موزه ملی هنر اثری از سزار پلی

«سزار پلی» معماری دورگه آمریکایی-آرژانتینی است که شهرت بسیاری در طراحی ساختمان های بلند مرتبه و آسمانخراش ها دارد. وی سال ها مدیر بخش معماری دانشگاه «بیل» بوده و از جمله آثار او می توان به «برج های دوقلوی پتروناس» در مالزی اشاره نمود. موزه ملی هنر در «اوسکا» نیز از دیگر آثار مهم این معماری می باشد.

http://www.0up.ir/do.php?imgf=136057795633824.jpg http://www.0up.ir/do.php?imgf=136057831158461.jpg

 

سایت در نظر گرفته شده برای موزه ملی هنر در بخش الحاقی جدیدی به دومین شهر ژاپن، اوسکا، از یک سو فضای کافی برای پراکندگی و وسعت پروژه در اختیار نگذاشته و از دیگر به عنوان محلی برای قرارگیری یک نشانه شهری جدید پیش بینی شده و چالشی اساسی را برانگیخته بود. این سایت محدود ولی دارای موقعیت ویژه در جزیره «ناکونو» که هم اکنون به عنوان یک دروازه جدید فرهنگی و تجاری برای اوسکا شناخته می شود و به سرعت در حال توسعه است.

مطابق دستور دولت ژاپن، موزه ملی هنر از یک منطقه دور افتاده در حومه شهر اوسکا، می بایست به این منطقه منتقل گردد که بناهای مهمی نظیر موزه علم در مجاورت موزه ملی هنر و ساختمان اداری «ناکونوشیما میتسووی» که توسط سزار پلی طراحی شده را در خود جای داده است.

http://www.0up.ir/do.php?imgf=136057795628341.jpg

«سزار پلی» معماری که پیش از 100 جایزه معماری را از آن خود کرده است در پاسخ به چالش های موجود در سایت راه حل جالبی را به کار بست. پیشنهاد سزار پلی این بود که فضای نمایشگاه را در سه طبقه بطور کامل در زیر زمین قرار دهد و سقف عظیمی از شیشه و فلز با فرمی مونومانتال(مجسمه وار) در تراز خیابان بر روی آن سوار کند که موزه را به یک نشانه شهری مهم تبدیل کند. این تندیس همانند پروانه ای که از پیله خود خارج می شود، با ارتفاع پیش از 50 متر به بالا اوج می گیرد و بطور ارگانیک به بنا گره می خورد. این سازه عظیم با المان های خطی از جنس فولاد با پوشش تیتانیوم ساخته شده است .

http://www.0up.ir/do.php?imgf=136057795635245.jpg 

 لابی ورودی پوشیده شده از شیشه در زیر این نورگیر بزرگ قرار گرفته است. گالری ها و فضاهای نمایشگاهی در طبقات تحتانی نور طبیعی را از این نورگیر دریافت می کنند، علی رغم قرارگیری گالری ها در زیر زمین طراحی داخلی به گونه ای است که ورود و جاری شدن نور طبیعی را در سرتاسر نمایشگاه امکان پذیر می سازد، و طرح نورگیر از شیشه و فلز، رقصی پیوسته در حال تغییر از سایه ها را در فضای عمومی ساختمان پدید می آورد.

 

محمد حسن سرائی 04.gif


مطالب مشابه :


واژه نامه چوب

صنايع چوب و مبلمان چوب 0 یا پانه و فانه 0 چوبی باشد که درود گران در میان چوب دیگر نهند تا




اختلاف دیدگاه معماران کلاسیک و مدرن در چیست؟

ورق های کامپوزیت پانه مبلمان خانگی و اداری ایتال فوم ; دستگیره های




طراحی داخلی در معماری خانه های ایرانی

ورق های کامپوزیت پانه مبلمان خانگی و اداری ایتال فوم ; دستگیره های




معماری خوابگاه دانشجویی

ورق های کامپوزیت پانه مبلمان خانگی و اداری ایتال فوم ; دستگیره های




بررسی انواع مختلف کاروانسرا ها در ایران

ورق های کامپوزیت پانه مبلمان خانگی و اداری ایتال فوم ; دستگیره های




تحلیل و بررسی معیارهای طراحی فضاهای آموزشی

ورق های کامپوزیت پانه مبلمان خانگی و اداری ایتال فوم ; دستگیره های




موزه ملی هنر اثری از سزار پلی

ورق های کامپوزیت پانه مبلمان خانگی و اداری ایتال فوم ; دستگیره های




نمای پنجم در معماری ایران

ورق های کامپوزیت پانه مبلمان خانگی و اداری ایتال فوم ; دستگیره های




پلی کربنات جایگزینی برای شیشه

ورق های کامپوزیت پانه مبلمان خانگی و اداری ایتال فوم ; دستگیره های




برچسب :