خواص اسما’الحسنی/فوائد و خواص بعضى از اسماء الحسنى طريق دعا و طلب حاجت از حقتعالى....اسما’الحسنی.۲۵

خواص اسما’الحسنی  

   
 

1) آورده‌اند اگر كسي در مجلسي 12000 مرتبه بگويد «يا الله يا هو» جنٌ و انس و حوش و طيور با او انس گيرند و در صحرا مطيع او گردند و جمله مخلوقات و خواص اشياء و علوم مخفيات بر وي مكشوف گردند.

2) هر كه خواهد صاحب صدق و يقين گردد و از عالم غيب انواع فتوحات ظاهري و باطني متداتر به وي نازل گردد و هر روز بعد از فراغ فرايض صبح 1000 بار اين اسماء را بخواند «يا الله يا هو».

3) و هر كه نيمه شب با طهارت كامل رو به آسمان كند و 99 بار اين اسم  مبارك «يا هو» را بگويد مستجاب دعا گردد و چشمه‌هاي معرفت از دل وي سر برزند و از علوم لدني بانصيب گردد.

4) هر كه در روز 100 مرتبه بگويد «هو الله الذي لااله الا هو» حق تعالي او را از اهل يقين مي‌كند و مقام اهل تحقيق و درجات اهل توحيد برسد و آنچه خواهد بر او كشف شود.

5) براي سالكان كه بهتر است كه دو اسم «اَلْواحدُ الْاَحَدْ» را بخوانند و ورد زبانشان سازند كه دلشان به اسرار الهي و اسرار توحيد پُر شود و در شب خوانده شود.

6) هر كسي كه بعد از غسل صد نوبت نام مقدس «مهَيْمنْ»بگويد بر باطنها مشرف گردد.

7)هر كه را طلب اسرار باطن باشد در هر شبانه روزي يك بار غسل كند و به عدد تكسير كه 1040 عدد است هر روز بخواند بعد از غسل پيش از آنكه سخن گويد تا مدت چهل روز يا هفتاد روز البته به مقصود برسد و بر قلوب خلايق مطلع گردد و باطن او را صفائي پيدا گردد كه خود از آن حال متحّير گردد و صاحب باطن شود و بعد از آنكه اين حال واقع شد و به مقصود رسيد هر روز صد نوبت بخواند و به روش تكسير بر خاتم نقره كند و در انگشت كند تا دولت و صفا مدام باشد. و اگر پيش از دعوت نقش كند و در دست داشته باشد و در حين خواندن در خاتم نگاه كند زودتر به مراد برسد و آن دولت ميّسر گردد و به مرتبه عالي رسد. مربع اين است:

 

م

م

ي

م

ن

م

ن

م

ه

ي

ه

ي

م

ن

م

ن

م

ه

ي

م

ي

م

ن

م

ه

 

8)  هر كه به عدد تكسير خواند اسم مقدس «يا خبير» را تا 21 روز از شّر نفس و حيله حسودان و مكر خصمان محفوظ ماند. و دانا شود و از ضماير و انديشه‌اي كه در خاطر خلايق باشد و از باطن اشياء و غيره واقف گردد. و عدد تكسير اين اسم 2436 عدد است و عدد تكسير مع صدر مؤخر 4842 مي‌باشد.

9) براي برخوردار شدن از علم اشراقي (علمي که اکتسابي نيست) در هر روز 150 مرتبه «يا عليم» خوانده شود. بهترين وقت براي گفتن اين ذکر، هنگام سحر مي‌باشد و حداقل تعداد اين ذکر 10 مرتبه در روز است. العِلمُ نُورٌ يَقذِفُهُ اللهُ في قَلبِ مَن يَشاءُ.  دانش حقيقي، نوري است که خداوند پرتو آن را در دل هر کس که بخواهد مي‌افکند.

10) براي باز شدن دريچه‌اي از حکمت به عالم قلب و دل، بعد از نيمه شب 87 مرتبه ذکر«يا حکيم» گفته شود.

11) هر كه سالك را قبض بود و فتح نشود در رياضت و طالب مراتب بالاتر گردد به تكرار اين اسم مبارك «المجيد» مداومت كند ابواب سير و سلوك بر وي گشوده گردد.

12) هر كه در نيمه شب چندان اسم مبارك «حَكَم» بگويد كه از خود برود باري تعالي باطن او را محرم اسرار خود گرداند و دري از عالم غيب بر دل او گشايد و اگر مرتب به آن ورد قيام نمايد صفاي باطن و ظاهر زياده از آن شود كه بود. و مربع اين اسم را با خود همراه دارد.

 

يا ح ك م
ك م يا ح
م ك ح يا
ح يا م ك

13) براي آگاه شدن از امور پنهاني در هر شبانه روز 70 مرتبه (يا بيشتر) ذكر «يا شهيد» خوانده شود.

