منابع کارشناسی ارشد رشته کارگردانی

این بسته آموزشی شامل موارد زیر می باشد:   

 دانستنی های هنری  با ضریب 2

کارگردانی با ضریب 3

دانستنی های تخصصی و بینشی در هنر نمایش با ضریب 2

زبان عمومی و تخصصی کارگردانی   با ضریب 1 

پروژه تشریحی تجزیه و تحلیل نمایشنامه (بعد از اعلام نتایج در خردادماه)

جزوه تکمیلی کارگردانی

 s10.gif

 

 

آزاد

 
a7.gif

 

۰۹۱۰۶۵۸۲۳۰۸

تلفن تماس : ۰۹۱۰۶۵۸۲۳۰۸

این مجموعه شامل رشته‌هاي زیر می باشد:

1- کارگردانی
2- سینما
3- تولید سیما
4 - ادبیات نمایشی

۵- بازیگری

 

دانلود فهرست کتاب
ترجمه مقابله‌اي متون تخصصي هنر
دانلود فهرست کتاب
زبان تخصصي کارگردانی 
دانلود فهرست کتاب
زبان عمومي نكات كليدي، تكنيك‌هاي طلايي
دانلود فهرست کتاب
شرح جامع دانستني‌هاي تخصصي/ تاريخي و بينشي در هنر نمايش

 

دانلود فهرست کتاب
شرح جامع دانستني‌هاي هنري

 

    
دانلود فهرست کتاب
شرح جامع كارگرداني
 
 
دانلود فهرست کتاب
مجموعه آزمون‌هاي 10 سال كنكور ارشد (سراسري و آزاد) دانستني‌هاي تخصصي، تاريخي و بينشي در هنر نمايش
ي
دانلود فهرست کتاب
مجموعه آزمون‌هاي 10 سال كنكور ارشد (سراسري و آزاد) دانستني‌هاي هنري
ي
دانلود فهرست کتاب
مجموعه آزمون‌هاي 10 سال كنكور ارشد (سراسري و آزاد) زبان عمومي و تخصصي
ن
 
 
ر
دانلود فهرست کتاب
مجموعه آزمون‌هاي 10 سال كنكور ارشد (سراسري و آزاد) كارگرداني

  

 برنامه درسی (سرفصل) ارشد کارگردانی و تعداد واحدها :

تعداد کل واحدها : 32 واحد
دروس اجباری : 18 واحد
دروس انتخابی : 4 واحد
پایان نامه : 8 واحد

سمینار : 2 واحد

 


دروس اجباری

نام درس

نام درس

هدایت بازیگر در سینما

نقد نمایشنامه

جامعه شناسی تاتر

بررسی نظریه های جدید در ادبیات نمایشی معاصر

کارگاه کارگردانی پیشرفته 1

کارگاه کارگردانی پیشرفته 2

بداهه سازی و هدایت بازیگر

نشانه و معنا در ادبیات نمایشی

حکمت هنر اسلامی

روش تحقیق در هنر

 




دروس اختیاری

نام درس

نام درس

طراحی صحنه در نمایش

تحقیق در تاتر ایران و درام دینی

 




دانشگاههایی که در رشته ارشد کارگردانی پذیرش دانشجو دارند
بر اساس دفترچه انتخاب رشته ارشد 93

دانشگاه تهران

دانشگاه تربیت مدرس

دانشگاه هنر تهران

 

  

 کدرشته محل های دانشگاه آزاد 1394 کارگردانی نمایش  

  

کد رشتهنام رشتهنام استانکد محل دانشگاهینام محل دانشگاهیجنسیت
60311 كارگرداني نمايش تهران 101 واحد تهران مركزي زن و مرد
60311 كارگرداني نمايش تهران 123 واحد علوم و تحقيقات زن و مرد
60311 كارگرداني نمايش فارس 251 واحد سپيدان زن و مرد
60311 كارگرداني نمايش مازندران 159 واحد تنكابن زن و مرد

 

کد 1357 شامل 5 گرایش 1-کارگردانی تئاتر2- سینما 3- تلویزیون4- ادبیات نمایشی و5- بازیگری است

رشته سینما در دوره ارشد با هدف پرورش فیلمساز-منتقد فیلم-مدرس سینما و… بوجود آمده است…رشته کارگردانی مربوط به تئاتره و بازیگری هم همینطور..ادبیات نمایشی به پرورش نمایشنامه نویس و فیلمنامه نویس میپردازه..رشته تولید سیما و رادیو هم حوزه صدا و سیماست.

رشته کارگردانی مربوط به تئاتر است و ادبیات نمایشی مرتبط با فیلمنامه نویسی و سینما مرتبط به کارگردانیه

 

ادبیات نمایشی در کنکور ارشد دولتی زیر شاخه سینماست و بازیگری زیر شاخه تئاتر. هر دو آزمون عملی دارند.

