ملایر / مهر 1392

تعطیلی عید قربان بهانه ای شد که مسافرتی به استان همدان داشته باشیم ، روز سه شنبه مورخ ۲۳/۷/۱۳۹۲ به همراه خانواده ام  و دوستم هستی ساعت ۱۴:۳۰ از طریق اتوبان تهران - قم و سپس از طریق جاده قم - سلفچگان - اراک به شهرستان ملایر رسیدیم .

با توجه به شلوغی جاده حدود ساعت ۹ شب به محل اقامتان که بسیار عالی بود رسیدیم . روز بعد که مصادف با عید قربان بود به داخل شهر رفتیم و از بازار شهر و پارک سیفیه دیدن کردیم، این پارک یکی از قدیمی‌ترین بوستان‌های طبیعی غرب کشور می باشد که در شمال شرقی این شهر در دامنه کوه گرمه قرار دارد. این باغ در مساحتی در حدود ۱۰ هکتار بنا شده و در سال ۱۳۰۴ توسط سیف الدوله؛ نوه فتح‌علیشاه قاجار در زمان حکومتش بر ولایت ملایر و تویسرکان احداث شد.

روز پنجشنبه به سمت نهاوند که در حدود ۵۵ کیلومتری ملایر بود  رفتیم و پس از دیدن این شهر به ملایر برگشتیم و از موزه تاریخی شهر ملایر که شامل موزه مردم شناسی و تاریخی بود دیدن کردیم .

شب قبل به بام ملایر رفته بودیم که در مسیر برگشت مجسمه های زیبایی را در کنار بلوار منتهی به این محل دیدیم برای همین به آنجا رفتیم و عکسهای جالبی با این مجسمه های کارتونی گرفتیم.

روز جمعه از طریق جاده همدان به سمت تهران حرکت کردیم که در بین راه به شهرستان تویسرکان که حدود ۲۵ کیلومتر از جاده اصلی جدا شده بود رفتیم ، این شهر بسیار زیبا و آرامش بخش بود و دارای درختان گردوی بسیار زیادی بود و بورس گردو در بازا این شهر از رونق خیلی خوبی برخوردار بود .

سپس به سمت همدان رفتیم و پس از دیدن شهرستان لالجین که محل ساخت و فروش ظروف سفالین استان همدان است به سمت تهران حرکت کردیم و ساعت ۹ شب به منزل رسیدیم و یک سفر دیگرم نیز به پایان رسید و با توجه به لذتی که از آن بردم منتظر سفر آینده ام هستم .

مسیر مسافرت ( از تهران - قم - اراک - ملایر - همدان - تهران )

با دوستم هستی روی شیر سنگی در پارک سیفیه شهرستان ملایر

مقابل عمارتی در پارک سیفیه شهرستان ملایر

روی مجسمه قو در پارک سیفیه در شهرستان ملایر

یادمان شهدای گمنام در بام ملایر

موزه ملایر در خیابان شهید مصطفی خمینی

در خانه تاریخی مرتضی خان لطفعلیان بنا شده

کنار مجسمه زرافه در خیابان منتهی به بام ملایر

کنار مجسمه ای مشرف به شهر ملایر

ورودی شهر تویسرکان ( شهر درختان گردو )

با دوستم در فروشگاه سفال در لالجین همدان

دفاتر خدمات مسافرتی اراک

150 هكتار از اراضي محلات به كشت چغندرقند اختصاص دفاتر خدمات مسافرتی اراک. پیام تور اراک.

شهرستان اراك

ایرانگردی-گردشگری-تور-سفر-توریسم آژانس مسافرتی تور از معادن شهرستان اراك می

تاریخ حرکت کاروان های شرکت جوانان اراک

تاریخ حرکت کاروان های شرکت جوانان اراک - برگزاری تور های آغاز سفر به سرزمین وحی از

آشنایی با استان مرکزی

ایرانگردی-گردشگری-تور-سفر-توریسم،نقشه دارای سکنه و ۴۶ آبادی خالی از اراک مکان های

نقشه راههای ایران- نقشه ایران- نقشه راه های ایران

ایرانگردی-گردشگری-تور-سفر-توریسم،نقشه در صورتی که از اینترنت تور . آژانس مسافرتی.

آشنایی با استان لرستان

ایرانگردی-گردشگری-تور-سفر آژانس مسافرتی تور استان لرستان از مكان هاي طبيعي

ملایر / مهر 1392

تعطیلی عید قربان بهانه ای شد که مسافرتی به استان ۳۰ از طریق اتوبان تهران اراک به

اراک / نورورز 1386

آژانس مسافرتی الی در ادامه مسافرت نورورز ۱۳۸۶ و پس از حرکت از سپس به اراک مرکز استان

نرخ جدید بلیط هواپیما

آژانس خدمات مسافرتی و گردشگری هانى سير اراک 1.552.650 941 پکیج تور اسکی گرجستان تا 25 فوریه 2013 .

شهرستان قم

ایرانگردی-گردشگری-تور-سفر-توریسم،نقشه قم از مناطق جهانگردی زيارتی و اراک و تهران