گزارش برنامه دوچرخه سواری کوهستان شاهرود به گرگان

<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

هدف از اجراء برنامه:

گروه دوچرخه سواری باشگاه آزادگان همزمان با سالروز میلاد حضرت علی (ع) با هدف ترویج فرهنگ ورزش و آشنایی با جاذبه های گردشگری اقدام به اجراءبرنامه دوچرخه سواری کوهستان نمود.

برنامه دوچرخه سواری:

روز اول:حرکت از مشهد به شاهرود با قطار-از شاهرود تا دوراهی اولنگ با مینی بوس –رکابزنی از دوراهی اولنگ –راهدارخانه اولنگ-جنگلهای رامیانو شب مانی در جنگل(حدود 40 کیلومتر)

روز دوم:ادامه رکابزنی جنگلهای رامیان-پاقلعه-پناهگاه قلعه موران –گل رامیان-شهر رامیان-خان ببین-آبشار شیرآباد.

روز سوم:حرکت پیاده تا آبشارهای شیر آبادو برگشت-رکابزنی تا خان ببین-علی آباد-فاضل آباد-پارک جنگلی قرق - حرکت با ماشین تا گرگان و مشهدو پایان برنامه.

وسایل مورد نیاز:

دوچرخه کوهستان مناسب-کلاه ایمنی-دستکش دوچرخه سواری-عینک آفتابی-ثیوپ اضافی-وسایل پنچرگیری-کرم ضد آفتاب-قمقمه-چادر-کیسه خواب-لباس مناسب-کفش مناسب-آچار-زیرانداز –و سایر ملزومات شخصی.

سه شنبه 25/4/87 ساعت 45/23 دقیقه (البته با 45 دقیقه تاخیر)12 نفر از اعضاء باشگاه آزادگان از راه آهن مشهدراهی شاهرود شدیم.سرپرست برنامه آقای هوشیار بودندکه به علت بیماری مادرشان نتوانستیم از حضورشان در برنامه بهره ببریم.چهارشنبه صبح در سالروز ولادت حضرت علی (ع) به شاهرود رسیدیم و پس از صرف صبحانه با یک دستگاه مینی بوس راهی دوراهی اولنگ شدیم و با وانتی که دو چرخه ها را از مشهد آورده بود هم هماهنگی لازم انجام شد .تا دوراهی اولنگ حدود55 کیلومتر می باشد،از دوراهی پس از تحویل دوچرخه ها و تست مجدد،رکابزنی آغاز شد.مسیر تا راهدارخانه سربالایی و بدون آب می باشدو قسمتی از مسیر نیز خاکی است.توقفهای کوتاهی هم در مسیر داشتیم از راهدارخانه مسیر جنگلی بسیار زیبا با شیبهای تند آغاز شد .پس از طی قسمتی از مسیر جنگلی دو نفر از دوستان دچار حادثه از ناحیه کتف و صورت شدند که باعث شد توقف طولانی در مسیر داشته باشیم و پس از انجام اقدامات اولیه، مصدومان به همراه پزشک و امدادگر تیم راهی گنبد شدند و بقیه اعضاء در محلی مناسب در جنگل شب مانی داشتیم.

پنج شنبه صبح ساعت 30/9 دقیقه به مقصد پاقلعه رکابزنی شروع شد و مسیر از ابتدا جاده پاقلعه سربالایی بسیار تندی داشت و پس از طی 5/3 کیلومتر با تشخیص سرپرست از رفتن منصرف شده و برگشتیم . در مسیر توقف کوتاهی در باقرآباد و گل رامیان داشتیم و پس از گذشتن از شهر رامیان و ادامه مسیر ،ناهاررا در پارک جنگلی دلند خوردیم و پس از کمی استراحت ادامه مسیر دادیم و بعد از 60 کیلومتر رکابزنی به خان ببین و کمپ اصلی آبشارهای شیر آباد رسیدیم.

صبح جمعه پس از دیدن آبشارهای با شکوه شیرآباد و صرف ناهار رکابزنی به مقصد گرگان آغاز شدودر هوایی فوق العاده گرم و گذشتن از خان ببین ،علی آباد و فاضل اباد و 47 کیلومتر رکابزنی از پارک جنگلی قرق با سه ماشین سواری به ترمینال گرگان و از آنجا به مشهد آمدیم و دوچرخه ها را هم با وانتی که در تمامی مسیر همراه ما بود به مشهد فرستادیم .

در مجموع تیم 150 کیلومتر و 15 ساعت رکابزنی داشت که جا دارد از تمامی مسئولان و عزیزان شرکت کننده در برنامه تشکر شود.

چهارشنبه 26/4/87

حرکت به سمت گرگان

حرکت از گرگان به مشهد و پایان برنامه

اسامی نفرات شرکت کننده در برنامه:

مجید عزیزی(سرپرست) –جلال خامس(امدادگر)-علی کریمیان(سرپرست فنی)-احسان گلشن-مهدی هاشمی-جواد بنفشه-مهران خواجه زاده-طیبه تقوی(پزشک)-مهتا هاشمی-اکرم براتی-ساحل فرزانه-فرنازهامونی-ساناز منتظر.

گزارشگر:مهران خواجه زاده

گزارش برنامه دوچرخه سواری کوهستان شاهرود به گرگان

حركت و ادامه حرکت از گرگان به مشهد و پایان برنامه سیستم آموزشی کانون کوهنوردان اراک

مهندسی راه آهن چیست؟

برای مثال سیستم تأسیسات یك قطار به عنوان طراحی و برنامه‌ریزی حركت قطارها می مشهد