شب مانی روی قله دماوند

روز چهارشنبه 13/06/87 طبق برنامه از پیش تعیین شده توسط گروه کوهنوردی دنا تیمی 5 نفره به سرپرستی آقای ابدال کریمی ساعت 20:15 دقیقه از ترمینال کاوه با سرویس های ایران پیما به سمت شمال حرکت نمودیم .

صبح روز پنچ شنبه در جاده هراز بین تونل شماره 9و8 که از سمت تهران به شمال شماره معکوس دارد . در ساعت 6:45 دقیقه در سمت چپ خیابان در ابتدای جاده ای که به سمت روستاهای رزان – میانده و ناندل و چند روستای دیگر می باشد رسیدیم . پس از مدتی توقف دو نفر از اهالی ناندل که یکی از آنها عضو گروه هیمالیانوردی به نام وحید ملکی بود آشنا شدیم سپس با راهنمایی آنها سوار بر خودرو نیسان که پر از بلوک سیمانی بود به سمت ناندل حرکت کردیم . در طول مسیر روستاهای رزان – میانده و چند روستای دیگر واقع شده که ما ساعت 9:45 دقیقه به روستای ناندل رسیدیم و پس از تخلیه بلوک ها و صرف صبحانه در منزل آقای ملکی ، با آقای رئیسی مسئول گروه کوهنوردی سپید تور شیراز که جهت خوش آمدگویی به آنجا آمده بودند آشنا شدیم . ساعت 10:45 دقیقه به اتفاق آنان از منزل آقای ملکی به سمت محل صعود با ماشین حرکت کردیم . ساعت 11:15 دقیقه به محل سنگ استراحت ( سنگ سیاه ) پایان راه ماشین رو رسیدیم و پس از پذیرایی مختصر و تشکر از آقایان رئیسی و ملکی و توضیح شرح وظایف و تعیین مسئولیت هر یک از اعضا توسط آقای کریمی : آقای دشتی به عنوان سرقدم و مسئول فنی تیم – آقای استکی عقب دار. در ساعت 11:30 از ارتفاع 2600 متر به سمت بالا شروع به حرکت نمودیم . ابتدا شرایط آب و هوایی مطلوبی جهت صعود مسیر میسر بود پس از یک ساعت کوهپیمایی ناگهان شرایط جوی دگرگون شد و سپس باران و تگرگ و برف و کولاک شروع شد که این مسئله باعث کندی حرکت شد . ساعت 15:30 با لباسهای خیس وارد جانپناه اول در ارتفاع 4000 متر شدیم و پس از تعویض لباس ها تدارک شب مانی در جانپناه را مهیا نمودیم یکی دو نفر داخل کیسه خواب و یکی دونفر هم خود را تا شب به تماشای پرندگان زیبای منطقه مشغول نمودند . در این جا دو نفر از گردان سنندج را دیدیم که بدون صعود از این جا برگشتند را ملاقات کردیم .

پس از صرف شام و خواب روز جمعه 15/5/87 در ساعت 7:20 دقیقه به سمت جانپناه دوم حرکت نمودیم شرایط جوی مناسب بود در ارتفاع 4200 متر هفت راس آهوی بسیار زیبا در چند مرحله روبروی ما قرار گرفتند و با ما همراه بودند و نزدیک شدنشان به ما بسیار جالب بود در ساعت 11:30 دقیقه به ارتفاع 4632 متر جانپناه دوم رسیدیم و تا فردا صبح در جانپناه ماندیم در جانپناه آقای مسعود ستوده را ملاقات کردیم .

شنبه 16/6/87 ساعت 7:30 از جانپناه دوم به سمت قله حرکت کردیم و پس از برداشتن آب از کنار یخچال سیوله با کله پشتی هایی که سنگین شده بود به صعود ادامه دادیم . هوا صاف و ملایم بود . ساعت 14:30 دقیقه دست به دست هم به قله صعود کردیم و پس از تبریک به یکدیگر فوراً دست بکار برقراری کمپ در محل کاسه بالای قله نمودیم . در این محل نیز گروهی از کشور بلغارستان را دیدیم . ناگهان جریان جوی دگرگون شد و کولاک و سرما شروع شد آنچنان که دیگر مجال عکس گرفتن را هم به ما نداد با عجله چند عکس گرفتیم و به کمپ برگشتیم این شرایط جوی تا ساعات اولیه روز بعد طول کشید .

یک شنبه 17/6/87 به زحمت در آن کولاک و باد شدید چادرها را جمع آوری کرده و در ساعت 8:30دقیقه شروع به پایین آمدن از جبهه جنوبی نمودیم شرایط جوی مناسبی نبود و فرود به دشواری صورت می گرفت . ساعت 12:15 دقیقه به پناهگاه جنوبی رسیدیم و گروهی از جمهوری چک را دیدیم . پس از صرف نهار در ساعت 14:20 دقیقه به سمت پایین حرکت کردیم در ساعت 18 به جاده آسفالته رینه به پلور رسیدیم و به وسیله وانت پیکان به پلور رفتیم  در گوسفند سرا نیز گروهی مجارستانی و آلمانی را دیدیم . پس از سوا شدن در اتوبوس ساعت 5 صبح روز دوشنبه 19/6/87 در ترمینال کاوه اصفهان با یکدیگر خداحافظی نمودیم .

در پایان برای همه ملت عزیز ایران به خصوص ورزشکاران آرزوی سلامتی و شادکامی می نمایم .

اعضای شرکت کننده :

ابدال کریمی ، مرتضی دشتی ، حسن صادقیان ، علی استکی و اسماعیل حاجیان .

گزارش صعود شبانه به قله کرکس در شهرستان نطنز استان اصفهان

کوه پیما. کوه نوردی به قله 3900 متری کرکس در شهرستان نطنز استان اصفهان. بینی هوای شهرهای

گزارش صعود به قله شاهان کوه در استان اصفهان

کوه پیما. کوه نوردی صعود به قله ۴۰۴۴ متری شاهان کوه در استان اصفهان پیش بینی هوای شهرهای

گزارش صعود به قله داراب شاه دالانکوه در استان اصفهان

کوه پیما. کوه نوردی قله ۳۹۵۰ متری داراب شاه دالانکوه در استان اصفهان بینی هوای شهرهای

تصاویر برگزیده صعود به قله داراب شاه دالانکوه استان اصفهان

کوه پیما. کوه نوردی صعود به قله داراب شاه دالانکوه استان اصفهان بینی هوای شهرهای ایران

شب مانی روی قله دماوند

گروه کوهنوردی دنا اصفهان - عبدالرزاق - پاساژ سجاد - طبقه دوم جلسات هفتگی:دوشنبه ها راس ساعت 19:30

آدرس کلینیک های مددکاری اجتماعی استان اصفهان

سوشیال نیوز - آدرس کلینیک های مددکاری اجتماعی استان اصفهان - social news - سوشیال نیوز

عدل اردکان ( احسان پیما ) - پایانه شفق اردکان

شرکت مسافربری عدل اصفهان جی - پایانه جی - عدل اردکان ( احسان پیما ) - پایانه شفق اردکان - اصفهان