نقش آموزش وپرورش درسبک زندگی


بسم الله الرحمن الرحیم

موضوع :نقش اموزش پرورش درسبک زندگی

مقدمه

هرانسانی بدنبال بهترزیستن وداشتن زندگی توام با رفاه وآرامش وامنیت است هرملتی بدنبال پیشرفت وترقی وتوسعه وسربلندی کشورش می باشد

امروز جهانیان برای رسیدن به برتری علمی، سیاسی، نظامی وعمرانی فرهنگی با هم رقابت می کنند وآن کشورهایی موفق تر هستند که سبک زندگی صحیح وایده ال را سرمنشا وسرلوحه ملت خود قرار داده اند

ملت بزرگ ایران بعد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی( ره) با تلاش وکوشش، ایثار، فداکاری ومقاومت دربرابرهمه توطئه های استکبارجهانی باهمه موانع وتحریم ها وجنگ هاوکارشکنی ها وتهدیدهاوآدرس اشتباه داد ن دشمنان وآشنا نبودن بعضی از دوستان انقلاب با شیوه های توسعه ولی موفق  به فتح دروازه ها وپیشرفت های علمی در عرصه های نظامی، پزشکی ،هوا فضا،نانو،لیزروانرزی صلح امیز هسته ای سلول های ،عمرانی، ورزشی واقتدار سیاسی وسیاست خارجی شد

تا آنجایی که ایران اسلامی  در بعضی از رشته ها جزچند کشور جهان محسوب می شود ولی با این همه اوصاف در بعضی از بخش های حقیقی واصلی جامعه توفیقاتی حاصل نکردیم وهمین امرباعث عقب ماندن ازقافله  مد نیت و پیشرفت است که در شان ملت بزرگ اسلامی و متمدن ایران  نیست

مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای درجمع مردم خراسان شمالی موضوعاتی را مطرح نموده و فرمودند رسیدن به سبک زندگی وتمدن نوین اسلامی هدف انقلاب اسلامی است که بردو بخش تقسیم می شود یکی بخش ابزاری وسخت افزاری ودیگری بخش متنی واصلی وحقیقی ونرم افزاری. ایشان تاکید فرموده ما در بخش ابزاری و علمی وصنعتی پیشرفت ها یی داشته ایم ولی در بخش حقیقی آن چیزهایی که متن زندگی راتشکیل می دهند  همان سبک زندگی است مانند مسـئله خانواده ،مسکن الگوی مصرف ،تفریحات، مسأله کسب وکار،رفتار در خانه،محیط کار بارئیس ومرئوس با مامور دولت و با پلیس ونظافت و نظم در جامعه عدالت اجتماعی وکلا" اخلاق عمومی وفرهنگ زندگی توفیقاتی نداشته ایم ایشان تاکید دارد اگر در بخش متنی وحقیقی پیشرفت نکنیم موفقیت های بخش اول فایده ندارد.

واز نخبگان واندیشمندان  حوزویان دانشگاهیان وفرهنگیان وصاحبان قلم وبیان  وجوانان درخواست نمودند پیرامون این موضوعات جهت رسیدن به سبک زندگی طیبه وسالم وایده ال اقدام نمایندایشان مطرح فرمودند.

معضلات جامعه

1-چرا فرهنگ کارجمعی در ایران ضعیف است

2-چراروابط اجتماع به حقوق متقابل رعایت نمیشود

3-ازدیاد طلاق ،عدم رعایت فرهنگ رانندگی وآپارتمان نشینی ،الگوی تفریح سالم ،افزایش دروغ ،قانون گریزی، عدم وجدان کاری ،بی توجهی به تولیدات داخلی ، افزایش مصرف گرایی واسراف و عد م رعایت حقوق زنان ،زیادشدن ربا ومواد مخدر وکم شدن ساعات کارو مطالعه ....

حقیقتا سطح زندگی مردم ایران با دهه های اول ودوم انقلاب  ازلحاظ اقتصادی ورفاهیات بسیار تفاوت کرده است اکثرآحاد ملت از داشتن خانه ،ماشین ،امکانات زندگی برخوردارند ولی باز می بینم مردم  ازنظام اداری واقتصادی وسیاسی وعدالت اجتماعی وفرهنگی جامعه  راضی  نیستند وآن بعد نارضایتی مربوط به سبک زندگی است .که انشاءالله باعمل به فرمایشات مدبرانه وراه گشای مقام معظم رهبری شاهد تحول بزرگ درشیوه وسبک زندگی ملت شریف ایران اسلامی باشیم.

