعنی خالق و به معنی باری تعالی و خالق است و در نظام آفرینش، بدین نام کلیات عالم را آفریده است. هر کس نیمه شب با خضوع و خشوع هفتاد مرتبه بگوید، یا ذاری به حوائج خود می رسد. عدد ابجد ذاری برابر با 911 می باشد. «رحیم»  برای رسیدن به الطاف خاص پروردگار ذکر آن موثر است. و به این معنی است که خداوند رحیم است در حق مومنان. 228 مرتبه کلمه رحیم در قرآن آمده است. عدد ابجد رحیم برابر با 258 می باشد. «رحمن» به جهت رسیدن به الطاف خفیه الهی ذکر آن موثر است. همچنین نام خاص پروردگار است. «رحمن» مثل «الله» نامی مخصوص به ذات کبریایی و شاید یکی از اسرارش این باشد. حضرت امام رضا(ع) فرمود"هر کس 298 مرتبه «الرحمن» بگوید، مورد محبت همه قرار می گیرد و او را دوست می دارند. هر کس پس از هر نماز صد بار بگوید"الرحمن"، خداوند او را از ظلمت و غفلت پاک گرداند.57 مرتبه کلمه "رحمن" در قرآن آمده است. عدد ابجد "رحمن" برابر با 298 می باشد. «رب»  برای حفظ خانه و تربیت فرزند، ذکر آن موثر است. پرورنده، تربیت کننده ی جمیع مخلوقات از ملائکه ، جن، انس، وحوش و همه و مالک هر چیز را «رب» گویند. اسم مبارک «رب» به حروف ابجد برابر با 202 می باشد و با مجموع حروف نام حضرت محمد(ص) 92 و حضرت علی (ع) 110 مطابقت دارد. ذکر و دعای حضرت ایوب وقتی که به منتها رسید از درد و رنج و مصیبت "رب انی مسنی اضر و انت الرحم الراحمین" بوده. که با عدد ابجد محمد(ص) و علی (ع) منطبق است. نام محمد(ص) عدد اسلام و نام علی (ع) عدد ایمان است و تعداد ربنا به عدد حروف علی (ع) در قرآن برای کمال ایمان آمده است. «رزّاق» این ذکر برای برکت و وسعت در رزق روزی موثر است. رزّاق یعنی روزی دهنده خداوندی که روزی می رساند و روزی می بخشد و مخلوق را در هر حال روزی می دهد. هر کس 40 روز روزی حلال بخورد، خداوند در دل او نوری پدید می آورد و آن را سر چمشه حکمت می کند. عدد ابجد رزاق برابر با 308 می باشد. «رائی»  به قصد بلندی درجه و دید وسیع ذکر آن موثر است به معنی رویت و دیدن است و مراد از رائی علم و بصیرت الهی است بر موجودات و به معنی عالم و دانایی هم آمده است.عدد ابجد رائی برابر با 221 می باشد. «رقیب» یکی از اسماء باری تعالی رقیب است و به معنی حافظ و نگهبان میباشد. به قصد مصونیت از بلیّات ذکر آن موثر می باشد.عدد ابجد رقیب برابر با 313 می باشد. «رئوف» به قصد طلب مهربانی در سایه بندگی، ذکر آن موثر می باشد معنای رئوفِ رحیم است و رأفت به معنی رحمت است، رئوف مهربان و بخشاینده بر خلق، مخصوصاً بر اهل محبت و شفاعت است. چون خداوند به حال شفاعت کنندگان رئوف و مهربان است. در قرآن 11 مرتبه کلمه ی رئوف تکرار شده است. عدد ابجد رئوف برابر 287 می باشد. «سبوح» به قصد صفای دل و روشنی باطن، ذکر آن موثر می باشد. این کلمه در زبان عرب منحصر به نام پروردگار است و در هیچ جای دیگر استعمال نشده است. "سبوح" یعنی خداوند منزه است از اینکه توصیف شود. "سبوح و قدوس" از اسماء اختصاصی پروردگار است. هر کس 247 بار به ذکر سبوح و قدوس مداومت نماید به سیر ملکوت موفق می گردد، چنانکه حضرت ابراهیم (ع) به برکت این اسم موفق شد که به ملکوت آسمان ها راه یابد. عدد ابجد سبوح برابر با 76 می باشد. «سلام»  به قصد رضا به قضا و تسلیم شدن دل، ذکر آن موثر می باشد. سلام به معنی سلامت و شفا است. خداوند سلام است چون همه چیز تسلیم اوست. حضرت امام رضا(ع) فرمود" اگر این نام مبارک را 131 مرتبه بر بیماری خوانند، شفا یابد". او خود را سلام نام نهاده چون همه از عیب و گناه و نقص و زوال به او تسلیم می شوند. سلام که نام خداست، فقط یک مرتبه در سوره ی حشر بیان شده است. مشتقات این کلمه 140 مرتبه در قرآن تکرار گردیده است. عدد ابجد حروف آن برابر با 131 می باشد. «سمیع»  به قصد اجابت دعا نافذ می باشد. سمیع به معنی شنوا. خداوند تبارک و تعالی 45 مرتبه کلمه ی سمیع را در قرآن بیان فرموده است. حضرت امام صادق (ع) فرمودند"خداوند سمیع است به اندیشه ها و گفتارهای پنهانی". عدد ابجد آن برابر با 180 می باشد. «سیّد» برای مطاع شدن و زعامت و رهبری ذکر آن موثر می باشد. سید به معنای پادشاه، رئیس قوم و بزرگ قبیله نیز گفته می شود.