گام هشتم

صبح سه شنبه سوم فروردین 1389 کمی زود شروع شد طوری که ساعت ۶:۳۰ صبح ما وارد شهر قونیه شدیم و اولین کارمان یافتن مقبره سلطان ادب پارسی حضرت مولانا بود. که ساعت ۷:۳۰ موفق به پیدا کردن پژوهشکده مولوی شدیم .مکانی که ظاهرا مخصوص برگزاری مراسم بزرگداشت مولوی بود و آمفی تئاتر رو باز بزرگی هم برای اجرای مراسم سماع داشت در کنار این مکان که ایستاده بودیم توانستیم قبه سبز رنگ آرامگاه مولوی را ببینیم و سوار ماشین شده به آنجا رفتیم اما ساعت بازدید مقبره از ساعت ۹ صبح بود بنابراین در فست فودی در همان نزدیکی صبحانه ای فست فودی خوردیم و در حال قدم زدن بودیم که یک فروشگاه چرم نظرمان را به خودش جلب کرد پایین رفتن از پله های فروشگاه یک ساعتی وقت ما راگرفت چرا که به علت مناسب بودن قیمت لباسها من که دختر خواهر شوهر گیری ام گل کرد با وجود علاقه نداشتن به پالتو چرم به علت اصرار های همسر محترم که در شهر خودمان نتوانسته بود برای خرید پالتو از چرم مشهد قانعم کند پاسخ مثبت دادم ویک پالتو دقیقا مثل پالتو زندایی ام خریدم البته از انصاف نگذریم کیفیت چرم ونوع دوختش اصلا با چرم مشهد قابل مقایسه نبود طوری که محسن هم با وجود داشتن کت چرم یک کاپشن چرم برای خودش خرید البته قیمتها هم فوق العاده خوب بود پالتو و کاپشنی را که در چرم مشهد به کمتر از ۲۵۰۰۰۰۰ ریال نمی توانیم بخریم آنجا به مبلغی حدود نصف کمتر خریدیم . از پله های فروشگاه که بالا آمدیم شاهد ورود و خروج مردم به ساختمان مقبره شدیم که نشان از شروع زمان بازدید بود مانیز با خرید بلیت هر یک به مبلغ ۲ لیره وارد مقبره شدیم نکته جالب ارادت خود مردم قونیه به حضرت مولانا بود که صبح ها قبل از رفتن به محل کار پشت در آرامکاه می آمدند ودعا می خواندند.به هر حال ما هم با پوشیدن کفشهای مخصوص موزه وارد ساختمان اصلی مقبره شدیم که در حین سادگی چه شکوهی داشت البته متاسفانه بردن دوربین وارد مقبره ممنوع بود ازنکات جالب دیگر اینکه در کنار تعداد بالای بازدید کنندگان خارجی از مقبره مولوی ما غیر از خودمان فقط یک خانواده ایرانی دیگر را دیدیم که برای زیارت آمده بودند. و اینکه اکثر بازدید کنندگان خارجی که حجاب نداشتند موقع ورود به محل آرامگاه حجاب بر سر می انداختند. پس از بازدید از محلی که آرامگاه مولوی بود و در اطرافش هم تعدادی از شاگردانش در خاک آرمیده بودند و خواندن شعرهای نوشته شده روی دیوار که همان شروع مثنوی بشنو از نی چون حکایت می کند بود وهمه هم خوشبختانه به زبان فارسی نوشته شده بود وارد موزه مولوی شدیم که در محل موزه به غیر از قرآن ،دیوان حافظ ورباعیات خیام به نمایش گذاشته شده لباسها ،صندوقچه و لوازمی باقی مانده از خود مولوی نیز چشم نوازی می نمود و جالب تر از همه محل تدریس مولوی بود که مجبورت می کرد چشمانت راببندی و مولانا را با چشم دلت هر چند که زیاد هم در حد توانت نیست در حال سماع ببینی. گذشت ساعت فرمان رفتنمان می داد و من را مجبور کرد بر خلاف میل باطنی ام عزم رفتن از شهری را کنم که هیچ موقع تصور هم نمی کردم بتوانم به آن قدم بگذارم . من هم پس از یاد کردن از استاد بزرگوارم جناب دکتر اشرف زاده که هر کجا هست خدایا به سلامت دارش و زنده کردن خاطرات کلاس مثنوی و استادان بزرگوارم آقای چم حیدری و میرزاده این شهر نه چندان مدرن اما پر از آرامش را ترک گفته و با یک دنیا خاطره خوش راهی شهر آنتالیا شدم. از جاده زیبای قونیه آنتالیا هیچ نمی توانم بگویم فقط بگویم حدود ساعت ۲ وارد شهر زیبای آنتالیا شدیم و تصمیم گرفتیم اول ناهار را صرف کنیم و سپس به جستجوی هتل مناسب بپردازیم . پس ازصرف ناهار دررستورانی حاشیه یک پارک  اول به منطقه لارا رفتیم تا هتل لارا را پیدا کنیم هتلی که قرار بود یکی از دوستان محسن که در آژانس مسافرتی کار می کرد برایمان رزرو کند اما نکته جالب این بود که در این منطقه هتل های زیادی با نام لارا بود که هرکدام با یک پسوند یا پیشوند از دیگری متمایز می شد به هرحال پس از تماس با ایران و اخذ اطلاعات کامل هتل توانستیم آن را پیدا کنیم هتل" لارا هادریانوس" که خوشبختانه برایمان رزرو نشده بود چرا که هم از دریا فاصله داشت وهم اینکه زیاد فضای مناسب و تمیزی نداشت بنابراین تصمیم گرفتیم هتل "جندر" هتلی که مرتضی ووجیهه هنگام سفر به آنتالیا در آن اقامت داشتند را پیدا کنیم که متاسفانه پس از کلی گشتن و پیدا کردن این هتل زیبا متوجه شدیم تمام اتاقهای هتل رزرو شده اندبنابراین به منطقه لارا برگشتیم  و به هتلی که سر راهمان بود هتل "کلوب سرا " هم سری زدیم که فوق العاده هتل لوکسی بود اما متاسفانه قیمت اتاقهایش خیلی بالا بود اتاق دو تخته برای هر شب حدود ۱۵۰۰۰۰۰ ریال پس از اقامت در این هتل نیز صرف نظر نموده و راه همان منطقه لارا را در پیش گرفتیم و توانستیم در هتل چهار ستاره "لارا اگری جنتو" اتاق دو تخته به قیمت شبی ۵۰ دلار و اتاق سه تخته ۸۰ دلار را همراه با صبحانه بوفه باز رزرو کنیم و با رزرو هتل به مدت ۲ شب اولین روز اقامت در آنتالیا و چهارمین روز سفر را به شب رساندیم.