14) هر كه را فرزند باشد و فتوح عالم غيب مي‌خواهد و به هيچ جا گمان ندارد به مداومت اين اسم بعد از هر نماز جمعه قيام كند تا چهل جمعه چون اربعين تمام شد، مقصود حاصل آيد.

15) جهت پي بردن به ضمائر و معاني موجود در قلب اشخاص، مداومت شود بر ذکر «يا باطن» به تعداد 62 مرتبه.

16) براي راه يافتن به علوم غريبه، روز شنبه که متعلق به اين امر است، به نيت اين عمل، غسل انجام داده و دو رکعت نماز، مثل نماز صبح خوانده و سپس هفتاد هزار مرتبه بدون توقف و حرف زدن در بين ذکر گفتن، ذکر «يا بديع» بگويد؛ سپس به تعداد 700 عدد حرف «ز» را روي کاغذ سفيدي نوشته و هنگام غروب آفتاب کاغذ را در قبرستان زير خاک مدفون سازد و در حين مدفون کردن کاغذ، 70 مرتبه بگويد: يا مُبدِعُ يا عَلاّمُ. توجه شود که هنگام دفن کاغذ، کسي نبايد عامل را ببيند. در موقع گرفتن ذکر «يا بديع»، اگر در حالات عامل، تغييري غير عادي پيش آيد، نبايد بترسد. زنان، بدون اذن شوهران خود، اجازه اين کار را ندارند و توفيق نمي‌يابند.

17) هر كه مداومت كند به ذكر اين اسماء «اَلْقادِرُ، اَلْمُقْتَدِرُ، الْقَوِيُّ، الْقائِمُ» به عدد كبير چهل روز پديد آيد او را قوت و قدرت و توانائي در نفس كه بدان غالب آيد بر هر مردي سالك و سرّي عجيب در خواص اين اسماء است و شرح آن در وصف نيايد و صاحب اين دعوت اين اسماء از مكاشفات عالم غيب بر اسرار اين اسماء واقف گردد. و دعوت اين اسم 116 روز است به عدد اسم و اما به عدد كبير بايد خواند و هر روز يك بار و در يك محل خواند و ميان طلوع صبح صادق و برآمدن آفتاب اولي است خواند اين اسم.

18) به جهت ظاهر شدن امري پنهان و حاصل شدن کشفيات در هر روز 1106 مرتبه ذکر «يا ظاهر» گفته شود.

19) هر كه اين اسماء «اَلاَوّلُ الْاخِرُ الظّاهِرُ الباطِن» را مداومت كند بر دعوت اين نامها 70 روز به شرط مذكور در شبانه روزي به عدد تكسير بخواند 15484 عدد است بر او ظاهر شود اسرار اهل عالم و مكشوف گردد آنچه علم ظاهر و باطن است بر صاحب دعوت و اين اسم خواص ظاهر و باطن اشياء را بدانند و بر ظاهر و باطن هر موجودي بينا و توانا گردد و بايد در اين كار مداومت دارد و اين مربع را نوشته و با خود دارد:

 

الاوّل الآخر الظاهر الباطن
الظاهر الباطن الاوّل الآخر
الباطن الظاهر الآخر الاوّل
الآخر الاوّل الباطن الظاهر

20) جهت صفاي نفس و محو رذائل و آراستن آن به فضائل اخلاق، و صفاي باطني و جلاي قلب به جايي رسد كه ضمير مردم بر روي منكشف گردد. بعد از ساعت 12 نيمه شب، دو رکعت نماز، زير آسمان با سر برهنه خوانده سپس در حالت ايستاده 100 مرتبه ذکر «يا حق» خوانده شود.

عدد ابجد «بحقّ»، 110 مي‌باشد که مساوي با عدد «علي» است که اسم اعظم خداست؛ پس در دعاها هرگاه گفته شود «بحقّ» يعني «عليّ» والعاقل يکفيه الاشاره ...

21)   هر كه شب سوره نور را 7 بار بخواند و به عدد كبير  اسم مبارك «يا نور» را تكرار كند نوري در باطن او ظاهر مي‌شود و اگر مداومت كند آن نور در ترقّي باشد و اگر ميّسر نشود البته هفت جمعه پيوسته مداومت كند و اگر در روزها به اين اسم مداومت كند در ايام مذكور و شبها به عدد كبير تكرار كند نوري در باطن او پيدا  كند و دل او را از نور الهي روشن گردد و از باطن او شعله‌هاي نور بر افروزد.

22)  هر كه 18 شبانه روز روزي 8793 بار اسم مبارك «يا فتاح» را بخواند كه سه عدد تكسير است او را فتحي واقع شود كه هرگز قبض و بسط نبيند و در باطن او را از عالم غيب فتوح منواتر رسد و چنان صفاي باطني يابد كه مطلق روي از دنيا بتابد اما بايد كه قرائت اين اسم باز نماند و بعد از اين دولت هر روز پانصد نوبت كمتر نگويد.

