مناظره بین شیعه و سنی

مناظره شیعه و سنی شيعه: سئوال چرا ما مثل اهل سنّت دست بسته در نماز نمى ايستيم؟ جواب آيت الله بهجت: حضرت رسول ـ صلّى اللّه عليه وآله وسلّم ـ و ائمه ـ عليهم السّلام ـ قطعا در نماز چنين نمى کردند، مالک نيز که يکى از ائمّه ى چهارگانه ى اهل تسنن است، دست باز نماز مى خواند. سؤال: پس چرا بقيّه ى فِرَق اسلامى دست بسته نماز مى خوانند؟ جواب: هنگامى که اسراى ايرانى را نزد خليفه ى ثانى بردند، وى ديد آن ها در برابر او دست بسته ايستاده اند، گفت: اين کار در برابر خدا سزاوارتر است، لذا دستور داد در نماز تکتّف کنند و دست بسته نماز بخوانند. (( اين يکي از بدعت هاي عمربن خطاب خليفه دوم اهل سنت است)) سني: اين حرفهاي دروغ را در خور مردم ميدهيد براي همين از شما بيزارند شما هيچ کارتان مانند مسلمانها نيست حتي وضو گرفتن و نماز خواندن سوره مائده آيه 6 را بخوان نوشته است که دستها را از مج تا آرنج بشوريد و شما کامل بر ضد آن و از آرنج تا مچ مي شوريد و در مورد شستن پا ترجمه ها فرق دارد مثال در تفسير نور دکتر خرم دل آمده بايد پا را شست ودر تفسير آيت الله مشکيني آمده اگر جنب بوديد بشوريد به هر حال من هر وقت بخواهم بدانم چه چيزي کامل درسته به شيعه نگاه ميکنم و هر کاري شيعه کرد بر عکسش را انجام مي دهم ******************************************************************* شيعه: واما درباره وضو سخن گفتي و گفتيد که شما هيچ چيزتان مانند مسلمانان نيست. خوب بعيد است که شما اين سخن رو از رو تحقيق و عقل سليم گفته باشيد خود بيانديشيد ببينيد همرنگ شدن اصل است يا حق بودن منظورم اين است که مانند پيامبر وضو گرفتن صحيح است يا مانند مسلماناني که روشي غير از روش پيامبر رو برگزيدند. شما يه حديث موثق از طريق علمايي که متفق الفريقين هستند و دوطرف انها رو قبول دارند بياريد که پيامبر مانند شما وضو ميگرفت يعني بجاي مس کردن شستشو ميکردند. نحوه وضو گرفتن عزيز من يه مسئله فقهي است و صحابه اين در زمان رسول خدا هيچ کدام به اين شکلي که اهل سنت ادعا مي کنند وضو نگرفتند مگر شما نميگيد صحابه رسول خدا همه عادلند خوب علي و ابوذر و سلمان مگر از صحابه نبودند کدام يک مانند اهل سنت وضو ميگيرند اگر ميگي همه صحابه عادل نبودند پس از ما خورده نگيريد که به برخي صحابه انتقاد داريم همانطور که گفتم وضو و امثال مسئله اي فقهي است ببينيد مرجعي مانند ابوحنيفه که معتقد به قياس است چقدر فتاوايش مغايرت با قران و فرامين الهي دارد خوب اهل سنت هم گروهيشان از وي تقليد مي کنند در فتاوايش دارد که اگر در سفر اب نيابند با نبيذ تمر عمل غسل و وضو را انجام بدهند. درحاليکه قران در سوره نسا ايه 46 غير از اين را مي فرمايد يعني اگر اب نبود با خاک پاک تيمم کنند نه اينکه با نبيذ وضو بگيرند اين در حالي است که خود بخاري از علماي بزرگ اهل سنت در صحيح خود بابي دارد به اين عنوان که جايز نيست وضو گرفتن به نبيذ و نه به مسکر و مست کننده. شافعي مذهبان هم موافقند که اگر اب نباشد تيمم بايد کرد . فخر رازي هم در کتاب مفاتيح الغيب ذيل ايه تيمم در سوره مائده در مسئله پنجم مي گويد: شافعي گفته جائز نيست وضو با نبيذخرما و ابوحنيفه گفته جايز است وضو به نبيذ درسفر. خوب ما حکم فقهي را از علي بزرگترين صحابه رسول خدا به اعتراف خلفاي سه گانه شما و حافظ اسرار رسول خدا ميگيريم درصورتي که بزرگترين امامان چهارگانه شما شاگردان امامان ما بوده اند چرا استاد را رها کرده ايد و شاگرد را چسبيده ايد اين در حالي است بهلول که خود را به ديوانگي زده بود بارها و بارها مسائلي رو بصورت عملي به ابوحنيفه اموخت مسائلي قضاو قدر و جبر و اختيار برادر من! انصاف داشته باشيم هر چيزي که خدا و رسولش گفتند بپذيريم و هرچه را نهي کردند دوري کنيم اين کلام در سوره مبارکه حشر است " وما اتاکم الرسول فخذوه ...". سوره نسا ايه 46 مي فرمايد" مسح نماييد سرها و پاهاي خود را تا بلندي پشت پا" شما به کلمه مسح توجه کنيد ببينيد بيني و بين الله مسح چه معني ميدهد ايا معني شست و شو مي دهد يا معني مسح ميدهد؟ پيامبر هم مسح مي کرد اگر مي فرمود که مسح کنيد خوب ما هم مسح مي کرديم فرقي نداشت حالا که خدا و رسول فرموده اند بايد مسح کنيد چرا شما خلاف ان را انجام ميدهيد مگه کسي که شما پيرو آنيد از خدا و رسول معاذالله بيشتر ميداند؟ ****************************************************************** سني: دوست من سيد عباس اقا تو خودت جواب خودتو مي دهي اينکه مي گوي ابو حنيفه چنين فتواي داده يانه من نمي دانم چون حنفي نيستم اگر امامان چهارگانه اهل سنت هر نوع فتواي داده باشد که با قران مخالف باشد مي توان به آن فتوا عمل نکرد چون تمام علماي اهل سنت گفته اند اگر فتواهاي ما با قران مغاير بود آن را بر ديوار بزنيد و ماهم اگر بفهميم با قران مغاير هست به آن، عمل نمي کنيم در ضمن شاگرد بودن علماي ما پيش امامان شما که اين حرف درست نيست اما اگر هم باشد اين معني را مي دهد که ما با اهل بيت دشمن نيستيم و آنهارا دوست مي داريم در يک جا در مورد مسح پا گفته پيامبر هم مسح مي کرد ولي من مي گويم پيامبر ميشست سوره نسا' آيه 46 