عدد ابجد آن برابر با 741 می باشد. «شافی» به قصد شفای امراض درونی و بیرونی، ذکر آن موثر است شافی از کلمه ی شفا مشتق شده است. شافی اسم «الله» است که به تجلی این اسم شفا می بخشد، الله شفا بخش است. عدد ابجد آن برابر با 291 می باشد. «شکور» به قصد شکر پذیرفتن ذکر آن نافذ می باشد. شکر به معنای حقیقی که سپاس گزاری و امتنان در مقابل نعمت باشد. کلمه شکور و مشتقات آن متجاوز از 25 مرتبه در قرآن بیان شده است. عدد ابجد آن 526 می باشد. «شهید»  به قصد وسعت رزق و مقام، ذکر آن نافذ می باشد. شهید یعنی حاضر و ناظر به هر مکان و در هر حال شهید اسم حضرت حق تعالی می باشد، به اعتبار عدم حجاب بین خدا و بندگان. کلمه ی «شهید» و مشتقات آن متجاوز از 45 بار در قرآن بیان شده است. عدد ابجد آن 319 می باشد. «صادق» به قصد و جهت وفای به عهد، ذکر آن موثر  می باشد صادق، یعنی متکلمی که اخبار و گفتارش، راست و درست باشد. کلمه ی صادق و مشتقات آن متجاوز از صد بار در قرآن بیان شده است. همچنین به معنی بیان همه خیرات بر صدق می باشد. عدد ابجد حروف آن 195 می باشد. «صانع» به قصد مقبول القول شدن، ذکر آن موثر است. صانع به این معنی می باشد که خداوند، خالق هر مخلوقی است و پدید آورنده ی همه ی تازه ها و بدایع است. بی مانند است و هیچ چیز همانند او نمی باشد. عدد ابجد آن 211 می باشد. « صمد» کسی است که شریکی ندارد و حفظ و نگهداری چیزی او را خسته نمی کند و از هیچ چیز دور و غایب نیست. «الله الصمد» وسیع ترین معنی الهی و بسیط ترین کلمه در معنای صمد است که علمای ربانی عمرها صرف در این کلمه کرده اند. صمد کسی است که تکیه گاه همه موجودات و مخلوقات است. عدد ابجد آن 124 می باشد. «طاهر»  جهت پاکی و تخلیه از رذائل اخلاقی، ذکر آن موثر است. طاهر یعنی خدا منزه است از شبیه و مانند. طاهر منزه از عیب است، هر مطهر در ابتدا طاهر باشد، بعد مطهر می شود. ذات اقدس خداوند، طاهر و مطهر می باشد. عدد ابجد آن 215 می باشد. «عظیم»  به جهت بزرگی و بزرگ منشی ذکر آن موثر است. عظیم به معنی سید و بزرگ قوم و جلیل می باشد. از صفات خداست که به عظمت وصف می شود به جهت قدرت و غلبه اش بر همه ی چیزها. خداوند عظیم است«یا علی» و «یا عظیم» 8 بار در قرآن و 85 بار کلمه ی عظیم بیان شده است.. عدد ابجد حروف آن 1030 می باشد. «علی» به قصد تمام امور ظاهری و باطنی ، علی الخصوص غلبه بر دشمن و رفع فقر و ارتقاء مقام، آن بسیار موثر است. علی، یعنی منزه از صفات مخلوق، و عالی یعنی برتر و والاتر از همه ی مخلوق بیش از 600 آیه در قرآن در شان و مقام علی (ع) و اولاد گرامی اوست. اسم مبارک علی (ع) با کتب آسمانی هم عدد است.(کلمه آسمانی برابر با اسم انسان). اعداد حروف 76 آیه از قرآن، از نظر بینات اعداد حروف آیات، با نام حضرت علی (ع) و یازده فرزندش منطبق است. در زبر و بینات اسم علی و القاب او با اسماء انبیاء منطبق است. مثال: علی بن ابیطالب(217) محمد رسول الله(217) عیسی روح الله(217). علمای حروف می گویند، روح هر حرفی عدد آن حرف است و روح کلمه رب 202 می باشد و این رقم بر مجموع عدد و اسم محمد(ص) و علی (ع) مظهر مقام و اسم اعظم پروردگار می باشند. و این دو اسم، حقیقت اسم اعظم خداوند و اسماء الحسنی الهی هستند و اسم علی برابر است با هزار اسم اعظم. عدد ابجد حروف آن برابر با 110 می باشد. «علیم»  عالم بر سرایر و غیب و مطلع بر ضمایر و پنهانی های عالم ظاهر طبع و پنهانی های عوالم دیگر که بشر نمی داند. حضرت امام محمد باقر(ع) فرمودند: هر کس با خلوص نیت و اعتقاد و ارادت هر روز پس