23)  هر كه 120 روز دعوت اين اسم مبارك «يا كَبير» را كند به شرايطي كه در اسم «يا رحيم» گفته شده و در شبانه روز 1466 نوبت بخواند بحضور دل و خلوت اصل و اربعين آخر در خلوت نشيند و بي ضرورت بيرون نيايد و ترك حيوانات كند و حلال خورد آشكار گردد بر او ارواح انبياء و اولياء و مسلمين و ملائكه با او انس گيرند و بيشتر در شب با او باشند و اسرار عالم ارواح و ملكوت و عجائب عالم كبير با او گويند و مسخر و صاحب دعوت گردد و قلوب اكابر و قضات و امرا و وزرا و ملكوك و سلاطين و رعايا و خلايق طالب ديدار و صحبت او گردند و او را بود بزرگي و در اربعين بايد كه شب و روز از تكرار غافل نشود و كمتر از 70000 بار نخواند و بسازد خاتمي از نقره خالص در ساعت سعد و نظرات خوب چون تثليث و تسديس و شرف سعدين و نقش كند حروف اسم را بر آن خاتم به اين طريق اما بايد كه چون خاتم تمام شود روز يكشنبه يا دوشنبه يا پنجشنبه پيش از صبح غسل كند در آب روان يا در خانه خلوت و شكر وضو بگذارد و استغفار گويد و درود فرستد آنگاه خاتم در انگشت كند چون ابتداي دعوت كند بايد اول با تعظيم و حضور دل بگويد «يا كبيرُ يا كبيرُ» و به خاتم نگاه كند و معني اسم در دل گذارند. و در آخر هر مجلس «يا كبيرُ اَكْبِرني» بگويد و چند بار درود فرستد و در اول و آخر هر دعا درود فرستادن سبب اجابت دعا است.

24) كسي كه بخواهد طالب حال و اخلاص شود به اين اسم مبارك «يا واجد» مداومت كند بعد از نماز بامداد 150 «يا واجدُ» بگويد آن حال و ذوق عاشقان و درويشان بر ايشان كشف مي‌شود.

25) اگر بعد از نماز به اين عدد قيام كند اولي واضح بود و اگر در حين طعام خوردن هر لقمه يك بار اين اسم مبارك «يا واجد» را بگويد و آن طعام را بخورد. آن طعام در درون او نوراني شود و اثر او زود بر او ظاهر شود.

26)  هر كه در خلوت تا نيمه شب چندان «يا ماجدُ» بگويد از حس طبيعي بيرون رود و بيهوش گردد و در آن حالت نوري در دل او افزون آيد كه از برتو آن نور باطن او روشن شود و در ميان خلايق سر افراز گردد.

27) اگر در اين دعوت به صدق و اعتقاد بود و جهت تسخير خلايق و براي رضاي خدا خواند به درجه ولايت رسد و صفاي باطن وي را روي نمايد و بر او منكشف گردد علوم غريبه و علم لدنّي و حالات عجيب و غريب كه عدد آن 409 مي‌شود و يازده برابر آن 4499 مي‌شود. اسم مقدس «يا والي» را بخواند.

28) هر كه مداومت كند به دعوت اين اسم مبارك «يا فَصل» را 120 روز در هر شبانه روز 17000 بار، باطن او مصفا گردد و موصوف گردد و به صفات ملائكه اما بايد اكثر اوقات معده او خالي باشد تا روح قوّت گيرد و قابليّت رويت ملائكه و سير و ملكوت اعلي حاصل آيد.

29) هر كه مداومت كند به دعوت اين دو اسم مقدس «يا سَبُّوح يا قُدُّوس» به عدد تكسير 247 روز ميسّر گردد او را كه سير كند در ملكوت و مكشوف گردد بر وي علامات سماوي و روشن شود بر وي تسبيح و تقديس ايشان در اين دعوت شرايط كم خوردن كم خوابيدن و كم حرف زدن را بايد كرد و هر روز غسل بايد داشت و دوري از زنان و اكثر اوقات در لب آب روان باشد. كه رزق او از غيب مي‌آيد.

