سفر به مشهد (روز اول)

سفر به مشهد
Mashhad

دمدمای ظهر تصمیم گرفتیم که سفری دو روزه به مشهد داشته باشیم.چون حیف بود تا گنبد اومده بودیم و تا مشهد(خراسان رضوی) راهی نبود. به راحتی تونستیم از پایانه گنبد بلیط رزرو کنیم و ساعت 10:30 ساعت حرکت بود.البته بعد از خداحافظی با دوست و خانواده خونگرم و مهمان نواز نهضتی، به پایانه اومدیم و سوار اتوبوس ساعت 9:30 شدیم و یک ساعت هم زودتر راهی مشهد شدیم.با توجه به پلیس راه های متعدد در جاده مسیر 5 و نیم ساعته حدود 8 ساعت طول کشید.صبح اول وقت مشهد بودیم.

صبح مشهد خیلی سرد بود و ما هم چون بدون برنامه قبلی به مشهد رفتیم با توجه به اینکه شب عید وضعیت اسکان نیاز به رزرو و نیاز به هماهنگی از قبل داره، می دونستیم که جا گیرمون نمیاد.

پایانه امام رضا(ع)

حس نوستالژیک سفر با پیکان جوانان و چمدانهای مسافری

از ترمینال اتوبوس بی آر تی برای حرم هست.ما هم راهی شدیم.پیشنهاد می کنم از باجه خرید کارت شارژی بلیط، یک کارت اعتباری خریداری کنید. اتوبوس های تندروی مشهد به نسبت از تاکسی ها هم به صرفه تر و هم سریعترند. یه ساعتی بود که داشتیم از هتل ها و هتل آپارتمانها و حتی سویت ها و مراکز اقامت و منازل شخصی استعلام می گرفتیم، اما همشون پر بود و جای خالی نداشتن. به یاد یکی از دوستا اوفتادم که اهل همین اطراف بود و با یه تماس تونست جایی را برای ما رزرو کنه. برای رسیدن و پیدا کردن محل اقامتمون که یه سویت دربست بود با صاحبخانه هماهنگ کردیم و راه افتادیم. سر راه به موزه نادر هم سری زدیم و از مجسمه ایی که با تراشکاری هنرمندانه به سبک مجسمه های رنسانس بر بالای سکویی نصب شده بود هم چندتا عکس گرفتیم ولی به دلیل کمی وقت نمی تونستیم از موزه هم بازدید کنیم چون با صاحبخانه قرار داشتیم.

مجسمه نادر

خودمون رو به محل قرار رسوندیم و با میزبان به منزل رفتیم و از سنگینی ساک ها و وسایلمون خلاص شدیم و بدون معطلی یک برنامه فشرده تنظیم کردیم و به راه افتادیم. اولین جا، حرم مطهر امام رضا (ع)، امسال بیشترین سفر نوروزی رو داشت. خیلی شلوغ بود. با توجه به اینکه ورود دوربین به داخل حرم ممنوع بود، عکس های داخل حرم رو با دوربین موبایل گرفته ایم.

این عکس از پایه رحل گرفته شده است

کوچه های خراسان تو را می شناسند

شعر از: قیصر امین پور

مقبره شیخ طوسی

زیارت امام هشتم شیعیان پر از شور و معنویت بود. موزه فرش و گشتی در اطراف حرم برنامه بعدی بود. مشهد خیلی تغییر کرده. آخرین بار حدود ده سال پیش مشرف شده بودیم.

کوچه پشت حرم : موزه مردم شناسی

موزه فرش

بازار امام رضا

طلای سرخ

مرکز تجاری امام رضا (ع)
شب داشت از راه می رسید و ما بایستی برمی گشتیم خونه. بعد از صرف شام و خستگی راه، زودتر برای استراحت و تجدید قوا برای فردا به خونه برگشتیم و بعد از برنامه ریزی برای فردا، خوابیدیم.

ادامه دارد . . .

در ميزگرد تخصصي خراسان با حضور ۸ مدير حوزه شهرسازي و معماري شهرداري مشهد مطرح شد

روزنامه نگار - در ميزگرد تخصصي خراسان با حضور ۸ مدير حوزه شهرسازي و معماري شهرداري مشهد مطرح

سفر به مشهد (روز اول)

سفر به دیگر سو - سفر به مشهد (روز اول) - گردشگری و گردشگري - طبيعت گردي كتيوك

تور سفارشی | تور ایرانگردی | تورهای ایرانگردی | تور داخلی | تور دربستی | تور قراردادی | تورهای داخلی

تورهاي شهر گردي تور اصفهان تور شيراز تور چهار محال و بختياري تور كهكلويه و بوير احمد تور

چالوس گردی - (آیگان،سیرا،لیلستان)

سفر - مشهد. سفر - گردشگري - طبيعت گردي كتيوك

كرج گردي - (پرسه در شهر)

سفر به دیگر سو - كرج گردي - (پرسه در شهر) - گردشگری و سفر - مشهد. سفر -

یادگاری از خواجه نصیر الدین طوسی

بانك جامع گردشگری طبيعت گردي ایران، ایرانگردی یك برج زیبا در مسیر مشهد- قوچان، مسافران

كرج گردي - كاروانسراي شاه عباسي

سفر به دیگر سو - كرج گردي - كاروانسراي شاه عباسي - گردشگری و سفر - مشهد. سفر -

استان خراسان رضوی

گردشگری ایرانگردی، جاذبه های دیدنی ایران - استان خراسان رضوی - بانك جامع گردشگری طبيعت گردي

تهران گردي - هتل نادري

تهران گردي گشت شهري با دوستان Tehran كليساي حضرت مريم.هتل نادري. موضوع : يك روز در پايتخت