چرم مشهد (2)

4 آوريل 2014 ... از سرزمینهای جنوبی - چرم مشهد (2) - گاه نوشت های امیرعلی - eskele - از سرزمینهای جنوبی.

اگه میری مشهد

عید امسال هم داره از راه میرسه و خیلیا قصد مسافرت دارن ، اگه تصمیم رفتن به مشهد رو .... میکنند که احتمالا اسماشونو شنیدید ، چرم مشهد و البسکو معروفترین هاشونن ، چرم

مشهد قطب تولید چرم سبک در کشور است

مدیرعامل شرکت تعاونی چرم سازان مشهد با اشاره به اینکه 20 واحد فعال و 15 واحد غیرفعال در (شهرک چرم شهر) فعالیت می کنند، گفت: مشهد قطب تولید چرم سبک در کشور

گام هشتم

... نداشتن به پالتو چرم به علت اصرار های همسر محترم که در شهر خودمان نتوانسته بود برای خرید پالتو از چرم مشهد قانعم کند پاسخ مثبت دادم ویک پالتو دقیقا مثل پالتو

صنایع دستی

ست کیف دوشی و کیف پول چرم اشبالت. ۹۵ هزار تومان. کیف پول ۳۲ هزار تومان. ست کیف دوشی و کیف پول تیکه دوزی. ۱۰۰ هزار تومان. کیف دوشی چرم اشبالت.

56- نخستین سازه با معماری مارپیچی شکل (بدون پله)

همراه با حضور برندهای معتبر ایران و جهان مانند پوشاک برندس، پوشاک سالیان، ال جی، سامسونگ، سونی، چرم مشهد، پوشاک جیوردانو، پوشاک زارا، پوشاک بالنو، فروشگاه

تصاویری از رشته کوههای هزار مسجد - روستای چرم کهنه

تصاویری از رشته کوههای هزار مسجد در محدوده روستای چرم کهنه در 8 کیلومتری غرب شهرستان کلات- امروز یکشنبه 20 بهمن ماه 1392 برای دیدن تصاویر و نقشه ها در اندازه و

معرفی اعضای انجمن صنعت چرم

چرم دلیر. ۰۲۹۲۴۳۵۳۲۴۲. ۰۲۹۲۴۳۵۳۷۰۰. کیوان خادم حسینی. چرم خادم حسینی. ۰۲۹۲۴۳۵۳۴۶۵. فرج اله دباغ. چرم حقیقت .... شرکت چرم مشهد. رضا حمیدی. ۰۵۱۲۲۵۵۴۲۳۲.

برند های چرم ایران

معرفی بهترین برندهای چرم در ایران. صنعت چرم ایران دارای برندهای بسیار مشهور و نام آشنایی است که می تواند تامین کننده ... چرم مشهد http://www.mashadleather.com

چى با خودمون ببریم به نقل از ابلی ابرود

اگر وسايل چرمی دوست داريد اينجا بخريد (چرم مشهد - درسا - چرم ميش) که کيفيت و قيمت بهتری به نسبت اونجا دارند 8. کمی سوغاتی ايران که اگر خواستيد به استادتون