همچين چيزي نيست حتي به ترجمه هم شبيه نيست سوره مائده آيه 6 قران به زبان عربي و مال عربستان و تمام علماي بزرگ زبان عربستان چه مسلمان وغير مسلمان بر اين عقيده اند که ترجمه آيه 6 درمورد وضو جاي که درمورد پا هست مي فرماييد که پاهارا بشويئيد اما ايران که تا زماني که اسلام نيامده بو نمي دانستند عربي يعني چه و حالا آمده اند مي گويند ما از عربها عربتريم مثل آنکه يک آمريکاي بيايد و بگويد در فارسي ماشين سواري يعني اتوبوس ****************************************************************** شيعه: مسئله بعدي مسئله سجده است علماي شما ميگويندفرشهاي بافته شده از پشم و پنبه و ابريشم و چرم و مسمع و غيره که روي زمين افتاده جزه زمين است و برانها سجده مي کنند در نماز ولي انصافا اگر از جميع ملل و نحل علما و عقلا سئوال کنيد ايا اين فرشها جز زمين است و اطلاق زمين بر انها مي شود؟ يعني شما ميگوييد فرش نخي و پنبه اي و ابريشمي همان زمين است و زمين همان فرش؟؟ ما خاک را جز زمين مي دانيم و شما هم بدور از تعصب نگاه کنيد کدام صحيح است ما فقط به امر خدا و رسول روي زمين سجده مي کنيم در نماز و نه چيز ديگه اي البته در مسائل فقهي برخي سنگها که از کوه هستند و لاجرم جز زمينند نيز سجده مي کنيم و اگر جايي باشيم که خاک و سنگ نباشد مقداري خاک که به شکل مهر است انتخاب مي کنيم و لي هرگز به فرش و اين چيزا سجده نمي کنيم. ***************************************************************** سني: دوست من ما تمام صحابه از اول تا آخر را قبول داريم وبه آنها احترام مي زارييم در مورد وضو من خودم شافعي هستم اما نه کاري با امام شافعي دارم نه با امام حنفي حنبلي و...... من در قران سوره نسا' آيه 46 47 45 44 را گشتم اما چنين چيزي پيدا نکردم البته شايددر ترجمه آيت الله مشکيني و هم دوره هايش چنين چيزي آمده باشد حال شما برو سوره مائده آيه 6 را بخوان که در ان مي فهمي چي به چيه اگر منصف باشيد در آيه خداوند مي فرماييد که دستهايتان را از مچ تا آرنج بشوييد نه از آرنج تا مچ و در مورد شستن ژا آيه به قدري صحيح است که حتي بزرگترين عالمهاي شيعه نتوانستند به طور کامل ترجمه را عوض کنند بعضي ها مي گويند اگر جنب نبوديد بشويد .در ضمن تمام صحابه عادل بودند و معصوم نبودند. ****************************************************************** شيعه: و اما درباره برخي صحابه که شما معتقديد صحابه از عدل عدول نمي کنند ولي متاسفانه همين حرف رو هم قبول نداريد وگرنه بايد علي و سلمان و ابوذر را قبول مي کرديد خوب اين يک تناقض . برادر من! مطلبي که ميخوام به عرض برسانم اين است که ابن حجر در کتاب فتح الباري نوشته است ابوطلحه زيد بن سهل در منزل خود مجلس شرابي تشکيل داد و ده نفر را به ان مجلس دعوت کرد که همگي شراب نوشيدند و ابوبکر اشعاري در مرثيه کفار مشرکين و کشته شدگان بدر سرود.در مجلس عمر بن خطاب هم بود انس بن مالک و ابي بن کعب ابوبکر بن شغوب هم بود. بيهقي از علماي بزرگ شما در جلد هشتم کتاب سنن از انس نقل مي کند که گفت من در ان روز از همه کوچکتر بودم و ساقي مجلس بودم. مي توانيد به کتاب بخاري در تفسير ايه خمر سوره مائده در کتاب صحيحش و ابن حجاج در کتاب اشربه باب تحريم الخمر و احمل حنبل در جلد سيم مسند و ابن کثير در تفسيرش مراجعه کنيد که البته تعداد ديگري از علماي شما و از اکابر علماي اهل سنت و مورد اتفاق بسياري از اهل تسنن هستند مراجعه کنيد اينجا نگيد اينها رو هم قبول نداريم و شايد شيعه شده باشند . ***************************************************************** سني: اين را بدان که يک مسلمان هيچوقت يک کلمه از قران را به هزاران هزار کتاب گرانبها عوض نمي کند سوره هاي توبه 100 فتح 29 مومنون 117 انفال 79 74 73 حديد 10 حشر 9_10 نور 55 عمران 31 32 132 اين آيه ها نشانگر عظمت و والامقامي صحابه است و در ضمن نهج البلاغه نامه 6 اين ها را بخوانيد وباز بگوييد فلان است و بهمان است شيعه: شما گفتيد به قران مراجعه کردي اما واقعا شما مي توانيد مستقيم به قران مراجعه کني و احکام خدا را استخراج کني و حکم صادر کني دراين صورت پيامبر به چه درد شما ميخورد . پيامبر معلمي است که احکام خدا را در قران براي بشر تدريس کرد و پس از ايشان بايد معلمي دانا و اگاه به رموز قران انرا براي مردم شرح کند. علي به اعتراف اهل سنت و عمر و ابوبکر و عثمان افضل و اعلم صحابه بود چرا احکام را از او نميگيريد چند جا عمر گفت اگر علي نبود عمر هلاک ميشد به زودي انشاالله سخنان خلفا را برايتان در اين باره عرض مي کنم . در مورد شست و شوي اندام در وضو بايد ببيني کسي که علم قران را دارد چه مي گويد نه اينکه خودتان نظر بدهيد. نماز صبح دو رکعت است شما چطور از قران اين مطلب رو مي فهميد؟ خوب مسلما پيامبر تبيين مي کند و بعد از پيامبر علي که در شهر علم نبي است احکام خدا را تبيين مي کند مگر پيامبر نگفت قران و اهل بيت من پس از من براي شما مي ماند و هرگز از هم جدا نمي شوند تا قيامت بر من وارد شوند. بنده خدا حکم واقعي و حقيقي و دقيق قران را بايد از اهل قران بپرسي نه خودت نظر بدي يا از کسي بگيري که نه پيامبر را درک کرده نه علم کافي به احکام قران دارد. ايا انکار مي کني که سلمان و ابوذر و علي و عمار از صحابه بزرگ رسول خدايند حتي عمر و ابوبکر و عثمان هم در زمان رسول خدا در وضو بجاي مسح شست و شو نمي کردند اگر شما ميگيد اين کار رو ميکردند از منبع معتبر ادله بياوريد. اگر رسول خدا اين کار را مي کرد لااقل بايد يکي از صحابه اين کار رو ميکرد ما هم که مغرض نيستيم همانکار رو مي کرديم. مطلب ديگر که اشاره کرديد مسئله جنابت بود . دوست عزيز بزار مطلب رو برات مختصر و مفيد بگم در احکام فقهي ما اينطور است که کسي که جنب است نمي تواند وضو بگيريد بلکه بايد غسل جنابت انجام بدهد واگر وقت تنگ بود نمي شد غسل کرد بايد تيمم بدل از غسل انجام بدهد و بعد به سر فرصت غسل کند. اميدوارم متوجه شده باشيد. واينکه گفتيد ابي الحديد شيعه است واقعا تعجب اور است شما تحقيق بيشتر کنيد ميبينيد که هيچ کدام از علماي خودتان نسبت شيعه به او نداده اند تازه شما ميگيد مستندات شبهاي پيشاور جعلي و نامعتبر است پس با اين حساب شما چطور از علماي خود رهنمون مي شويد در صورتي که هيچ کدام را قبول نداري کدام يک رو قبول داريد که از انها استناد بياريم؟ يا اينکه ميخواي بحث مذهبي نکنيم بحث عقلي کنيم يا عقل و نص رو با هم جمع کنيم به نظر من ريشه اين گونه مشکلات در امامت و خلافت است پيرامون خلافت پس از پيامبر به نظر بحث کنيم بهتر باشد اگر انجا به نتيجه رسيديم که فبها اگر نرسيم هيچ وقت به نتيجه قابل قبولي نخواهيم رسيد خوب خدا خيرت بده همان سوره توبه مگر نفرموده انانکه سبقت به ايمان گرفتند از مهاجر و انصارو انانکه بطاعت خدا پيروي انان کردند خدا از انها خشنود است. اول کسي که ايمان به رسول خدا اورد کي بود جز علي بن ابيطالب؟ در زماني که رسول خدا و علي و خديجه در مکه نماز ميخواندند همان زمان بود که خليفه دوم نقشه قتل و مخالفت و دشمني عليه رسول خدا مي کشيد . بنده خدا اين طور نباش که از قران هر چيزي که به نفع دلت بود بگيري بقيه رو ول کني مگر عمر بخاطر اينکه خواهرش به اسلام گرويده بود او را کتک نمي زد بعد که بيشتر مردم اسلام اوردند بعدعمر اسلام اورد. اگر قران را قبول داري بايد رسول خدا رو هم قبول داشته باشي وقتي مي فرمايد هر که دوست علي است دوست من است و هر که دشمن علي است دشمن من است مگر معاويه دشنام نمي داد به علي مگر در غدير نفرمود خدايا دوست بدار دوستدار علي را و دشمن بدار دشمن علي را. کي بود با طناب علي رو بست و به زور ميخواست بيعت بگيرد براي ابوبکر ****************************************************************** سني: دوست عزيز من نمي دانم در ديني که صد درصد شراب را حرام کرده چطور ممکن است کسي مثل عمربن خطاب در مجلس شراب خواري باشد اگر شما تمام احاديث اهل سنت را قبول داريد و مي گويد در کتب اهل سنت حديث جعلي و جود ندارد پس آن همه احاديثي که بر ضد شماست راهم قبول کنيد واگر غير اين مي گوييد پس مطمئن باش نودونه درصد احاديثي که اهل تشيع آنها را از زبان اهل سنت نقل مي کند ساختگي يا درجه چهار مي باشد و آ يک درصد باقي مانده راهم ترجمه اش را تغيير مي دهند شيعه: و اما اينکه گفتيد ايرانيان که عرب نيستند...اخه بنده خدا خودت اين ادله رو عقل پسند ميداني که حالا ما اينجا جواب بديم انصافا خودمونيم من باز توصيه مي کنم درباره اصل مطلب و بدون در نظر گرفتن شاخ و برگها زحمت بکشيد لااقل براي اخرت خودتان نه اينکه دربحث در اينجا غالب بشي تحقيق کن دراينکه انصافا پيامبر در طول رسالتش وصي خود را معرفي کرد يا نکرد اگر ادعاي تحقيق داريد تحقيق کن. در باره وضو بايد بگم که ما هم هفت موضع رو در زمين قرار مي دهيم امادوست من بحث در رو زمين بودن و نبودن در باره محل سجده است نه تمام موضع و محل سجده يعني جايي که پيشاني مورد تماس قرار ميگيرد بايد خاک باشد يا چيزي مانند خاک مثل سنگ و کلوخ و از اين قبيل. اگر شما ميگيد نه برهر چيزي مي توان بفرماييد چه کسي چنين اجازه اي داده رسول خدا؟ خدا ؟ قران ؟ کدام؟ ****************************************************************** سني: فضيلت اصحاب با دلايل قاطعي از قرآن و سنت ثابت است و آنها از سوي خداوند و پيامبرش مورد تأييد قرار گرفته‌اند درسوره هاي مومنون ، حشر و توبه ****************************************************************** شيعه: و اينکه درباره صحابه گفته بوديدد که فضيلت صحابه با دلايل قاطعي از قران و سنت ثابت است. شما ظاهرا مطالب قبلي مرا خوب متوجه نشدي يا به دقت نخوندي. فرمايشات قران کلي است و بايد از طريق سنت معتبر و عقل مصدايق انرا يافت. ايات شريفه قران همه درست است امام به اياتي که اشاره کرديد مهاجر و انصارند به طور کلي. خوبي و بدي اشخاص با قرائن مشخص مي شود نه با حکم کلي مثلا خدا مي فرمايد نماز بخوانيد اما اينکه چطور و چند رکعت از طريق پيامبر مشخص مي شود . وقتي پيامبر مردم رو امر به تبعيت از علي کرد هر کسي که از فرمان رسول خدا سر پيچي کند گنهکار است و گمراه. نگوييد مطلقا تمامي صحابه عادلند و محترم لااقل در منابع خودتان نگاهي بکنيد مگر همين صحابه که سنگشان را به سينه مي زنيد در غزوه احدو