گزارش نشست دوستان وبلاگ نویس در بام ایران

حرکت حدود ساعت ۶ عصر چهار شنبه از روبروی ترمینال غرب که تعداد شرکت کنندگان ۳۶ نفر بود با یک دستگاه اتوبوس انجام شد . با اینکه بعضی از دوستان از مسیرهای دور آمده بودند و به علت نبودن بلیط اتوبوس مجبور شده بودند مسیرهای طولانی تری را طی کنند ( مانند آقا و خانم صالحی که از بیرجند تشریف آورده بودند مجبور شده به مشهد ، گرگان و سپس به تهران بیایند ). اما جوی پر ازنشاط  دوستی و محبت در داخل اتوبوس بر قرار بود که رنج راه را از تن آن عزیزان دور کرد و این نشان دهنده علاقه دیدار دوستان می باشد .

حدود ساعت ۱۰ شب با هماهنگی سرپرست برنامه آقای هاشمی نژاد به منزل اقای مصطفی لاریجانی در رینه وارد شدیم و در آنجا ضمن صرف شام مختصری دوستان با هم گفتگوهایی انجام داد ند شب را در آنجا ماندیم و صبح ساعت ۳۰/۵برادران با دو دستگاه وانت نیسان و خواهران با یک دستگاه استیشن به گوسفند سرا رفتیم . پس از صرف صبحانه مختصری تیم به جلو داری آقای هاشمی نژاد و عقب داری آقای اصغر پاشا به سوی بارگاه دوم دماوند حرکت کرد . پس از طی مسیر حدود نیم ساعت سه نفر از دوستان از تذکر عقب دار رنجیده و برگشتند . و بقیه حدود ساعت ۱۲ ظهر وارد بارگاه دوم دماوند شدیم .

پس از مستقر کردن چادرها و صرف نهار و استراحتی کوتاه آقای هاشمی ذکر کردند که از شهر اطلاع داده اند مشکلی برایشان پیش آمده و مجبورند به شهر برگردند . و دوهمراه ایشان آقایان اصغر پاشا و علی شیروانی که دوستان خانه کوهنوردان بودند به شهر برگشتند. بنده طبق تجارب صعود های قبلی به دوستان توصیه کردم که تا ساعت ۳۰/۴ استراحت کنند و ساعت ۵ عصر برای هم هوایی شدن و عادت کردن بدن به فشار ارتفاع تا آبشار یخی خواهیم رفت . تعداد ۱۶ نفر از دوستان برای این تمرین با ما همراه شدند و ساعت ۳۰/۷ به چادرها بر گشتیم .

حدودا ساعت ۸ شب بود که باران شروع به باریدن کرد و ساعت ۳۰/۹ خانم آنا فراهانی با مشکلات فراوان خود را از اراک طبق قولی که به دوستان داده بودند به آنجا رسانده بود. و اعلام کرد که صعود فردا صبح ساعت ۲ به دلیل خراب بودن هوا انجام نمی شود و از نیمه های شب بارش برف در قله شروع شد که تا نزدیکی بارگاه دوم باریده بود. اما چند نفری با گروههای دیگر همراه شده بودند و اقدام به صعود کردند که در مقابل آبشار یخی با طوفان ، رعد و برق و مه شدیدی برخورد کردند و مجبور شدند برگردنند .

ساعت ۳۰/۹ نشست دوستان با اطلاع خانم فراهانی شروع شد . در ابتدا از تاخیر ورودشان عذر خواهی کردندو سپس در زمینه تعهد وبلاگ نویسی و مسائل فنی کار با دوستان صحبتی کردند که حدود ساعت ۱۰ صبح بود آقای کاظم فریدیان را در آنجا دوستان زیارت کردند وفرصت را غنیمت شمرده  از ایشان دعوت کردند تا از تجارب کوهنوردی و بويژه صعود اخیرشان به K2برای دوستان صحبت کنند. در ضمن دوستان که برای صعود رفته بودند برگشتند و تیم آماده فرود شد که برف و مه شدیدی تا نزدیکی های گوسفند سرا را فراگرفت و ساعت ۱۲ظهر به گوسفند سرا برگشتیم .