 

برای ارشد لازم نیست کتابی در مورد تاریخ سینما ایران خونده بشه

بازیگری گرایش 5 ام کد 1357 است و علاوه بر آزمون تستی باید امتحان عملی بدهید که یه متنه که باید اجرا نمایید. اگه سابقه کار عملی ندارید موفقیت شما احتمالش کمتر میشه. رشته سینما مطالعات نظری با گرایش به فیلمسازیه. رشته کارگردانی هم مثله بازیگری در حوزه تئاتره.

 

کارگردانی تئاتر و بازیگری کمتر از سینما و ادبیات خواهان داره.

رشته سینما و ادبیات نمایشی دارای دروس مشترک (انگلیسی -فرهنگ و هنر وادبیات ایران و جهان) با ضریب 2 و مبانی نظری سینما با ضریب 3 هستند ودرس بررسی و نقد آثار سینمایی ویژه سینماست .ولی داوطلبان ادبیات نمایشی برای درک درس مبانی سینما این درس بررسی و نقد آثار سینمایی را هم باید در کلاس های آمادگی مطالعه نمایند. ادبیات نمایشی درس عملی نمایشنامه نویسی هم با ضریب 3 دارد. تفکیک منابع دروس مبانی و نقد به همین دلیل امکان پذیر نیست.

1-    تعداد شرکت کنندگان کد رشته ۱۳۵۷؟

تعداد شرکت کنندگان کد 1357 بیش از 3000 نفر است که بیشترشان برای سینما و ادبیات نمایشی متقاضی اند.شاید 500 نفر مربوط به کارگردانی و تئاتر باشند.

2-     برای کارگردانی چه رتبه ای خوبه؟؟

واسه بازیگری در سال ۱۳۹۳ فقط  36 نفر جذب دانشگاه شدند که از اونام فقط 20 نفر روزانه مجاز میشن و واسه کارگردانی کلا29 نفر جذب روزانه میشن

کسی که رتبه صد کسب نموده است اگر به روال سالهای قبل باشد در صورتی که در مرحله تشریحی نمره  80  کسب کند می تواند قبول شود واین نشان دهنده این نکته است که اگر رتبه 250  صد در صد به آزمون تشریحی پاسخ دهد می تواند در دانشگاه به صورت شبانه پذیرفته شود.  منابع درس کارگردانی هرسال 15 نمایشنامه اعلام میشه

 

در درس عملی نمایشنامه نویسی چی از ما میخواهند و چه جور سوالاتی می پرسند؟آیا باید نمایشنامه بنویسیم یا در رابطه با نمایشنامه های موجود می پرسند؟ و اینکه نیاز به رزیومه خاصی هست؟ باید نمایشنامه بنویسید براساس طرح ناقصی که میدهند.

منابع این آزمون  برای رشته کارگردانی چیست؟

ج: تمام کسانی که وقت خویش را صرف مطالعه کتابهای معرفی شده توسط افراد غیر کارشناس می کنند در واقع بخش عمده ای از وقت خودشان را صرف مطالعه مطالبی می کنند که به هیچ وجه در کنکور به عنوان سوال مطرح نبوده اند.  در حقیقت شما با آنالیز و تحلیل آماری سوالات کنکور در  دو دهه قبل متوجه خواهید شد که سرفصل های مشخصی منابع سوالات هستند و نه کتاب های مشخصی. سازمان سنجش برای طراحی سوال به سرفصلهای دروسی که در دوره کارشناسی تدریس می شود به عنوان منابع نگاه می کند و ممکن است در ده کتاب مختلف فقط صفحات خاصی جزء منابع سوالات باشند.مثلا در کتاب تاریخ تئاتر اسکار گروس براکت فصولی مثل فصل تئاتر افریقا وجود دارند که حدود هفتاد صفحه است و هیچ وقت منبع سوال نبوده است.

 به همین دلیل در جزوات ما فقط کلید واژه ها و سر فصلهای اصلی که مطمئنا جزء سوالات کنکور هستند  قید شده اند که به روش هایی که در مشاوره وجود دارد داوطلب می تواند اطمینان حاصل کند که تمامی مطالب مربوط به سوالات را مطالعه نموده است

 

کتب شامل چه مطالبی است؟

ج: خلاصه تعداد زیادی از کتب مهم است که هزینه خرید این کتابها با مطالب اضافی موجود در آنها حداقل ۵ برابر قیمت جزوات است. ضمن اینکه این جزوات شامل نکات کلیدی اساسی و ادبیات مخصوص  طراحی تست، می باشد. این کتب  جزوات تدوین شده توسط رتبه های برتر سالهای قبل می باشد و هر سال مورد بازنگری قرار می­گیرد.

هر سال ما آزمون ها را آنالیز می کنیم و با تعدادی از دانشجویان پذیرفته شده مصاحبه می کنیم تقریبا می توانیم حدس بزنیم سازمان سنجش سوالات را دقیقا از کجا طراحی می کند مثلا نیمی از مطالب از جلد سوم کتاب براکت به هیچ وجه سوال منبع سوال نیست اما این نصف پراکنده است و یکجا نیست و لا بلای صفحات مهم کتاب وجود دارد اما تقریبا نود درصد صفحاتی که اصلا منبع سوال نیستند را شناسایی کردیم. در واقع ما از یک طرف به روش حذفی و از طرف دیگه به روش ایجابی دایره منابع رو محدود می کنیم.

