طی مسیر دریاچه نئور به سوباتان

عکس: اشکان آل داوود

نفرات: 41 نفر

متن گزارش
سه شنبه 5 اردیبهشت ساعت 22:00 با یک دستگاه اتوبوس اسکانیا به سمت دریاچه نئور ( اردبیل ) راهی شدیم . ساعت 12:30 بامداد در مقابل مسجدی در دلیجان توقف کوتاهی داشتیم و یکی از اعضای گروه به ما ملحق شد . ساعت 5:30 صبح از قزوین عبور کرده و ساعت 7:30 صبح برای صبحانه در منجیل بودیم.  بعد از منجیل به رشت رسیده و پس از آن به رشت رسیدیم. از رشت تا اسلالم 100 کیلومتر راه طی کردیم و وارد جاده اسالم به خلخال شدیم.
جاده بسیار زیبا بود هنوز آثاری از برف روی کوه های اطرافمان دیده می شد. ساعت 11 ظهر برای ناهار در گردنه الماس (محور اسالم به خلخال) توقف کردیم و تمام اعضای گروه کباب گوسفندی با گوشت تازه را برای میل کردن انتخاب نمودند.

بعد از خوردن ناهار به سمت خلخال حرکت کرده و بعد از خلخال پس از پیمودن مسافت 60 کیلومتر به سمت اردبیل (20 کیلومتری اردبیل ) از سه راهی  بودآلالو یا عباس آباد به سمت دریاچه ی نئور حرکت کردیم (این مسیر حدودا 13 کیلومتر بوده و جاده آسفالت است). ساعت 17:00 از اتوبوس پیاده شدیم به دلیل یخ زدن جاده حدودا 100 متری را تا دریاچه پیاده رفتیم.
 دریاچه منظره ی بسیار زیبایی داشت و سردی هوا باعث شده بود اطراف آن یخ های زیبایی به وجود بیاید. در قسمتی که کمپ زده بودیم حدودا 1/4 عرض دریاچه یخ زده بود. هوا سرد بود اما زیبایی محیط تحمل سردی هوا را آسان می کرد چادر ها همه در اطراف دریاچه برپا شد و دو چادر هم در کانکس کنار دریاچه جا گرفت. دمای هوا نزدیک به صبح به 6- درجه سلسیوس هم رسید. صبح روز بعد ساعت 7 به سمت جاده رفتیم و کوله هارا تحویل یک دستگاه نیسان داده و با کوله های سبک یک روزه از دریاچه به سمت روستای سوباتان به  راه افتادیم  ( نیسان کوله هارا از مسیر اردبیل- ـآستارا – تالش به سوباتان برد). در ضمن آقای کریمپور از دوستان خوب تبریزیمان صبح چهارشنبه کنار دریاچه به ما پیوستند.

IMG_9827.jpgمناظر بسیار زیبایی در راهمان بود و مهم تر از همه این که ما چمن و سبزی ، یخ و تگرگ ، آفتاب و مه و باران را با هم نظاره گر بودیم. منطقه کاملا پر از گل نشده بود اما گل های ریز زیبایی سر از چمن ها بیرون آورده بودند . ساعت 14:00 بعد از حدودا 6 ساعت پیاده روی که 3 ساعت شیب رو به بالا بود و تا 3000 متر از سطح دریا ارتفاع گرفتیم برای ناهار توقف کرده و بعد از یک ساعت دوباره به راهمان ادامه دادیم. شیب بعد از ناهار رو به پایین بود.
IMG_9949.jpgقدم گذاشتن در برف ها کمی سرعت گروه راکم کرده بود اما با پشت سر گذاشتن تمام موانع و طی مسیری 27 کیلومتری ساعت 18:30 به روستای زیبای سوباتان رسیدیم و در 2 ویلا که توسط سرپرست گروه تدارک دیده شده بود اسکان یافتیم.
IMG_9876.jpgصبح روز بعد ساعت 9 صبح همگی سوار بر سه دستگاه نیسان شده و از سوباتان به سمت  تالش حرکت کرده و در بین راه در یک کافه ی کوچک دقایقی توقف کردیم. تا روستای کیش دیبی 2 ساعت و نیم راه را طی کرده که مسیر آن خاکی و صعب العبور و به طول 33 کیلومتر بود و پس از طی مسافت 5.2 کیلومتر( جاده آسفالتی ) به تالش رسیدیم.
IMG_9929.jpg پس ازبستن و چیدن کوله ها در صندوق با اتوبوس به سمت اصفهان حرکت کرده و اتوبوس ساعت 24:00 به درواز تهران رسید.توصیه می کنیم برای اجرای برنامه در این فصل حتما لباس گرم، کیسه خواب مناسب، چادر مناسب، و پانچو همراه داشته باشید. و توصیه می شود بخاطر وجود یخچال و برف در مسیر برای ایمنی بیشتر یک یا دو کلنگ همراه تیم باشد.

جا دارد در پایان از جناب فریدون بخاطر هماهنگی نیسان و از آقای کبیری برای سرپرستی و مسیریابی دقیق و از آقای زمانی بابت هماهنگی های ترابری تشکر کنم.
کل مسیر طی شده از نئور تا هشتپر

مسیر پیاده روی از نئور به سوباتان

مسیر طی شده از سوباتان به هشتپر با نیسان

طی مسیر دریاچه نئور به سوباتان

گروه کوهنوردی اژکهن - طی مسیر دریاچه نئور به سوباتان - ورود شما را به وبسایت

گزارش پیمایش سرپیر به معدن

گروه کوهنوردی اژکهن - گزارش پیمایش سرپیر به معدن - ورود شما را به وبسایت گروه کوهنوردي

گزارش برنامه صعود به دماوند، جبهه شمال شرقی

گروه کوهنوردی اژکهن - گزارش برنامه صعود به دماوند، جبهه شمال شرقی - ورود شما را به وبسایت