از نماز صبح 100 بار بگوید: یا عالم الغیب و الشهاده، خداوند او را از اهل یقین گرداند و آنچه بر او پوشیده است روشن و آشکار کند. واژه علیم و مشتقات آن متجاوز از 680 مرتبه در قرآن بیان گردیده است. عدد ابجد آن باربر با 150 می باشد. «عزیز» به قصد کشف اسرار علوم کیمیا ذکر آن بسیار موثر است. عزیز یکی از اسماء الحسنی خداوند است و به معنی قوی، غالب، شدید، ارجمند، بزرگوار، منزه از سود و زیان و کفر و ایمان، عزت به کسر، یعنی محبوب و عزت به فتح، یعنی شدید و قدرتمند. عزیز آن قوی است که دیگران عاجز از آوردن کارها مانند او باشند. هر کس بعد از نماز صبح 94 مرتبه نام "یا عزیز" بگوید، بر اسرار علوم واقف می شود. حضرت امام رضا(ع) فرمود: هر کس هر روز 41 مرتبه بگوید "یا عزیز" محتاج به خلق نگردد. در قرآن مجید متجاوز از 120 بار واژه ی عزیز و مشتقات آن بیان گردیده است. عدد ابجد عزیز برابر با 94 می باشد.(برابر اسم مبارک عطیه) «عدل»  به قصد یافتن خزائن ذکر آن موثر می باشد. عدل یعنی حکم به حق. شیخ رجب برسی می گوید: هر کس در نیمه شب بگوید"یا عدل یا حکیم"، خداوند الطاف مخصوص خود را بر او افاضه می فرماید و بر باطن امور واقف می سازد. عدد ابجد عدل برابر با 104 می باشد.(برابر اسم مبارک عطیه با یاء مشدد) «عَفُوُ»  به قصد نیل به حسنات و نیکوکاری، ذکر آن موثر می باشد در قرآن متجاوز از 20 مرتبه کلمه عفو و مشتقات آن بیان گردیده است. عفو به معنی گذشت، انفاق، بخشش. عدد اببجد عفو برابر با 156 می باشد. «غفور» به قصد رفع وسواس، ذکر آن موثر است. غفور نامی است مشتق از مغفرت، خداوند غافر و غفار است. غفور کسی است که بنده ی خود را به رحمت خود می پوشاند. غفور یکی از نام اسماء الحسنی خداوند است و متجاوز از 140 مرتبه کلمه ی غفور و مشتقات در قرآن ذکر گردیده است. عدد ابجد غفور برابر با 1283 می باشد. « غنی»  به قصد بی نیازی ذکر آن موثر است. یکی از اسماء الحسنی خداوند غنی است. یعنی کسی که از همه چیز و همه کس بی نیاز می باشد. هر کس روزی 7 بار یا غنی بگوید، بی نیاز گردد. شیخ رجب برسی می گوید: هر کس در نماز جمعه 10 هزار بار یا غنی بگوید و حیوانی نخورد و 10 جمعه ادامه دهد، خداوند او را بی نیاز در دنیا و آخرت گرداند. عدد ابجد حروف غنی برابر با 1060 می باشد. «غیاث» به قصد داد رسی و فریاد خواهی و دستگیری، ذکر آن موثر می باشد. غیاث، یعنی فریاد رس. شیخ صدوق می فرماید: خداوند خود را غیاث نام نهاد و بندگانی تربیت کرد و فرشتگانی را مامور فرمود، که مدبرات امور و فریاد رس مخلوق باشند. اجابت دعوت گرفتاران و بیچارگان در تجلی این اسم مبارک است که خصوص پروردگار عالمیان است. گفته اند خداوند به عدد اسماء خود 99 اسم مردانی را آفریده است، مانند: حضرت خضر (ع) و پیغمبر(ص) که در جهان خلقت فریادرس بیچارگان هستند و مراد از الغوث، قائم آل محمد(ص) مهدی(عج الله) منتَظَر است. عدد ابجد غیاث برابر با 1511 می باشد. «فاطر» به قصد قضاء حوائج و قدرت صنعت، ذکر آن موثر می باشد. فاطر به معنی آفریننده، خالق، آغاز کننده در کار نظم دهنده و در کار و ناظم آمده است. عدد ابجد فاطر 290 می باشد.(برابر اسم مریم) «فتّاح»  به قصد گشایش کارها و کشف معظلات ذکر آن موثر است و به معنی گشاینده و بسیار گشاینده. گشودن تمام درهای بسته، کشف مجهولات و مبهمات و فتح ابواب ملکوت و برطرف کردن پرده ها و حجاب ها از دل، "فتّاح" نام مخصوص پروردگار است که ابواب رحمت و معرفت را می گشاید. شیخ رجب برسی می نویسد: هر کس پس از نماز صبح دست به سینه گذارد و 77 بار بگوید یا فتاح خداوند حجب جهل و ظلالت را از دل او برطرف میکند و درها به سوی او گشوده می شود و از علم لدنی بهره مند گردد. عدد ابجد فتاح 489 می باشد. «خالق»  به قصد هدایت به راه حق و مستقیم ذکر آن موثر است. خالق یعنی شکافنده ی دانه و آفریننده و جدا کننده. عدد ابجد