 غیر از آن مهم است بدانیم که سازمان پاسخ سوالات خودش را از کدوم منابع بیشتر قبول دارد. به عنوان مثال اکثر مطالب در اکثر کتاب ها تکرار شدند ولی اینکه سازمان سنجش نوشته های کدام کتاب رو قبول دارد خود نکته بسیار مهمی است.

از طرف دیگر هر سال منابع سازمان سنجش را رهگیری می کنیم و یک قدم عقب تر  قرار داریم و این طبیعی است چون هیچ وقت هیچ کس به صد در صد سوالات جواب نداده است.

 

 

نکته بسیار مهم :

 جزوات وپیش بینی ها و مشاوره های ما بر اساس آنالیز و تجزیه و تحلیل آماری کنکور های سابق است. سازمان سنجش هم معمولا بر پایه رویه گذشته به طراحی سوال کنکور می پردازد. ما به هیچ وجه ادعا نمی کنیم که می توانیم سوالات کنکور را پیش بینی کنیم. و ممکن است سازمان سنجش کلا رویه خود را تغییر دهد ولی بر اساس آنچه تا کنون بوده است عاقلانه ترین و منطقی ترین منابع همین منابع هستند که تا به حال مفید ترین بوده اند.

 

کنکور کارشناسی ارشد کد رشته 1357

امسال شرایط بسیار مناسبی فراهم شده است که به شما کمک می­کند بتوانید به طور حتم و با بالاترین اطمینان در این کنکور پذیرفته شوید. این ششمین سال تجربه موفق ماست و با قدرت همچنان اعلام می کنیم که ما تعیین می­کنیم چه کسی در مقطع کارشناسی ارشد کد رشته 1357 پذیرفته شود.

 شش سال تجربه  و حمایت داوطلبان عزیز زمینه ادامه فعالیت مارا ایجاد کرد و به ما چیز های بسیار زیادی آموخت و امسال با تمام قدرت  و اعتماد به محصولات اموزشی خود  اعلام می کنیم که این بهترین بسته آموزشی ویزه کنکور کارشناسی ارشد است.

در زمانی که خیلی از  داوطلبان به مطالعه بیش از بیست کتاب می پردازند.  برای رشته کارگردانی توسط موسسات مختلف حدودا بیست کتاب معرفی می شود .ما با تحقیقات گسترده، بر پایه تجربیات نفرات برتر کنکور  در سالهای قبل و با آمار گیری دقیق  به این  نتیجه رسیدیم که تقریبا هفتاد در صد  صفحات بخصوصی از این بیست کتاب هیچ گاه منبع سوال کنکور کارشناسی ارشد نبوده اند.!!

 شما نیازی نیست فصل مربوط به تئاتر افریقا را  -که در کتاب تاریخ تئاتر اسکار براکت است- بخوانید. نیاز نیست کتاب تاریخ هنر مرزبان را مطالعه کنید و یا به مطالعه کتاب 504 برای زبان انگلیسی بپردازید اینها نه تنها مفید نیستند بلکه شما را  به سوی شکست می برند. و وقت طلایی شما را نابود  و الماس سر سختی شما را سست می کنند.

 این یک هشدار جدی است؛ در این کنکور زیرکی و مطالعه بهینه  بیش از هر چیزی می تواند به شما کمک کند.

شما باید بدانید:

الف : چه منابعی بخوانید

ب: چه مقدار وقت صرف کنید

ج: چطور مطالعه کنید

 شما باید بتوانید وقت و منابع خود را مدیریت کنید و باید بدانید برای هر کتاب  و هر جزوه چه میزان وقت مناسب است.

 شما هیچگاه نباید برای  مطالعه­ی یک کتاب مثلا تئاتر آینه طبیعت  یک ماه وقت صرف کنید کاری که اکثر داوطلبان می کنند و نتیجه مطلوب نمی گیرند.

 کتابهای ما به شما کمک می­کند تا یک هفته قبل از برگزاری کنکور، براحتی  ورود به دانشگاه مورد نظر خود برای  تحصیل را، قطعی بپندارید. و با آرامش برای ادامه راه در دانشگاه و بعد از آن برنامه ریزی کنید.

 فراموش نکنید افراد موفق هیچ گاه سرنوشت خود را به یک  آزمون نمی سپارند؛ بلکه با یک برنامه ریزی صحیح، دقیق و هدف گذاری شده زمانی که مطمئن باشند صد در صد موفق خواهند شد؛ یک سال از وقت خود را برای آن صرف می کنند.

