گزارش برنامه صعود به دماوند، جبهه شمال شرقی

عکس: اشکان آل داوود
گزارش: مهدی محققیان
موقعیت جغرافیایی : روستای ناندل – شهر لاریجان – منطقه دلارستاق
افراد شرکت کننده: کیوان زمانی - اشکان آل داوود - مهدی محققیان - فرزان احمدی - سعید نیکوبین - زهرا عبدالهی - مائده هاشمی - سمیه پایمرد - بهناز رحمانی - علی احمدی - اعظم رحیمیان - پیمان آزادی - جلال تنباکوزاده -

نحوه دسترسی:
از تهران به سمت آمل، در جاده هراز براي صعود به قله دماوند از جبهه شمال شرقی مقصد روستاي ناندل از استان مازندران مي باشد. پس از عبور از پلور، گزنك، در سمت چپ جاده به خروجي روستاي ناندل میرسید. بعد از عبور از تونل شماره 7 يا تونل آيو در جاده هراز در سمت چپ خروجي دلارستاق و روستاي ناندل با تابلوهايي كاملا مشخص شده است.

شرح گزارش :
روز دوشنبه 6/5/93 ساعت 19:15 با دو مینی بوس از دروازه تهران اول خیابان انوشیروان حرکت خود را آغاز کردیم. در ساعت 22 به دلیجان رسیدیم و 45 دقیقه وقت برای صرف شام داده شد. یکی از همنوردان ما بنام آقای فرزان احمدی در دلیجان به ما پیوست.
قرار شده بود از دو جبهه صعود کنیم ( شمال شرقی و جنوبی ).
ساعت 22:45 بعد از خوردن شام براه افتادیم و ساعت 5 بامداد روز سه شنبه 7/5/93 به تهران رسیدیم. در آنجا 2 نفر از دوستان تهرانی به ما پیوستند .در ساعت 7:30 صبح ، توقف 30 دقیقه ای در امامزاده هاشم داشتیم. برای صعود از جبهه شمال شرقی دماوند می بایست در جاده هراز بعد از تونل شماره 7 بنام تونل آیو ورودی روستای ناندل را رفته که ما بعلت ترافیک شدید جاده، ساعت 11 اول ورودی روستای ناندل بودیم. بعد از یک ساعت و نیم راه در ساعت 12:30 به روستای ناندل رسیدیم و با هماهنگی قبلی سرپرست با نیسان بسمت گردنه سر محل شروع صعود، حرکت کردیم. حدود یک ساعت مسیر را با نیسان رفتیم تا به محل مورد نظر ( گردنه سر ) رسیدیم. تیم های کوهنوردی زیادی آنجا دیدیم که خود را برای صعود آماده می کردند. در ساعت 14 صعود تیم ما شروع شد.

بعد از 6 ساعت کوهپیمایی و پشت سر گذاشتن مناطق بسیار زیبا و پوشیده از گیاهان متنوع که در منطقه مشاهده می شد و خستگی مسیر را از تن ما زدود، در ساعت 20 روز سه شنبه 7/5/93 به تخت فریدون ، پناهگاه جبهه شمال شرقی رسیدیم. پس از برپا کردن کمپ، صرف شام و استراحت خود را برای صعود فردا آماده کردیم.

بامداد چهارشنبه 8/5/93 ساعت 7:30 حرکت بسمت قله را آغاز کردیم. در حین مسیر 2 نفر از دوستانمان دچار ارتفاع زدگی و خستگی زیاد شدند که توسط سرپرست تیم، آقای زمانی به تخت فریدون بازگشتند.

در ساعت 13 پس از پیمایش یخچالها و شیب های تند به قله دماوند رسیدیم. در محل نشانه گذاری قله (گوسفندان یخ زده ) که سمت جنوب قله دماوند می باشد، دوستانمان را که از جبهه جنوبی صعود کرده بودند، دیدیم و پس از گرفتن عکس با دوستان از قله دماوند در ساعت 14 بسمت پایین( تخت فریدون ) حرکت کردیم.

در ساعت 18:30 به پناهگاه رسیدیم. صبح روز 5 شنبه 9/5/93 ساعت 8، حرکت بسمت پایین را آغاز کردیم. در ابتدای راه ساعت 8:30 تا 9:15 در کنار چشمه ای که زیر پناهگاه قرار دارد، صبحانه خوردیم.

و در ساعت 13 به گردنه سر رسیدیم. مجددا سوار بر نیسان بسمت روستای ناندل حرکت کرده و پس از رسیدن و بار زدن کوله ها بروی مینی بوس، ساعت 15:10 بطرف جاده هراز حرکت کردیم. ساعت 16:30 به جاده هراز رسیدیم. در بین راه به دوستانمان که از جبهه جنوبی صعود کرده بودند، ملحق شدیم. پس از استراحتی کوتاه در حین مسیر، در ساعت 21:30 به تهران رسیدیم و 2 مهمان ما از ما جدا شدند. سپس بسمت اصفهان راهی شدیم. در مسیر برگشت یک ساعت برای استراحت، توقف داشتیم و در نهایت در ساعت 5 بامداد جمعه 10/5/93 به اصفهان رسیدیم.
با سپاس فراوان از زحمات سرپرست مهربان گروه کوهنوردی اژکهن.

طی مسیر دریاچه نئور به سوباتان

گروه کوهنوردی اژکهن - طی مسیر دریاچه نئور به سوباتان - ورود شما را به وبسایت

گزارش پیمایش سرپیر به معدن

گروه کوهنوردی اژکهن - گزارش پیمایش سرپیر به معدن - ورود شما را به وبسایت گروه کوهنوردي

گزارش برنامه صعود به دماوند، جبهه شمال شرقی

گروه کوهنوردی اژکهن - گزارش برنامه صعود به دماوند، جبهه شمال شرقی - ورود شما را به وبسایت