لذابرای عملیاتی واجرایی کردن این نهضت بزرگ سبک زندگی لازم است ابتدا توسط مجلس شورای اسلامی،شورای تشخیص مصلحت،شورای عالی فرهنگی کشور، مهندسی ونقشه راه آن تهیه وابلاغ وتوسط دانشگاهیان،فرهنگیان وحوزویان،وصاحبان منابرورسانه ها عمومی ورسانه ملی تبیین وتشریح واطلاع رسانی وعامه مردم جامعه نسبت به اجرای آن اقدام نمایند وازاین مطلب نباید غافل شد که هربرنامه ای جهت اجرا نیاز به دوابزار دارد یکی آموزش ودیگری تشویق وتنبیه.

تعریف سبک زندگی

سبک زندگی طرز تلقی عادت ها ، نگرشها،معیارها . یابه تعبیر دیگرعبارت است اخلاق فردی واجتماعی که از افراد جامعه سرمی زند

انواع سبک زندگی

سبک زندگی الهی، سبک زندگی غربی، سبک زندگی شرقی

که در این مقال منظور سبک زندگی طیبه، سالم ومتمدن ومترقی الهی است

هدف از افرینش اانسان

خالق بشرپروردگار عالم می فرماید

ماخلقت جن وانس الا لیعبدون

هوانشاکم من الارض واستعمرکم فیها

هدف ازآفرینش رابندگی خداوند وعمران وآبادانی زمین می داندوبرای رسیدن به یک زندگی سالم پاک وعقلانی وخردورز وسرافراز ومفتخر وپویا که ساکنین آن اظهاراحساس ارامش وشادابی وعزت کنند

به بندگانش امر به همکاری وتقوا می کند

وتعاونوعلی البر وتقوی

اعتصموبحبل الله جمیعا

یا دربیان دعا آرزومی کنیم

اللهم ا جعل محیای، محیا محمد وال محمد  ومماتی، ممات محمد و آل محمد(ص)

شیوه  وسیره پیامبر وائمه اطهاربهترین الگوواسوه سبک زندگی طیبه الهی برای مسلمین است وانرا ماارزومی کنیم وباید به ان جامعه عمل بپوشیم

اهمیت بحث سبک زندگی

هدف از ضرورت پرداختن به سبک زندگی ایجاد یک تمدن اسلامی است ومنظور آن بهبود بخشیدن به شرایط زیستی کلیه افرادی که در جامعه زندگی می کنند آنچه ملت ایران را می آزارد واعتراض هارا در پی دارد عمل نکردن به آموزهای دینی وشریعت وقوانین موضوعه کشوراست یعنی ما قانون داریم ولی عمل به قانون در کشور ضعیف است

سبک زندگی آنقدر مهم واساسی است حتی برای کسانی که به معنویت هم اعتقادی ندارند خوب است هدف رسیدن به فلاح ورستگاری ورفاه وآرامش وامنیت وعدالت اجتماعی وجامعه ایده ال است ومردمی د راین امرپیش افتادن که زودتر اهمیت آنرا درک  وبه ان عمل کردند

سابقه سبک زندگی

غربی ها تا قرن هجدهم ونوزدهم میلادی  هیچ توجهی به چگونگی شکل زندگی  خود نداشتند وازیک نوع زندگی بربریت اجتماعی تبعیت می کردندوتقریبا" سبک زندگی در دهه هشتاد در نیمه دوم قرن بیستم مورد توجه جدی دانشممندان غرب قرار گرفت باعنایت به اینکه پیشرفت های اجتماعی فرهنگی اقتصادی بعداز قرون پانزده وشانزده میلادی پس از ظهور دوره رنسانس شروع شد ولی در نیمه دوم قرن بیستم موفق به تغییرسبک زندگی  شدن غربی ها با علم گرایی وتغییر الگوی مصرف واصلاح سبک زندگی واصالت د ادن به فرد وخصوصی کردن اقتصاد به منظور ارتقاء توان مردم وبسترسازی ومشارکت مردم در اداره جامعه واهمیت و اولویت بخشیدن به تولید بجای فرهنگ مصرف وفرهنگ قناعت به جای فرهنگ مصرف.