 

برای آزمون تشریحی کارگردانی ۱۵ نمایشنامه میدن. مثلا اینها رو داده بودن

1- پرومته در زنجیر اثر اشیل  2- کوریولانوساثر شکسپیر 3- فاوست، اثر گوته 4- یرما اثر لورکا 5- سه خواهراثر چخوف 6- شنلاثر گوگول 7- سلام و خداحافظاثر فوگارد 8- دست‌های آلودهاثر سارتر 9- آهنگ‌های شکلاتی اثر رادی 10- روسمر سهلم اثر ایبسن 11- پایان بازیاثر بکت 12- ننه دلاوراثر برشت13- مجلس ضربت زدن اثر بیضایی 14- معمای اپنهایمر اثر رایس 15- پدر اثر استریندبرگ


.

پانزده نمایشنامه معرفی خواهد شد و این سوالات را  در مورد یکی از نمایشنامه ها می پرسند :

1-تم نمایشنامه چیست؟

2-طرح نمایشنامه را تشریح کنید؟

3- موضوع نمایشنامه چیست؟

4-قهرمان نمایشنامه کیست آن را اثبات کنید؟

5-شخصیت محوری نمایشنامه کیست آن را اثبات کنید؟

6- ماهیت نیروی مخالف چیست توضیح دهید؟

7-آنتاگونیست اثر چه کسی است اثبات کنید؟

8-درباره زندگی نویسنده، فلسفه و آثار او و تاثیر آن بر نمایشنامه چه میدانید توضیح دهید؟

9-شیوه اجرایی شما چیست؟

10- اگر یکی دیگر از نمایشنامه ها را انتخاب میکردید چرا انتخاب میکردید و چگونه اجرا می کردید؟

 معمولا 5 تا 6 سوال از سوالات بالا را طرح میکنند بعد از امتحان برگه ها سربرگ و ته برگ جدا شده و یک نفر از اساتید آنها را تصحیح میکند 

 

ما تمام کتب زیر را در کتب و جزوه خلاصه کرده ایم تا شما را از تهیه و خواندن این همه کتاب بی نیاز کنیم

 

کتاب: سینما چیست؟   نویسنده : آندره بازن مترجم : محمد شهبا انتشارات هرمس چاپ دوم ۱۳۸۲- ۲۳۹ صفحه - ۲۳۰۰ تومان   توضیح: آندره بازن از چهره های شناخته شده تاریخ سینمای فرانسه است. وی را به همراه تروفو و گدار از بنیانگذاران موج نوی سینمای فرانسه دانسته اند. این کتاب در اصل ترجمه سلسله مقالاتی است که در کتابی تحت عنوان What Is Cinema توسط هیو گری جمع آوری شده و در سال ۱۹۷۱ منتشر شده است. این کتاب اولین بار در سال ۱۳۷۶ توسط بنیاد سینمای فارابی منتشر شد که همینک بسیار کمیاب است. چند سال بعد انتشارات هرمس این کتاب را در یک جلد منتشر کرد. در این کتاب که با قلم و نثر زیبای محمد شهبا به فارسی برگردانده شده و با یادداشت هایی از ژان رنوار و فرانسوا تروفو همراه است با مفاهیم بنیادی زیبایی شناسی سینما آشنا می شویم. هستی شناسی تصویر عکاسی؛ اسطوره سینمای تام ؛ تکامل زبان سینما ؛ امکانات و محدودیت های مونتاژ ؛ در دفاع از سینمای مختلط ؛ بررسی سبک روبر برسون ؛ مطالبی در باره چارلی چاپلین ؛ ارتباط سینما و نقاشی و همچنین مقالاتی درباره دزد دوچرخه ؛ دزیره ؛‌ امبرتود ؛ لایم لایت ؛ کالبریا ؛ اسطوره موسیو وردو ؛ سرنوشت ژان گابن و سینمای وسترن از جمله مطالبی است که در این کتاب با آنها برخورد خواهید کرد. مطالعه این کتاب در درک بیشتر سینما و آشنایی بیشتر با مفاهیم آن در نزد علاقه مندان مفید خواهد بود که ما آن را در کتب خودمان آورده ایم و شما نیازی به خواندن اصل کتاب ندارید

 

 - کتاب: زندگی روزمره در ایران مدرن با تامل بر سینمای ایران هاله لاجوردی ناشر: نشر ثالث 172 صفحه - رقعی (شومیز) - 36000 ریال - چاپ 1 - 1650 نسخه   توضیح: کتابی تالیفی در زمینه رابطه جامعه شناسی ایران امروز با سینمای ایران. به مستندسازان و جامعه شناسان و انسان شناسان و اهالی مطالعات فیلم پیشنهاد می شود.        