خالق 211 می باشد. «فرد»  به قصد مصونیت از چشم مردم، ذکر آن موثر است. فرد به معنی تنها،یگانه، منفرد و یکی از اسماء الحسنی خداوند است. عدد ابجد فرد 284 می باشد. «قاضی»  به قصد حوائج و حکم به حق، ذکر آن موثر است. قاضی نامی است مشتق از قضا و قضاوت کننده، دادگستر و حاکم و برآورنده خواستها و نیازها. عدد ابجد قاضی 911 می باشد. «قدوس»  به قصد مصونیت از زشتی و پلیدی، ذکر آن موثر است. قدوس به معنی طاهره، مطهره، تطهیر و تنزیه است. قدوس آفریننده ای است که هیچ شباهتی به مخلوق ندارد. حضرت امام رضا(ع) فرمودند" هر کس در وقت زوال 170 بار بگوید یا قدوس از شر نفس اماره و شرور نفس شیطان مصون خواهد ماند". عدد ابجد قدوس 170 می باشد. «قاهر» به قصد غلبه بر دشمن ذکر آن موثر است. یکی از اسماء الحسنی الهی قاهر است، یعنی غالب و مسلط بر زنده کردن و میراندن موجودات است و قهر به معنی هلاکت همه چیز آمده است. عدد ابجد قاهر 306 می باشد. «قادر» به قصد سلطه بر کار، چیرگی بر خصم، ذکر آن موثر است و یکی از اسماء خداوند می باشد. هر کس در هنگام وضو314 یا 36 یا 8 مرتبه بگوید یا قادر بر دشمن غلبه یابد، هر قدر که دشمن و به هر اندازه قوی و قدرتمند باشد. عدد ابجد قادر 308 می باشد. «قدیر» به قصد سلطه بر کارها، ذکر. آن موثر است. یکی از اسماء الحسنی خداوند نام مبارک قدیر است. نام قدیر متجاوز از 45 مرتبه در قرآن بیان شده است. عدد ابجد قدیر 314 می باشد.  «قدیم» به قصد طول عمر با عزت، ذکر آن موثر است. قدیم یعنی بر همه چیز مقدم است و بر هر چیز و هر کس سابقه دارد. زمان و مکان و جهات و همه موجودات مخلوق اویند. عدد ابجد قدیم154 می باشد. «قریب» به قصد تقرب و قرب به حق ذکر آن موثر است. قریب یعنی به همه کس و همه چیز نزدیک و به معنای دانا و عالم هم می باشد، کلمه قریب و مشتقات آن متجاوز از 50 مرتبه در قرآن مجید بیان گردیده است. عدد ابجد قریب 312 می باشد. «قوی» به قصد حفظ از شر و فتنه ذکر آن موثر است. قوی یعنی نیرومند، توانا. او قوی است و همه قوت ها و قدرت ها از اوست. شیخ رجب برسی گوید: هر کس دشمنی دارد که قادر بر دفع او نیست، آرد خمیر نماید و هزار دانه مانند دانه تسبیح کند و به طیور و پرندگان دهد و به هر یک بگوید یا قوی، خداوند شر دشمن را از او دفع می نماید.در قرآن مجید، کلمه قوی و مشتقات آن متجاوز از 50 مرتبه آمده است. عدد ابجد قوی 116 می باشد. «قیوم» به قصد رفع خوف و وحشت ذکر آن موثر است. قیوم به معنای قائم، دائم، پایدار و جاویدان. هر موجودی قائم به اوست و قیومیت تمام موجودات به اراده اوست. از پیغمبر خدا(ص) روایت شده است که" هر کس روزی 41 مرتبه بگوید"یا حی یا قیوم، یا لا اله الا انت، اسئلک ان تحیی قلبی بنور معرفتک ابدا یا الله" دل او زنده گردد". عدد ابجد قیوم 156 می باشد. «قابض»  به قصد طول عمر، ذکر آن موثر است. پروردگار عالم است که ارواح را در اجساد بسط می دهد و ارواح را از ابدان قبض می کند. اوست که قابض مطلق است قبض یعنی گرفتن. عدد ابجد قابض 603 می باشد. «باسط» به قصد توسعه معاش و گسترش دانش و علم، ذکر آن موثر است. باسط به معنای گسترش دهنده و بسط درتمام موالید عالم و ذرات که به اراده و مشیت پروردگار می دهد و می گیرد. شیخ رجب برسی: هر کس دست به دعا بردارد و ده مرتبه بگوید، یا قابض یا باسط، هیچگاه محتاج نگردد. عدد ابجد باسط 72 می باشد. «کریم» به معنی بخشنده، گرامی، عزیز، از اسماء الحسنی خدای بزرگ است. خداوند کریم است، یعنی کرمش به رایگان به همه ی انسانها از هر زبان و در هر زمان و مکان می رسد. او هر صدای خفیف و پنهان یا آشکار را می شنود و به کرامت و کرم خویش پاسخ می دهد. عدد ابجد کریم 270 می باشد. «کافی» به قصد کفایت در امور حوائج، ذکر آن موثر است. معنی کافی کفایت کننده ی از معاش و برآورنده حوائج است و هرکس به خدای کافی توکل کند به مخلوق محتاج نگردد. عدد ابجد کافی 111 می باشد.