مسافرت زمینی با ماشین شخصی به ترکیه – 3 آغاز سفر

به همراه همسرم و دختر 9 ساله ام رها و پسر 3 ساله ام آریا به سمت مرز بازرگان حرکت کردیم با توجه به محل اقامتم بجنورد شب اول را بعد از عبور از تهران  در قزوین چادر زدیم و صبح روز بعد ساعت 9 صبح به سمت بازرگان حرکت کردیم که حدود ساعت 5 به بازرگان رسیدیم نکته قابل توجه این بود که نیازی به رفتن به ماکو نبود و مستقیم می شود به بازرگان رفت شهر بازرگان شهر کوچکی است با حد اقل امکانات و اشتباهی که کردیم خرید خوراکی و کنسرو را برای شهر بازرگان گذاشته بودیم که متاسفانه سوپر مارکت بزرگ و درست حسابی نداشت .چون از مهمانسرای ماکو نتوانسته بودم اطاق بگیریم تصمیم گرفتیم در بازرگان اقامت کنیم که دو تا هتل داشت یکی شایان با حدود 200 هزار تومن هزینه برای اطاق سه تخته  و دیگری با حد اقل امکانات کنار میدان گمرک   با شبی  60 هزار تومن  که در برگشتن یک شب در این هتل بودیم وبا 60 هزار تومن یه اطاق سه تخته گرفتیم و انصافا نسبت به پولش بد نبود . در ابتدا برای بدست اوردن اطلاعات به سمت گمرک رفتیم و بعد از پرس و جو متوجه شدم که گمرک الان خیلی خلوت است و می توان به راحتی به ترکیه رفت با مشکل یک کافی نت بدرد نخور پیدا کردیم متاسفانه نتونستم جایی پیدا کنم که اینترنت وایرلس داشته باشد و بعد از سرچی که در اینترنت زدم متوجه شدم نزدیک ترین شهر آغری  در 185 کیلومتری  بازرگان قرار دارد و اگر می خواستیم هتل بگیریم بهتر بود در آغری می گرفتیم تا بازرگان  هتل مناسبی را از بوکینگ به قیمت 100 لیر انتخاب کردم . و بعد از پرینت نقشه هتل  بنزین زدیم و به سمت گمرک حرکت کردیم . برای ورود به ترکیه نیاز است که شما بیمه نامه داشته باشید البته بیمه شخص ثالث ترکیه در بازرگان این بیمه را به118 هزار تومان می فروختند ولی در گمرک ترکیه می شود با 55 لیر این بیمه را خریداری کرد که با توجه به قیمت 1700 تومنی لیر بهتر بود که از گمرک خریداری شود . و کلا ترجیح می دهم موارد اینچنینی را از مرکز اصلی خریداری کنم چرا که در صورت وقوع اتفاق ناگوار با خیال راحت تر می توان پی گیر بیمه بود .برای ورود به ترکیه ابتدا از صرافی های واقع در گمرک 400 لیر به قیمت 676 هزار تومان خریداری کردم لیری 1690 تومان که در برگشت با توجه به ارزان تر شدن لیر به 1630 لیرهای اضافه را فروختم . توجه کنید بهتر است لیر را از صرافی بعد از چونه زدن و در آوردن قیمت بگیرید چون اگر تقلبی بود حداقل می دانی از کجا خریده ای و فاکتور خرید داری .درگمرک ابتدا پلاک ترانزیت  را با تایر رپ(بست پلاستیکی ) بر روی پلاک ایران نصب کردم  توجه شود که راه کامیونها با اتومبیل ها متفاوت است و در سمت راست قرار دارد . و بعد با داشتن مدارک بدنبال کارهای گمرکی رفتم بعد از پرداخت عوارض خروج و حق هلال احمر که فکر کنم حدود نفری 20 هزار تومن شد و چک شدن مدارک ماشین  .همسرم و بچه ها به سمت گمرک ترکیه رفتند  و خودم با ماشین از راهی دیگر از مرز خارج شده و به گمرک ترکیه رفتم . در انجا برای تهیه بیمه ترکیه که کنار کافی شاپ است اقدام کردم و همسر و بچه ها هم کنار ماشین آمدند .