30) اين دو اسم مقدس «يا حَنّانُ يا مَنّانُ» خواص بسيار دارد هر كه مداومت كند به دعوت اين دو اسم به مدت 108 روز هر شبانه روزي 20000 بار در اين ايام بلكه پيش از اين چهار روز ترك طعام الوان كند بلكه خوي حيواني و معده را خالي دارد و پرهيز كامل كند در اين دعوت علامتي خواهد بود و بزودي ظاهر مي‌شود بر او اگر پيش از دعوت پرهيز كرده و از خلق اجتناب كرده وي را هيچ ترّهم نخواهد بود و علامت اول آن است كه چون از مدت دعوت او 80 روز درگذرد حاضر وقت باشد كه مردي گاه گاه پيش وي آيد و انواع سخنان گويد اما بيشتر سخنان وي از جهت امور دنيا باشد و نفع اين جهاني و اين عالم فاني اعتبار ندارد و دعوت براي اين عالم فاني نكند و مراد او عالم معني باشد و با آن شخص سخن گويد اما به ادب باشد و در نظر او گستاخي نكند و هر چه پرسد جواب گويد و جرأت ننمايد به سؤال بسيار كه او يكي از رجال الغيب است و از جمله مقربان چون حرمت نگاه دارد وادب رعايت كند او باوي بسي تلطّف و مهرباني كند و انواع علوم عجيب و غريب به وي آموزد كه آن علم اهل الله است و خواص آن آن است كه بر خاك دست زند زَر گردد او را جهت عالم باقي خواهد آموخت بلكه تعظيم باطني نمايد او متوجه دل وي خواهد بود هيچ شك نياورد كه وي مطّلع گردد و غرض از اين آنكه به اين علامات آن شخص را بشناسد و بداند كه دعوت قبول است. بعد از آنكه آن شخص علوم غريبه عجيبه به وي آموخت اسرار بر دل صاحب دعوت ريزد و بگشايد بر دل وي آنچه در فهم و انديشه نيامده باشد. و به دولت دو جهاني مشرّف گردد و ديده دل او را بگشايد.

 

ح ن ا ن   م ن ا ن
ا ن ح ن   ا ن م ن
ن ا ن ح   ن ا ن م
ن ح ن ا   ن م ن ا

 

31) هر كه مداومت كند به اين اسم مقدس «يا دَيّانُ» مدت 70 روز هر شبانه روزي 5000 بار چون مدت دعوت به اتمام رسد آن مقدار كه تواند بخواند يعني ترك نكند كه احتمال رجعت دارد و از آن مقصود باز ماند چون ختم به اتمام رسد اين اسم خواص بسيار دهد و عجايب بسيار ببيند و در حين دعوت امرهاي غريبه بر صاحب دعوت كشف شود و صفاي باطن واقع شود. از دعوت اين اسم يكي آن است كه در نماز دل او به غير خدا به كسي نپردازد و از ملائكه و رجال الغيب و ارواح اولياء بهره‌مند گردد. و بايد در جاي خلوت باشد و از اجتناب از خلق و الكل و شرب حلال تا زود اثر كند.