(برابر حرف الف) «کبیر» به قصد هدایت به مقصد، ذکر آن موثر است. کبیر به معنی بزرگوار با جلال و جبروت و بزرگتر از حد وصف می باشد. در حدیث قدسی است که هر کس از هر چیز و هر مقام بترسد، اگر 50 مرتبه بگوید یا کبیر خداوند او را از شر دشمن، ایمن گرداند. عدد ابجد کبیر برابر با 232 می باشد. «کاشف الضر» به قصد رفع الم و دفع ستم، ذکر آن موثر می باشد و معنی برطرف کننده ناخوشی، نابود کننده بدحالی و ضرر و زیان می باشد. عدد ابجد کاشف الضر 1431 می باشد. «لطیف» به قصد رفع شداید و سختی ها ذکر آن موثر است و به معنی مهربان و نیکی کننده می باشد. هر کس به ذکر یا لطیف مداومت کند، سختی ها و ناراحتی های او برطرف گردد. حضرت امام رضا(ع) فرمودند"هر کس هشتاد مرتبه بگوید "یا لطیف" مرادش از درگاه الهی حاصل گردد". بعد از ذکر سجده خواندن این دعا بسیار ثواب دارد "یا لطیف ارحم عبدک الضعیف". عدد ابجد لطیف برابر 129می باشد. «متکبر» به قصد دوستی خلق ذکر آن موثر است. اصل آن کبریایی بوده که اسم تکبر و تعظیم است. متکبر، نهایت کبریایی است که ظلم و ستم در ساحت کبریایی او راه ندارد، او ظاهر کننده بزرگواری است. کلمه متکبر از اسماء الحسنی خداوند است و مشتقاتش متجاوز از 160 مرتبه در قرآن مجید تکرار شده است. عدد ابجد متکبر برابر با 262 می باشد. «مُهَیّمِن»  به قصد صفای باطن و روشنی ضمیر ذکر آن موثر می باشد. مهیمن به معنای شاهد است و از ریشه امین گرفته شده و امین نامی است از نام های خداوند بزرگ مهیمن بنا شده است به زیادتی میم و یاء و گفته می شود که یکی از اسماء الحسنی پروردگار است در کتابهای آسمانی. شیخ رجب برسی: هر کس 125 مرتبه بگوید یا مهیمن خداوند صفای باطن به او مرحمت می فرماید. حضرت امام رضا(ع) فرمود: هر کس صد مرتبه بگوید یا مهیمن بر باطن امور آگاه می گردد. خداوند مهیمن است، یعنی قائم به امور خالق است و مراتب و شاهد به احتیاج بندگان و اسرار مخلوق خود را در هر زمان و مکان می داند و نیاز به احتیاج آنان را برآورده می کند و رشد و کمال باطنی به آنها مرحمت می نماید. عدد ابجد حروف مهیمن برابر 145 است. «مومن» به قصد حفظ از شر و نیل به حقیقت ذکر آن موثر است. مومن به معنی مصدق و ایمان در لغت به معنی تصدیق است. مومن یعنی امان دهنده و امن و اطمینان دهنده است. حضرت امام رضا(ع) فرمودند: هر کس کلمه ی مومن را نقش بر انگشتر نقره نماید و به دست کند، بر دشمن پیروزی یابد و هر کس هر روزی 167 مرتبه بخواند یا مومن از وسواس شیطان و خدعه و مکر در امان باشد. کلمه ی مومن یکی از اسماء الحسنی الهی است و مشتقات آن متجاوز 750 مرتبه در قرآن کریم، تکرار شده است. عدد ابجد مومن برابر با 136 می باشد. «مصور» به قصد ایجاد بهترین صورت و شاهکار و زیبایی ذکر آن موثر است. مصور یعنی نقاش و نقش بند، تمثال گر و تصویر کننده. و مصور صورت کائنات. عدد ابجد آن برابر با 3360 می باشد. «مجید» به قصد جمال و جلال یافتن ذکر آن نافذ می باشد. مجید به معنی عزت، ذکر، مراقبت و جلالت است. مجید یعنی، خدایی که همه او را تمجید کرده اند و بزرگ داشته اند. شیخ رجب برسی: "ماجد و مجید" از اذکاری است که هر کس مداومت نماید، نوری در صورت و دلش می تابد، یا ماجد و یا مجید، یعنی، بزرگوار و عطا بخش. عدد ابجد مجید برابر با 57 می باشد. «مبین» به قصد حفظ از گرسنگی ذکر آن موثرمی باشد. مبین یعنی روشنگر و استوار، بیان شده، ظاهر کننده و آشکار کننده، در آیات قرآن متجاوز از 110 مرتبه کلمه ی مبین و مشتقات آن به معانی مختلف بیان شده است. «محیط»  به جهت تسلط بر امور، ذکر آن موثر می باشد. محیط احاطه کننده ی علمی بر تمام اشیاء را گویند. خداوند بر همه ی جهان و جهانیان احاطه دارد. عدد ابجد برابر با 67 می باشد. «مُقیت» به جهت نظم بر امور ذکر آن موثر می باشد و به معنی قوت و روزی دهنده خلق