صعود به دماوند از جبهه جنوبی

روزی که قرار بود برنامه دماوند از جبهه جنوبی اجراء شود 25 تیر بود . اما به دلیل شرایط نامساعد جوی در قله دماوند ، برنامه عقب افتاد به روز دیگر ، که سایت های هواشناسی قادر به نشان دادن روز بعدی برنامه دماوند ما بودند. بعد از10 روز پیگیر ی هوای قله دماوند در سایت های هواشناسی ، روز های بدون بارش توی صفحه پیش بینی هوا در وب خودنمایی می کرد ، روز چهارشنبه تا روز شنبه جاری بهترین زمان آب و هوایی برای صعود قله دماوند بود .

بعد از اطلاع دادن زمان مناسب ، به سرپرست برنامه . آقای حیدرزادگان زمان حرکت را روز پنج شنبه ساعت 13:00 در نظر گرفتند. در برگه ثبت نام برنامه دماوند از جبهه جنوبی ، اسامی 8 نفر خود نمایی می کرد . با دو دستگاه ماشین شخصی کرج را در ساعت 13:30 ترک کرده و عازم دماوند شدیم . 16:30 به ابتدای جاده خاکی منتهی به مسجد و گوسفندسرا رسیدیم .... ناگهان با زنجیری که جاده را مسدود کرده بود مواجه شدیم ، مردی با برگه قبض در دست به کنار پنجره ماشین آمد و از ما تقاضای دادن مبلغ 50000 ریال بابت ورودی هر ماشین را داشت ، تعجب کردیم ، علت را جویا شدیم ، در پاسخ فرمود : شهداری رینه گفته....!!! خلاصه به اجبار مبلغی را دادیم که حق دریافت کننده اش نبود ! با حرکت در جاده خاکی ، رنگ ماشین ها هم در فضای پر هیبت قله دماوند رنگ می باخت.

مبهوت قله سر به فلک کشیده دماوند بودیم که ، صدای بلند موتور ماشین ، از سربالایی آخر مسیر ، مژده رسیدن می داد با پارک ماشین ها و آماده شدن نفرات ، آماده بودیم که ، دوستی با قبض جدیدی در دست دوان دوان به طرف ماشینِ ما آمده و از ما تقاضای پرداخت مبلغی بابت پارک در کنار مسجد را خواستار شد.......!! که این بار دیگه ، دلیلی برای پرداخت ندیدیم منطقه مملو از اتومبیل ها و مینی بوس هایی بود که جمعیت مشتاق صعود را پیاده کرده بود. ساعت 17:30 تیم حرکت خود را به سمت بارگاه آغاز کرد .

متاسفانه مسیر مشخصی که تا پناهگاه می رفت ، خاک پودری اش با قدم های تیم ها به هوا بلند می شد و موجب ناراحتی می گردید . فکر کنم دیگر وقت ایجاد مسیری جدید است چون ، هم به نفع کوهنوردها است و هم به ترمیم مجدد خاک و رویش دوباره مسیر حاضر کمک می کند . با دیدن چهره های خندان کوه نوردان که در حال بازگشت بودند و شنیدن صدای دلنشینِ شان ، که هر کدام به نوعی تلاش ما را تحسین می کردند و کلمات خسته نباشیدِ شان ، انرژی بالا رفتن را تامین می کرد. با غروب خورشید هوا کم کم تاریک مي شود و گویا ماه هم پشت قامت بلند دماوند گم شده است ، آخرین یال را بالا رفته ، نور چراغ صدها کوه نورد ، منظره زیبایی را به تصویر کشیده بود ، هوا سرد بود اما گرمی صدای کوه نوردان با لهجه های گوناگون از سراسر کشور، ذهن را از فکر سرما دور کرده بود.

ساعت 20:30 به پناهگاه بارگاه سوم رسیدیم ، با کمک اعضای تیم چادر ها برپا شدند ، بعد ازخوردن شامی مختصر به فکر خوابیدن درون کیسه خواب رفتیم ، اما از طرفی فضای تنگ درون چادر و از طرفی دیگر سنگ های خشن و بزرگی که زیر چادر بودنند ، اجازه خوابیدن به ما نمی دادند. زمان بیدار باش و حرکت به سمت قله معلوم شد ، ساعت 4 صدای آشنای سرپرست از بیرون چادر شنیده می شد ، 6 نفر از اعضای گروه برای حرکت نهایی و فتح قله آماده شده بودند ، من و یکی از اعضاء ، تصمیم به ماندن در کمپ را داشتیم ستارگان هم لحظه بدرقه تیم ما به سمت قله حضور داشتند . چراغ ها حاکی بود از جمعیت چند ده نفری کوه نوردانی که هم زمان با تیم ما به بالا حرکت می کردنند. ( ساعت 4:30 حرکت به سمت قله ) با بالا آمدن خورشید در آسمان و پرتوهایش روی چادر ام ، خوابی لذت بخش را به من هدیه کرد . مدتی نگذشته بود که صدای باز کردن زیپ چادر ، خواب مرا پَر داد رفت.امیر بود ، با چهره ای خسته و خواب الود ، وارد چادر شد ، پرسیدم چی شد نرفتی قله ، گفت که تا آبشار یخی بیشتر بالا نرفته ، ارتفاع زده شده بود.

ساعت 11:00 اعضای تیم 5 نفره ما موفق به صعود قله 5671 متری دماوند شدند ساعت 15:40 تیم صعود کننده به بارگاه رسیدند ، بعد از جمع کردن چادرها و کوله ها ، 16:30 بارگاه را ترک کرده و 19:00 هم سوار ماشین ها شدیم و دماوند را تا دیدار بعدی ترک کردیم

گزارش صعود به قله دماوند (جبهه جنوبی) - مرداد92

گزارش صعود به قله دماوند (جبهه جنوبی) گزارش صعود به قله ی دماوند از جبهه ی جنوب :

قله دماوند(جبهه جنوبی)

صعود - کوهنوردی ,طبیعت,اجتماعی بعد ازعبور شهرفیروزکوه وازجاده شهر ارجمند به لاسم

صعود به قله دماوند از جبهه جنوبی

با سلام در تاریخ ۲و ۳ شهریورماه آقایان رحمت الله مرادی و سید رضا بنی هاشمی موفق به صعود قله

صعود دماوند ...جبهه شمالی -جنوبی ..

صعود به دماوند جبهه شمالی- جنوبی برنامه روزهای ۶،۵و ۷/۵/۹۰. سرپرست :اقای مهدی قاسمی

گزارش صعود به قله دماوند

قله دماوند به ارتفاع 5671 آن و در جبهه جنوبی دیده می همان مسير صعود به پايين

صعود به قله دماوند از جبهه جنوبی

کوهستان اسرار آمیز - صعود به قله دماوند از جبهه جنوبی - کوه پیمایی - کوهنوردی

صعود به دماوند از جبهه جنوبی

صعود به دماوند از جبهه جنوبي

» صعود به دماوند از جبهه یخی ، كه در ارتفاع ۵۱۰۰ متری از جبههٔ جنوبی کوه دماوند واقع