وتوجه به سرمایه انسانی در کنار منابع دیگربرنامه ریزی کردندو

به نقش آموزش وپرورش درتربیت نیروی انسانی اقدام وآموزش وپرورش را ازحالت مصرفی به تولیدی وسرمایه ای تعریف کردند

 

 

نقش اموزش وپرورش در سبک زندگی

 

جایگاه اموزش وپرورش

1-آموزش وپرورش در واقع به منزله قلب پیکره اجتماع است

2-آموزش وپرورش زمینه ساز رشد فکری وشکوفایی استعدادهاواخلاق انسانی یک جامعه پویااست

3-آموزش وپرورش وظیفه پرورش وتربیت نیروی آ گاه ،کارآمد،متعهد،

 ودانشمندوماهراست

4-آموزش وپرورش تعلیم وتربیت وآموزش وتزکیه تنها راه کمال انسان به سوی سعادت وخوشبختی است

5-آموزش وپرورش  به عمل وفرایندی اطلاق می شود که ازطریق آن دانش ومهارت وشایستگی وکیفیت های مطلوب رفتار یامنش رابه فرد آموخته می شود

6-آموزش وپرورش سازگاری بین زندگی مادی ومعنوی واجتماعی کردن دانش

7-آموزش و پرورش مي تواند ، محل تأ مين افراد و نيروي کار مناسب براي توسعه اقتصادی باشد

8- نظام آموزشي مي تواند به وحدت سياسي ياري رسانده وموجب کسب آگاهي هاي سياسي وافزايش مشارکت سياسي  گردد

مشارکت سياسي به عبارتي همان داشتن نقش بيشتر مردم در نظام سياسي است واين امر،نيز به روند انباشت وتوزيع مجدد قدرت ارتباط دارد.مشارکت زماني معناي واقعي پيدا مي کند که از پايين به بالا باشد.به زبان ديگر،مردم خود بخواهند درروند فعاليت نظام سياسي دخالت داشته باشند.واين امر حاصل نمي شود مگردر صورتي که اعتماد واطمينان لازم ومتقابل ميان نخبگان  ومردم ايجاد شود.دراين صورت اين اعتماد منجر  به استقلال مردم در انتخاب مشارکت به عنوان يک روش مي گردد

 

 

اهمیت وتوجه جدی  واولویت بخشیدن به آموزش وپرورش

درقرون اخیرکشورهای غربی زودترازما به اهمیت وآثاراجمتاعی واقتصادی آموزش وپرورش پی بردند درحالی که جوامع توسعه نیافته آموزش وپرورش رامصرفی  وناکارآمد فرض می کنند

لذا آدم اسمیت اقتصاد دان کلاسیک

آموزش افراد  رادر واقع نوعی سرمایه گذاری می داند واظهار می دارد فردباآموزش توانا می شودوآموزش وپرورش یک نوع سرمایه گذاری ملی ورکن اصلی توسعه است

براین اساس ژاپن،آلمان،فرانسه،امریکا قطب های عمده صنعتی درصد قابل توجهی ازبودجه وسود ناخالص ملی خودرابه امر آموزش وپرورش کارکنان خود اختصاص

 می دهند

واعتقاد دارند که جامعه توسعه یافته باید ازنظر فرهنگی وعلمی به رشد وبالندگی برسدوآموزش وپرورش باید روحیه تولیدعلم واختراع وپیشرفت وکسب آگاهی را افزایش دهدوایمان دارند که انسان باآموزش وپرورش به سرمایه مبدل می شود وحقیقتا هر کشوری که دراین راه گام برداشت وتلاش وافر نمود بدون شک ازرشد وتوسعه ویژه ای درآینده برخوردارخواهد شد

درواقع منابع انسانی پایه های اصلی ثروت ملت ها راتشکیل می دهد وانسان راقادر

 می سازدتاازطبیعت وماشین بهتراستفاده نماید

پس نتیجه می گیریم مهمترین عوامل موثر برپیشرفت وترقی وتوسعه جوامع مدرن این است که ازآموزش وپرورش توانمند وکارآمد برخوردار هستند

مضافا اینکه آموزش وپرورش کانون انتشاردانایی است ودانایی مقدمه  توانایی است

چه نیکو شاعر پارسی فردوسی بزرگ سروده

توانا بود هرکه دانابود     زدانش دل پیر برنا بود                 

خردافسرشهریاران بود                 خردزیور نامداران بود

خردزنده جاودانی شناس         خردمایه زندگانی شناس

وچه نیکوترمولای سخن امیرالمومنین علی بن ابی طالب(ع) می فرماید

تفاوت هر فردی با فرد دیگر به علم ،دانش،خرد است

وامروز پیشرفت جهان توسعه یافته مدیون علم، خرد ودانش است

علم وتکنولوژی بارشد وگسترش وسیع وجهان شمول به عنوان عامل مهم واساسی درفرایند رشد وتوسعه اقتصادی واجتماعی وفرهنگی  جوامع بشری به حساب می آید

