قله دماوند(جبهه جنوبی)

بعد ازعبور شهرفیروزکوه وازجاده شهر ارجمند به لاسم واردجاده هرازشدیم وساعت ۱۰:۳۰ به رینه رسیدیم وبلافاصله به سمت مسجدصاحب الزمان(عج)در ارتفاع ۳۰۰۰متری جبهه جنوبی حرکت نمودیم.

ساعت ۱۲ از محل مسجد کوهپیمایی خودرادرمسیر پاکوب به سمت جانپناه جنوبی در ارتفاع ۴۲۰۰متری شروع کردیم.ساعت ۱۸:۳۰ به جانپناه میرسیم وبلافاصله چادرها برپا میکنیم وبه علت برودت هوا شبمانی درچادررادرارتفاع بالای۴۰۰۰را تجربه میکنیم.

بعد چندساعت استراحت وخواب درهوای سردساعت ۳صبح بیدار میشویم وساعت ۳:۳۰به همراه تیم خراسان شمالی به سمت قله حرکت میکنیم.به علت تاریکی چراغ سریها روشن میباشد ومسیر از جانپناه تانزدیکی قله باروشن بودن سایرچراغهای کوهنوردان مثل ستارگان آسمان میدرخشد.حرکت به  خاطر ارتفاع بالاوبرودت هوا(زیر صفر)وتاریکی به کندی انجام میگیرد.ساعت ۷صبح به نزدیکی آبشار یخی درارتفاع ۵۰۰۰ متری میرسیم وعکس یادگاری گرفته ومسیر رابااستراحتهای پی درپی تاقله ادامه داده وساعت ۱۱:۳۰ گروه به قله میرسد.

بعدازدیدن مناظراطراف قله وگرفتن عکس یادگاری تیم راه برگشت راازمسیر صعود آغاز میکندوالبته تعدادی ازهمنوردان ازمسیر شن اسکی کنار مسیر صعود خودراسریعترازبقیه تیم به جانپناه میرسانند(ساعت۱۵) آخرین نفرات تیم ساعت ۱۸ به جانپناه میرسند.به علت برودت هوا وخستگی صعود شب دیگری را تیم جهت استراحت درچادرها درارتفاع بالای۴۰۰۰متری تجربه میکند.

صبح جمعه ساعت ۶:۳۰ بعدازصرف صبحانه وجمع کردن چادرها وبستن کوله ها به سمت گوسفندسرا به راه افتادیم وساعت ۸:۳۰ به محل پارکینگ خودروها رسیدیم وبعد ازتعویض لباس به سمت سمنان حرکت نمودیم.

گزارش صعود به قله دماوند (جبهه جنوبی) - مرداد92

گزارش صعود به قله دماوند (جبهه جنوبی) گزارش صعود به قله ی دماوند از جبهه ی جنوب :

قله دماوند(جبهه جنوبی)

صعود - کوهنوردی ,طبیعت,اجتماعی بعد ازعبور شهرفیروزکوه وازجاده شهر ارجمند به لاسم

صعود به قله دماوند از جبهه جنوبی

با سلام در تاریخ ۲و ۳ شهریورماه آقایان رحمت الله مرادی و سید رضا بنی هاشمی موفق به صعود قله

صعود دماوند ...جبهه شمالی -جنوبی ..

صعود به دماوند جبهه شمالی- جنوبی برنامه روزهای ۶،۵و ۷/۵/۹۰. سرپرست :اقای مهدی قاسمی

گزارش صعود به قله دماوند

قله دماوند به ارتفاع 5671 آن و در جبهه جنوبی دیده می همان مسير صعود به پايين

صعود به قله دماوند از جبهه جنوبی

کوهستان اسرار آمیز - صعود به قله دماوند از جبهه جنوبی - کوه پیمایی - کوهنوردی

صعود به دماوند از جبهه جنوبی

روزی که قرار بود برنامه دماوند از جبهه جنوبی اجراء شود 25 تیر بود . اما به دلیل شرایط نامساعد

صعود به دماوند از جبهه جنوبي

» صعود به دماوند از جبهه یخی ، كه در ارتفاع ۵۱۰۰ متری از جبههٔ جنوبی کوه دماوند واقع