حنين فرار نکردند و پيامبر را دران اشوبها تنها نگذاردند از محمد جرير طبري بپرسيد از ابن اعثم کوفي بپرسيد برخي صحابه مگر از حديبيه فرار نکردند خلاف امر پيامبر پس چرا ميگيد همه صحابه خوبند چرا با ديده عقل نمي نگريد ما شيعيان عداوتي با کسي نداريم فقط خوب را خوب ميگيم بد را بد با کسي هم پدر کشتگي نداريم مگر پيامبر نفرمود مگر اجري از شما نميخوام جز محبت اهل بيتم بابا ايول عجب احترام گذاشتند هنگام رحلت رسول خدا هنگام بيعت گرفتن براي ابوبکر هنگامي که ابوبکر خواست فدک را برگرداند نگذاشتند عجب خانه فاطمه سلام الله عليها را اتش نزدند و عجب محسن جنين را نکشتند اينها بابا جون تاريخ است حقيقت است بهانه جويي را ول کنيد به فکر اخرتتان باشيد پيامبر فرمود بغض فاطمه بغض من است و بغض من خشم خداست والله فاطمه زهرا تا هنگام شهادت از عمر و ابوبکر راضي نبود همه منابع شما هم اقرار دارند وقتي که رفتند عيادت ان حضرت حضرت اول که انها را راه نداد بعدهم که اصرار کردند حضرت نگاهشان نکرد. يعني از انها ناراضي بود. شما برادران اهل سنت چطور ميخواهيد جواب ريحانه رسول خدا و جواب رسول خدا رو بديد. اگر دراين باره شک داريد بگيد از منابع خودتان سند بيارم معتبر معتبر در حديث ثقلين و حديث منزلت و حديث غدير افضليت علي عليه السلام بر صحابه مشخص شد. علماي معروف خودتان هم که نمي توانيد اعتبار انها رو زير سئوال ببريد از جمله فخر رازي در تفسير کبير ثعلبي در کشف البيان سيوطي در در المنثور طبري در تفسير کبير سجستاني در سنن ترمذي در سنن شافعي در تاريخ خود محمد غزالي در سرالعالمين و دهها نفر از علماي موثق خودتان حديث غدير را اورده اند. اما اينکه درباره صحابه گفتي پس بدان اي برادر که شمامعمولا به حديث جعلي اصحابي کانجوم بايهم اقتديتم اهتديتم استناد مي کنيد در حاليکه اکابر علماي خودتان اين حديث را مردود و ضعيف ميدانند قاضي عياض مالکي نقل کرده که در سلسله روات اين حديث نام ابن قيضن مجهول الحال و حمزه بن ابي حمزه نصيبي متهم به کذب و دروغ برده شده و بيهقي هم اين حديث را ضعيف ميداند و نا معتبر. شما به عقل خودتان رجوع کنيد ايا هر کسي که پيامبر را ديد يا با او صحبت کرد ادم عليه السلامي مي شود مگر نبودند کساني که در زمان رسول خدا که ان حضرت انان را لعن کرد پس خودتان را فريب ندهيد عزيزان من مگر عمر در حادثه حديبه در نبوت رسول خدا شک نکرد و همچنين در دوجاي ديگر کسي که در نبوت رسول خدا شک کند ايا خدا در باره او ايه بشارت نازل مي کند به نظر شما؟ مگر عمربن خطاب در زماني که پيامبر در حال احتضار بود نگفت محمد هذيان ميگويد . پيامبر فرمود قلم و دواتي بياوريد تا چيزي برايتان بنويسم تا هيچ زماني گمراه نشويد وقتي کسي خواست امر پيامبر را اجرا کند عمر جلوي او را گرفت و گفت ولش کن محمد هذيان مي گويد اعتنا نکن . دوست گرامي ميخواي از بزرگترين علماي خودتان چند تا مستند بيارم در اين باره. من نميخوام اين بحث راادامه بدهم چون العاقل يکفي الاشاره هر چند اگر کسي خود را در پرده تعصب و تقليد و نااگاهي قرار بدهد هيچ کسي نمي تواند او را راهنمايي کند. اي بنده خدا عمر دست خداست و هر زمان ممکن است از اين دنيا برويم اما مهم اين است که با چه اعتقادي برويم. علماي خودتان اتفاقا متعصبترينشان هم در ذيل ايه وقفوهم انهم مسئولون در تفاسيرشان معترفند که مسئولون تفسيرش اين است که در قبر و برزخ از ولايت علي سئوال مي شود اگر کسي ولايت علي را نداشته باشد عملش ارزشي ندارد. شما اگر عالم نيستيد علم کسب کنيد اگر عالميد از خدا بخواهيد توفيقتان بدهد که به علمتان عمل کنيد. ببين دوست گرامي در خانه اگر کس است يه حرف بس است سيوطي که احياگر اهل سنت ميدانندش در جلددوم درالمنثور و ابن ابي حاتم رازي در تفسير غدير و طبري در الولايه ابوبکر شيرازي در ما نزل من القران و تعداد زيادي از ديگر علمايتان اقرار کرده اند که ايه مبارکه تبليغ(يا ايهاالرسول بلغ ما انزل اليک...) در روز غدير نازل شد پيامبر با ان تشريفات که شايد بدانيد در تاريخ هست مراسم ابلاغ را اجرا فرمود پس از اين مراسم ايه اکمال دين نازل شد يعني ايه اليوم اکملت لکم دينکم... سوره مائده ايه پنج بعد عمر بن خطاب شتابان و با شادابي تمام خدمت اميرالمومنين علي رفت و دست ان حضرت را گرفت و گفت بخ بخ يا علي اصبحت مولاي ومولي کل مومن و مومنه يعني به به اي علي صبح کردي در حالتي که اقاي من و هر زن و مرد مومني. همين صحابه چند وقت بعد خلاف امر خدا ورسول خدا عمل کرد عوض که با علي بيعت کنند پيکر مطهر پيامبر روي زمين بود رفتند دنبال سياست و قدرت و حکومت چرا باعلي بيعت نکردند؟؟ پيامبر درمراسم ابلاغ خلافت علي فرمود کسي که من مولاي او هستم پس اين علي مولاي اوست حضرت ادامه خدايا دوست بدار کسي را که علي را دوست بدارد و دشمن بدار کسي راکه علي را دشمن بدارد. باز علماي خودتان معني مولي را اولي به تصرف در امور مومنان دانسته اند نه صرفا دوست بنابراين دراين باره بهانه نياوريد. ****************************************************************** سني: دوست عزيز برو سوره مائده آيه شش را بخوان در آيه خداوند مي فرمايد که دستهايتان را از مچ تا آرنج بشوييد اما شيع درست عکس آيه مي شورد ودر مورد شستن پا در همان آيه تمام علما اتفاق نظر دارند که آيه مي فرمايد بايد پا را شست اما شيعه آنرا انکار مي کند تمام اساتيد زبان عربي عربستان چه مسلمان و غير مسلمان معتقند که آيه صراحتن مي گوييد بايد پا را شست مي دانييد شيعه مثل چه مي ماند بزارييد مثالي بزنم مثل اين مي ماند که انگليسيها بيايند و بگويند در زبان فارسي شب معنيه اش روزاست يا بگويند دوستت دارم يعني چند سالته ******************************************************************* شيعه: شما مانند گذشته همچنان از جوابهاي من طفره مي رويد ما مانند رسول خدا وضو ميگيريم و نماز ميخوانيم شما مثل کي وضو ميگيريد و نماز ميخوانيد؟ نکنه رسول خدا دست به سينه نماز ميخواند و ما نمي دانيم؟ نکنه امامان اربعه شما مي گويند درحاليکه نه پيامبر را ديده اند و مستقيم کلامي از او شنيده اند خود را فريب ندهيد هر قسمت را که خدا بگويد بر خاک بگذاريد مي زاريم نه هر قسمتي که خودمان دلمان ميخواهد شما مگه سنگ صحابه به سينه نمي زنيد چرا مثل علي و ابوذر و عمار ياسر و سلمان و امثال انها عمل نمي کنيد اصلا شما از کي الگو ميگريد مگر پيامبر نديده بود ايه وضو را که شما ميگيد معني عربيش يعني شست و شو چرا پيامبر در وضو مسح ميکرد سر و پايشان را شما چرا خلاف امر پيامبر عمل مي کنيد نکنه شما بيشتر از رسول خدا مي دانيد؟ گفتي ايراني ها عرب نيستند البته خدا رو شکر که عرب نيستند چون پيامبر به ايرانيان باليده است . شما از امامان اربعه که انها خودشان همديگر را تکفير مي کردند پيروي مي کنيد يا از خودتان به شخصه پيروي مي کنيد اگر از نظر خودتان عمل مي کنيد به فرموده پيامبر جايتان در اتش دوزخ است اگر به امامانتان رجوع ميکنيد که انها هم يکديگر را قبول نداشتند اگر خواستيد از کتابهاي خودتان سند بيارم فخر رازي در تفسيرش مي گويد ابوحنيفه دين خدا را دگرگون کرد واژگون کرد خلاف رفتار رسول خدا عمل کرد احکام را عوض کرد حالا شما که از دينتان چيز زيادي جز ان چيزهايي که از کوچکي بهتان تلقين کرده اند چيزي نمي دانيد توصيه مي کنم مطالبم رو بخصوص درباره صحابه بخوانيد و دقت کنيد . انصافا شما از صحابه جز عمرو ابوبکر و عثمان چه کسي رو مي شناسيد به چه کسي معتقديد؟ انصافا شما احکام را از خدا و رسول خدا ميگيريد يا از تعدادي از صحابه با اينکه مي گوييد همه صحابه عادلند و خوب و عليه السلامند اما منظورتان در بين خودتان جز سه نفر بيشتر نيست پس خود را فريب ندهيد و اما درباره ايه تطهير که در جاي ديگري اشاره کرده بويد باز در اين مورد از نااگاهان تقليد کرديد لااقل بريد چهار تا از کتابهاي تفسير علماي خودتان رو بخونيد بعد مطلب بنويسيد. هيچ يک از علماي مورد موثوق خودتان نگفته است که زنان پيامبر جزوايه تطهيرند انان معتقدند که علي و فاطمه و حسن و حسين عليهم السلام مصداق ايه تطهيرند نه صحابه و زنان پيامبر اگر دراين باره هم خواستي فراوان از منابع خودتان سند بيارم از جمله امام ثعلبي در تفسير امام احمل بن حنبل در مسند و ابن اثير در جامع الاصول از صحيح ترمذي و مسلم از ام المومنين ام سلمه نقل مي کند که گفت رسول خدا در منزل من بود فاطمه سلام الله عليها ظرف حريره اي براي ان حضرت اورد در حالي که رسول خدا در صفه نشسته بودکه خوابگاه ايشان بودزير پايش عبايي بودپيامبر به فاطمه فرمود به شوهرت و پسرهايت را بياور مشغول خوردن حريره شدند دران حال جبراييل ايه شريفه تطهير را اوردحضرت عبا را بر روي دختر و داماد و دو فرزندشان کشيد و عرض کرد خدايا اينان اهل بيت منند هر رجس را از ايشان دور گردان و پاک نما انها را پاک کردني ****************************************************************** سني: هيچ يک ازعلماي سني نگفته اند علي برتر از ابوبکر و عمر است اينها را از خودتان در اورديد شيعه: خوب گفتيد که هيچ وقت علمايتان نگفته اند که علي عليه السلام از عمر و ابوبکر برتر است. معلوم است که شما يا کتابهاي خودتان را نخوانده ايد يا مغرضانه حذف کرده ايد ولي به قول امام شافعي فضيلتهاي علي بن ابيطالب چنان سراسر دنيا را پر کرده است که اگر يکي از ان فضيلتها براي صحابه ديگر بود به همان يک دانه مي باليدند درحاليکه دشمنان علي فضيلت او را پنهان کردند و دوستانش از ترس بيان نکردند. براي کسي که قلبش براي حقيقت گشاده است همين بس است ولي افسوس. براي اينکه حجت بر شما تمام شود در پيشگاه الهي هيچ بهانه اي نداشته باشيد به ابهامات يا عقايدتان جواب مي دم تا روز رستاخيز خدا بين ما حکم کند. علي عليه السلام حافظ اسرار پيامبر بود و اول کسي که اسلام و ايمان اورد و نماز گذارد مي دانيد اما تعصب چشمان را محجب کرده که عمر چندين بار گفت اگر علي نبود عمر هلاک مي شد. اگر منکريد شايد شما از عمر بيشتر ميدانيد. احمد بن حنبل در مسند و ابن مغازلي فقيه شافعي در مناقب و موفق بن احمد خطيب خوارزم در مناقب نقل کرده اند که رسول خدا مکرر فرمودند علي از من است و من از علي هستم هر کس او را دوست بدارد مرادوست داشته و کسي که مرا دوست داشته باشد خدا را دوست دارد.