پیاژه عقیده دارد

هدف اساسی آموزش وپرورش بار آوردن وپرورش افرادی است که بتواند دست به کارهای خلاق وتازه بزند

به هرحال هر رشته ای دارای علم ودانشی است که بایدآن علم را آموخت وآموزش داد وبه مرحله عمل رساند

نقش معلم دراجرای سبک زندگی

حضرت امام خمینی( ره) بنیان گذار انقلاب اسلامی می فرماید

(وظیفه معلم هدایت انسان به سوی خداست)                                                    

 

نقش معلم در جامعه، نقش انبياست؛ انبيا هم معلم بشر هستند. تمام ملت بايد معلم باشند؛ فرزندان اسلام تمام افرادش معلم بايد باشند و تمام افرادش متعلم                            

 

دست تواناي معلم است که چشم انداز آينده ما را ترسيم مي کند. اگر مي بينيد که اميرمؤمنان، مولاي متقيان علي (ع) مي فرمايد: (من علمني حرفاً فقد صيرني عبداً)  هرکس چيزي به من بياموزد، مرا غلام خويش کرده است.    اين بيان براي ما درس است تا معلمان قدرخود را بدانند و تشخيص دهند که چقدر، وجود آنها در سرنوشت يک ملت مؤثر است

 

سرنوشت یک کشور ویک ملت  ویک نظام بعداز تودهای مردم در دست طبقه تحصیل کرده است

مقام معظم رهبری می فرماید

معلم در واقع شکل دهنده وپرورش دهنده گوهرها گرانبهاست وکودکان ونوجوانان کشورهستند ورسیدن به یک جامعه سرافراز،شجاع خرد ورز وآزاد ،عقلانی در گرو آموزش وتربیت صحیح کودکان ونوجوانان اگر معلم خوب عمل کند، صحيح عمل کند،نقش معلم و مربى در جامعه‏ى ما، نقش تراز اول است معلم است که ما را می تواند شجاع یا جَبان، بخشنده یا بخیل،

داکار یا خودپرست، اهل علم و طالب علم و فهم و فرهنگ،

یا منجمد و بسته و پای بند به تفکرات جامد بار بیاورد.

 

معلم است که می تواند ما را متدین، باتقوا، پاک دامن،

یا خدای ناکرده بی بندوبار، بار بیاورد با تدبير عمل کند، با دلسوزي عمل کند، به نظر ما همه مشکلات جامعه حل مي‌شود.

 

        لذا  ازآنجاییکه معلمان بعنوان قشری که مورداعتماد تمامی افراد وجامعه هستند وبیشترین مخاطبان جامعه رادراختیار دارد ومی تواند نقش بسیار موثری درسبک زندگی طیبه الهی داشته باشد

 الحمدالله سند تحول بنیادین آموزش وپرورش براساس منویات و بیانات مقام معظم رهبری  برگرفته ازآموزهای دینی وقرآنی و وارد کردن تعالیم روح بخش اسلامی درسبک زندگی ازطریق مدارس ودانش اموزان است واین مهم  تنهابا  ا فکا ر متعالی وتلاش معلمان متدین ومتعهد وبا ایمان وعلاقمند میسرمی باشد

وظیفه معلمان در ارائه وعملی نمودن سبک زندگی طیبه

1- تزکیه خودسازی بمنظوردیگرسازی

2 - ترویج تقوا ،ایمان ،علم و نظم

3- معلمان بدنبال اصلاح جامعه باشند نه معترض و تماشاگر

4- تولید علم و گرایش به علم اموزی

5- اشنایی به علوم قدیم وجدید

6- گسترش اگاهی به  جامعه جهت تغییرروش نامناسب زندگی

7-تعلیم  وتزکیه واقعی وآموزش  فلسفه معانی زندگی به نسل های آینده

8-اموزش آداب اسلامی

9-بوجود آوردن انگیزه مطالعه وکتابخوانی

10-ترویج روحیه خودباوری، صبروبردباری ،کارجمعی

11-افزایش حس همدلی وهبستگی وبرانگیختن حس رقابت سالم میان انان در کسب فضایل

12-تشویق به داشتن افکار مثبت ،همت بلند، امید به آینده، گنجکاوی وتن دادن به کار

13-گسترش فرهنگ کتابخوانی

14-گسترش فرهنگ تفکروتعقل

15-گسترش اعتمادبه نفس در کودکان ونوجوانان

16-گسترش فرهنگ اینده نگری

17-ترویج کار گروهی وهمکاری

18-افزایش حس رقابت سالم میان دانش اموزان

پاداش معنوی معلم

پیامبر(ص):

