مسافرت

ایام تعطیلات اگر برنامه نداشته باشی مسافرت های فوری را باید جایگزین کنی ، این شاید بدون مقصد حرکت کردن مطلوب خیلی ها نباشد ولی من همواره از چنین مسافرت هایی استقبال کرده و  لذت می برم .

تغییر برنامه :

درسته ، از برنامه جنگل نوردی خلخال به اسالم به بهانه حضور در اردوی یخچال شمالی قله سبلان جا ماندم ، صبح روز اول تعطیلات را در کنار مربیان و مدرسان شرکت کننده در دوره فشرده طبیعت راهنمایان کوهستان در موسسه ارسباران بودم ، برنامه سبلان توسط فرماندهی منزل وتو شد و قرار شد مسافرتی را ترتیب دهم ، حرکت کردیم ... کجاش زیاد مهم نبود ، بدون برنامه مسافرت مان را آغاز کردیم ،  با سرعت هر چه تمام تر به دستور همسر محترم و دو نفری ... ابتدا راه سرعین در استان اردبیل را پیش گرفتیم ، سر از اتوبان قزوین زنجان در آوردیم و وارد اتوبان شدیم .... بعد از عوارضی گفتم قرار بود از جاده رشت برویم ولی خوب مسیر را ادامه دادیم ...

شروع سفر :
 از روز چهارشنبه 15 خرداد 92  آغاز شد و از استان زنجان  شروع کردیم ، توقفی در شهرستان هیدج و به دیدار یکی از بستگان در این شهر رفتیم ، ماجرای عجیبی دارم این فامیل دور ، پیرزنی است حدود 90 ساله ، بدون فرزند و از سادات بزرگوار است ، از وقتی من می شناسم اش مال و املاک اش را فروخته تا به قول خودش آخر عمری زندگی کند ، سرمایه به آخر رسیده ولی خداوند عمر او را طولانی نموده است .
 فرصت داشتم راه جدیدی را برای رفتن به استان گیلان انتخاب کردیم ، قبل از زنجان وارد جاده زنجان به طارم شدیم . برای رفتن به اردبیل از جاده های مرتفع  زنجان به طارم ، آب پر ، گیلوان  و سپس رودبار و رشت و  فومن  ، آستارا به اردبیل را انتخاب کردیم .

جاده زنجان به طارم :
یکی از جاده های زیبا و مرتفع بین زنجان و طارم که بسیار خوش منظر با دیدی عالی است ، مسیر جاده حداقل 8 تا 10 درجه خنک از مناطق اطراف است و وزش باد آنرا بسیار مطلوب نموده است ، اگر پیچ و خم های جاده شما را اذیت نکند از جاده های قشنگی است که اگر فرصت داشتید می توان آنرا یک بار امتحان کنید . به طارم و ادامه مسیر به سمت گیلوان شما را پشت دریاچه سد منجیل مواجه می کند که خنکای آن بسیار مفرح و با نشاط است . شدت باد در کنار ساحل دریاچه اینقدر زیاد است که شما را به یکی از رویایی ترین مناطق وصل می کند .
طالش آستارا :
برای شب مانی شهرستان فومن را انتخاب کرده بودیم ، در آلاچیق هایی که در پارک اصلی شهر تبعییه شده است ، نیازمند ضوابط خاصی نیست ولی یک نا هماهنگی در اسکان این آلاچیق ها باعث شد تا ما به نفع یک خانواده دیگر کنار بریم و ترجیح دهیم شب را در چادر به سر ببریم ، جا مناسب هم برای چادر گیرمان نیامد تا اینکه حرکت مان به سمت آستارا به طالش رسیدیم و در آنجا شب مانی داشتیم .
شب مانی در طالش و ادامه مسیر به سمت شهرستان آستارا ، بازدید از بازارچه محلی آستار و تماشای ساحل دریا در یک روز گرم و آفتابی ، و حرکت به استان اردبیل و شهرستان اردبیل را داشتیم ، بعد از آستارا ورود به جاده آستارا به اردبیل که بخش عمده آن در مرز بین دو کشور ایران و آذربایجان و اقع شده و به گردنه حیران نیز معروف است ، جاده حیران یکی از زیباترین جاده های ایران است .

تله کابین حیران ، فندقلو  در گردنه حیران :

بله این ته کابین هم در گردنه حیران احداث شده همراه با یک پیست کارتینگ ، خیلی زیبا و دیدنی ، راستی تا یادم نرفته کابین های این تکه کابین هم عادی است و هم VIP  ( وری ایمپورتند پِرسون  ) برای آدم های خیلی مهم ، کابین وی آی پی داری صندلی مبله بسیار زیبا ، امکانات پخش موسیقی و ... می باشد .

توقف در سرعین :
و سپس توقف در شهرستان توریستی سرعین که به شهر چشمه های بهشتی معروف است  ، سرعین به یمن داشتن آب های گرم معدنی ، که خواص درمانی بسیاری برای آن بیان می شود ، روز به روز در حال گسترش است ، یکی از شهرهای توریستی ایران که تعداد هتل ها و مسافرخانه های آن فکر می کنم بعد از شهر مقدس مشهد رده دوم را در کشور داراست و این نشان می دهد که آب و هوای این شهر برای بسیاری از مسافران مجذوب کننده است . علی دایی سرمربی تیم پرسپولیس و تیم پرسپولیس نیز در سرعین اردو زده بود .