می باشد. مقیت به معنی نگاهدارنده از هر افت و حادثه و بلا و حافظ همه ی موجودات از قحطی و ویرانی. عدد ابجد مقیت برابر با 550 می باشد. «منان» به جهت کسب نیکویی، ذکر آن موثر است. یعنی بسیار منت نهادن، احسان کردن، عدد ابجد منان برابر با 141می باشد. «مالک»  به قصد دوام حکومت و دوستی، ذکر آن موثر است و به معنی صاحب و پادشاه می باشد. شیخ رجب برسی می گوید: هر کس هر روز 64 مرتبه بگوید "یا مَلِکُ یا مالِک"، مالکیت او دوام یابد. کلمه ی ملک و مالک و مشتقات آن بیش از 115 مرتبه در قرآن آمده است. عدد ابجد مَلِک برابر با 90 و عدد ابجد مالک برابر با 91 می باشد. «نور» به قصد روشنی دل و هدایت به کمال، ذکر آن موثر می باشد. نور به معنی منیر و نور بخش است. کلمه نور متجاوز از 50 مرتبه در قرآن آمده است. شیخ رجب برسی گوید: هر کس هزار بار بگوید "یا نور" خداوند ظاهر و باطن او را روشن و منور می گرداند، نور مطلق اوست که منور تمام پیدا و پنهان و دیدنی و ونادیدنی و برطرف کننده ی پرده های ظلمانی است. عدد ابجد نور برابر با 256 می باشد. «ناصر» به قصه غلبه و پیروزی در تمام امور ذکر آن موثر می باشد. ناصر و نصر به معنی درست و صحیح و خوب یاری کردن است و کلمه ی ناصر و مشتقات آن متجاوز از 35 بار در قرآن آمده است. عدد ابجد آن 241 می باشد.(نصیر=35) «واحد» به جهت عزت یافتن، ذکر آن موثر می باشد. اسم احد خاص خالق است، به مخلوق احد نگویند و واحد گویند و واحد آغاز عدد است. واحد، اسم جامع الهی بر وحدانیت مطلق که در جمیع شئون خلقت است و واحد حقیقی، ذات حق تعالی است. حضرت امام رضا(ع) فرمودند: هر کس بر بالین مریض صد بار بگوید یا واحد شفا یابد. «ولی»  به جهت دوستی خلایق و ولایت شئون، ذکر آن موثر است. ولی به معنای ناصر و متوالی امر، سرپرست و دوست می باشد و به حقیقت بدان،که بندگی خداوند به دوستی اوست. "ولی" یعنی دوستدار مومنین به توحید و صاحب اختیار آنها در کارها و اعمال و کردار می باشد. ول و مشتقات آن متجاوز از 150 مرتبه در قرآن مجید، بکار برده شده است. عدد ابجد ولی برابر 46 می باشد. «واسع» به جهت دوستی با خلق و خویشاوندان، ذکر آن موثر است. بعضی گفته اند، واسع به معنای عالم است و وسع از توانگری و بخشش و توانایی در انسان است.(137 عدد ابجد) «ودود» به جهت صدق گفتار و ذکر آن موثر است. "ودود" به معنای دوست داشتن و نیز به معنای محبوب در قلوب اولیاء است. شیخ رجب برسی گوید: هر کس هزار مرتبه بگوید«یا ودود» و بر طعامی بدمد و به دشمن خود بدهد، آن دشمن دوست گردد. عدد ابجد «ودود» برابر 20 می باشد. «وکیل» به جهت حفظ حرق و غرق و زیان و ضرر، ذکر آن موثر می باشد. وکیل به معنای کارساز، کاردان، نگهبان و کافی به کار رفته است. یعنی همه ی امور بندگان بر او واگذار می شود. کلمه ی وکیل و مشتقات آن متجاوز از 70 مرتبه در قرآن بیان شده است. عدد ابجد وکیل برابر 66 می باشد. «وهّاب» به جهت حصول فرزند صالح، ذکر آن موثر است. وهاب به معنای بسیار بخشاینده از انواع نعمتها و عطایای ظاهری و باطنی است. شیخ رجب برسی گوید: هر کس در سجده بگوید«یا وهّاب» خداوند او را بی نیاز می نماید. و هرکس در نیمه ی دوم شب، سر برهنه دست به دعا بلند کند و صد مرتبه بگوید "یا وهّاب" خداوند فقر و بی چارگی را از او برطرف می سازد و او را بی نیاز می گرداند. عدد ابجد وهاب 14 می باشد. «وارث» به قصد نفوذ کلام ذکر آن موثر است. وارث به معنای همیشه باقی بودن است. هر کس هزار بار بگوید یا وارث حاجتش برآورده می شود. عدد ابجد وارث برابر با 707 می باشد.