( به نظر شما ابوبکر و عمر با اين حساب دوست پيامبر بودند).؟. شايد ميگيد اين حديث هم درجه دهم است يا جعلي است و شافعي هم دروغ گفته حتما. ار اهل حقيقت باشي يک مسئله مباهله يا حديث غدير براي روشن شدن حق کافي است نياز به کشمکش نيست. به قول فخر رازي فيلسوف خودتان شهوت قدرت بر برخي غلبه کردو غدير را فراموش کردند. خود عمرگفت ما تحمل نمي کنيم بنوت و امامت در خاندان بني هاشم باشد اين يعني چه يعني قبيله اي فکر کردن نه حق بودن . (متاسفانه سيستم فکري اهل سنت تابع شاخص هاي قبيله است و اين در مسائل سياسي حکومتي و انديشمندان عرصه حکومت نمايان است برويد کتابهاي سياسي و انديشه هاي سياسي اهل سنت را بخوانيد نمونه اش اينکه اگر حاکم فاسق بود و جنايتکار هيچ کس حق ندارد عليه او خروج کند اگر خروج کند خارجي محسوب مي شود. ) به بحث برميگرديم خواست عمر گرفتن حکومت اسلامي از بني هاشم بود و جريان سقيفه در همين راستا بود که هول هولکي هر کس رو که خواستند علم کردند اين گفته خود عمر است که کار بسيار عجولانه انجام شد خدا عاقبت را به خير کند ابوبکر فرداي سقيفه در مسجد گفت من لايق خلافت نيستم ولي جرات نداشت ديگر کناره بگيرد نمونش تصميم ابوبکر به پس دادن فدک بود که عمر بر او خشم گرفت. شما بگيد که در ايه مباهله ابوبکر و عمر و عثمان نفس رسول خدا شمرده شدند؟ شما به گفته خودتان فضيلت اينان را در جنگ و خونريزي و کشتار زرتشتيان و فتح سرزمين ها مي بينيد معلومه که فضيلت علم و دانش فاتحه اش خوانده است. شما ناخواسته عليه خودتان حرف مي زنيد فکر کنم از جنگ سخن نگيد بهتر باشه چون متوجه ميشيد که ابوبکر وعمر در جنگ احد و حنين حديبيه از ترس فرار کردند و هنگام جنگ با عبدود سکوت کردند. پس جنگ هم فضيلتي نيست که بهش افتخار کنيد اگر افتخاري است براي علي است که ياور رسول خدا بود و تنهاش نگذاشت مثل عمر هيچ وقت در نبوت پيامبر شک نکرد و به خاطر وحدت مسلمان از حقش گذشت. شما ما را محکوم مي کنيد که از احاديث ضعيف استناد مي کنيم البته استحکام ادله هاي ما بر عقلا پوشيده نيست. در واقع شما هستيد که به احاديث جعلي دست به دامن مي شويد. دوست من احاديث مستمک شما رو بسياري از علماي خودتان قبول ندارند چرا که خيلي از انها از ابوهريه است که از معاويه پول ميگرفت و حديث جعل مي کرد عمر هم اموالش را مصادره کردو شلاقش زد. بندگان خدا ايمانتان را به هيچ ندهيد هر چي به ضرر دلخواهتان هست هي نگيد جعلي است و فلان است. دوست من! محمد بن جرير طبري و مير سيدعلي همداني شافعي در مودت القربي نقل کرده که رسول خدا فرمود به درستي که خداوند تاييد نموده است اين دين را به علي زيرا او از من و من از اويم و نازل شده درباره او ايه شريفه 20 سوره مبارکه هود. بله اين چيزها براي شيعيان دليل برتري يک شخص است يعني پاکي و ايمان و دانش نه جنگ و فرار از جنگ. حديث مسلم پيامبر رو ول مي کنيد ميريد براي خودتان تفسير به راي مي کنيد 300 ايه در شان علي عليه السلام به گفته علماي با انصاف خودتان نازل شده اونها رو نمي بينيد بعد ميريد دنبال يه ايه کلي و هيچ مصداقي رو با دليل واضح نمي توانيد براي کسي ثابت کنيد. چرا سوراخ دعا رو گم کرده ايد اگر نمي دانستيد علي از همه صحابه برتر است من براتون گفتم بازم ميگم حالا شما هستيد و خداي خودتان و وجدانتان البته اگر تعصب بگذاره. به من بگيد اگر ابوبکر و عمر از علي عليه السلام برتر بودند چرا نه علي و نه 18 نفر از بزرگترين صحابه که عمر و ابوبکر خودشان را پايين تر از انها مي دانستند با خلفاي شما بيعت نکردند. بندگان خدا ما با ابوبکر و عمر دشمن نيستيم ولي شما اخرتتان را به اين دو فروختيد بدون هيچ بهايي. صحابه بزرگ که خواهان علي بودند مانند ابن عباس / ابن ثابت/ ابو ايوب انصاري / جابربن عبدالله انصاري / زيد بن ارقم / مقداد و ذو الشهادتين و ديگران با ابوبکر بيعت نکردند و خلافت او را نامشروع مي دانستند. شما جز اين که بگيد همه عالم و ادم دروغ ميگن چه حرفي داريد که بزنيد. به من بگيد چرا در توطئه سقيفه هيچ يک از اين بزرگان نبودند در صورتي که همه انها در مدينه بودند و انتقاد کردند که چرا انها را در جريان امر نگذاشتند. شما همه چيز رو ناديده گرفتيد به چهار تا حديث جعلي و ضعيف استناد مي کنيد که برخي از صحابه افضل همه بودند در نمي خواهيد حق رو قبول کنيد لااقل از ناحق دفاع نکنيد فرداي قيامت بايد جواب بديد واقعا متاسفم که بد مسيري پيش گرفتيد در حالي که حديث ام المومنين ام سلمه که بزرگان خودتان نقل کرده اند قبول نداري . ******************************************************************* سني: خدا هدايت را در قران منحصر کرده و ما از قران دستور ميگيريم شيعه: اين گفته شما با امر خدا و رسول خدا مغايرت دارد حديث ثقلين را نخوندي کتاب خدا همراه با عترت خدا هدايت است نه تک روي و خود رايي پيامبر فتنه هاي بعد از رحلتش را ميدانست که خواست زمينه فساد را بردارد ولي عمر نگذاشت نگيد که ديگران نگذاشتند اين دروغ است علماي خودتان ميگن عمر نگذاشت والسلام البته بعيد نيست که برخي از شما اقايان اگر مختار باشيد بين پيامبر و عمر/ عمر را ترجيح مي دهيد. برادر من خشم نکن و ناراحت نشو اگر نمي داني