با یکی از مسافران قرار گذاشتیم که دو تایی حرکت کنیم تا ایمن تر باشد . کل اقدامات در گمرک ایران حدود یک ساعت و گمرک ترکیه نیم ساعت طول کشید و هزینه اضافه ای در ترکیه بجز بیمه پرداخت نشد بعد از نگاهی اجمالی به ماشین اجازه عبور به ما دادند و از گمرک خارج شدیم . توجه شود که در گمرک ایران نمایندگی ترک سل برای خرید سیم کارت وجود داشت که البته تا وقتی من انجا بودم مسئولش نیامد و البته بهتر هم شود چون تونستم بعد از کسب اطلاعات بیشتر از بسته اینترنت ترکسل استفاده کنم . بیرون گمرک صف عظیم کامیونها خودنمایی می کرد . آنطور که می گفتند گمرک صبح زود و نیمکه های شب شلوغ است بواسطه عبور اتوبوسها و مسافرین  شخصی . بیرون گمرک سوت و کور بود و تاریکی و خیل عظیم کامیونها هر چه ایستادیم از دوستی که با هماهنگ کرده بودم خبری نشد و برای همین شروع به حرکت کردیم جاده ای خوب ولی تاریک را در پیش رو داشتیم با توجه به داشتن گوگل مپ بر روی تبلت و سیو بودن نقشه مسیر ترسی از گم شدن نداشتم و به ارامی پشت سر کامیونی حرکت کردیم و بعد از دو ساعت به اغری رسیدیم با اینکه ساعت هشت ونیم حرکت کرده بودیم ولی با توجه به اختلاف ساعت یک و نیم ساعته ترکیه با ایران ساعت 9 به آغری  رسیدیم. با استفاده از پرینت ادرس هتل به راحتی هتل را پیدا کردیم . در ایران بواسطه اینترنت خیلی بدی که کافی نت داشت نتوانسته بودم در هتل رجیستر شوم برای همین ابتدا در خواست 150 لیر برای اطاق سه تخته شد ولی بعد از چونه زدن و نشان دادن قیمت هتل در سایت بوکینگ تونستیم اطاق را به همان 100 لیر با صبحانه  بگیریم .نکته جالب در مورد هتل های ترکیه اطمینانی است که به مسافر دارند نه پولی بابت دپوزیت می گیرند و نه پاسپورتها را گرو نگه می دارند تنها از پاسپورتها یک کپی می گیرند و تحویل می دهند و از طرفی هم موقع تخلیه پول هتل را می گیرند و حتی اطاق را هم چک نمی کنند و به حرف شما اطمینان می کنند که چیزی از بوفه مصرف نکرده اید . هتل خوبی بود و تنها ایرادی که می شود بر روی آن گذاشت نداشتن یخچال در اطاق بود . توجه شود به یخچال کوچ مینی بار می گویند .در زمانی که بچه حمام بودن نگاهی به شهر انداختم شهری متوسط با مردمانی ساده همچون خود ما بود جالب اینجاست که با توجه به قیمت بنزین در ترکیه هنوز هم از اسب برای بار کشیدن استفاده می شود و شاید این گرانی موجب شده که مردمان ترکیه دوستدار طبیعت باشند نکته دیگر در مورد ترکیه وجود سگ های زیاد می باشد و این نشان می دهد مردمانی مهربان هستند که به حیوانات اسیب نمی رسانند و شهرداری هم خود را مکلف نمی داند که گروه اعدام برای سگهای شهر روستا فراهم کند .

فروش چادر ماشین

فروش انواع چادر خودرو با جنس ، ضخامت و طرح های متنوع این محصولات دارای 12 تا 18 ماه ضمانت میباشند

چتر سایبان

چادر سایه گستر اصفهان - چتر سایبان - فروش فوق العاده چادر های مسافرتی کودک و جهت دریافت

رابطه بین دختر و ماشین

اعتراف عاشقی - رابطه بین دختر و ماشین - شما رابطه بین چادر ماشین و حجاب چجوری میبینی