- کتاب: درک فیلم   نویسنده: آلن کیسبی یر       

 - کتاب: ماهيت سينمامولف: بزرگمهر رفيعا چاپ: اول - 1374 انتشارات: اميرکبير 224 صفحه 4000 ريال  

  - کتاب: نما به نما   نویسنده: استيون دي كاتز (همچنین ببینید: انواع نما)      

- کتاب: مباني (ويليام فيليپس)   - کتاب: مبانی سینما 2ویلیام فیلیپس / رحیم قاسمیان  ناشر: نشر ساقی 200 صفحه - وزیری (شومیز) - 40000 ریال - چاپ 1 - 2200 نسخه   توضیح: جلد اول این کتاب چند سال پیش بیرون آمد و حالا جلد دومش وارد بازار شده. رحیم قاسمیان مترجم خوبی است و ساقی هم که به طور تخصصی چند سالی است کتاب های خوبی درباره سینما (بخصوص سینمای مستند) منتشر می کند.  

      - کتاب: فیلمسازی: اصول و شیوه‌های عمل مرجعی برای همه علاقه‌مندان به یادگیری فیلمسازی برایان‌مایكل استولر و جری لوئیس / فواد نجف‌زاده و امیرحسین آشوری ناشر: مبلغان 480 صفحه - وزیری (گالینگور) - 120000 ریال - چاپ 1 - 2000 نسخه   توضیح: این کتاب تازگی منتشر شده و گویا در خانه سینما هم مراسم رونمایی داشت. فواد نجف زاده فیلمبردار خوبی است و مبلغان سال های سال است در حوزه تبلیغات هم کار می کند و هم کتاب های مربوط به آن را منتشر می کند.  

  - کتاب: نشانه ها ومعنا در سينما   نویسنده: پيتر وولن     کتاب: سینما و روح بشر: تحلیل روانكاوانه فیلم ویلیام ایندیك / ابوالحسن علوی‌طباطبایی ناشر: نشر دانژه 336 صفحه - وزیری (شومیز) - 64000 ریال - چاپ 1 - 1650 نسخه    توضیح: کتابی در مورد روان شناسی و سینما   

 - کتاب: روان‌شناسی و زیبایی‌شناسی سینماژان میتری / شاپور عظیمی ناشر: شركت انتشارات سوره مهر 536 صفحه - وزیری (شومیز) - 89000 ریال - چاپ 1 - 2500 نسخه   توضیح: این کتاب 50 سال دیر ترجمه شده! درحالی که یکی از مهمترین کتاب های مربوط به زیبایی شناسی فیلم است. بعد از موج کوچک کتاب های فلسفه و سینما در ایران، به نظر می رسد بالاخره بحث روان شناسی فیلم دارد جا می افتد.   

 - کتاب: رویكردهای انتقادی در مطالعات فیلم جان هیل و پاملا چرچ‌گیبسون / علی عامری‌مهابادی  ناشر: شركت انتشارات سوره مهر 392 صفحه - وزیری (شومیز) - 62000  ریال - چاپ 1   توضیح: سوره مهر چند سالی است که کتاب های خیلی خوبی منتشر می کند. حالا هم این کتاب خوب تازه که مخاطب را با بخش به زعم من جدی تر مطالعات فیلم آشنا می کند. دکتر عامری مترجم کتاب استاد آشنای بچه های دانشکده های هنری این سال هاست.    

    - کتاب: تصویر و ذهن: فیلم، فلسفه و علوم شناختی گریگوری كوری / محمد شهبا ناشر: مهرنیوشا 472 صفحه - رقعی (شومیز) - 80000 ریال - چاپ 1 - 1500 نسخه    توضیح: انتشار هر کتاب جدیدی با ترجمه دکتر شهبا خوشآیند است. به خصوص این کتاب. به فیلمنامه نویسان و کارگردانان توصیه می کنم حتما این کتاب خارق العاده را بخوانند.  

  - کتاب: جنبش‌ها و سبك‌های سینمایی فرزین كمالی‌نیا ناشر: نگاره پرداز صبا 336 صفحه - رقعی (شومیز) - 80000 ریال - چاپ 1 - 2000 نسخه    توضیح: این کتاب یک خلا بزرگ را برای بچه های سینما و حتا کنکور هنری ها پر کرده است. کتاب با تقسیم بندی کلاسیک جنیش ها و ژانرهای سینمایی، اطلاعات مفیدی ارایه می دهد.  

    - کتاب: از كلمه تا تصویر: استوری‌برد و فراگرد فیلم‌سازی   مارسی بگلیتر / مسعود مددی ومیترا تیموریان ناشر: سازمان‌ مطالعه ‌و تدوین‌ كتب‌ علوم ‌انسانی ‌دانشگاهها (سمت) 222 صفحه - وزیری (شومیز) - 31000 ریال - چاپ 1 - 1000 نسخه   توضیح: یک کتاب درسی جدید که از سوی انتشارات سمت چاپ شده و هدفش به شکل مستقیم دانشجویان سینما و انیمیشن است.  