(برابر با عدد بهشت) «وفی»  به جهت وفای به عهد، ذکر آن موثر است. وفی به معنی وفا به عهد کردن، یعنی کسی که عهد خود را به جای می آورد. اسم «وفی» و مشتقات آن، متجاوز از 28 مرتبه در قرآن مجید بیان گردیده است. عدد ابجد وفی برابر با 96 می باشد. «وِتر» به جهت خلاصی از ذلت، ذکر آن موثر است. "وتر" فرد و یگانه است و هر چیزی را که فرد باشد، آن را وتر گویند. عده ای شفع را نفس و "وتر" را روح دانند. کلمه ی مبارک "وتر"، فقط یکبار در قرآن مجید بیان شده است. عدد ابجد وتر، برابر با 606 می باشد. «هادی» به جهت هدایت به کمال مطلوب، ذکر آن موثر است. هادی به معنی راهنما و دلیل و رهبر است. شیخ رجب برسی گوید: ذکر "یا هادی الخبیر المبین" در سحر ها و در حال گرسنگی و روزه داری، موجب هدایت مطلوب می گردد. هر کس بگوید"اهدنی یا هادی و اخبرنی یا خبیر بین لی یا مبین" نوری به دلش می تابد. کلمه ی مبارکه ی "هادی" و مشتقات آن متجاوز از 330 مرتبه در قرآن بیان شده است. عدد ابجد هادی برابر با 20 می باشد. «هُو»  به قصد نیل به اسرار حق تعالی، ذکر آن موثر می باشد. "هو" اشاره به آن حقیقت واحد بسیط است که از جهت عظمت و هویت و تجرد و بساطت، غائب از حواس است. گفته اند، اسم اعظم الهی 99 اسم است و مقدم بر همه ی اسماء، "هو" است. کلمه ی "هو" متجاوز از 477 مرتبه در قرآن مجید بیان گردیده و لذا گفته اند، اسم اعظم، «هو» می باشد. هر کس دوازده هزار مرتبه (12000) بگوید، «یا الله و یا هو» انس و جن و وحوش طیور با او انس گیرند و خواص اشیاء و علوم برای او کشف گردد. بسیار از عرفا معتقدند، اسم اعظم «الله» در این آیات می باشد."هو الله الذی لا اله الا هو/یا هو یا من لا هو الا هو/ هو الحی لا اله الا هو/ الله لا اله الا هو الحی القیوم/ الله لا اله الا هو الحی لا اله الا هو/ الله و لا اله الا هو الحی القیوم". عدد ابجد«یا الله یا هو» 99 است که برابر با همه ی اسماء الحسنی الهی می باشد. هرکس نیمه شب، 99 مرتبه«یا الله یا هو» بخواند، مستجاب الدعوه می شود. عدد ابجد هو برابر با 11 می باشد. «برهان» یکی از اسماء خداوند است 258 بار گفتن آن جهت راهنمایی شدن به حق، موثر می باشد. عدد ابجد برهان برابر با 258 می باشد. «جاعل» یکی از اسماء خداوند است. جهت شروع و آغاز امور و کارها گفتن آن موثر می باشد. عدد ابجد حروف جاعل برابر 104 می باشد.(برابر اسم مبارک عطیه با یاء مشدد) «جامع» یکی از اسماء خداوند، جامع می باشد و به جهت رفع فراق و جدایی، هر روز بین طلوعین (قبل از طلوع آفتاب و قبل از غروب خورشید) 114 مرتبه بگوید. عدد ابجد جامع برابر 114 می باشد.(کل سوره های قرآن). ذکر "یا جامع الشتات و یا جامع المتفرقین"را هر کس در نیمه شب 5000 بار بی فاصله گوید و اطاعت کسی را بخواهد، آن کس مطیع او گردد. بر این ذکر نگین انگشتر حضرت سلیمان نقش بود که همه چیز، مطیع او گردیده بود. «حبیب» یکی از اسماء خداوند است و به معنی دوست دارنده و دوست داشته شده و در دعا آمده"یا حبیب قلوب الصادقین" ای دوست دلهای راستگویان. ذکر"حبیب" جهت محبت در دلها، بسیار موثر می باشد. عدد ابجد حبیب برابر با 22 می باشد. (برابر کلمه مبارکه یا هو و ازدواج) «حنان» یکی از اسماء خداوند است به جهت تقرب خداوند،159 مرتبه گفتن "یا حنان یا منان" بسیار موثر می باشد. عدد ابجد حنان برابر با 109 می باشد. «دلیل» یکی از اسماء خداوند است. به جهت راه یافتن به حق، بسیار موثر است. ذکر "یا دلیل المتحیرین" به جهت راهنمایی یافتن بسیار نافذ است. عدد ابجد دلیل برابر با 74 می باشد. «دافع» یکی از اسماء خداوند است. "دافع" یعنی بازدارنده، ضررها را خداوند از خلائق دفع می کند ذکر "یا دافع البلایا" جهت رفع بلا موثر است. عدد ابجد دافع برابر با 155 می باشد. «ستار» یکی از اسماء خداوند است. ذکر آن برای پوشنده ی عیبهای خلق نافذ می باشد. گفتن یا ستار 1061 مرتبه جهت حفظ آبروی خوب است. عدد ابجد ستار برابر با 1061 می باشد. «ضار» یکی از اسماء خداوند است. برای رساندن خواری و درد به هر جبار و سرکش ذکر آن موثر است. خواندن"یا ضار یا نافع" با هم بهتر است. عدد ابجد ضار برابر با 1001 می باشد. با تشکر از دوست خوبم رضا مقسمی  


