نایمیخن

همکارم، همونی که در پست قبلی راجع بهش صحبت کرده بودم، منو دعوت کرد تا با اونها به دیدن موزه ی رم باستان در شهر نایمیخن هلند برم. دعوت اکازیونی بود، با کمال میل دعوتشون رو پذیرفتم. قرار بود ساعت 10 مقابل آپارتمانم، همدیگرو ببینیم.

من که عادت وقت شناسی هلندیها را می دانستم، آماده و لباس پوشیده مشغول تماشای تلویزیون بودم که سر ساعت 10 صبح شنبه، همسر همکارم زنگ در خونه رو زد. در خونه رو قفل کردم و خودم رو به پایین ساختمون رسوندم و سوار ماشین قدیمی همکارم شدم. با استقبال و احوال پرسی گرم همکارم و همسرش مواجه شدم. از بودن در کنار این همکارم و خانمش احساس خوبی داشتم. هم سن و سال پدر، مادرم بودند و من احساس بودن در کنار پدر مادر بهم دست می داد.

1 ساعتی طول کشید تا به شهر نایمیخن رسیدیم. یکراست سراغ موزه که در مرکز شهر بود، رفتیم. ساختمان قدیمی و بزرگی بود که به نظر محل دائمی چنین نمایشگاههایی بود.

هلندیها عادت به خوردن قهوه در فاصله ی بین صبحانه و ناهار دارند. به همین خاطر اولین کاری که کردیم رفتن به کافی شاپ نمایشگاه و خوردن یک فنجان قهوه بود، کافی شاپ دکوراسیون مدرن و شیکی داشت.

بعد از خوردن قهوه  و تحویل دادن کیف و کاپشنهامون، راهی اتاق نمایش موزه شدیم، فیلمی ساخته بودند که توضیحی در مورد نمایشگاه واقع در موزه بود. یک ربعی از فیلم را تماشا کردیم، اما به دلیل اینکه زبان فیلم هلندی بود و من متوجه نمی شدم، ترجیح دادیم بازدید از نمایشگاه را شروع کنیم.

غرفه ی اول مربوط می شد به نحوه ی زندگی مردم  عادی در دوران پادشاهی رم باستان. از وسایل روزمره ی زندگی که اکثرا از سنگ یا آهن ساخته شده بودند گرفته تا وسایل جنگی و مجسمه های آدمهای مربوط به آن دوران.

غرفه ی بعدی مربوط به زندگی آدمهای پولدار و وابسته به دربار در آن دوران بود. از ظروف غذا و  تابلوهای نقاشی شان گرفته تا وانهای حمام شیر و سلطلهای مسی با طرحهای زیبای حک شده بر آنها.

غرفه ی سوم که برایم خیلی جالب و آموزنده بود، مربوط به مجسمه های غول پیکر یونانیان و مردمان رم باستان می شد. از ونوس و خدایان قدرت گرفته تا خدای آب و شراب و تولید مثل و ...

غرفه ی چهارم و آخر هم مربوط به جنگها و کشورگشاییهای پادشاهان رم باستان و نقشه های فرماندهی شان و کلا امور تاریخی سیاسی مربوطه.

موزه ی بزرگی بود، تقریبا تمام روز را در موزه گذراندیم، ناهار را هم ساندویج ساده ای داخل موزه باهم خوردیم.

پ.ن: تاریخ رم باستان به 2500 سال می رسه، برخی شهرهای شرقی هلند از جمله نایمخن هم جزء نواحی فرماندهی رم باستان بوده اند. ولی نواحی غربی هلند جدیدترند.

تصادف با کارنو میلک

خاطرات زندگیم در هلند - تصادف با کارنو میلک - تجربیات شیرین و تلخ زندگی کوتاهم در هلند

نایمیخن

خاطرات زندگیم در هلند - نایمیخن - تجربیات شیرین و تلخ زندگی کوتاهم در هلند

سفر یک روزه با دوچرخه

خاطرات زندگیم در هلند - سفر یک روزه با دوچرخه - تجربیات شیرین و تلخ زندگی کوتاهم در هلند

شام کریسمس

تجربیات شیرین و تلخ زندگی کوتاهم در هلند خاطرات زندگیم در خاطرات زندگیم در هلند.

سفر به پاریس بخش اول

خاطرات زندگیم در هلند - سفر به پاریس بخش اول - تجربیات شیرین و تلخ زندگی کوتاهم در هلند

پست هشتم efteling

خاطرات زندگیم در هلند - پست هشتم efteling - تجربیات شیرین و تلخ زندگی کوتاهم در هلند