پیست اسکی آلوارس در ارتفاعات سبلان :
 دیدار از دامنه های سبلان و پیست اسکی آلوارس و عشایر و ییلاق های آبا و اجدادی مان ، همان ییلاق هایی که در دوران کودکی دامنه های سبلان را در نوردیده ام و اینکه به یمن مرکز تفریحی و توریستی آبادانی باعث شده تا چادرهای عشایری با وانت و اتومبیل حمل شد ، فعالیت که در زمانی نه چندان دور یک سفر طولانی و طاقت فرسا تلقی می شد . در بازگشت منزل خواهرم در سرعین میهمان هستیم و صبح روز بعد برای رفتن به یکی از آبگرم های سرعین حرکت می کنیم . پس از بازگشت به همراه یکی از بستگان که اهل سرعین می باشد به سمت منزل حرکت می کنیم در حالیکه مغازه داران آشنا هر یک ما را به صبحانه دعوت می کند ولی یکی از آنها سرشیر و عسل را به دستمان می دهد و فطیر ( همان نون شیر مال منطقه اردبیل ) هم توسط دوستی دیگر که از روستای شایق آورده است تحویل ما می دهند تا صبحانه مان بسیار مقوی باشد .

بازدید از دریاچه نئور در جاده اردبیل به خلخال :

پس از صرف صبحانه و گشت و گذاری دیگر در سرعین ، حوالی ظهر به سمت اردبیل حرکت می کنیم ، مقصد مان دریاچه نئور در ارتفاع 2500 متری است .
دریاچه نِئور دریاچه‌ای ما بین شهر اردبیل و شهر خلخال در مرز بین استان گیلان  و استان اردبیل است.

این دریاچه در ۴۸ کیلومتری جنوب شرقی اردبیل به‌طرف خلخال در یکی از دره‌های کوهستان باغیرو و در ارتفاع ۲۵۰۰ متری از سطح دریا با مساحتی بالغ بر ۲۱۰ هکتار و عمق متوسط ۵ متر است.

پس از طی چهل کیلومتر از شهر اردبیل به سمت شهر خلخال به ده بودالالو می‌رسیم. سپس می‌بایست جاده‌ای به طول سیزده کیلومتر را به سمت بالای کوه طی کرده تا به دریاچه رسید. این دریاچه دارای نوعی ماهی به نام قزل‌آلای رنگین کمان می‌باشد. جاده کوهستانی برای رسیدن به این دریاچه آسفالت بوده، ولی جاده دور دریاچه خاکی می‌باشد.متأسفانه نزدیک به دو سال است که ماعی در دریاچه وجود ندارد.

ماهی‌های دریاچه نئور هر سال پیش از زمستان صید و جمع‌آوری می‌شوند زیرا در اثر یخ زدن دریاچه این ماهی‌ها نمی‌توانند در زمستان زنده بمانند و پس از زمستان دوباره ماهی‌های کوچک پرورشی در نئور رها می‌شوند. با بهره‌گیری از آب این دریاچه، تعدادی استخر پرورش ماهی نیز در پیرامون اردبیل درست شده‌است.

ناهار روز جمعه را در کنار دریاچه مرتفع نئور اردیبل صرف کردیم و بازدیدی از اطراف دریاچه ، روستای 10 تا 15 خانوارد نئور و همینطور طبیعت بسیار زیبای آنرا در بایگانی ذهن تصویر برداری کردیم .

در بازگشت به سمت خلخال از جاده مرتفع دیگری به نام سرچم به اتوبان زنجان تبریز و از آنجا هم تهران ............

آدرس و شماره تماس ستاد اسکان فرهنگیان شهرستانهای استان گیلان

امور تعاون و رفاه کارکنان و بازنشستگان محترم آموزش و پرورش ناحیه 2 رشت آدرس و شماره

هوا شناسی ایران

قوچان آبادان اهواز کاشان امیدیه بندر عباس بوشهر اراک رشت گرگان های پیش بینی آدرس

خاطرات شهيد برونسي‌

بعد كه آدرس مسافرخانه را دادم توانستم بيايم. افطاری رشت نوشته های

مسافران محترم توجه فرمایند :

شما قرار است مسافر مسافرخانه های ارزان قیمت شوید برای پیدا کردن آدرس، مودب و رشت امتحان

مسافرت

بعد از عوارضی گفتم قرار بود از جاده رشت هتل ها و مسافرخانه های آن فکر می _آدرس وب سایت ها

پنجمین دوره مسابقات ریتد اوپن نوروز اصفهان

لیست هتلها و مسافرخانه های شهر اصفهان به لیست مهمانپذیر های استان اصفهان(آدرس رشت آباد

چـگونه کـم هـزینه تـر سـفر کــنیم؟

سایت می توانید از آخرین اخبار علمی درباره پزشکی کوهستان و بیماری های مرتبط آدرس پستی

آشنایی با آثار تاریخی شهرستان بروجرد در تور گردشگری جشنواره نوروز 1393 بروجرد

جاذبه های آدرس: بروجرد-سه 42622536-066 ،هتل پرشین واقع در ابتدای گلدشت، و مسافرخانه نوید از