فوائد و خواص بعضى از اسماء الحسنى طريق دعا و طلب حاجت از حقتعالى فوائد و خواص بعضى از اسماء الحسنى طريق دعا و طلب حاجت از حقتعالى اين است كه ، شخص پس از آن كه حمد و ثناء حق را به جاى آورد، انتخاب نمايد از اسماء الحسنى آن چه را كه مناسب مطلوب و مقصود وى است . مثلا اگر مقصود وسعت روزى باشد، بايستى ذكر او از اسماء الحسنى ، الرزاق ، الوهاب ، الجواد، المغنى ، المنعم ، المعطى ، الكريم ، الواسع ، مسبب الاسباب ، المنان باشد. و اگر مقصودش آمرزش و توبه است ، بايد ذكر او التواب ، الرحمن ، الرحيم ، الروف ، العطوف ، الصبور، الشكور، الغفور، الستار، الغفار، النفاح ذى الجود و السماح ، المحسن ، المجمل ، المنعم ، المفضل باشد. و اگر مقصود او انتقام از دشمن است بايد ذكر او مثل العزيز، الجبار، القهار، المنتقم ، البطاش ذى البطش الشديد، الفعال لما يريد و امثال اين ها باشد. و اگر مطلوب او علم است ذكر او مثل العالم ، الفتاح ، الهادى المرشد، المعز، الرافع و مانند اينها باشد. الاحد كسى كه در خلوت بعد از رياضت 1000 مرتبه الاحد بگويد، ملئكه را در اطراف خود مشاهده نمايد و چنان مينمايد كه ملئكه با وى همراهند. الواحد الواحد را براى الفت و انس و عزت بين اقران و نزديكان فائده عظيم دارد، عدد مكتوبه اش 19 است . الصمد گويند هر كه مداومت نمايد بر اسم (الصمد) آثار تجلى صمدانى ظاهر شده و وى را از مرض جوع و گرسنگى خلاص گرداند. عدد مكتوبه اش 134 است . الرحمن الرحيم خاصيت اين دو اسم مبارك اين است ، كسى كه عقب هر فريضه 100 مرتبه بگويد، لطف الهى شامل حال او گردد. گفته اند كسى كه هر روز صد بار بگويد الرحيم ، بر خلق خدا مشفق و مهربان گردد، و اگر به نيت كسى بخواند، آن كس نسبت به وى مشفق و مهربان شود، و اگر به عدد مكتوبه يا مبسوطه آن بگويد اثر وى قوى تر باشد. القدوس گفته اند هر كه بعد از زوال 170 مرتبه (القدوس ) بگويد بعدد مكتوبه وى ، يا 349 مرتبه به عدد حروف مبسوطه آن ، دل وى پاك شود، و اگر هر روز به اين ذكر مداومت نمايد صفاء تام حاصل شود. السلام براى شفاى هر علتى خواندن اين اسم مبارك مجربست ، بر سر هر بيمار كه 100 مرتبه بخوانند شفا يابد. و گفته اند خواندن (السلام ) براى دوستى و سلامتى است و امانست از هر بليه اى ، و چون به عدد حروف مكتوبه كه 132 است يا مبسوطه كه 574 است بنيت كسى هر روز بخواند، اگر براى محبت و الفت باشد اثر قوى حاصل گردد، و اگر به نيت سلامتى از آفات و امراض خواند، زود اثر عافيت و صحت پيدا شود. المهيمن كسى كه 125 مرتبه ( المهيمن ) بگويد، قلب او صفا يابد و بر اسرار و حقايق مطالب اطلاع پيدا نمايد. العزيز كسى كه هر روز 94 مرتبه بعد از طلوع فجر بخواند، كشف مى شود بر وى علم كيميا و سيميا، و كسى كه چهل روز هر روز روزى 40 مرتبه بخواند دولت عظيم يابد و محتاج به احدى نگردد. الحى مداومت نمودن بر اين اسم خصوصا در عقب هر نماز 18 مرتبه ، باعث طول عمر و رفع مرگ مفاجات و توسعه معاش مى شود و اگر براى چشم درد 19 مرتبه بخواند شفا يابند. العليم براى حصول علم و ظاهر و آشكار امور خفيفه ، گفتن العليم نفى عظيم دارد، و اگر بعد از هر نماز 10 بار بخواند بر مغيبات اطلاع پيدا نمايد. و گفته اند هر كه اين اسم را بسيار در دل بگويد صاحب معرفت گردد، و اگر بعد از هر فريضه 150 مرتبه به عدد مكتوبه او يا 302 بار به عدد مبسوطه آن تكرار نمايد مقصود بر وجه اتم حاصل شود. الباعث كسى كه در وقت خواب دست بر سينه بمالد و 100 بار (الباعث ) بگويد، خداوند دل او را به نور معرفت