بدان که سليمان حنفي بلخي در باب 16 ينابيغ الموده و ابن شافعي در هفتاد حديث و همداني شافعي در مودت و حافظ در امالي و گنجي شافعي در باب 44 کفايه الطالب از ابن عباس رضي الله عنه و ابوذر غفاري و ابي ليلي غفاري نقل کردکه رسول خدا فرمودند زود است بعد از من فتنه اي بر پا شود پس اگر چنين شد ملزم هستيد با علي عليه السلام باشيد چون اون اول کسي که مرا مي بيند با من مصافحه مي کند در قيامت . والله اي برادر سني من اين ها حقيقت است چشم خودتان را نبنديد اخرتتان را بر باد نديد. ادم با عقايدتش محشور مي شود نکند خدايي نکرده ما بميريم باعقايد فاسده. با فضيلتهايي که براي وصي رسول خداستدر تعجبم که چطور از ديگران حرف مي زنيد حتي غير مسلمانان کتابها نوشته اند در بزرگواري و علم و دانش امام علي عليه السلام. به من بگيد که رسول خدا فرمود که ابوبکر و عمر مع الحق و الحق مع ابوبکر و عمر؟؟ نکنه در غدير رسول خدا به امر خدا ابوبکر و عمر و عثمان را به مردم معرفي کرد که پس از من اينان خليفه من هستند! پيامبر فرمود يا علي تو وشيعيان تو اهل بهشتند . چرا نگفت اي ابوبکر و اي عمر اگر احاديثي که از اين سنخ داريد به اسنادش مراجعه کنيد يا نظر علمايتان را در کتابها بخوانيد که انها را انکار کرده اند. مگر علماي خودتان نگفتند که رسول خدا به علي عليهم السلام فرمود يا علي مسئله تو مانند مسئله عيس است دو گروه درباره تو به هلاکت مي رسند يکي گروهي که درباره تو غلو مي کنند مانند غلات که به خدايي علي معتقدند و علي عليه السلام انها را کشت و گروه ديگر کساني هستند که حق علي را ناديده گرفتند و او را مخزول کردند. گفتيد که امام علي ابوبکر و عمر را مدح کرد اين دو جنبه دارد يکي عمومي است که بالاخره صحابه رسول خدا بودند و نسبت فاميلي داشتند دراين جنبه مشکلي ندارد اگر بگويد انها خوبند خوب ما هم از اين نظر نمي گيم اونها بدند که دوست من جنبه دوم مسئله اسلام و خلافت الهي است مسئله اينجاست اگر علي انها را تاييد مي کرد چرا پس از شش ماه و ان هم به زور و تهديد با ابوبکر بيعت کرد. يه حرفي بزنيد که عقلا نخندند شما مسلمانيد دنبال راه سست نرويد عقايدتان را با ريسمان عقل محکم کنيد. ***************************************************************** سني: در مورد آیه تطهیر دوست عزیز من و تمام علمای بزرگ اهل سنت بر این باورن که قران بنا به چند ایه همسران را از اهل بیت معرفی کرده که در قسمت آییه تطهیر در پایین به ان اشاره کرده ام اما اینجا نیز به ان اشاره می کنم آیه تطهیر الْجَاهِلِيَّةِ الْأُولَى وَأَقِمْنَ الصَّلَاةَ وَآتِينَ الزَّكَاةَ وَأَطِعْنَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيراً﴾. (الأحزاب: 33). «و در خانه ‏هاى خود بمانيد، و همچون دوران جاهليت نخستين (در ميان مردم) ظاهر نشويد، و نماز را برپا داريد، و زكات را بپردازيد، و خدا و رسولش را اطاعت كنيد; خداوند فقط مى‏خواهد پليدى و گناه را از شما اهل بيت دور كند و كاملا شما را پاك سازد». شيعه: حالا درباره مسئله ايه تطهير به عرض مي رسانم: متاسفم که در باره ايه مبارکه تطهير راي سستي بيان کرديد. هيج مفسر معتبري و هيچ يک از صحابه و علماي موثق خودتان زنان رسول خدا را جز اهل بيت ندانستند از ام المومنين عايشه و ام سلمه گرفته تا ديگران از صحابه و علماي اهل سنت. دهها نفر از علمايتان که نه وصله شيعه بودن و نه وصله جعلي بودن و نه وصله ضعيف بودن سند را نمي توانيد به انها بچسبانيد. اما ثعلبي در کشف البيان و فخر رازي در تفسر کبير و سيوطي در درالمنثور و ابن حجر عسقلاني که از متعصبان اهل تسنن است و ابن عساکر و ابن حجاج و يوسف گنجي شافعي و ابن حجر مکي و انس بن مالک و سعد ابي وقاص و بالاخره ابوسعيد خدري همگي معتقدند که ايه تطهير درشان پنج تن ال عبا محمد و علي و فاطمه و حسن و حسين عليهم السلام نازل شده است . حالا شما چي ميگيد؟؟ شما داريد دين خدا و قران خدا و گفتار پيامبر رو تحريف مي کنيد. از اخرتتان بترسيد اينها را مگه شما قبول نداريد چرا هرچي دلخواهتان نيست توجيه مي کنيد و بهانه مياريد. انسان عاقل درباره حق و برهان بايد سر تسليم فرود بياره. سست راي نباشيد ام المومنين ام سلمه مي گويد در جريان ايه تطهير که رسول خدا عبايش را بر سر علي و حسنين و فاطمه عليهم السلام کشيد سرم را زير عبا بردم و گفتم من هم باشما هستم حضرت فرمودند البته تو زن نيکويي هستي ولي از اهل بيت نيستي. پس ديگه بهانه نياريد که زنان رسول خدا اهل بيت رسولند . تفسير ايات قران را بايد از پيامبر و خليفه واقعي او بپرسيد فاسئلو اهل الذکر خدا فرمود از اهل ذکر (دانش) بپرسيد که به عقيده بسياري از علماي خودتان اهل ذکر اهل بيت رسول خدا و علي بن ابيطالب است. چه اينکه عمر بيشتر اوقات مسائل را از علي مي پرسيد. بازم درباره اهل بيت بگم که بيشتر بداني هر چند اگر نخواهي حق را بيابي هيچ کس نمي تواند به زور حق را تحميل کند . شيخ سليمان بلخي حنفي در ينابيع الموده و شيخ الاسلام حمويني در فرائد از ابن عباس نقل کرد که شنيدم رسول خدا فرمودند من و علي و حسن و حسين و نه نفر از اولادحسين عليهم السلام همگي پاک و معصوميم . چرا اسم ابوبکر وعمر نيست پامبر امامت رو معرفي کرد ابوبکر و عمر که امام نبودند عصمت نداشتند اخه عزيزان من پيامبر خدا بايد چطوري اهل بيتش را و وصايت علي بن ابيطالب را معرفي مي کرد که شما اين قدر لجاجت نکنيد . شما چطور ميخواهيد جواب رسول خدا را بديد در قيامت با چه رويي؟ مگر پيامبر گرامي هر روز به در خانه علي وفاطمه سلام الله عليهم نمي امد و از بيرون اين چنين سلام نمي گفت که مردم را اگاه کند مي فرموند السلام عليکم يا اهل البيتي. نکنه ميگيد ابوسعيد خدري هم دروغ گفته است. واقعا از نظر شما همه دروغ گويند و تعدادي نا اگاه و بعضي مغرض راستگو؟؟؟ در مورد قران گفتي شما مي گوييد قارن و حديث صحيح در صورتي که حديث صحيح را حديثي مي داني که به نفعتان باشد و مغايرتي با ذهنيات شما نداشته باشد. اين از اين. خوب اي کاش لااقل از قران عبرت مي گرفتيد چرا از اياتي که درباره علي عليه السلام نازل شده مانند حديث غدير مانند سوره انسان مانند ايه زکات مانند ايه فاسئوا اهل الذکر و صدها ايه ديگر که اگر جسارت به خرج بدي مطالعه کني مي يابي . ولايت علي و حب او نوري از جانب خدا که به هر که بخواهد مي دهد اين نور با زور نازل نمي شود وگرنه تاحالا به اشتباه خود پي برده بودي. باز براي اتمام حجت بدان اين ايه درباره علي عليه السلام نازل شد ايه 203 سوره مبارکه بقره . غزالي و خر رازي و سيوطي در تفسيرشان اورده اند که در ليله الهجره که اميرالمومنين علي عليه السلام در بستر رسول خدا خوابيد و جان پيامبر را نجات داد جبرئيل عليه السلام بالاي سر و ميکائيل نزد پاهاي حضرت نشستند جبرئيل گفت به به کيست مثل و مانند تو اي پسر ابوطالب که خداي عزوجل به وجود تو به ملائکه مباهات مي کند. معني ايه نامبرده اين است بعضي از مردانند( يعني امام علي) که از جان خود در راه رضاي خدا در گذرند و خدا دوستدار چنين بندگانست. برادر سني من والله همين تو را بس است که در اخرت سر به پايين بيافکني و انگشت حسرت و ندامت بگزي تا وقت هست دينت را درياب که بد عاقبتي در پيش داري. ***************************************************************** شيعه: شما علیه خودتان سخن میگید از استنباط از قران سخن میگید با شرایط پس شیطان پرستان بر شما فائق می ایند چرا که به قول شما شیطان با این حساب مستجاب الدعوه به حساب میاد و باید از او هم پیروی کنید چون فقط به قران و ظاهر ایات نگاه می کنید. ما شیعیان قران و احکام قران کریم را از اهل علم قران که پیامبر فرمود من شهر علمم و علی در این شهر است میگیریم . اهل سنت هم از کسانی که سابقه کفر و شرک و تردید در اسلام داشتند دینتان را میگیرید. شما بر خلاف گفتار پیامبر خدا حرف میزنی میگید قران ما را بس است خوب رسول خدا فرمود من پس از خود کتاب خدا همراه با عترتم را براتون به ودیعه میگذارم تا زمانی که به این دو تمسک می جویید گمراه نخواهید شد البته شاید تا حالا حدیث ثقلین به گوشتان نخورده . شما بفرمایید عترت پیامبر کیانند؟ ال محمد که در نماز میخوانی و ملزمید در تشهد بگید اللهم صل علی محمد وال محمد اگر اینو نگید زمانتان مردود است حالا بگو بینم ال محمد کیانند؟ یعنی اگر ولایت ائمه اطهار را نداشته باشید اعمالتان مردود است نمازتان نامقبول است این گفته خدا و رسول خداست بشنو و بهانه نگیر چه اینکه به زودی حق بر شما اشکار خواهد شد و گمراهان نمایان. به نظر من گروهی از اهل سنت با اسم علی مشکل دارند چه اینکه در صدق الله العلی و العظیم از روی کینه به وصی رسول خدا علی انرا حذف کرده اند و من دراوردی از خودشان میگویند صدق الله العظیم اگر عالمی که اشنا به دین است و اداب مناظره را بلد است یافتید معرفی کنید در خدمتتان خواهم بود اخرين کلام به تو اين است که نصايح ام المومنين ام سلمه رضي الله عنه رو به عايشه بخوني هنگامي که عايشه به بهانه خون خواهي عثمان عازم شده بود . ام سلمه گفت عايشه تا ديروز ان همه دشنام به عثمان مي دادي و مذمت مي نمودي او را نعثل مي خواندي و حالا به خونخواهي او در مقابل علي برخاسته اي ايا از فضايل ان حضرت غافلي اگر يادت رفته من اينک ياداوري کنم. يادت بيايد روزي که من با رسول خدا به حجره تو امديم در ان بين علي وارد شدو با رسول خدا نجوي کرد نجوي طول کشيدتو هجمه نمودي بر ان بزرگوار و گفتي در هر نه روز يک روز نوبه من است انهم تو امده اي و پيامبر را مشغول نموده اي . رسول خدا غضبناک در حالتي که صورت مبارکش سرخ شده بود به تو فرمود: برگرد عقب بخدا قسم احدي از اهل بيت من و نه غير از انها از مردم با علي دشمني ننمايد مگر انکه او از ايمان بيرون رفته است. خوب اين نصايح ام سلمه به عايشه به گفته اهل تسنن است. اميدوارم خدا همه ما را هدايت و ما را با اميرالمومنين علي بن ابيطالب و شما را با خلفاي سه گانه محشور نمايد. آمين


مطالب مشابه :


رموز اسماء الهي

در هر روز 13 مرتبه ذکر « يا احد» خوانده اسرار آميز براي يافتن مرد ايده آل. رموز




اسماء ادريسي

دعاو راز و نياز و اسرار به اذن خدا اصلاح شود و اگر و رموز گنجها بدايع




مناظره بین شیعه و سنی

دانا و اگاه به رموز قران اهل الذکر خدا فرمود از اهل ذکر اسمائ الحسنی با




برچسب :