مطالب مشابه :


اعداد و حروف هم حرفی برای گفتن دارند

√هنر و ورزش - اعداد و حروف هم حرفی برای گفتن دارند - روابط عمومی ، چوگان ، اسب ، شمشیر بازی




نگارش پلان خوب برای پایان نامه حقوقی

یک پلان مناسب دارای یک بخش کلیات و مفاهیم بوده و دو بخش در بدنه اصلی و ادامه حروف با ابجد.




لیست کتب فارسی

173. استفاده کاربردی حروف ابجد. 174. ارواح هم یک روز تعطیلی 282. کلیات کنزالحسینی . 283.




چگونه پایان نامه بنویسیم واز آن دفاع كنيم؟

الف- فصل اول پایان نامه : Introduction یا مقدمه یا کلیات آغاز نشانه گذاری صفحه با حروف ابجد 9.




علوم جفریه (علم حروف )

و باید یادآور شوم قانون کلیات که نام خواهم برد در تمام حروف بادی در ابجد می




قسمت های مختلف پایان نامه- یادی از دست نوشته های من در کلاس روش تحقیق

از حروف ابجد استفاده می شود) کلیات تحقیق. 1-1) دقت کنيد فهرست مطالب خود با حروف الفبا




چگونه پایان نامه بنویسیم واز آن دفاع كنيم؟

الف- فصل اول پایان نامه : Introduction یا مقدمه یا کلیات آغاز نشانه گذاری صفحه با حروف ابجد 9.




(بهترین روش برای نوشتن پایان نامه حقوق)

با حروف ابجد می باشد. کلیات، شامل مقدمه، طرح موضوع، بیان مسائل تئوری، ضرورت انجام




برچسب :