خود زنده گرداند، و براى درست شدن كارها مداومت نمودن بر آن مفيد است ، عدد مكتوبه اش 573 است . الفتاح كسى كه بعد از نماز صبح دست بر سينه نهد و 70 مرتبه يا فتاح بگويد، ظلمت از دل وى برطرف شود و خداوند حجاب را از دل او بر دارد، و از براى انجام كارها مداومت بر آن مفيد است ، عدد مكتوبه اش 489 و عدد مبسوطه اش 802 است . الغفور كسى كه زياد بگويد الغفور، وسواس از وى برطرف مى گردد . و گفته اند هر كه هر روز 1286 مرتبه به عدد مكتوبه آن يا 1355 مرتبه به عدد مبسوطه آن اين اسم شريف را بگويد ظلمت و تاريكى از دل او زايل گردد و روشنى و صفا در باطن او پيدا شود. الملك جهت توانگرى و دوام ملك و بزرگى و تسلط و خدم و حشم و مالك شدن املاك و غيره مداومت نمايند بر اسم الملك . و گفته اند هر كس هر روز 262 بار به عدد مكتوبه آن بخواند، دل او روشن شود و ضمير او صاف گردد. القريب كسى كه زياد بگويد القريب از بدى ايمن مى گردد، و به جهت رفع هر غمى بسيار بگويد : « يا قريب و يا مجيب يا سميع الدعاء يا لطيفا لما يشاء » از صاحب در النظيم نقل مى كنند كه بعضى از اكابر دين گفته اند كه اسم اعظم خداوند اين اسم بزرگوار است و خواص وى عظيم است . صاحب شمس المعارف گفته كه مداومت بر اين اسم شريف بعدد مكتوبه وى كه 312 است يا به عدد مبسوطه وى كه 396 است ، موجب فتح باب مكاشفه و اسرار است به شرطى كه رعايت آداب و شرايط آن به خوبى كرده باشد، و اگر بعد از هر فريضه بر عدد مبسوطه آن مواظبت نمايد در حصول مقصود اتم باشد. النور كسى كه 1000 مرتبه بگويد خداوند به ظاهر و باطن او نورى افاضه مى فرمايد. به جهت صفاء باطن و اطلاع بر خفيات مداومت نمايد، عدد مكتوبه اش ‍ 256 است. الهادى كسى كه زياد بگويد، خداوند به او معرفت عنايت فرمايد. الصبور كسى كه 1000 مرتبه بگويد (الصبور)، خدا به او الهام مى نمايد صبر بر سختيها و بليات را. الخافض كسى كه 70 مرتبه بگويد، خدا او را از شر ظالمين حفظ مى نمايد. عالم الغيب كسى كه بعد از هر نماز 100 مرتبه بگويد (عالم الغيب )، امور غيب بر وى مكشوف مى گردد. الوهاب كسى كه در سجده 14 مرتبه بگويد خداى تعالى وى را بى نياز، و كسى كه در آخر شب سر خود را برهنه كرده دست بلند كند و 100 مرتبه بگويد، البته فقر او برطرف شود و حاجت او برآورده گردد نافع و مجربست . المذل كسى كه در شب تاريك در حال سجده 1000 مرتبه بگويد : « يا مذل الجبارين و مبير الظالمين ان فلانا اذلنى فخذلى حقى منه » پس حق خود را مى گيرد، و كسى كه در سجده 25 مرتبه بگويد : « الهى آمنى من فلان » خدا او را ايمن مى گرداند از شر او. الحفيظ كسى كه 998 مرتبه بگويد (الحفيظ) از هر خوف و هراسى ايمن مى گردد ولو در موضع خطرناك برود، و اين اسم مبارك امان است از غرق شدن ، و گوينده او هميشه محفوظ است و دعاى او زود اجابت مى گردد. و ايضا اين اسم براى حفظ مال و بدن و سائر متعلقات از غرق شدن و سوختن و سرقت شدن مال فائده عظيم دارد، و گفتن آن به عدد لفظ مكتوبه باعث ايمنى از خوف است اگرچه در نزد شير راه رود و سريع الاجابة است . اللطيف از صاحب در النظيم نقل مى كنند كه اين اسم از باقى اسماء به آن ممتاز است كه قريب النتيجه و سريع الاثر است ، و براى رفع جميع دردها و بيماريها و سختيها تاثير عظيم دارد، و در اوقات بلا و سختى و اندوه ، نتايج و فوائد عجيب و قريب از وى به ظهور مى رسد، و هر رنج و سختى و مرض ‍ و بيم و هراس كه عارض شود، به فرج و سرور و امن و امان و اطمينان مبدل مى شود به شرطى كه هر روز به عدد مبسوطه وى كه 