ارزش معلم برتری عالم برعابد مانند برتری من برکمترین شماست

ومی فرماید: خداوند فرشتگان واهل زمین حتی مورچه گان در لانه وماهی دریا برمعلم خوبی درود می فرستد

يكي از اهداف مهم آموزش و پرورش و وظايف به حق مسئولان در درجه اول، حس توجه به معلم و ايجاد فضايي مناسب و بر اساس عدالت و رفع تبعيض براي اوست تا بتواند در اين فضا خود را وقف جامعه و نسل هوشياري بكند كه ديگر با كلمات متناقض و بي توجهي، نمي توان آن ها را به بازي گرفت، توجه به معلماني كه شعله هاي آگاهي، روشني، تحوّل و بالندگي از آن ها نشأت مي گيرد و اگر معلم را رها كرديم و در وادي غم معيشت گرفتارش ساختيم، نسلي طغيان گر رها شده است و جامعه به گرداب رذيلت و پستي هدايت مي شود و اين نه شعار و بازي با كلمات كه واقعيّتي است كه آن را لمس مي كنيم و با نگاه عميقي به اطراف خود خواهيم دانست كه معلّمان چقدر مي توانند الگو باشند و در ساختن و بارور نمودن انديشه و رشد و شكوفايي مؤثرند و فراموش نكنيم كه جوامع پيشرفته، مسلماً" رشد و تحولات شگرف خود را مديون انسان هايي مي دانند كه عمر خود را صرف تعليم و تعلم مي نمايند و در تغيير اساسي و بنيادي ساختار جامعه بسيار تأثير گذارند و توجه به آنان در واقع ارج نهادن به جامعه و تمامي ملّت است و بي توجهي به آنان، در نظر نگرفتن نسلي است كه چونان سيلي ويرانگر، ريشه ها را به مخاطره انداخته، همه چيز را از بين مي برد

بدیهی است اگرقرار باشد به یک جامعه نمونه والگو تبدیل شویم ابتدا باید موانع توسعه راازسرراه برداشت وبا یک آمادگی  واستقبال همگانی   کج اندیشی ها وتفکرات وسلایق وچالش های اشتباه رابا گام های استواربرداشت ونسبت به بسترسازی و اصلاح جامعه اسلامی اقدام نمائیم

 

 

چالش ها وموانع موجود د رنظام آموزش وپرورش ایران

2-عدم جذب نیروهای نخبه ویا استخدام براساس معدل بالا درآموزش وپرورش

3-عدم ارزشیابی مستمر ازمعلمان

4-  پرداخت حقوق ومزایا براساس سنوات نه براساس توانایی ها وابتکارات ونوآوری

5- نا

16 توانای مالی  وکمبود سرانه  مدارس

6- دولتی بودن مدارس.

7- کمبود مساحت مدارس ونبود امکانات لازم مانند زمین  چمن ورزشی،سالن بدن سازی وورزش،سالن استخر ،رستوران،کارگاه فنی وحرفه ای،سالن آتی ورا یا نه

8-تصمیم گیری متمرکز ومرکزی ووزارتی درخصوص عنوان تدریس واداره مدارس

9-محدودیت زمانی حضوردانش آموزان درمدرسه و درزنگ های فوق برنامه

10-پایین بودن شان مقام معلم دراجتماع

11-پایین بودن سطح دانش ومهارت حرفه ای وبروز معلمان

12-پایین بودن حقوق ومزایای معلمان

13-نداشتن انگیزه ورغبت کار اضافه دراکثریت معلمان بدلیل پایین بودن معیشت اقتصادی

14-پایین بودن سطح سواد ودرآمد اغلب اولیا وبی توجهی به سرمایه گذاری برای تحصیلات فرزندان خود

15-عد م تناسب دروس با بازار کار واشتغال-ایستایی دربرابر تغیر وعدم مشارکت  عملی فرهنگیان دربرنامه های توسعه ای کشور