  - کتاب: گفت‌وگو با فرخ غفاری: مورخ و فیلمسازسعید مستغاثی و سیدكاظم موسوی  ناشر: آگه‌سازان 112 صفحه - رقعی (شومیز) - 24000 ریال - چاپ 1 - 1500 نسخه    

    - کتاب: گفتگو با هژیر داریوش سعید مستغاثی و سیدكاظم موسوی ناشر: آگه‌سازان 120 صفحه - رقعی (شومیز) - 22000 ریال - چاپ 1 - 1500 نسخه       

 - کتاب: وحشت از اشك‌های واقعی: كریستف كیسلوفسكی بین نظریه و مابعد نظریه اسلاوی ژیژك /   فتاح محمدی ناشر: هزاره سوم 320 صفحه - رقعی (شومیز) - 50000 ریال - چاپ 1 - 1500 نسخه   توضیح: الان چندسالی است که ایده های مکتوب ژیژک جای خود را بین اهالی فلسفه و سینما باز کرده و خب، فتاح محمدی هم مترجم خارق العاده ای است. اگر سینمای خاص کیسلوفسکی را دوست داشته باشید، خواندن کتاب توصیه می شود.      

  کتاب های کارگردانی  

  - کتاب: چگونه کارگردانی کنیم   نویسنده: دانیل آریخن   ترجمه ی عباس اکبری از انتشارات سروش، بهترین کتاب در  زمینه ی اموزش کارگردانی و همچنین آموزش دکوپاژ   توضیح: این کتاب در برخی دانشگاه های دنیا نیز تدریس میشود ، نگارش آن توسط نویسنده به مدت 20 سال طول کشیده، مقدمه ی نویسنده مربوط به سال 1975 است و ترجمه ی فارسی آن شامل تقریبا700 صفحه است . البته تیراژ کتاب بسیار پایین بوده و چاپ اول 1384 تنها 2000 نسخه  و چاپ دوم 86 نیز 2000 نسخه میباشد.  

  - کتاب: اصول کارگردانی نمایش   نویسنده: الکساندر دین،لارسن کارا      

  - کتاب: اصول کارگردانی در سینما و فیلم   نویسنده: کتز داگلاس    

- کتاب:  اصول كارگردانی سینما: فیلم خود را قبل از فیلم‌برداری ببینیدنویسنده: نیكولاس‌تی. پرافرز / رضا نبوی  ناشر: تجربه 354 صفحه - وزیری (گالینگور) - 75000 ریال - چاپ 1 - 2500 نسخه   توضیح: کتاب بسیار مهم پرافرز که بالاخره ترجمه شد و گویا از ویراست آخر هم ترجمه شده است. کتاب سه بخش دارد. بخش اول فیلمنامه، بخش دوم کارگردانی و بخش سوم زیبایی شناسی فیلم. به شدت توصیه می شود. بخصوص برای کسانی که می خواهند فیلمساز شوند. نکته این که پیشنهاد می کنم اگر زبان‌تان خوب است اصل کتاب را از اینترنت بگیرید و بخوانید! در غیراین صورت امیدوارم قدرت حدس زدنتان خوب باشد. چون برای فهمیدن ترجمه کتاب یک کمی باید باهوش‌تر باشید...  

  - کتاب: كارگرداني فيلم   نویسنده: اريك شرمن  

  - کتاب: درباره کارگردانی فیلم   نویسنده: دیوید ممت    

کتاب: نسخه كارگردان: رمز و رازهای كارگردانی از زبان فیلمسازان برگزیده سینمای جهان استفن لیتگر / شاپور عظیمی ناشر: موسسه فرهنگی هنری سناء دل 202 صفحه - رقعی (شومیز) - 45000 ریال - چاپ 1 - 1100 نسخه   توضیح: بعضی ها دوست دارند که تجربیات کارگردان های مختلف را بخوانند و از درون آنها چیزهایی را یاد بگیرند که در هیچ کتاب آموزش سینمایی نیامده است. چند سال پیش هم کتابی با عنوان کارگردانی فیلم با ترجمه گلی امامی از سوی انتشارات سروش در همین زمینه منتشر شده بود.    

 

    کتاب های بازیگری   (مطالب مرتبط با این موضوع: بازیگر / هنرپیشه , رابطه‌ی کارگردان با بازیگر)  

  - کتاب: بازیگری در سینما و تلویزیون: از صحنه تئاتر تا پرده سینمایان برنارد / محمد گذرآبادی ناشر: هرمس 106 صفحه - وزیری (شومیز) - 35000 ریال - چاپ 1 - 2000   توضیح: کتابی مفید برای بازیگران می خورد و هم برای کارگردانان تا با کلیات بازیگری آشنا شوند.      