باهماهنگی  که با آقا مصطفی شده بود وانت ها در محل حاضر بودند و دوستان را سوار کردند و عازم پلور شدیم . با هماهنگی انجام شده اتوبوس هم به موقع به اردوگاه پلور آمده بود . ساعت ۳۰/۱ در اردوگاه پلور پیاده شدیم . پس از شستن دست و صورت و تعویض لباس ها ُ هندوانه ای که توسط خانم فراهانی سفارش شده بود دوستان نوش جان کردند در ضمن از دوستان خواستند تا به نقد وارزیابی برنامه بپردازند . ضمن ابراز گله هایی دوتا از دوستان اقای فرشید فاریابی و علی اطاعت از دوستان خواستند تا نقد های خود را در وبلاگ بنویسند . و به ارزیابی نشستهای سالهای قبل و امسال بپردازند . و برای تداوم برنامه از طریق وبلاگ انتخاباتی انجام دهند تا هیئت مدیره مشخص شود و اساسنامه ای تهیه کنند تا نشست های بعدی را مشخص سازد . بنده پیشنهاد کردم که میزبانی به صورت دوره ای انجام شود  و همه ساله در تهران نباشد تارنج سفر برای همه تقسیم شود . و هر شهرستان یک سال را میزبانی کند تا بدانند فقط دیکته ننوشته اشتباه ندارد . در ضمن برای تداوم کار ابتدا این سه سوال را مطرح کرده و با جمع آوری نظرات دوستان به یک ارزیابی جامعی برسیم .

۱. آیا نشست های سالانه را مفید می دانید ؟ چرا ؟

۲. در صورت مثبت بودن جواب چه پیشنهادهایی برای برگزاری بهتر آن دارید؟

۳.  حداقل اسم سه نفررا برای انتخاب هیئت موسس ذکر کنید تا اساسنامه گروه را تهیه کنند.

حدود ساعت ۳۰/۴ وارد تهران شدیم و در مسیرهای بین ترمینال شرق تا غرب در ایستگاه های مختلف دوستان پیاده شدند و بگرمی از یکدیگر خداحافظی کردند و برای یکدیگر آرزوی سلامتی نمودند تا سالی دیگر و در جایی دیگر دو باره گرد آیند .

از گروه سایپا بنده جواد رویانی و آقای محمد کانطوری افتخار همراهی داشتیم .

آلودگي صوتي در كلانشهرها ، پلور ، آزمايشگاه شيمي آب

آلودگي صوتي در وضعيت پلور و حواشي گردشگري آب و هواي خوش و پاك اين

گزارش نشست دوستان وبلاگ نویس در بام ایران

ها در محل حاضر بودند و دوستان را سوار کردند و عازم پلور شدیم بيني وضعيت آب و هواي

گزارش برنامه غار گل زرد

غار گل زرد در منطقه پلور و در مراتع شمالي روستاي منظريه قرار پيش بيني وضعيت آب و هواي

جشنواره حفاظت از شقایق های پلور

آمل - پلور- قرارگاه پلور. پیش بینی آب و هوای سبلان 3000 وضعيت آب و هواي شهر تان

صعود زمستاني انفرادي و يك روزه دماوند

باد شديد و هواي ابري.قرار شد به پلور رسيديم و بعد از خريد آب معدني و كمي تنقلات به

گزارش برنامه صعود قله دماوند از جبهه غربی

مواجه شديم. پس از طي كردن اين ترافيك سنگين به پلور رسيديم. پيش بيني وضعيت آب و هواي

گزارش تراورس قله دماوند از مسیر شمال /شمال شرقی به جنوبی

وضعيت آب آشاميدني : 22 از گوسفند سرا به سمت پلور و از انجا به سمت اراك ادامه آب و هواي