قله دماوند

روز سه شنبه ۲۹/۵/۸۷ ساعت ۶ به سمت دماوند حرکت کردیم . حدود ساعت ۹ به سد لار رسیدیم و برنامه این بود که شب آنجا بخوابیم و صبح زود به سمت گوسفند سرا حرکت کنیم . شب زیبایی بود .

سد لار از بالای قله

صبح به سمت گوسفند سرا حرکت کردیم .تو مسیر که داشتیم می رفتیم قله دماوند خودنمایی می کرد . دوست داشتم هر چه زودتر برم بالا . واقعا عظمتی است برای خودش .

گوسفندسرا

شروع حرکت از گوسفند سرا

از گوسفند سرا حدودای ساعت ۸.۳۰ به سمت پناهگاه ( بارگاه سوم ) راه افتادیم بعد از حدود ۳ ساعت به بارگاه سوم رسیدم . محو تماشای قله دماوند بودم . واقعا که کوه دماوند نمادی از استقامت است . قرار شد کمی استراحت کنیم و برای یکی تا دو ساعت برای هم هوایی تا بالاتر برویم و برگردیم .

عصر برای هم هوایی به سمت بالا حرکت کردیم و پس از یکی دوساعت برگشتیم به پناهگاه .

قرار شد شب استراحتی داشته باشیم و ساعت ۲ تا ۲.۳۰ به سمت قله حرکت کنیم . من شب نتونستم بخوابم شوق عجیبی برای بالا رفتن داشتم . از ساعت ۱۲ شب از پناهگاه بیرون آمدم که وضعیت هوا رو ببینم که چه طوریه چون اعلام شده بود که احتمالا" برف ببارد اما خوشبختانه وقتی از پناهگاه اومدم بیرون دیدم آسمان کاملا پر ستاره است البته هوا سرد بود . بالاخره ساعت حرکت فرا رسید پیش به سوی قله . آرام آرام به سمت بالا حرکت کردیم . هوا بسیار سرد بود و برفها هم یخ زده بودند . اما شوق رفتن داشتم و هیچکدام از این موانع را سر راهم نمی دیدم . برای نماز صبح توقف کردیم تا هم استراحت کوتاهی داشته باشیم و هم نماز صبح را بخوانیم . هنوز شب پرده سیاهش را از آسمان کنار نکشیده بود . ماه در آسمان بود  و ما هم با کمک نور ماه راهمان را پیدا می کردیم و به سمت جلو حرکت می کردیم . بالاخره کم کم زمان خودنمایی خورشید خانم فرارسید و داشت سرک می کشید و با قدرت تمام سیاهی شب را کنار می زد تا خود را نمایان سازد .بالاخره پیروز شد .

طلوع خورشید

آبشار یخی

وقتی خورشید خانم سرش رو از زیر چادر بیرون آورد به چیز بسیار زیبا و عجیبی برخورد کردیم . و آن هم سایه قله دماوند برروی کوه مقابل افتاده بود .

سایه قله دماوند

کم کم هوا روشن شده بود .وما هم همچنان در راه رسیدن به قله بودیم . حدودساعت ۹ صبح بود که به تپه گوگردی رسیدیم . نفس کشیدن سخت شده بود چون گاز گوگرد همه جا را گرفته بود بالاخره با سختی زیاد و تلاش فراوان توانستیم خود را به قله برسانیم . ساعت ۱۰ صبح به قله رسیدیم .

قله دماوند

بعد از حدود ۱ ساعت به سمت پایین حرکت کردیم .و آرام آرام به سمت پناهگاه آمدیم .

قله دماوند از جبهه جنوبی

اي نام قشنگ تو دماوند هم قافيه گشته با خداوند. البرز به ناز رفته تا عرش اي ديو سپيد پاي دربند

قله دماوند از جبهه غربی

گروه دوچرخه سواران برنامه صعود به قله دماوند را از چند ماه پيش برنامه ريزي كرده بودم و

آدرس نمایندگی دوچرخه های مریدا، جاینت، ژیتان، فوجی و ویوا در تهران:

دوچـرخـه ی کـوهسـتان ؛ یک ترکیب موزون از : انسان ، کوهستان ، ماشین ، ورزش و همزیستی با طبیعت.

قله دماوند از جبهه شمال شمال شرقی

گروه دوچرخه سواران باران - قله دماوند از جبهه شمال شمال شرقی -

گروه کوهنوردی و دوچرخه سواری دماوند بابلسر

كوهنوردي ايراني Iranian mountaneering - گروه کوهنوردی و دوچرخه سواری دماوند بابلسر - آرشيو سايت ها و

آشنايي با قله دماوند

.:::من و دوچرخه::: . - آشنايي با قله دماوند - ((بیا تو ضرر نمی کنی))

قله دماوند

واقعا که کوه دماوند نمادی از استقامت است . گروه دوچرخه سواري و طبيعت گردي آنادا - همدان ;

آشنایی با دوچرخه سواری کوهستان

دوچرخه سواران تبریز - آشنایی با دوچرخه سواری کوهستان - دوچرخه سواران تبریز (طاهرخانی ومقدم

ریکاوری با دوچرخه سواری بعد از بازگشت از قله دماوند در مسیر تبریز - صوفیان_ 22 / 03 /93

تیم یوز ایرانی بعد از بازگشت از قله دماوند در 22 خرداد ماه 93 تمرین دوچرخه سواری خود را با جدیت

دوچرخه ی کوهستان

دوچرخه های و علی اکبر ژاله آغاز، که حاصل این تلاشها منجربه نخستین صعود به قله دماوند