  کتاب های تاریخ سینما   (مطالب مرتبط با این موضوع: تاریخ سینما , تاریخ ژانر در سینما , تاریخچه تکنولوژی سینما)   

 - کتاب: تاریخ جامع سینمای جهان   نویسنده: دیوید کوک   

 - کتاب: تاريخ سينمای ايران, از آغاز تا سال هزار و سيصد و پنجاه و هفت مسعود مهرابی ناشر: مولف چاپ اول 1363 بهای نسخه چاپ نهم:1420 تومان      

  کتاب های تدوین و ویدئو   

 - کتاب: جامع ويدئو نويسنده: ديويد چشاير ترجمه: احمد وخشوری انتشارات: بنياد سينمايي فارابی تاريخ چاپ: 1377 220 صفحه مصور رنگی – گلاسه 7500 تومان    

  - کتاب: اصول طراحی و تولید فیلمهای آموزشی پدیدآورنده: سیدعباس رضوی ناشر: سازمان‌ مطالعه ‌و تدوین‌ كتب‌ علوم ‌انسانی ‌دانشگاهها (سمت) 274 صفحه - وزیری (شومیز) - 26000 ریال - چاپ 1 - 3000 نسخه   توضیح: کتابی درسی (احتمالا برای رشته تکنولوژی آموزشی) که به دلیل نبود کتاب مشابه تخصصی در حوزه فیلمسازی، پیشنهاد می شود.    

    - کتاب: تکنیک های تدوین   نویسنده: دکتر احمد ضابطی جهرمی      

 

  کتاب های سینمای مستند   (مطالب مرتبط با این موضوع: فیلم مستند چیست؟ , تاریخچه فیلم مستند , تاریخچه سینمای مستند ایران)   

 - کتاب: کارگردانی مستند   نوشته مایکل رابیگر   ترجمه حمیدرضا احمدی لاری   از نشر ساقی   توضیح: "کارگردانی مستند" ساختن یک مستند ویدئویی را به خواننده اش می آموزد. برای چنین کاری با طی مراحل از پیش طراحی شده و انجام پروژه های آموزشی ای که در کتاب موجود است, خواهد توانست شخصآ ظرافت های تکنیکی را در کنار ملاحظات محتوایی تجربه کند.   مایکل رابیگر مستندسازی است که سالها علاوه بر ساختن فیلم های مستند, کلاس ها و دوره های اموزشی ای در این مورد برگزار می کرده است. کتاب کارگردانی مستند در شکل فعلیش حاصل تمامی این تجربه هاست.   این کتاب نه تنها کتاب خوبی برای مبتدی ها خواهد بود, بلکه کسانی هم که دستی در کار ساخت فیلم مستند دارند می توانند با خواندن این کتاب نکات تازه ای را تجربه کنند.  

      - کتاب: آثار کلاسيک سينمای مستند ويليام روتمن 1997 ترجمه:محمد گذرآبادی انتشارات هرمس چاپ اول 1379   مستندهای کلاسيک سينمای مستند از دير باز بخش مهمی از ماهيت سينما را تشکیل ميدهد وتاريخ سينما از آغاز تاکنون آثار بسيار خوب و مهمی را در زمينه فيلمهای مستند به خود ديده است و بديهی است که همچون سينمای داستانی, مورد بررسی ها و تحليلهای مختلفی قرار ميگيرد. يکی از بهترين نمونه های بررسی دقيق سينمای مستند و آثار آکادميک اين سينما کتاب " آثار کلاسيک سينمای مستند " نوشته ويليام روتمن است .اين کناب به نقد فيلمهای مستند ماندگار تاريخ سينما می پردازد و به گفته خود مولف سعی دارد تا رويکردی تجربه گرايانه در زمينه نقد اين فيلمها داشته باشد و به نوعی نقد تجربی دست بزند . روتمن در اين کتاب کوشيده است تا تجربيات خود از ديدن فيلمهايي را که در کتاب بدانها پرداخته به شکلی بيان کند تا مخاطب کتاب نيز با ديدن فيلمها به همان شيوه يعنی بهره مندی از وجوه تجربی فيلمها به نوعی تحليل شخصی برسد. روتمن که دکترای فلسفه از دانشگاه هاروارد دارد در اين اثر سعی ميکند تا با گام نهادن به حيطه خود آگاهی که منجر به شناخت از پيرامون ميشود به سراغ فيلمها برود و با تجربه ای که از تماشای فيلمها بدست مي آورد به تحليل آنها بپردازد.  

" آثار کلاسيک سينمای مستند " مشتمل بر شش فصل است که در هر فصل, به ترتيب فيلمهای نانوک شمالی (فلاهرتی), زمين بی نان (بونوئل), شب و مه (رنه), وقايع نگاری يک تابستان (مورن و روش), روز يک مادر خوشبخت (ليکاک و چوپرا), به گذشته منگر(پنه بيکر). تحليل مقاله گونی که روتمن پيرامون هر يک از فيلمها ارائه ميدهد به نوعی نقد همزمان با شرح فيلم شبيه است. در واقع روتمن در طول هر تحليل سعی ميکند تا بازگوئی و شرح دقیق و گاهی نما به نمای فيلم به نوعی به فلسفه فيلمساز در آن بخش از فيلم بپردازد و در انتهای نوشته / فيلم به جهانبينی و هدف اصلی فيلمساز از خلق اثر دست يابد. از اين نظر و با توجه به عکسهای متعدد از نماهای مورد اشاره در تحليل, خواننده کتاب چنانچه فيلمهای مورد بحث را نديده باشد, بازهم ميتواند به نگرش فيلمساز دست يابد و با اثر ارتباط برقرار کند. در واقع روتمن تا حد زيادی به هدف خود يعنی درگير کردن مخاطب با يک تجربه جديد از فيلم دست پيدا ميکند. با اينحال کتاب از نبود شناسنامه دقيق فيلمهای مورد بررسی که ميتوانست حتی بسار موجز هم مورد اشاره قرار گيرد صدمه خورده است.    

