کوه پیمائی در لرستان (دریاچه گهر - آبشار بیشه پوران)

وقتی ستارگان به من چشمک می زنند و گلها تبسم می کنند ، اگر کسی ديگر با من نبيند لذتی از ديدن آنها نميبرم.
                                                                                 برگرفته از خامه گهربار زنده ياد نظام وفا

دریاچه گهر - بیشه پوران
(استان لرستان)
۱۱ تا ۱۵/۳/۸۵

برای به دست آوردن آگاهی از چگونگی رفتن به دریاچه گهر و چند و چون مسافتها و امکانات موجود در محل می توانید به گزارشات مربوطه به سالهای دیگر به خصوص گزارش سال ۸۶ مراجعه کنید.

در بامداد روز جمعه 12/3/85 مطابق برنامه قبلی در دورود بودیم. پس از آن که عده ای از دوستانمان از تهران رسیدند و به ما ملحق شدند، به سمت سرچشمه (که پیشتر به آن چشمه خیه و امروزه آن را چشمه خرم می نامند) حرکت کردیم. از سرچشمه فاصله سیزده کیلومتری تا دریاچه را پیمودیم و ظهر در کنار دریاچه چادرهای خود را مستقر کردیم. روز اول را با گردآوری هیزم و گشت و گذار در اطراف دریاچه و کوههای مجاور گذراندیم.

روز دوم (شنبه 13/3/85) به سمت دریاچه بالائی گهر رفتیم. برای این منظور از کنار طول 1700 متری دریاچه گذشتیم و پس از گذشتن از جنگل بالای دریاچه و عبور از مسافتی 2 تا 3 کیلومتری به دریاچه دوم رسیدیم این دریاچه از نظر وسعت بسیار کوچکتر از دریاچه اول است ولی از لحاظ سرسبزی و انبوهی درختان بسیار با صفا است. ناهار را در آنجا خوردیم و بعد از ظهر به سوی چادر هایمان برگشتیم. امروز هوا ابری بود و باران نرمی بارید و پس از آن یک رنگین کمان زیبا در آسمان شکل گرفت.

بعد از دومین شب اقامت در بامداد روز یکشنبه 14/3/85 چادر ها را جمع کردیم و به سمت سرچشمه و سپس دورود برگشتیم. ساعت 3 بعد از ظهر با قطار به بیشه پوران که 2 ایستگاه (29 کیلومتر، حدود 40 دقیقه) با دورود و در مسیر دورود-اهواز فاصله دارد رفتیم. ساعاتی را در کناره های رود سزار و اطراف آبشار معروف بیشه که در کرانه غربی سزار قرار دارد گذراندیم و بعضی ها هم تن خسته خود را با آب آبشار نوازش دادند. هنگام غروب از بازار کوچک بیشه مقداری گوجه و تخم مرغ خریدیم و املتی تهیه کردیم و شام را غذای گرم خوردیم!! عجب چسبید جای شما خالی.

شب در بیشه همه منتظر قطار بودیم. ما منتظر قطار تهران – اهواز و دوستان تهرانی منتظر قطار اهواز – تهران. و در نهایت همگی با انبوهی از خاطرات خوش، به سمت دیار خود بازگشتیم.

عکسهایی از برنامه دریاچه گهر

سرچشمه، ابتدای مسیر                   گردنه پنبه کار             چادرهای گروه ما در کنار دریاچه

عکسهایی از گروه زاگرس در کنار دریاچه گهر

مناظری از دریاچه گهر

مناظری از اطراف دریاچه گهر

مناظری از دریاچه دوم گهر (دریاچه بالایی)                            رنگین کمان

مناظری از فاصله بین دو دریاچه

عکسهایی از بیشه پوران

پل روی رودخانه سزار در بیشه      منظره ای از دره رود سزار     منظره آبشار بیشه از دوردست

مناظری از آبشار بیشه و اطراف آن

راه اهن تهران اهواز(جنوب)/معرفی راه اهن شمال

‏ راه اهن تهران- جنوب. راه اهن تهران جنوب از شهر تهران شروع شده و با عبور از شهرهای بزرگی چون

راهنمای انتخاب قطار مناسب

اگر قصد مسافرت در مسیر تهران مشهد با قطار دارید قطار پلور سبز تهران اهواز و تهران

انواع قطار

railway - انواع قطار - راه آهن railway اين قطار بطور روزانه در مسير تهران - مشهد سير مي

قطاري كه در خيابان نادري راه مي‌افتد

اهواز ۱۴۰۰ ‌ها و ظرفيت قطاري كه در خيابان سلمان فارسي قرار دارد، بيشتر از قطار تهران است.

قیمت بلیط حمل خودرو با قطار

تبریز-مشهد 195000۰ریال متصل به قطار تبریز مشهد۱. تهران-شیراز1140000ریال اهواز مشهد2050000 ریال

بلیط گروهی و چارتر قطار

بلیط گروهی و چارتر قطار خرمشهر و اتوبوسي تهويه­دار تهران - اهواز در سایر مسیرها.تلفن ۸

کوه پیمائی در لرستان (دریاچه گهر - آبشار بیشه پوران)

ساعت 3 بعد از ظهر با قطار به بیشه پوران که 2 اهواز و دوستان تهرانی منتظر قطار اهوازتهران.

اطلاعات عمومی در خصوص حمل خودرو با قطار و قیمت آن

خودروی کاروان-گردشگری-قطار در حال حاضر در مسير تهران به مشهد، بندرعباس تهران - اهواز.