173 است بخواند. الودود اگر 1000 بخوانند و بدمند به طعامى ، و جماعتى كه با هم دشمنند از آن طعام بخورند با هم دوست گردند. الحليم نوشتن و شستن اين اسم و آب آن را به زراعت پاشيدن موجب نمو است ، و براى فرو نشستن خشم و وقوف بر اسرار غيب و خاموش شدن آتش خشم و نادانى و پيدا شدن آرام در دل و حفظ از بليات ، اين اسم شريف را مداومت نموده روزى 100 بار بخواند، عدد مكتوبه اش 88 است . الشكور كسى كه چشم او تاريكى مى كند 41 بار اين اسم را بگويد و به كف دست خود بدمد و دست بر آب نهد و بر چشم مالد شفا يابد. الشافى اين نام بر هر دوائى ، بعدد مكتوبه اش كه 391 است خوانده شود البته باعث صحت مريض گردد. مداومتش موجب شفاى امراض ظاهر و باطن است و باعث آن است كه هرگز بيمار نشود، و بر طعامى كه بخوانند ضرر نزند و دفع سموم قاتله نمايد. هو جماعتى قائلند كه « هو » اسم اعظم الهى است و از حضرت اميرالمومنين عليه السلام منقول است كه فرمود: يك شب قبل از جنگ بدر حضرت خضر عليه السلام را در خواب ديدم و گفتم بمن چيزى تعليم نما كه بر اعداء و دشمنان ظفر يابم ، پس گفت بگو : « ياهو يا هو يا من لا يعلم ما هو اغفرلى و انصرنى على القوم الكافرين » پس براى پيغمبر صلى الله عليه و آله خواب خود را نقل كردم ، فرمود: يا على خضر عليه السلام اسم اعظم را به تو تعليم نمود. الحسيب كسى كه هفت هفته هر روز 70 مرتبه « حسبى الله الحسيب » بگويد و ابتدا از روز پنجشنبه نمايد، كفايت مهم او شود و نجات يابد از چيزى كه از آن مى ترسد. و ايضا گفته اند اگر خواهد عمل قوى شود هر صبح و شام بعدد مكتوبه اين اسم كه 80 است قرائت كند، و اگر قوى تر خواهد به عدد مبسوطه وى كه 140 است به همان طريق مداومت نمايد. الوكيل كسى كه اين اسم را ورد خود سازد از غرق شدن و سوختن در امان باشد. و گفته اند در تحصيل مرادات و حاجات و كفايت مهمات اثر عظيم دارد، عدد مكتوبه اش 76 است عدد مبسوطه آن 196 است . الرقيب مداومت بر اين اسم غفلت را از دل زايل كند و به جهت خاطر جمعى خواندنش مفيد است ، هفت بار بر مال و عيال خوانند از همه آفات محفوظ ماند، عدد مكتوبه اش 312 است . الحى القيوم از صاحب در النظيم نقل مى كنند كه نزد بسيارى از علما و عرفا اسم اعظم خدايتعالى اين دو اسم بزرگوار است و حديثى از حضرت رسالت صلى الله عليه و آله نقل مى كند كه فرموده : اسم اعظم الهى در اين دو آيه است : قوله تعالى « الله لا اله الا هو الحى القيوم » و قوله تعالى « الم الله لا اله الا هو الحى القيوم » و از ابن تميمى چنين نقل مى كنند كه : هر كه چهل روز بر تكرار اين دو اسم شريف مداومت نمايد، به اين طور كه هر روز ميان نافله و فريضه صبح 40 مرتبه بگويد : « يا حى يا قيوم يا من لا اله الا انت برحمتك استغيث » دل وى را حياتى حاصل شود كه هرگز نميرد. الاحد ، الصمد از صاحب در النظيم نقل مى كنند كه بعضى از علما بر آنند كه اسم اعظم خداى سبحانه اين دو اسم است ، و مداومت بر تكرار اين دو اسم بعدد مكتوبه يا مبسوطه آن ، بعد از فرائض پنج وقت ، موجب ظهور سر توحيد و انكشاف تجلى صمدانى است كه از جمله تجليات كليه است . الحكيم ، العليم كسى كه مداومت نمايد بر ذكر اين دو اسم شريف و براى او مهمى باشد، خداوند كشف مى گرداند مطلب و مهم او را، و همين خاصيت را دارد دو اسم شريف « الحفيظ و الحكيم » مالك الملك اگر كسى اين دو اسم مبارك را بسيار بگويد، خداوند او را در دو عالم بى نياز مى گرداند. اسما’الحسنی الله ذوالجلال والاكرام فرموده ا ند كه با اسماء الحسني دعا كنيد. 

