قلهء چت لجور

قلهء چت لجور:

مسیر دسترسی:

برای دسترسی به این منطقه از اراک،جادهء ملایر را در پیش میگیریم و بعد از عبور از پل دو آب و روستای مهدی آباد و قبل از شهر توره (بعد از پیمایش 35 کیلومتر از اراک)به یک دو راهی در سمت راست جاده می رسیم(که تابلویی در ابتدای جاده وجود دارد و مسیر روستای فر و بصری را مشخص نموده)،سمت راست دو راهی را انتخاب کرده و به مسیر خود ادامه می دهیم،بعد از حدود یک کیلومتر دیگر پیمایش مسیر مجدد به دوراهی ای می رسیم،در ابتدای این دوراهی نیز تابلویی وجود دارد که مسیر دهیاری الرج را مشخص نموده،سمت راست دوراهی را انتخاب کرده و به مسیر خود ادامه میدهیم،بعد از 4کیلومتر پیمایش مسیر به بالای سراب اسکان می رسیم و در ابتدای مسیر صعود قرار میگیریم.
مشخصات:

این قله در استان مرکزی و در خط الراس لجور،درمجاورت کوه لجور(شمال غربی لجور) و در غرب شهرستان اراک واقع شده است.در بالای این قله حوض دستراشی وجود دارد و همچنین  در پشت این قله نیز تعداد زیادی پلکان  دستراش وجود دارد که قدمت  تاریخی دارند.                                   حوض سنگی دستراش که توسط خاک به مرور زمان پرشده این قله تقریبا" هم ارتفاع قلهء لجور می باشد؛برای صعود به این قله سه مسیر سنگنوردی آماده وجود دارد: 1_مسیر تیغه ای و خط الراسی که چهار کارگاه ثابت و میانی ثابت دارد. 2_مسیر فلق که سه طول است و یک قسمت تنوره ای رکاب خور دارد. 3_مسیر شهدا که چهار طول است و طبیعی صعود می شود.                                                  پلکان های دستراش گزارش برنامه:   درتاریخ 93/3/30 باهمنوردی دوست خوبم احسان رحیمی صعودی به قلهء چت از مسیر تیغه داشتیم،هنگامی که به نزدیکی قله رسیدیم متوجه شدیم بخشی از قله متاسفانه توسط انفجار یا انفجارهایی و احتمالا" برای دستیابی به گنج تخریب گردیده است.
بعد از وارسی ودقت بیشتر در قسمتی پایین تر از قله ( شمال غربی قله)،متوجه حفاری ای شدیم وقتی به نزدیک تر رفتیم؛متوجه شدیم قسمت حفاری شده دهانهء چاهی میله ای است. با بررسی بیشتر متوجه شدیم که غار احتمالا" دارای عمق بالایی است و باتوجه به در دست داشتن طناب و وسایل فنی تصمیم به پیمایش غار کردیم.
بعد از گرفتن کارگاهی طبیعی از بلوکه ای سنگی و همچنین تقویت کارگاه باابزارهایی دیگراقدام به فرود کردیم.عمق این غار 40 متر و از نوع رسوبی بود،این غار دارای دهلیزهای بسیار تنگ عمودی و دهلیزهای ماسه ای به شدت ریزشی بود که این امر صعود و فرود را در برخی نقاط از غار به شدت ملال آور می کرد.بعد از فرود کامل و مطمئن شدن از اینکه  دیگر غار ادامه ندارد تصمیم به بازگشت کردیم،باتوجه به اینکه غار دارای دهلیز های تنگی بود به صورت پاگستر و اسفاده از یک ابزار یک طرفه امکان صعود فراهم بود.   و این هم تصاویری از مسیر بازگشت:   تعجب نکنید خودمم فقط لباسمو  به خاطر اینکه رفته بودم تو غار و پشتش کاملاگلی شده بود عوض کردم
                                   و این هم دورنمایی از قله های لجور وچت ازداخل روستا   و چند نکته: 1_متاسفانه در این برنامه دوربین به همراه نداشتیم و از دوربین گوشیهایمان برای عکاسی استفاده کردیم،به همین دلیل نتوانستیم از داخل غار عکاسی کنیم. 2_سیم بکسل های منتهی به قله چت در مسیر پلکان، در تاریخی که ما به این قله رفته بودیم یعنی  93/3/30 باز شده بودند و امکان استفاده از انها فراهم نبود. 3_آنتن دهی موبایل در منطقه وجود دارد. 4_دسترسی به آب آشامیدنی در منطقهء سراب اسکان وجود دارد که از پناهگاه لجور حداقل یک ساعت فاصله دارد،و تا قله لجور و چت دو نیم الی سه ساعت فاصله زمانی دارد.

نمونه سوالات آئین دادرسی مدنی (1) استاد بطحائی

(دانشگاه آزاد (دانشگاه آزاد اراك واحد فلق) 2.اداره اموزش و پرورش اراک از ثبت نام

ادامه فهرست پایان نامه ها

40.وبلاگ بنیانگذار و اولین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اراک.

خوردن حق دیگران به همین راحتی

از کارخانه های اراک دانشگاه آزاد اراک آزاد اراک واحد امیر کبیر-فلق

پروژه طراحی معماری

خوب شد استاد مشیدی گفتند که بدمش به دفتر فنی فلق(اراک) معماری دانشگاه آزاد اراک 7

قلهء چت لجور

برای دسترسی به این منطقه از اراک 2_مسیر فلق که گروه کوهنوردی دانشگاه آزاد اسلامی اراک;

بی نظیر بوتو به روایت تصویر

دانشگاه اراک ارتباطات دانشگاه آزاد اراک خواه دانشگاه آزاد اراک واحد امیر کبیر-فلق

نقد فیلم سینمایی رییس

قله لجور و دیواره قله چت

گروه کوهنوردی فجر اراک دانشگاه آزاد كه دو راه را دو مسير فلق و شهدا تشكيل مي

ترکیب سوره فلق

ترکیب سوره فلق دانشگاه آزاد. گروه عربی ناحیه 2 اراک. دانشگاه

دندانپزشكي كه سرآمد قاريان قران شد

دندانپزشکی نوین اراک دانشگاه علوم پزشکی اراک. دانشگاه آزاد اراک.