راهکارها

1-توجه به پژوهش وتحقیقات وتفکر ومطالعه وتولید علم

2-نگاه تولیدی وسرمایه ای به آموزش وپرورش

3-جایگزینی فرهنگ تولید بجایی فرهنگ مصرف

4-جایگزینی فرهنگ احترام، اعتماد،محبت،همکاری به جایی فرهنگ  دشمنی،قهر ،تنگ نظری ،بی تفاوتی

5- جایگزینی فرهنگ منافع ملی ونفع رسانی به همه وایثار  برمنفعت طلبی  وتنگ نظری وزراندوزی

 

6-جایگزینی فرهنگ عدالت گستری برفرهنگ تبیض ،پارتی بازی

7-جایگزینی فرهنگ قانون گرایی وضوابط برقانون گریزی وروابط

8- جایگزینی فرهنگ وحدت،یک دلی بجایی فرهنگ جناحی،باندی وطایفه ای

9-جایگزینی فرهنگ قدرت تغیر واصلاح برفرهنگ سنت های خنثی وبی اثر

10-جایگزینی فرهنگ تشویق معروفات بجایی فرهنگ منکرات

11-جایگزینی فرهنگ قناعت بجایی فرهنگ اسراف

12- جایگزینی فرهنگ خصوصی سازی برفرهنگ انحصاردولتی،واگذاری آموزش وپرورش به بخش خصوصی

13- جایگزینی فرهنگ  وتدبیر وافکار مثبت امید به آینده بجایی فرهنگ بی برنامه گی ،منفی گرایی ،یاس

14- جایگزینی فرهنگ هوشیاری،بیداری،بصیرت بجایی فرهنگ  سطحی نگری،سادگی، عوام زدگی

15-جایگزینی فرهنگ صداقت وراستی  امانت داری بجایی دروغ وفریب وخیانت

16-جایگزینی فرهنگ خود اشتغا لی  وصادرات بجایی فرهنگ شغل دولتی وواردات

17-جایگزینی فرهنگ بومی واعتماد به جوانان وبی اعتمادی به استکباربجایی قرهنگ  خودباختگی وغرب زدگی

18- جایگزینی فرهنگ مقاومت بجایی فرهنگ سازش

19-جایگزینی فرهنگ خدمت بجایی فرهنگ ریاست

20-افزایش حقوق ومزایای معلمان به منظور ارتقاء قدرت خرید وایجاد انگیزه درآنان

21-حذف آموزش رایگان عمومی به جهت مشارکت اغنیا درتوانمند سازی مدارس

22-ساخت مدارس مجهز باتمام امکانات لازم وافزایش ساعت بیشتر حضور دانش آموزان درمدرسه

23-سپردن اداره مدارس به دست هیات امنای اولیا

24-آموزش مستمرضمن خدمت معلمان  واحتساب وبهرمندی ازمزایای آن

26-تامین منابع درآمدی ازناحیه جذب نیروهای تحصیل کرده ازادارات،شرکت هاواحاد مردم وخیرین

27قدردانی ازمعلمان ممتازو ساعی وپرتلاش و اثرگذارومبتکرودارای تالیف وپژوهش

28-ایجاد عشق وعلاقه و انگیزه وامید به آینده بهتردرفراگیران

29-اجرایی برنامه های هنری ،ورزشی ،پرورشی، فرهنگی ،مهارتی و برگزاری مناسبت ها وهمایش ها واجرای برنامه های شاد بامشارکت همه معلمان ودانش آموزان

30-تثبیت مدیریت براساس شایسته سالاری نه جناحی وسیاسی

31-حضورفعال معلمان درآموزش سبک زندگی وتوسعه  درمدرسه وجامعه

32-توجه به فرد گرایی مثبت بمنظورشناخت خود وپی بردن به استعدادهاوتوانمندیهای خود

33-سپردن کارها به مردم (اجرای اصل 44)وافزایش گروه های نظارتی بجای بزرگ کردن دولت وخدمات دولتی

34-جایگزیتی فرهنگ سخت کوشی بجای فرهنگ راحت طلبی


مطالب مشابه :


تصویب نامه میزان افزایش حداقل حقوق و ضریب حقوق کارمندان در سال 91 - شماره 58404/ت48093ه

میزان افزایش حقوق کارمندان درسال ۹1 افزایش حقوق کارمندان در سال ۹1 حقوق کارمندان رسمی و




نقش آموزش وپرورش درسبک زندگی

وعدم مشارکت عملی فرهنگیان 20-افزایش حقوق ومزایای معلمان به پیش رو آبان92




برچسب :