تعداد آنها 99 تاست و برما واجب كه آنها را حفظ كنيم تا انشا الله ورد زبان ما شود و بدين وسيله تاثيرات آنرا در روح و روان و زندگي خود ببينيم و البته بايد كه خود را بدين وسيله پاك كنيم و از گناهان دور شويم.

اگر بخواهيم اسماء الحسني را به صورت پياپي بخوانيم پس با هو الله الذي لا اله الا هو الرحمان الرحيم شروع ميكنيم و تا آخر ادامه ميدهيم البته بايد حرف آخر هر اسم را ضمه داده وبه اسم بعدي وصل شود و اگر در جايي قطع كرديم بايد به اسم بعدي ال اضافه شود

1- الله : اسم ذات پروردگار است.

2- اَلرَّحمنُ :بسيار رحم كننده 

3- الرحيم : مهربان بزرگ

4-المَلك : پادشاه حقيقي

5-اَلقُدُّوس:ذات پاك از هر عيب و زشتي

6-السّلام: ذات بي عيب

7-المومن: بخشنده امن و ايمان

8-اَلمُهَيمِن: نگهبان 

9-اَلعَزيز: بر همه غالب

10- الجبّار : از همه زبر دست تر

11- المُتكبِّر: صاحب عضمت و بزرگي 

12-الخالِق : آفريننده

14-13- البَاريُ المُصَوِّر: دهنده ي جان و سازنده صورت 

15-الغَفَّار : آمرزنده 

16-القهّار : بر همه غالب

17- الوهّاب :از همه عطا كننده تر 

18- الرَّ زّاق : روزي دهنده همه

20 -العَليم :داراي علم وسيع 

21-القَابَض‌: كم كننده رزق

22-الباسط: توسعه دهنده رزق 

23- الخَافِض : پَست كننده

24-الرّافِع : بلند كننده

25 -المُعِزُّ : عزت دهنده 

26-المُذِلُّ : ذليل كننده،

27-السَّميعُ : شنونده هر چيز 

28-البَصيرُِ: بيننده هر چيز ،

29-الحَكَم ُ : حاكم مطلق  

30-العدلُ : عادل 

31-الطيف : با لطف وكرم

32- الخبيرُ: آگاه و با خبر ، 

33-الحليم ُ : بسيار بردبار 

34-العظيم : بسيار بزرگ  

35-الغفور : بسيار آمرزنده 

36- الشَّكور :قدر دان 

37-العليُّ : بسيار برتر و بلند تر  

38-الكبير : بسيار بزرگ

39-الحفيظ: نگهبان همه 

40 : المُقيت : توانايي و قوت دهنده

41 : الحسيب : كافي براي همه 

42 الجليل : عامل مرتبت 

43- الكريم : با كرم و احسان 

44- الرَّقيب : كاملا" نگهبان

45- المُجيب :قبول كننده دعا و نماز ، اجابت كننده

46-الواسِع : صاحب وسعت و گنجايش

47- الحكيم : داناي حقيقت هر چيز 

48-الودُودُ : بسيار دوست دارند

49- المجيد : بسيار بزرگ 

50- الباعِث: زنده كننده مردگان 

51-الشّهيدُ : حاضر وناظر

52- الحقُّ : بر حق

53- الوكيل‌: كار ساز بزرگ

54- القويُّ : توانا و نيرومند

55- المتين : صاحب قوت شديد

56-الوليُّ :حمايت كننده و دوست 

57 -الحميد‌: سزاوار ستايش

58- المُحصِيُ : در دائره شمار آورنده

59-المُبدِيُ : از ابتدا آفريننده

60-المعيد : دوباره برگرداننده و آفريننده

61- المحيِ :زننده كننده

62-المُمِيت: موت دهنده

63-الحي :دائما" زنده

64-القيوم: قائم كننده و نگاه دارنده  همه

65- الواجد : يابنده هر چيز 

66- الماجِد :  صاحب عزت و بزرگي

67- الواحد الاحد :يك و يكتا 

68-الصمد : بي نياز 

69- القادر : توانا و با قدرت 

70- المقتدِر : صاحب قدرت كامله

71- المُقَََدَّم ُ : مقدم و پيش كننده

72-الموخّرُ : عقب و پس راننده

73- الاوّلُ : اوّلي

74-الاخرُ: از همه آخر 

75-الظّاهر ُ:  آشكار

76-الباطنُ: پنهان 

77- الوَالي َُ : متصرف با اقتدار

78-المُتَعَالِيُ :  از همه بلند تر و برتر 

79-البرُّ : داراي اعمال نيك و اخلاق نيك

80- التّوَابُ : بسيار زود توبه قبول كننده

81-المنتقم : توانا بر انتقام 

82- العفُوُّ : بسيار عفو كننده 

83- الرَّوُفُ : مشفق و مهربان

84-مالكَ المُلك :مالك كليه كائنات

85-ذُوالجلال و الاِكرام : صاحب جلال و كرم 

86- المُقسِط : عادل و با انصاف

87-الجامِع :جمع كننده اشياء متفرقه

88- الغني : بي نياز 

89-المُغنِي: بي نياز كننده

90- المانع: باز دارنده قدرت و صاحب قدرت 

91- الضَّار :توانا بر زيان رساندن

92-النّافَع ُ : نفع رساننده

93- النّور ُ : نور تمام

94-الهادي : راهنما راه درست 

95- البديع :آفريننده بدون طرح قبلي 

96-الباقي : هميشه باقي 

97- الوارِث :بعد از همه باقي و موجود

98- الرَّ شيد : راستي و نيكي پسند

99- الصَّبور : صاحب تحمل و برداشت

هر يك از اين اسماء الحسني براي ما و روح و روان ما و مشكلات روزانه ي ما چاره ساز هستند و ذكر زياد آنها با دلي مملو از عشق به صاحب آنها باعث گشايش كار ها و دوري فتنه و ظلم و فقر و تنگدستي و رسيدن به مراد دل و كاميابي ميشود . پس دل پاك كنيم و هميشه و همه جا اين اسماء مبارك را باخود همراه كنيم و ورد زبان سازيم .هر چه بيشتر بخوانيم به او نزديكتر خواهيم شد و وجود او را حس خواهيم نمود.بخصوص


مطالب مشابه :


چند نكته

دعاي محبت و طلسم محبت دعاي محبت -تسخير خلايق دعاهاي كارگشايي و رفع




خواص اسما’الحسنی/فوائد و خواص بعضى از اسماء الحسنى طريق دعا و طلب حاجت از حقتعالى....اسما’الحسنی.۲۵

اگر در اين دعوت به صدق و اعتقاد بود و جهت تسخير خلايق و براي است و دعاى محبت شدید




خواص ذکرو اوراد اسماءالله اززبان امامان وحضرت پیامبرگرامی (ص)دررفع گرفتاری کلیه مراحل زندگی ازکتاب

وبسایت شخصی سيدخليل شاکری (شاکر)سردرود این وبسایت شخصی بوده و وابسته به هیچ نهاد و ارگانی




موضوعات:دیدن خواب ها و رویاهای شیرین .دعای نادعلی کبیر .خواص آيات سوره يس .دعای مخصوص قبرستان .دست

این وبسایت شخصی بوده و وابسته به هیچ مطلوب در خواب، محبت تسخير ملوك بعد از نماز




"خلاصه کتاب عالم آرای شاه اسماعیل"

شفقت و محبت را كرده و تير دعاى او به بر روى خلايق نمى‏گشود و ولاياتى




محمد عابد تبريزي بزرگ مرد ادب و شعر عاشورايي ايران

او خوشه‌هاي محبت و معرفت بچيند و از هر نمازي، دعاي حسين تسخير كرد كون و




شرحی مختصر برای دعای ابو حمزه ثمالی

كرده و پناه مى‏جويم و در دعاى متوسل را در تسخير اراده گوناگون محبت و




در هفتم هر ماه قمری بنویسد

ܓدعا و ذکر ܓ جهت تسخير ملوك بعد از دوستاي گلم اين دعاي بخت گشايي بهش اعتقاد داشته باشيد




شعبان شدوپیک عشق ازراه آمد*عطرنفس بقیة الله(عج) آمد*باجلوه ی سجاد(ع)،ابوالفضل(ع) و حسین(ع) *یک ماه

مودت نیاز به معرفت دارد و مودت یعنی محبت براي تسخير عالم خلايق باشد و نام




برچسب :