    - کتاب: انیمیشن مستند، شیوه بیانی تازه   رخساره قائم‌مقامی ناشر: ماتیكان 210 صفحه - خشتی (شومیز) - 40000 ریال   توضیح: درحالی که در زمینه ی کتاب های سینمای مستند با فقر واضحی مواجه هستیم، این کتاب یک پدیده به شمار می رود. کتاب درباره سبک انیمیشن مستند است و انبوهی از اطلاعات تازه را با زبانی شیوا به مخاطب ارایه می کند. این کتاب امسال به عنوان بهترین کتاب تالیفی در زمینه سینما از طرف خانه سینما شناخته شد.    

    کتاب های تلویزیون   (مطالب مرتبط با این موضوع: سبکهای برنامه تلویزیونی , عوامل برنامه تلویزیونی)  

  - کتاب: فیلمنامه‌نویسی برای تلویزیون   استیون ولتون / عباس اكبری ناشر: نیلوفر 224 صفحه - رقعی (شومیز) - 48000  ریال   توضیح: عباس اکبری مترجمی حرفه ای در موضوع سینما و تلویزیون است و ناشر هم ناشر معتبری است. ضمن این که در رابطه با فیلمنامه نویسی برای تلویزیون منابع زیادی در اختیار نداریم و به این ترتیب در این وانفسا این کتاب غنیمت است.      

  کتاب های فیلمنامه نویسی   (مطالب مرتبط با این موضوع: فیلمنامه (سناریو) , ساختار سنتی فیلم نامه , شکل فیلمنامه)   

 - کتاب: داستان   ساختار سبک و اصول فيلمنامه نويسي   نویسنده: رابرت مک کي   ترجمه محمد گذرآبادي، انتشارات هرمس    

    - کتاب: چگونه فیلمنامه بنویسیم   نویسنده: سیلد فیلد    

  - کتاب: عناصر فیلمنامه‌نویسی آروین بلیكر / محمد گذرآبادی ناشر: هرمس 78 صفحه - خشتی (شومیز) - 24000 ریال - چاپ 1 - 2000 نسخه   توضیح: هم محمد گذرآبادی مترجمی خوب و حرفه ای در حوزه ی سینما است، هم هرمس ناشر مورد اعتمادی است. هرمس چند سال پیش کتابی با عنوان عناصر سینما (است


مطالب مشابه :


منابع کنکور کارشناسی ارشد پژوهش هنر ‌، فلسفه هنر‌ ، صنایع دستی ‌، هنر اسلامی

منابع کنکور کارشناسی ارشد پژوهش هنر ‌، فلسفه هنر‌ ، صنایع دستی ‌، هنر اسلامی




منابع کنکور کارشناسی ارشد هنر

منابع کارشناسی ارشد دانلود رایگان سئوالات کارشناسی ارشد سئوالات کارشناسی ارشد پژوهش هنر.




منابع آزمون کارشناسی ارشد رشته پژوهش هنر

دوره کارشناسی ارشد پژوهش هنر یکی از دوره های آموزش عالی است که هدف آن تشویق و ترغیب تفکر در




منابع کارشناسی ارشد هنرهای تصویری و طراحی کد 1358

منابع کارشناسی ارشد و دکتری هنر - منابع کارشناسی ارشد کنکور کارشناسی ارشد پژوهش هنر .




پژوهش هنر

دانلود رایگان سئوالات کارشناسی ارشد رشته های پژوهش هنر . فلسفه هنر . صنایع دستی و هنر اسلامی




منابع ارشد رشته فلسفه هنر

منابع کارشناسی ارشد و دکتری هنر دانلود رایگان سئوالات کارشناسی ارشد رشته های پژوهش هنر .




منابع ارشد پژوهش هنر - فلسفه هنر

برای پاسخگویی به سوالات . فرهنگ و هنر و ادبیات ایران و جهان شما لازم است فقط کتاب




منابع کارشناسی ارشد رشته کارگردانی

منابع کارشناسی ارشد و دکتری هنر - منابع کارشناسی ارشد رشته کنکور کارشناسی ارشد پژوهش هنر .




پژوهش هنر

مشاوره انتخاب رشته آزمون دکتری 93 پژوهش هنر ، مشاوره انتخاب رشته کنکور دکتری پژوهش هنر




منابع کنکور ارشد هنر اسلامی . پژوهش هنر . فلسفه هنر و صنایع دستی

منابع کارشناسی ارشد و دکتری هنر - منابع کنکور ارشد هنر اسلامی . پژوهش هنر . فلسفه هنر و صنایع




برچسب :