قلعه بابک خرمدین 90/4/17 همراه با انجمن کوهنوردان زنجان

در ادامه مسیر به یک اطاقک کوچک رسیدیم که قبل از تنگه جدیدا" ساخته شده بود و جملاتی را بزبان ترکی نوشته بود و ما بدون توقف از کنارش رد شدیم و به تنگه معروف رسیدیم که این تنگه همگی ما را مجبور به خط کرد و همگی پشت سرهم حرکت کردیم چون عرضش به قدری بود که تنها یک نفر با کوله و تجهیزات میشد ازش رد شد , بلافاصله بعد از تنگه قلعه نمایان شد و عظمت و ابهت آن بقدری بود که ناخودآگاه بچه ها دست بلند کردند و سلام به بابک خرمدین داشتند که از فرصت استفاده کردیم و عکسهای زیبائی از صفوف منظم همنوردان گرفتیم,در این لحظه بود که مامور انتظامی که ما متوجهش نبودیم جلو آمد و سرپرست گروه رو خواست که  آیاز و من جلو رفتیم و اون بخاطر سلام به بابک به ما تذکر داد و اسامی گروه رو نوشت و آیاز مجوز برنامه و تائیدیه هیئت رو نشونش داد و بالاخره مامور آیاز رو واداشت چند تا از عکسهای گرفته شده رو پاک کنه و به مسیر ادامه دادیم, واقعا در آذربایجان جای بسی تاسف هست که شاهد چنین صحنه هائی باشیم و برای قهرمان ملی خود که زمانی  برای آزادی و استقلال این مملکت ,جان خود را نثار کرده است, نتوان سلام کرد و یادش را گرامی داشت.

مسیر بعد از تنگه با مرمت ,بصورت سنگ فرشی در آمده که با اینکه موجب زیبائی آن شده ولی قدمت و طبیعت بکر قلعه رو خدشه دار کرده و البته جا دارد از ایجاد سکو برای چشمه آب در آن نقطه قدر دانی گردد و جای تعجب است که با وجود چشمه آب , چرا سرویس بهداشتی مناسبی که برطرف کننده نیازهای خیل بازدید کنندگان از قلعه باشد در آن محل احداث نگردیده و تنها به یک سرویس کوچک بسنده کرده اند که آنهم اغلب اوقات خراب میباشد.

داخل قلعه هم باز سازی و مرمت گشته ولی هیچ مشخص نیست که اطاقهای موجود به چه مناسبتی استفاده میگردیدند و بهتر بود حداقل یک نقشه کامل از آن تهیه میشد و روی دیوار نصب میشد ویا گروهی از میراث فرهنگی در روزهای پر تردد در آنجا حضور داشتند و در مورد قدمت و اهداف قلعه توضیح میدادند که متاسفانه بجای آنها چند مامور نیروی انتظامی مستقر بودند که اجازه ایستادن روی دیوار قلعه را نمیدادند و برخورد بدی با جمعیت داشتند طوری که انگار آنان زندانبانان آن قلعه اند و بازدید کنندگان نیز زندانیان قلعه !!!! ونیز سابقا رسم بر این بود که عاشیق ها در داخل قلعه به شادمانی مردم میپرداختند که با وجود مامورین این نیز منع بود و حتی خود مردم هم دیگر اشتیاقی به زیاد ماندن در قلعه نداشتند وخستگی راه تموم نشده اقدام به بازگشت میکردند و این مسئله آینده قلعه را با مشکل مواجه خواهد ساخت و بهتر است هرچه سریعتر درون قلعه از مامورین انتظامی تخلیه گردیده و نفراتی از میراث فرهنگی مدیریت آن را عهده دار شوند

طبق قرار قبلی مسیر برگشتمان از دره و منطقه جنگلی بود و برای همین با ترک قلعه از دره ای با شیب تند سرازیر شدیم,موقعیت این دره طوری بود که اطراف آن با کوههای بلند احاطه شده بود و صدا درآن انعکاس زیبائی داشت و اکثر بچه ها از جمله خودمن تمام عقده های خودمون رو با جیغ زدن های بلند خالی میکردیم تا تمامی تنشهای درونی خود را که بخاطر زندگی شهری و رعایت ادب اجتماعی نتوانسته بودیم در مقابل ناملایمات زندگی و حق کشی های واضح,  اعتراض خود را اعلام کنیم و سر ظالمان داد بزنیم را اینجا از خود بیرون کنیم تا تبدیل به عقده روانی در وجودمان نگردد.

دقیقا در زیر صخره بلند قلعه و در ابتدای مسیر جنگلی, چشمه بسار گوارائی وجود داشت که مجددا قمقمه هامون رو پر کردیم و در ابتدای جنگل زیر درختان زیبا که سایه شان راتقدیم ما کرده بودند,برای نهار توقف کردیم و ما که 3 نفری نهارمون رو در کمپ جاگذاشته بودیم,با دعوت خانم یوسف پور مهمون اونا شدیم و شوهر ایشون هم سوپ بسیار خوشمزه ای تهیه فرمودند که من هنوز هم طعم آنرا بیاد دارم و واقعا دستشون درد نکنه که به داد ما و مخصوصا دوست عزیزم رسیدند وگرنه نمیدونستم که با غرغر این دوست چطوری از اون جنگل جان سالم بدر میبردم.

بعد از نهار انگاری همه جون گرفته بودند , و سریع حرکت میکردند و منی که میخواستم از زیبائیهای جنگل بیشتر استفاده کنم, ولذا ما چند تن همه اش نفرات آخر بودیم و آقای مهرداد حیدی که 40-50 متر طناب صخره نوردی به دور گردن خود داشت و عقبدار گروه بود, مدام بالا سر ما بود که از گروه عقب نمونیم و ما هم هرجا رسید عکسشو انداختیم که حال کنه.

در آخر ساعت 4 بود که به کمپ رسیدیم و بعد ار نیم ساعت توقف به طرف تبریز حرکت کردیم و از بستان آباد من از گروه خداحافظی کردم و به تبریز برگشتم ,لحظه خداحافظی خیلی برام سخت بود و دلم میخواست با اون بچه های صمیمی به زنجان برم ولی چه کنم که ترسیدم اونجا بهم رو ندن و لذا سلانه سلانه به دیار خود برگشتم

آقای امیر ملکی وبلاگ روزها میگذرد

خرید پستی بازی قلعه 4

دسته بازی سرگرمی زیردسته راهبردی. چهار بازي زيبا از قلعه شامل : Stronghold 1 Stronghold 2 Stronghold Crusader

یادداشت ویژه : تمام اطرافیان قلعه نوعی ... (4) "منصور عظیمی"

یادداشتهای یک ناشناس - یادداشت ویژه : تمام اطرافیان قلعه نوعی (4) "منصور عظیمی" -

شعر و آکورد آهنگ قلعه ی تنهایی از فرامرز اصلانی -ریتم : 4/4

Fiery Guitar - شعر و آکورد آهنگ قلعه ی تنهایی از فرامرز اصلانی -ریتم : 4/4 - ترانه"آهنگسازی"تنظیم

قلعه قهقهه

قلعه قهقهه . قلعه قهقهه در منطقه قره داغ ( ارسباران ) و در دهستان یافت از بخش هوراند شهرستان

بهمن خونین جاویدان

قلعه سریهای چهار دانگه مقیم نکا - بهمن خونین جاویدان - وای برآنهاکه قلب هایی سخت در برابرذکر

آشنایی با قلعه های ایران (3)

در ایران قلعه های بسیاری وجود دارد که هر کدام بازمانده از دوران خاصی هستند و در شهرها و